3000 plus deel 51

11-05-2010 22:35 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren

Na gezellig 50 delen te hebben volgekletst zijn we alweer toe aan deel 51!

Excuus aan Sgaap, ik kan je mooie plaatje niet plakken.

De regels zijn intussen denk ik wel bekend dus:

ENJOY
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:minny schreef op 13 mei 2010 @ 02:21:

[...]

Ah, maar onredelijkheid kan voor de ander zo gloeiend irritant zijn dat diegene zijn/haar stem verheft. Je kan je niet irritant gedragen en dan van de ander verwachten dat hij/zij altijd maar kalm blijft natuurlijk. Dat is inderdaad onredelijk Ik kan me irritant gedragen en dan nog van de ander verwachten dat hij/zij zich redelijk gedraagt. Daar is toch niks mis mee? Elkaar op een redelijke toon ergens op wijzen is niet verkeerd lijkt me.
quote:tbl1966 schreef op 13 mei 2010 @ 02:24:

Ik hoef niet te schreeuwen om man over de zeik te krijgen. Ik schijn een heel irritant naar toontje in mijn stem te krijgen en daar wordt hij dan weer pissig om. Ja dat is de andere kant he? Je kan wel zeggen dat de ander schreeuwt, je kan je ook afvragen wat jij deed om de ander zo ver te brengen. Ik ben verbaal bijvoorbeeld veel sterker dan mijn exen. Dat lijkt me voor de ander best frustrerend. Ik had namelijk, achteraf gezien, vast niet altijd gelijk. Maar ik kreeg het wel, omdat ik de ander verbaal compleet onderuit wist te halen. Dat voelde toen als winnen, nu zie ik het heel anders.
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 02:27:

[...]

Ik kan me irritant gedragen en dan nog van de ander verwachten dat hij/zij zich redelijk gedraagt. Daar is toch niks mis mee? Elkaar op een redelijke toon ergens op wijzen is niet verkeerd lijkt me.Eh nee, dat vind ik niet redelijk eigenlijk, om dat te verwachten. Als je er voor kiest je irritant te gedragen, dan kun je niet verwachten dat de ander zich wel gedraagt zoals jij wil.
Ik ben verbaal ook veel sterker dan mijn man en 'win' dus ook vaak, maar ik heb dan ook altijd gelijk
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Met vriend valt trouwens bijna geen ruzie te krijgen, die is echt de goedheid zelve,

Hoewel we beide wel weer stronteigewijs en dominant zijn( waarvan duidelijk moge zijn dat ik gewoon gelijk heb )

Maar vriend maakt zich gewoon nooit tot zelden kwaad.

En als ik het op mijn heupen krijg beweegt hij daar maar wat omheen.

Maar juist daardoor heb ik het nog maar zelden op mijn heupen.
Je wordt ook ouder Iry en bezadigder. Af en toe wind ik me nog op maar meestal vind ik het sop de kool niet waard
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Hmm... dan zie je dus je eigen aandeel niet Floor.

Wat jij teweeg brengt bij een ander, maar daar dan wel direct eisen aan stel waar je feitelijk zelf de aanstichter van bent.

Dat vind ik niet fair.
Dat klopt helemaal tut, naamate je ouder wordt word je een stuk rustiger en maak je veel minder druk.
quote:minny schreef op 13 mei 2010 @ 02:29:

[...]

Eh nee, dat vind ik niet redelijk eigenlijk, om dat te verwachten. Als je er voor kiest je irritant te gedragen, dan kun je niet verwachten dat de ander zich wel gedraagt zoals jij wil.

Ik kies er niet voor om me irritant te gedragen. Dat doe ik niet bewust namelijk. Ik probeer voor mezelf op te komen met respect voor de ander. Stemverheffing vind ik niet fijn,daar doe ik dus niet aan mee.

Mijn man is trouwens verbaal helemaal tegen me opgewassen. Misschien maakt dat verschil.
Ik vind het wel opvallend hoe verschillend ruzie wordt gezien als ik NL met Schotland vergelijk. In NL is het al snel schok en horror bij bepaalde dingen, terwijl het in Schotland doodnormaal is om ff te knallen en eens flink te schreeuwen. Om het voorbeeld toch maar weer eens aan te halen, Dude had zich daar lelijk op verkeken. Zijn exen, voornamelijk NL, die lieten zich sneller ondersneeuwen door zijn dominante gedrag. Ik heb het temperament van mijn vaders kant en dat was voor hem een (nare) verrassing. En ook wat ie zo leuk vond aan me...heel erg dubbel...
En dat allemaal zonder uitroepteken!

Ik ben verbaal ook heel sterk, maar dat is ook echt een verdedegingsmechanisme van overbescherming naar mijzelf.

Op het ongezonde af, geen enkele ruimte om je kwetsbaar op te stellen.

Dat was vroeger echt heel erg, nu gaat mij dat al iets beter af.
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 02:38:

[...]

Ik kies er niet voor om me irritant te gedragen. Dat doe ik niet bewust namelijk. Ik probeer voor mezelf op te komen met respect voor de ander. Stemverheffing vind ik niet fijn,daar doe ik dus niet aan mee.

Mijn man is trouwens verbaal helemaal tegen me opgewassen. Misschien maakt dat verschil.Misschien verheft de ander ook niet bewust zijn of haar stem? Schreeuwen is vaak een reactie op het niet gehoord voelen. Waardoor voelt de ander zich niet gehoord? Dat kan het gedrag van de ander zijn wellicht. Zoals iemand die onredelijke antwoorden geeft op serieuze argumenten.

Heel eerlijk gezegd vind ik dat je je eigen gedrag een tikkie goedpraat en van de ander verwacht dat hij/zij redelijk reageert op onredelijk gedrag. Ja, wederom, dat vind ik echt onredelijk.
Maar zie je achteraf je eigen aandeel dan wel Floor?

Natuurlijk doe je het niet bewust,net als iemand niet bewust schreeuwt,ook dat is een emotie bv die je niet altijd onder controle hebt als je boos bent.
Ik knal ook graag, heftig en kort. Dat ruzies hier soms uitliepen kwam gewoon door man
Onredelijkheid is trouwens ook niet fijn

Ik stond namelijk aan de andere kant van de ruzie, Dude was gruwelijk onredelijk en verwachtte van mij dat ik mij wel redelijk gedroeg. Anders werd er niet meer gepraat. Tja...gepraat werd er toch al niet omdat hij, in mijn optiek, aan het etteren was. Etteren is geen praten.

Onredelijkheid kan zo frustrerend zijn voor de ander, dat onderschatten mensen soms.
Mijn vriend maakt nooit ruzie en praat ook nooit.

Daarintegen drijft hij mij sporadisch tot wanhoop waarbij ik het totaal niet meer snap en dan ineens.... zegt hij dat de relatie over is.

Nooit zie ik dat aankomen

Ja dan schreeuw ik.
quote:tbl1966 schreef op 13 mei 2010 @ 02:41:

Ik knal ook graag, heftig en kort. Dat ruzies hier soms uitliepen kwam gewoon door man Ik ben ook een korte knaller

Knal kaboem pats....en weer klaar. En eerlijk gezegd heb ik dat liever dan urenlang praten. Ik had een ex, als hij begon met praten...dan wilde ik letterlijk een dutje gaan doen. Werd al moe als ik dat "Wij gaan nu een serieus gesprek hebben" toontje hoorde. Dat ging namelijk uuuurenlang duren wist ik op een gegeven moment.
Ik knal ook liever kort en heftig, maar ben echt nooit lang kwaad.

Ik kan na 5 minuten alweer vragen of je wat drinken wil en na 10 minuten lach ik weer met je.
Ik zie absoluut mijn eigen aandeel. Ik ben echt niet feilloos. Integendeel zelfs.

Het enige wat ik hier vertel is dat ik niet schreeuw en dat ik niet wil dat een ander dat tegen mij doet. Daar is toch niks mis mee?

Hetzelfde principe kun je toepassen op; Ik wil niet geslagen worden, dus ik sla zelf ook niet.

Pfffff..... nu doe ik iets verkeerd omdat ik zelden/nooit schreeuw en ik het afkeur als anderen tegen me schreeuwen?
quote:iry schreef op 13 mei 2010 @ 02:45:

Mijn vriend maakt nooit ruzie en praat ook nooit.

Daarintegen drijft hij mij sporadisch tot wanhoop waarbij ik het totaal niet meer snap en dan ineens.... zegt hij dat de relatie over is.

Nooit zie ik dat aankomen

Ja dan schreeuw ik.Man maakt ook geen ruzie maar wordt wel boos, dat zie ik aan hem. Hij doet dan iets met z'n handen waardoor ik weet dat hij geïrriteerd raakt. Bij hem thuis mochten ze geen emoties tonen dat werd niet gewaardeerd.
Hoewel ik op het moment dat ik kwaad ben bedenk dat ik urenlang niets ga zeggen, en nog altijd ben ik er van overtuigd dat ik het deze keer ECHT ga doen
Zo ben ik ook Iry, net een blikken ketel, zo heet en zo weer koud. Daarom was man zo perplex toen ik daadwerkelijk een keer 2 dagen mijn mond tegen hem hield.
Nee je doet niks verkeerds Floor, ik belicht alleen de andere kant. En ja, ik vind het inderdaad onredelijk om van de ander redelijk gedrag te verwachten als jij je zelf onredelijk gedraagt.
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 02:47:

Ik wil niet geslagen worden, dus ik sla zelf ook niet.Of: Ik wil niet dat de ander zich onredelijk gedraagt, dus doe ik het zelf ook niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven