kruidengeval - hoe heet zoiets en waar te koop?

13-05-2010 22:52 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik normaliter mij wel hou aan de kruiden die ergens in moeten ben ik op vakantie iets minder veeleisend. Ik neem dan altijd zo'n busje mee met meerdere openingen waarin dan meerdere kruiden zitten. Vaak peper, zout, kerrie, paprika, oregano etc.

Lekker handig voor op vakantie.

Nou had ik ooit 100 jaar geleden zo'n busje op de kop getikt maar joost mag weten waar ik het gekocht heb.

Hoewel ik in het buitenland vaak leuke kruidendingen meeneem (gedroogd uiteraard) vind ik zo'n standaard busje met al die kruiden-in-een wel erg handig.

Nu dat het busje echt helemaal leeg is en het niet navulbaar is vroeg ik mij af:

- hoe noem je zoiets kruiderigs multifunctioneel?

- waar te koop?

Ik google me suf, heb al bij de Aldi, AH, Lidl en ook Xenos gekeken, maar kan het niet vinden.
Muis, misschien heeft de Action het wel.
Kruidenmolentje? kruidencarroussel?

En wordt zo rond vakantietijd zeker bij de Xenos verkocht. Zelfs in mini-formaat.

Voor nu zou je het mischien bij een campingwinkel kunnen proberen?

(zit even te denken waar nog meer... 's zomers wordt je doodgegooid met die dingen)
Ik zag ze laatst nog bij de xenos.. Misschien bij een toko? Andere supermarkt? Ik zie ze best vaak..
Xenos volgens mij.
Blokker heeft ze.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Elke zichzelf respecterende campingwinkel/ centerparcs supermarkt etc verkoopt dat toch gewon? Een kruidencarroussel!
Xenos! Kost geen drol!
Peas on earth!
Hmm, misschien moet ik dan toch wat meer lie in waiting liggen bij de Xenos, want die hadden 'm laatst niet en we hebben hier sinds kort een Xenos - tot mijn grote vreugde en ik kom er vaak.

Zal ook eens een toko proberen en de Action. Volgens mij zit die ergens ook in de buurt.

Als ik op carroussel google krijg ik van die molentjes met aparte busjes voor de kruiden.
Peas on earth!
Ik heb ze laatst nog bij de C1000 zien liggen. Gewoon zo'n rond potje met vakjes met verschillende kruiden toch?
Dank, gaat ook de Blokker irriteren, en hier is pas een of andere grote outdoor/campinggigant geopend.
quote:pure_vanity schreef op 13 mei 2010 @ 22:58:

Ik heb ze laatst nog bij de C1000 zien liggen. Gewoon zo'n rond potje met vakjes met verschillende kruiden toch?Dat is hem! Mooi, morgen naar ook de C1000
Op de een of andere manier zitten die potjes bij mij altijd wel meteen 'verstopt' op vakantie en krijg ik de helft van de kruiden er niet uit zonder keihard met dat potje ergens op te rammen
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 13 mei 2010 @ 22:58:

[afbeelding]Juist, zoiets!
Ik heb er onlangs nog eentje meegenomen bij de Jumbo.

( meegenomen? wel betaald hè)
Jullie zijn geweldig!
xenos, die heeft zelfs voor 1 euro een minisleutelhangervariant hahaha...
quote:kiss86 schreef op 13 mei 2010 @ 23:05:

xenos, die heeft zelfs voor 1 euro een minisleutelhangervariant hahaha...Kijk die is net mooi voor een vakantie. Ik ga morgen de Ksenoss irriteren
Ik heb hem de laatste keer gewoon in de supermarkt gekocht, maar bij de Action heb ik ze ook zien staan laatst.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 13 mei 2010 @ 22:59:

Op de een of andere manier zitten die potjes bij mij altijd wel meteen 'verstopt' op vakantie en krijg ik de helft van de kruiden er niet uit zonder keihard met dat potje ergens op te rammen

Dan strooi je waarschijnlijk boven de hete pan? De stoom/hitte zorgt ervoor dat de gaatjes verstoppen.

Zelfde als met een dure pepermolen, prachtig binnenwerk van rollsroyce of zo (weet ik veel welk merk die zo duur zijn) en dan lekker malen boven de hete pan en het gaat gewoon verroesten.
Nee, niet boven dampende pan. Al vóór het gebruik zit het aan elkaar vastgeplakt. Maar goed... ik ram net zo lang tot het paprikapoeder er toch uitkomt hoor
Peas on earth!
quote:Gravinnetje schreef op 13 mei 2010 @ 23:18:

[...]

Dan strooi je waarschijnlijk boven de hete pan? De stoom/hitte zorgt ervoor dat de gaatjes verstoppen.

Zelfde als met een dure pepermolen, prachtig binnenwerk van rollsroyce of zo (weet ik veel welk merk die zo duur zijn) en dan lekker malen boven de hete pan en het gaat gewoon verroesten.Maar hoe dan? Want ik herken het wel met mijn kruidenpotjes.
Ik schud altijd even voordat ik het boven mijn pan hou. Maar ik herken het geplak wel.
Ik doe het meestal op mijn hand en dan mik ik het in de pan. Dat voorkomt de damp (vocht) in de kruiden.
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven