3000 plus deel 51

11-05-2010 22:35 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren

Na gezellig 50 delen te hebben volgekletst zijn we alweer toe aan deel 51!

Excuus aan Sgaap, ik kan je mooie plaatje niet plakken.

De regels zijn intussen denk ik wel bekend dus:

ENJOY
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:iry schreef op 13 mei 2010 @ 03:13:

Klopt, ik vind ook dat kinderen niet geconfronteerd hoeven te worden met geschreeuw, daarom ben je beide verantwoordelijk binnen een ruzie dat het niet zo ver komt.

Geen schreeuwer zijn, geen aanstichter.

Een meningsverschil of ruzie op een normale manier vind ik overigens wel gezond, mits je ook laat zien dat je het oplost met elkaar.

Daar leren ze alleen maar van.Dit dus!
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 03:12:

[...]

Ik vind schreeuwen niet prettig.Dat kan, maar dat hoeft niet per se voor de ander te gelden. De ander kan onredelijk gedrag wellicht veel erger vinden.
quote:minny schreef op 13 mei 2010 @ 03:13:

Onredelijk gedrag vind ik passief agressief gedrag. Iemand die zich onredelijk gedraagt weet ergens best wel dat zijn/haar gedrag heel erg vervelend is voor de ander. Maar daar mag de ander vooral niet op reageren, want dan heeft diegene het gedaan. Ja, onredelijk.Je vult van alles in.
Ik ga naar bed. Slaap lekker allemaal voor straks.
quote:iry schreef op 13 mei 2010 @ 03:13:

Een meningsverschil of ruzie op een normale manier vind ik overigens wel gezond, mits je ook laat zien dat je het oplost met elkaar.

Daar leren ze alleen maar van.Ben ik het mee eens!

Onder normaal oplossen schaar ik trouwens niet de ander het bloed onder de nagels vandaan halen met onredelijk gedrag.

Je bent er inderdaad beiden bij. En als je weet dat de ander bepaalt gedrag niet fijn vindt, of dat nou onredelijk zijn of schreeuwen is, en je doet het toch...kun je dan wel verbolgen zijn als de ander op zijn/haar beurt gedrag vertoont dat jij niet prettig vindt? Eigenlijk niet, vind ik.
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 03:14:

[...]

Je vult van alles in.Nee, ik lees wat je schrijft.
Maar daarom juist vroeg ik er naar Floor, hoe jij het ziet en of je bijv. wel je eigen aandeel zou zien(al zeg ik hier niet per definitie dat die er is) omdat de schuld van de schreeuwer simpelweg niet altijd daar ligt maar er ook nog zoiets als een aanstichter bestaat.

Per definitie zeggen er word niet geschreeuwd is je goed recht, maar neem dan ook altijd je eigen verantwoordelijkheid nooit een aanstichter te zijn, En weet dan ook de triggers van je partner en hou rekening met elkaar.

Snap je wat ik bedoelde te zeggen?
quote:minny schreef op 13 mei 2010 @ 03:13:

Onredelijk gedrag vind ik passief agressief gedrag. Iemand die zich onredelijk gedraagt weet ergens best wel dat zijn/haar gedrag heel erg vervelend is voor de ander. Maar daar mag de ander vooral niet op reageren, want dan heeft diegene het gedaan. Ja, onredelijk.

Laatste toegift...

Ik heb genoemd dat ik soms dominant kan zijn, niet dat ik per definitie onredelijk ben. Soms heb ik het mis en ik ben niet te beroerd om dat toe te geven.
Ik snap wat je bedoelt Iry, en ik ben het met je eens
Slaap lekker Floor!
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 03:19:

[...]

Laatste toegift...

Ik heb genoemd dat ik soms dominant kan zijn, niet dat ik per definitie onredelijk ben. Soms heb ik het mis en ik ben niet te beroerd om dat toe te geven.Ik heb nergens gezegd dat je per definitie onredelijk bent.
Tuurlijk zijn man en ik het heel vaak niet met elkaar eens. De ene keer is hij de trigger, de andere keer ben ik het. Maar net als ik slaan geen optie vind, vind ik schreeuwen ook geen optie binnen onze relatie.

That's it! Waarom is schreeuwen wel iets wat je kunt uitlokken en slaan niet?
Je bepaalt toch allemaal je eigen grens binnen je relatie?
Ja klopt Floor, ik trok de grens bij onredelijk gedrag tijdens een meningsverschil. Daar werd alleen steeds overheen gedenderd, wat bij mij schreeuwen uitlokte. Waar ging het dan om te beginnen mis? En was het oke van Dude om te eisen dat ik mij redelijk gedroeg, door niet te schreeuwen, als hij zich zelf onredelijk gedroeg? Ik vind van niet.
Dat klopt Floor, en het is toch ook oke, als jullie dat zo samen afspreken?

Maar dan mogen wij daar best een mening over hebben dat schreeuwen een emotie is en dat er zoiets bestaat als aanstichter en schreeuwer

Laten we het er maar op houden dat er een behoorlijke hoop ellendige ervaring achter zit, waarbij de aanstichter erger was dan de schreeuwer.
Nogmaals, als je schreeuwen met slaan vergelijkt, dan vergelijk ik onredelijk gedrag met schoppen. Of op zijn minst met gemeen knijpen. Als je dat blijft doen dan zal de ander op een gegeven moment "terugslaan" (schreeuwen dus). Eerst blijven knijpen en dan met de vinger gaan wijzen bij reactie, dat vind ik inderdaad onredelijk.
quote:iry schreef op 13 mei 2010 @ 03:32:

Laten we het er maar op houden dat er een behoorlijke hoop ellendige ervaring achter zit, waarbij de aanstichter erger was dan de schreeuwer.Pfoeh....nou inderdaad...
Overigens vind ik slaan geweld.
Het zal inderdaad een verschil in beleving zijn. Mijn grens ligt heel erg dicht bij de 0-lijn. Bij schreeuwen ga ik er over heen of iemand gaat er bij mij overheen.

Ik ben dat graag voor en dus zeg ik er wat van.

Enne... ik ben geen aanstichster. Ik zeg slechts hoe ik er in sta.
quote:iry schreef op 13 mei 2010 @ 03:35:

Overigens vind ik slaan geweld.Ik vind schreeuwen ook geweld.
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 03:39:

[...]

Ik vind schreeuwen ook geweld.

Dan verschillen wij daarin in mening Floor Bovendien heb je nog schreeuwen en schreeuwen.

Ik praat hier ook weer niet over iemand doof schreeuwen, maar een in emotie je stem verheffen.
Schreeuwen vind ik geen geweld. Schreeuwen vind ik eerder een uiting van frustratie in de meeste gevallen. Frustratie kan ook veroorzaakt zijn door de persoon waartegen geschreeuwd wordt. Dan is diegene wel degelijk de aanstichter.
En daar ben ik het dus niet mee eens. Ik vind niet dat iemand het recht heeft om tegen me te schreeuwen. Ik ervaar dat als intimidatie.
Slaan is ook een uiting van frustratie.
Hoe denk je dat de ander jouw onredelijke gedrag ervaart? Serieuze vraag overigens.

Ik kan voor mijzelf zeggen dat ik Dudes onredelijke gedrag als uitdagen ervaarde. Uitdagen, porren, uitlokken en dan met de vinger wijzen als ik hapte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven