3000 plus deel 51
donderdag 13 mei 2010 om 12:31
ben aant bijlezen geweest en t is voor mij ff een moeilijk onderwerp.
(waarom ging ik ook alweer weg bij ex?)
Enfin, ik wil een liefdevol leven en nooit meer geslagen, geschopt, uitgescholden, genegeerd, bedrogen of gebruikt worden.
Ik wil zelf ook niet meer gillen uit frustratie en verdriet.
Hoofdstuk gesloten!
(waarom ging ik ook alweer weg bij ex?)
Enfin, ik wil een liefdevol leven en nooit meer geslagen, geschopt, uitgescholden, genegeerd, bedrogen of gebruikt worden.
Ik wil zelf ook niet meer gillen uit frustratie en verdriet.
Hoofdstuk gesloten!
donderdag 13 mei 2010 om 12:37
donderdag 13 mei 2010 om 12:41
Ik rook een sigaret en dan ga ik aan de talk
Jee, ik "praat"niet veel vandaag...merk ik..toch ook een beetje stil van de discussie....
Zelf heb ik verstrikt gezeten in een uiterst agressieve relatie, ik merk dat ik me daar nog steeds voor schaam.
Jee, ik "praat"niet veel vandaag...merk ik..toch ook een beetje stil van de discussie....
Zelf heb ik verstrikt gezeten in een uiterst agressieve relatie, ik merk dat ik me daar nog steeds voor schaam.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
donderdag 13 mei 2010 om 12:46
Misschien bekijk ik het wel veel te eenzijdig hoor en heb ik een gigantische blinde vlek op dit gebied, omdat ik nooit in een gewelddadige of ongelijkwaardige relatie heb gezeten.
Al heb ik de eerste paar ruzies met Werper jaren geleden als heel erg heftig ervaren. Mijn grens was direct bereikt trouwens en sindsdien laat ik me er niet meer toe verleiden.
Al heb ik de eerste paar ruzies met Werper jaren geleden als heel erg heftig ervaren. Mijn grens was direct bereikt trouwens en sindsdien laat ik me er niet meer toe verleiden.
donderdag 13 mei 2010 om 12:47
donderdag 13 mei 2010 om 12:49
Oh, dat weet ik niet Floor, je noemde zowel schreeuwen als slaan agressief en dat vind ik (uit ervaring) ook.
Je schrikt je van beide te pletter.
Bij mij zijn de harde woorden en het schreeuwen veel langer bijgebleven (soms in een zwak moment voel ik ze nog).
Je schrikt je van beide te pletter.
Bij mij zijn de harde woorden en het schreeuwen veel langer bijgebleven (soms in een zwak moment voel ik ze nog).
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
donderdag 13 mei 2010 om 12:52
Dat bedoelde ik Floor met eigen ervaringen etc.
Voorbeeldje, wij zijn opgegroeid in een grote stad, hebben gewoond in niet te beste buurten. Het Haags is doorspekt met scheldwoorden, die bijna als ''gewone'' taal worden gebezigd en waar veel hier niet warm of koud van worden. Daar wordt sneller tegen elkaar geschreeuwd bijv. Ik laat dat dus heel makkelijk van me afglijden. En heb in het verleden ook wel eens flink ordinair teruggescholden en geschreeuwd.
Voorbeeldje, wij zijn opgegroeid in een grote stad, hebben gewoond in niet te beste buurten. Het Haags is doorspekt met scheldwoorden, die bijna als ''gewone'' taal worden gebezigd en waar veel hier niet warm of koud van worden. Daar wordt sneller tegen elkaar geschreeuwd bijv. Ik laat dat dus heel makkelijk van me afglijden. En heb in het verleden ook wel eens flink ordinair teruggescholden en geschreeuwd.
donderdag 13 mei 2010 om 12:55
Hmmmz...voor mij is dat weer anders, ik voel nog steeds die onmacht terwijl de ander heel onredelijk bezig was. Terwijl ik uit alle macht tot de kern probeerde te komen was de ander constant bezig met op onredelijke wijze om die kern heen te draaien door van alles te zeggen dat niet klopte en/of niet relevant was. Zo gigantisch frustrerend. Als ik dan vanuit die frustratie mijn stem verhefte om gehoord te worden, dan werd er over mijn toon begonnen. Ik vind het hele nare manier van discussieren, onredelijk zijn.