Werk & Studie alle pijlers

werktijden

12-05-2010 23:25 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik werk 5 dagen in de week. 36 uur.

4 dagen werk ik van 8.15 t/m 17.00 uur.

en daarna nog een halvedag van 9.00 t/m 13.00 uur.

Ik krijg nu de kans om, nu 4 dagen lang een uurtje extra door te werken, dan ben ik dus om 18.00 uur vrij.

en krijg ik daar een hele vrije dag voor terug!

het lijkt mij heel erg lekker. maar er bekruipt me ook een naar gevoel.. het zijn wel 4 lange dagen.

wat zouden jullie doen? 4 langere dagen doorwerken. of toch 5 dagen blijven werken?

hoe zien jou werktijden eruit?

36 uur werken. over 4 dagen of 5 dagen verspreiden?

Totaal aantal stemmen: 46

a) 4 dagen een uurtje langer doorwerken, en een hele dag vri (93%)
b) gewoon 5 dagen in de week werken. dus om 5 uur lekker naa (4%)
c) iets anders (2%)
Ik werk nu 40 uur, 8 uur per dag dus, excl. pauzes.

Ik zou heel graag 9 uur per dag werken en dan een dag vrij hebben. Ook als ik daar dan een paar uur voor moet inleveren ten opzichte van 40 uur. Lijkt me heerlijk om wat meer tijd voor mezelf te hebben.
Ik begin rond 7 uur en eindig meestal tussen 5 en 6. Ik zou er dus voor tekenen .
Ik werk ook 4x9.

Heb dat graag over voor die ene vrije dag!
Als ik de keuze had, zou ik 4 dagen wat langer werken en dan 1 dag vrij.
.
quote:nummerzoveel schreef op 12 mei 2010 @ 23:36:

Ik begin rond 7 uur en eindig meestal tussen 5 en 6. Ik zou er dus voor tekenen .Inderdaad, hier nog één!
Absoluut 4x9! Heb beide een tijdje gedaan, maar een hele dag vrij is toch wel heel langer en het uurtje extra merk ik bijna niet.

Weet niet hoe dat bij jou zit, is er genoeg afwisseling etc in je werk of ben je het na 8 uurtjes wel helemaal zat?
Ik werk 5x7, maar zou heel graag 4x9 werken. Als ik jou was zou ik 4x9 pakken.
klinkt ideaal.

ik werk op maandag van 11u tot 18u en de rest van de week van 9u tot 18u ex pauzes.
Ik werk 4 x 9 en het bevalt goed.

Het is zeker aan te raden!
Hier 8 tot 6, soms 7. Zou er niet voor tekenen want ben dol op mijn werk. Maar lange dagen? Dat went! Een uurtje is niets met een vrije dag in het vooruitzicht.
ik heb wel veel afwisseling in mijn werk, maar ik werk met veel mensen en ik moet wel de hele dag alert blijven.

dat is dan wel eens zwaar. maar ik krijg nu ook wel de behoefte om wat meer tijd voor mijzelf te hebben. een extra dag vrij zijn!
Voordat ik kinderen kreeg heb ik ook altijd 4 x 9 gewerkt, ben altijd blij geweest met die vrije dag en dat ene uur merk je niet echt op een dag.
Heel lastig, heb ik ook mee geworsteld.

Werk nu 4 dagen, 9 uur.

Is ook erg zwaar, zeker in het begin.

Moet ook nog stukje reizen.

Eigenlijk te veel voor me,maar ik heb altijd die dag vrij.

Dat is zo handig, soms draai ik mijn dag om als ik een afspraak heb. En in die dag doe ik mijn prive-dingen, zoals tandarts, dokter en instanties.

Zou het niet kwijt willen.

Maar jij werkt maar een half dagje, als het vlakbij is is het niet zo erg. Is er geen optie om dat halve dagje thuis te werken.

Of waarom doe je niet eens per 2 weken een dag vrij, kom je ook op 36 uur uit. Dat is ook een bekende constructie en ook best fijn.
Ik werk vier (32) om vijf (40), dus om de week een dag vrij. Viermaal negen vind ik niks, moet dan te vroeg de deur uit en ben dan vrij laat weer thuis. Bovendien voelt die tweewekelijkse vrije dag echt als een cadeautje, wekelijks wordt zo gauw gewoon. Oo, en ik ben nu wat flexibeler in mn werkdagen, maar dat is ook meer gevoelsmatig dan logisch
Tja hangt van meerdere dingen af.

Ik heb vroeger 4x9 gewerkt, ex pauze en 45 min enkele reis. Wel laat thuis, maar de ene dag vrij, heerlijk! En puur dat ene uurtje extra werk, merk je eigenlijk niet, vind ik.

Nu werk ik 5x8, ex pauze en 10 min enkele reis. Ook heerlijk. Als het van de baas zou mogen zou ik ook nu 4x9 werken, qua geld maakt het toch niets uit (nu ADV).

Maar als ik bijv kinderen zou hebben zou ik niet voor 4x9 gaan, dat vind ik te lang op het KDV. Althans zo denk ik nu, voor mijn moeder-tijperk
quote:diedietje schreef op 12 mei 2010 @ 23:41:

Absoluut 4x9! Heb beide een tijdje gedaan, maar een hele dag vrij is toch wel heel langer en het uurtje extra merk ik bijna niet.

Weet niet hoe dat bij jou zit, is er genoeg afwisseling etc in je werk of ben je het na 8 uurtjes wel helemaal zat?

Mijn collega & ik noemen dat ons 'tussenweekend' (vrij op woensdag). Superfijn!
Om 18 u. vrij betekent ook een uur later eten en een uur minder avond, als je dat geen probleem vindt dan zou ik ervoor gaan.

Persoonlijk vind ik werken van 8:15 tot 18:00 niet heel lang, maar dat ligt meer aan mijn werksituatie. Ik werk de afgelopen maanden eigenlijk continu (ben net klaar), maar ik kan wel veel thuis werken. Vanuit huis werken dat scheelt pas echt heel erg veel vind ik. Maar ja, dan moet je natuurlijk niet drie kindertjes om je heen hebben lopen.
Ik zou ook 4x9 kunnen werken maar doe het niet. Komt omdat ik op papier 36 uur werk maar in praktijk 40. Ik bouw 4 uur per wk adv op en die kan ik opnemen wanneer ik wil. Zo kan ik af en toe een weekje of eenlang weekend vrij nemen..
Perfectionisme is niet perfect...
Je moet wel die dag echt voor jezelf afbakenen hoor, als je er van wil genieten. Dus niet stiekem toch mails lezen, telefoon beantwoorden, dingen doen die zijn blijven liggen, etc. Als je schuift met je dag, altijd een andere dag vrij nemen. Voor je het weet werk je 5x9.

Bij veel commerciele bedrijven mag je zelfs geen 4x9 meer werken, er wordt verwacht dat je toch wel 9 uur per dag maakt.....
soms vindt ik het fulll-time werken best zwaar, ik heb geen vriend en ook geen kinderen, maar toch is het kwa tijd best moeijk om je huishouden op peil te houden, boodschappen binnen halen, en nog een beetje leuk sociaal leven ernaast te hebben, te sporten, je eigen administratie op orde te hebben, naar de tandarts of huisarts te gaan enz enz..

kan zoziewzo nooit onder werktijd. (tenzij het niet anders kan natuurlijk, maar ik wil het zelf ook liever niet weg onder werktijd)

gewoon een simpel telefoontje naar een verzekeringsagent..ik kom er niet aan toe.

verjaardagscadeautjes en dergelijke te kopen. alles moet in het weekend gebeuren. en nou ben ik iemand die in het weekend juist zo min mogelijk doe.

ik heb nog een maandje of twee, en dan ga ik het doen. een 4daagse werkweek. ben benieuwd. ik hoop dat het be bevalt. het idee dat ik woensdag al kan zeggen dat ik bijna weekend heb! klinkt wel erg lekker.
Ik werk 4 dagen van 8 tot 16 en 1 dag van 8 tot 13 en dat zou ik niet willen veranderen. Nu heb ik tenminste die 4 fulltimedagen nog fut om naar de sportschool te gaan na mijn werk, als ik tot 18 uur zou moeten werken echt niet. Dan zou ik dus uiteindelijk het grootste deel van de week geen fuck uitvoeren t.b.v. 1 hele vrije dag extra waar ik nu al de middag van vrij ben.
Ik werk volledig, maar ben redelijk vrij in het indelen van mijn dagen.

Ik ben rond 8.15 uur op mijn werk en het wisselt hoe laat ik naar huis ga; soms 16.00 uur en soms 19.00. Hangt van de hoeveelheid werk af.
Toen ik nog 36 uur werkte, werkte ik ook 4 x 9. Ideaal, drie dagen weekend (was standaard op de vrijdag vrij). In het begin was het wennen die langere dagen (werkte daarvoor 4 x 8 plus halve dag op de vrijdag), maar toen ik eenmaal gewend was, wat ook vrij snel ging, wilde ik echt niet meer anders. Ik wilde echt niet meer terug naar die halve dag werken op de vrijdag.

Nu werk ik 32 uur en heb ik sowieso vrijdag altijd vrij.
Ik werk 4 x 9, iedere vrijdag vrij. Ik woon vijf minuten bij m'n werk vandaan, maar ik zou deze werktijden niet kiezen als ik bijvoorbeeld een uur zou reizen.

Daarnaast merk ik zo nu en dan wel dat je één dag minder hebt. Ik heb natuurlijk ook collega's die 36 uur in vijf dagen werken en per saldo komt het op hetzelfde neer, maar zij hebben toch één dag extra waarop ze mensen kunnen bereiken e.d. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar als ik iemand telefonisch wil bereiken dan heb ik daar vier dagen voor, de anderen vijf. Zo is het met alles, want ik werk natuurlijk wel langer op een dag, maar de meeste andere mensen doen dat niet, waardoor ik sommige dingen dat extra uurtje gewoon niet kan doen zeg maar.

Daarnaast is de maandag voor mij toch een dag waarop ik alles wat op mijn vrije vrijdag is binnengekomen aan het wegwerken ben. Daar ben ik uiteraard niet de hele dag mee bezig, maar het is wel dat ik dan mensen terug moet mailen, bellen, dingen moet uitzetten e.d. Als je één middag in de week vrij bent is dat toch weer anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven