3000 plus deel 51
donderdag 13 mei 2010 om 12:01
Even over die discussie vannacht. Ik vind het ook een interessante discussie en daarom bleef ik zitten. Op het moment dat ik arrogant en gemeen word genoemd ben ik dus even uitgepraat. Dat het arrogant overkomt daar kan ik me wel in verplaatsen in dat ik gemeen zou zijn niet. Dat ben ik namelijk niet.
Met je niet laten triggeren probeerde ik alleen maar te zeggen dat je de ander niet kan veranderen, maar je eigen reactie daarop wel.
That's it.
Ook ik vind het vervelend als een discussie zo eindigt.
Met je niet laten triggeren probeerde ik alleen maar te zeggen dat je de ander niet kan veranderen, maar je eigen reactie daarop wel.
That's it.
Ook ik vind het vervelend als een discussie zo eindigt.
donderdag 13 mei 2010 om 12:03
Werper en jij hebben respect voor elkaars grenzen... en daarom werkt dat bij jullie gelukkig goed.
Bij Minny en Dude (voor zover ik het begrijp) ging hij finaal over haar grenzen, waardoor zij vanuit emotie reageerde... en ik weet van mezelf, zodra ik uit emotie reageer verdwijnen al mn voornemens (niet schreeuwen, niet gooien) als sneeuw voor de zon
Bij Minny en Dude (voor zover ik het begrijp) ging hij finaal over haar grenzen, waardoor zij vanuit emotie reageerde... en ik weet van mezelf, zodra ik uit emotie reageer verdwijnen al mn voornemens (niet schreeuwen, niet gooien) als sneeuw voor de zon
donderdag 13 mei 2010 om 12:09
Werper kwam ook uit een schreeuw en gooi relatie en ik schrok me kapot de eerste keer dat we ruzie hadden. Ik heb gelijk duidelijk gemaakt dat ik dit niet wilde. Daarna is het nog wel een paar keer voor gekomen, maar steeds minder. Ik heb me er ook wel eens toe laten verleiden om er in mee te gaan, maar ik vind dat vreselijk. Ik heb daar dagen last van.
Wil niet zeggen dat we nooit trammelant hebben, integendeel zelfs, maar wij doen dat op een andere manier.
Wil niet zeggen dat we nooit trammelant hebben, integendeel zelfs, maar wij doen dat op een andere manier.
donderdag 13 mei 2010 om 12:14
Bianco en ik hadden in het begin van ons samenzijn ook van die ruzies, althans... ik was degene die er niet tegenkon dat hij niet reageerde als ik boos werd (nog op een normale manier). Hij bleef gewoon zitten en tv kijken, had geen zin in gezeik. Ik ging dan steeds verder om maar een reactie uit te lokken... schreeuwen, op tafel slaan, bierfles tegen het plafond gooien, dat soort dingen. Ik had er ook altijd dagen last van (en hij ook, want hij moest weer witten en alles opruimen ). Gelukkig hebben we dat gehad, hij heeft geleerd om aandacht aan het gesprek van dat moment te geven, ik heb geleerd om rustig te blijven en te verwoorden hoe ik me voel.. en das wel zo prettig.
Overigens.. dat schreeuwen en gooien gebeurde niet als de kinderen er waren, dan hield ik gewoon mn mond dicht. Maar ook dat, zo'n gespannen stilte, is vreselijk voor kinderen.
Overigens.. dat schreeuwen en gooien gebeurde niet als de kinderen er waren, dan hield ik gewoon mn mond dicht. Maar ook dat, zo'n gespannen stilte, is vreselijk voor kinderen.
donderdag 13 mei 2010 om 12:22
Neuh niet echt, heb vanmorgen surinaams lamsvlees gemaakt en ga straks opruimen. Verder een beetje bankhangen of achter de pc/laptop. Oh ja, misschien nog wat rekeningen betalen.
Heb jij nog leuke plannen.
Heb jij nog leuke plannen.
tbl1966 wijzigde dit bericht op 13-05-2010 12:25
Reden: Zie net dat ik dat zinnetje niet meegekopieerd heb
Reden: Zie net dat ik dat zinnetje niet meegekopieerd heb
% gewijzigd
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)