Herkend

12-05-2010 22:31 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net bij de oproep te kijken op het prikbord met de titel: waar heb jij de ware gevonden? Iemand vertelde over haar lover die ze tijdens een slaapdienst op haar werk had ontmoet. Vervolgens reageert iemand heel heftig met hoofdletters: zeker (naam voornaam persoon uit...). En praat nog wat over naaktfotos, sex en noemt de forumster bij haar voornaam.

Ik zou me niet meer durven te vertonen als forumster, als het tenminste zo zou zijn. Nu lees ik wel eens van vrouwen die gewoon terugkomen, soms onder een andere naam, maar ze doen het toch. Wat ik me afvroeg: door wie was je herkend, hoe kwam je daarachter en vooral wat waren de gevolgen? En heb je geen last als je doorgaat op een andere naam?

Ik begrijp natuurlijk dat niet iedereen zal reageren ivm herkenning nogmaals:)
quote:yasmijn schreef op 12 mei 2010 @ 23:42:

[...]

Dan komen ze erachter dat jij niet weet waar de any key zit.

Die blijf je er in houden, he

Maar goed, dat is nog het minste probleem.
Ik heb hier mijn zus herkend en 2 mensen van een ander forum.
Ik heb ook iemand herkend hier,

Heb er toen wel even flink over nagedacht wat ik ermee moest doen,

maar als ik het haar zou vertellen zou ik zef ook niet meer anoniem zijn

Ik heb het maar voor me gehouden..
Ondertussen ben ik errug nieuwsgierig nu of ik door iemand herkend ben...
Ik ben herkend door lezzmeister. Volgens hem heeft hij een grotere piemel dan ik. Ik betwijfel dat, eerlijk gezegd.
Nou ja, nu jullie elkanders identiteit toch kennen, is het uiteraard geen enkel punt om even te vergelijken.
Ik ga natuurlijk niet met iedereen die ik ken piemels vergelijken. Ik ben geen homo
Nah, wat ontzettend bekrompen van je zeg. net alsof twee mannen niet eens even gezellig onder het genot van een biertje even hun geslachtsdeel tevoorschijn kunnen halen en er een liniaal naast leggen. Kom zeg...
quote:minny schreef op 13 mei 2010 @ 01:30:

Ondertussen ben ik errug nieuwsgierig nu of ik door iemand herkend ben... Yep, ik heb je herkend .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:moods schreef op 13 mei 2010 @ 00:34:

Ik heb het maar voor me gehouden..Je hoeft toch niet erbij te vertellen wie jij precies bent? Ik zou het niet tof vinden als ik was herkend en gewoon door zou forummen.
Ik wil me hier graag even mee bemoeien;

Het was van TO netter geweest om even een mail te sturen, ipv een topic te openen. Maar het betreffende bericht is inmiddels door 5 verwijderd. De quote ook, die is natuurlijk net zo onhandig geweest, hoewel keurig aangepast vestigde ook die de aandacht op het bericht.

Als je iemand herkent/denkt te herkennen, kun je ook overwegen om één van ons een mail te sturen. Wij kunnen die persoon dan weer waarschuwen, zonder prijs te geven door wie hij/zij herkend is.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt... Maar andersom geldt natuurlijk hetzelfde.
quote:mylenevalerie schreef op 13 mei 2010 @ 08:40:

[...]

Yep, ik heb je herkend .Wat toevallig ik jou ook! Jij hebt toch katten en houdt van koken? Dat ben jij toch? Ja toch? Daar gáát je anonimiteit
quote:minny schreef op 13 mei 2010 @ 13:15:

[...]

Wat toevallig ik jou ook! Jij hebt toch katten en houdt van koken? Dat ben jij toch? Ja toch? Daar gáát je anonimiteit En je zou het nog wel vóór je houden grrr.
Ik ben wel eens herkend. Kreeg via een irl-kennis verhalen over mij te horen die ik alleen hier ergens gepost heb. Nu ben ik dus wat voorzichtiger in posts, maar heb me bewust niet laten wegjagen.

Het was wel raar om te merken hoe weinig anonimiteit je eigenlijk hebt, ook al schrijf je onder een nick.
quote:moods schreef op 13 mei 2010 @ 00:34:

Ik heb het maar voor me gehouden..

Wáárom voel je je überhaupt geroepen om er iets mee te doen?

Ik niet begrijpen waarom je het wereldkundig moet maken dat je iemand herkent.

Nee echt, voel je een noodzaak tot of voel je trots om een bekende van je te identificeren?
Viva naar de knoppen.
quote:pop1980 schreef op 13 mei 2010 @ 13:26:

Ik ben wel eens herkend. Kreeg via een irl-kennis verhalen over mij te horen die ik alleen hier ergens gepost heb. Nu ben ik dus wat voorzichtiger in posts, maar heb me bewust niet laten wegjagen.

Het was wel raar om te merken hoe weinig anonimiteit je eigenlijk hebt, ook al schrijf je onder een nick.

Als je herkenbare details uit je leven uit de doeken doet wel.

Ik heb in het begin een andere leeftijd opgegeven om niet herkenbaar te zijn.

Wat ik al zei meen ik, het onderwerp seks gaat niemand wat aan, maar de rest mag iedereen uit mijn directe omgeving weten- als ze het al niet van me weten.
Viva naar de knoppen.
quote:Arthemis schreef op 13 mei 2010 @ 14:04:

[...]

Als je herkenbare details uit je leven uit de doeken doet wel.

Ik heb in het begin een andere leeftijd opgegeven om niet herkenbaar te zijn.

Wat ik al zei meen ik, het onderwerp seks gaat niemand wat aan, maar de rest mag iedereen uit mijn directe omgeving weten- als ze het al niet van me weten.Tsja, je kan nooit goed doen, als je dingen een beetje probeert te verbloemen zodat bekende je niet herkennen, dan krijg je het verwijt dat je niet eerlijk bent, als ze je herkennen.
quote:mylenevalerie schreef op 13 mei 2010 @ 14:07:

[...]

Tsja, je kan nooit goed doen, als je dingen een beetje probeert te verbloemen zodat bekende je niet herkennen, dan krijg je het verwijt dat je niet eerlijk bent, als ze je herkennen.

Dat is ook wel zo.

Ik snap overigens niet dat jongeren, bijv. op een meidenforum, zichzelf met naam, toenaam en gegevens plaatsen. Vroeger kwam ik ook weleens op meidenfora, maar daar heb ik nooit teveel van mezelf prijsgegeven.

Het is leuk om je leven online met vriendinnen te delen, maar ik denk dat kwaadwillende mensen/bekenden met zoveel details aan de haal kunnen gaan.
Viva naar de knoppen.
quote:VivaAngel6 schreef op 13 mei 2010 @ 10:45:

Ik wil me hier graag even mee bemoeien;

Het was van TO netter geweest om even een mail te sturen, ipv een topic te openen. Maar het betreffende bericht is inmiddels door 5 verwijderd. De quote ook, die is natuurlijk net zo onhandig geweest, hoewel keurig aangepast vestigde ook die de aandacht op het bericht.

Als je iemand herkent/denkt te herkennen, kun je ook overwegen om één van ons een mail te sturen. Wij kunnen die persoon dan weer waarschuwen, zonder prijs te geven door wie hij/zij herkend is.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt... Maar andersom geldt natuurlijk hetzelfde.

Maar wat schiet je daar dan mee op? Dan weet je dat je herkend bent maar niet door wie.

Ik zou het of niet willen weten en anders door wie. (ivm met nickverandering)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Arthemis schreef op 13 mei 2010 @ 14:01:

[...

Wáárom voel je je überhaupt geroepen om er iets mee te doen?

Ik niet begrijpen waarom je het wereldkundig moet maken dat je iemand herkent.

Nee echt, voel je een noodzaak tot of voel je trots om een bekende van je te identificeren?

Trots? Nee helemaal niet.

Als ik haar herken zullen andere haar ook herkennen of makkelijk kunnen vinden, dat was mijn eerste gedachte.

Aan de andere kant verraden haar nickname + verhalen haar ook wel heel erg.

En zal ze misschien ook wel weten dat ze makkelijk te herkennen is.

Ik weet het niet en heb het erbij gelaten.

ze zit op andere pijlers dan ik en ze is niet iemand die ik dagelijks tegenkom in real-life of waar ik goed contact mee heb.

(ik denk er nog even over om anders 1 van de angels te mailen hierover)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven