Jongensnamentopic!
donderdag 13 mei 2010 om 21:30
donderdag 13 mei 2010 om 21:34
Hulp gevraagd: wie weet de naam Cornelis of Kees tot een leuke (hippe) naam te verbasteren? Verder dan Corne of Kris kom ik zelf niet... en vind ik allebei niet echt top. Het gaat overigens om een 2e doopnaam en niet om de roepnaam.
ps: Royanne vind je Jelle niet leuk bij Tijn? Teun vind ik super maar Tijn en Teun, mwoi...beetje Jip en Janneke. Loek ook heel leuk! Of Loe.
ps: Royanne vind je Jelle niet leuk bij Tijn? Teun vind ik super maar Tijn en Teun, mwoi...beetje Jip en Janneke. Loek ook heel leuk! Of Loe.
donderdag 13 mei 2010 om 21:40
donderdag 13 mei 2010 om 21:50
Royanne: nee ik ook niet voor een jongen. Onze dochter heeft ook als 2e naam Geertje, vond ik ook zo schattig. En nu gewoon Kees vind ik ook niet zo leuk. Moeilijk! Andere opa heet Jacob, dat wordt waarschijnlijk Job. Maar ja, daarna wil ik nog iets he... Heb al nagedacht over combi: Jakko. Maar ook niet wildenthousiast...
Yelle ken ik niet maar Uri is irri dus kan me er wat bij voorstellen. Ik ken alleen een jongetje Loe. Wij denken aan Jasper of Floris als eerste naam. Kan nog net zo goed iets anders worden.
Yelle ken ik niet maar Uri is irri dus kan me er wat bij voorstellen. Ik ken alleen een jongetje Loe. Wij denken aan Jasper of Floris als eerste naam. Kan nog net zo goed iets anders worden.
donderdag 13 mei 2010 om 22:49
quote:royanne77 schreef op 13 mei 2010 @ 20:09:
oudste heet Tijn
we willen een korte naam (1 of 2 lettergrepen) passend bij tijn, maar iets aparter dan een stoere jongensnaam als gijs, teun, luc etc
Heb er een paar voor je. Ik heb vooral gedacht aan 'apart'. Maar misschien zijn sommige wel iets TE apart. Hier komen ze: Mels, Kick, Binck, Storm, Dex, Kian, Rowan, Flynn (Finn vond je geloof ik niet leuk, maar dit misschien wel?), Pol, Joes, Loek, Koert, Nils, Sverre, Just, Sten/Stender, Ribas, Torsten, Ole, Mik, Faab.
oudste heet Tijn
we willen een korte naam (1 of 2 lettergrepen) passend bij tijn, maar iets aparter dan een stoere jongensnaam als gijs, teun, luc etc
Heb er een paar voor je. Ik heb vooral gedacht aan 'apart'. Maar misschien zijn sommige wel iets TE apart. Hier komen ze: Mels, Kick, Binck, Storm, Dex, Kian, Rowan, Flynn (Finn vond je geloof ik niet leuk, maar dit misschien wel?), Pol, Joes, Loek, Koert, Nils, Sverre, Just, Sten/Stender, Ribas, Torsten, Ole, Mik, Faab.
donderdag 13 mei 2010 om 22:51
quote:Buurvrouwtje schreef op 13 mei 2010 @ 21:34:
Hulp gevraagd: wie weet de naam Cornelis of Kees tot een leuke (hippe) naam te verbasteren? Verder dan Corne of Kris kom ik zelf niet... en vind ik allebei niet echt top. Het gaat overigens om een 2e doopnaam en niet om de roepnaam.
Kick is een Oudhollandse naam en afgeleid van Cornelis.
Kick is een Oudhollandse naam en afgeleid van Cornelis.
vrijdag 14 mei 2010 om 08:45
quote:royanne77 schreef op 13 mei 2010 @ 20:09:
hoi dames
argh, we komen er maar niet uit!!
oudste heet Tijn
Wie kan me helpen???Tijn en:
Joep
Noah
Dex
Kas
Mas
Bram
Lars
Stef
Job
Kian
Daan
Sem
Hugo
Nik
hoi dames
argh, we komen er maar niet uit!!
oudste heet Tijn
Wie kan me helpen???Tijn en:
Joep
Noah
Dex
Kas
Mas
Bram
Lars
Stef
Job
Kian
Daan
Sem
Hugo
Nik
vrijdag 14 mei 2010 om 11:15
We zijn nog steeds in overleg over een jongensnaam, maar komen steeds dichter bij elkaar:)
Vraagje: wat vinden jullie leuker: Nout of Noud? Met au vinden we beiden niks.
Daarnaast nog op ons lijstje (in combi met Guus en Minke):
Stan
Mart
Bas
Sam
Hugo
@buurvrouwtje: wat wordt de eerste naam van het kind? Ik vind Corné ook niks. Past Cornelis niet gewoon daarbij?
Kick vind ik een hele leuke variant...
Vraagje: wat vinden jullie leuker: Nout of Noud? Met au vinden we beiden niks.
Daarnaast nog op ons lijstje (in combi met Guus en Minke):
Stan
Mart
Bas
Sam
Hugo
@buurvrouwtje: wat wordt de eerste naam van het kind? Ik vind Corné ook niks. Past Cornelis niet gewoon daarbij?
Kick vind ik een hele leuke variant...