Behang etc

14-05-2010 22:04 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik heb een vraagje, ik ben nu bezig met behang er af halen bij alle 3 de slaapkamers.

Nu komt het volgende, verfen kan ik wel maar behangen niet.

En je hebt verschillende soorten behang.

Graag zou ik het door iemand willen laten doen.

Kennen jullie bouwmarkten of whatever die mensen verhuren om te behangen?
MP of via een briefje in de supermarkt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou kijken op werkspot.nl

Daar kun je je klus aanbieden en klussers kunnen er dan een prijs voor geven. Als je met iemand in zee wil, leg je contact en doet hij of zij je klus.

Je kunt er ook referenties lezen.
Je kan wel behangen hoor. Iedereen kan behangen. Koop goed behang dat sterk is en niet te zwaar.

Echt, iedereen kan het!!!! Neem de tijd, dat is wel belangrijk. En goeie spullen kopen. Maar dat geld kan je er wel aan uitgeven want dat bespaar je uit door geen behanger in te huren
Hey bedankt voor de reacties. Ik ga zo even kijken op werkspot. En ja het lijkt mij wel stoer als ik eens keer zelf ga behangen en achteraf trots op mezelf kan zijn dat ik het gedaan heb. Zit ook te twijfelen, door iemand laten doen of zelf proberen doen?
Als je bij decorette of verf/behangwinkels behang koopt, kun je via hen ook goede behangers vinden die netjes werken. Via werkspot kan ook, maar let op de recencies!
En het ligt ook aan de prijs van je behang: ga je voor een simpel Gammaatje of een dure Eiffinger of ander merkbehang? Goedkoop behang kun je gewoon overdoen als het niet goed uitpakt.

Helaas geldt voor behang vaak wel: hoe duurder behang, hoe makkelijker behangen.

Heb je geen vriend of familie die je erbij willen helpen?
Ja, daar zat ik vanmiddag ook aan te denken Wintermuts. Gewoon bij een kleine verf of behangwinkel langs gaan, en dan vragen of zij iemand kennen die dat wil doen. Phoe heb net zitten kijken op werkspot, wel duur zeg! Logisch natuurlijk dat je moet betalen maar ik zie bedragen van 2000 euro voorbij komen. Ik doe zelf nu overal het behang er af halen, er hoeft dan enkel en alleen nog maar behang aangebracht te worden.
Gewoon proberen. Zolang je geen ingewikkelde patronen neemt voor de eerste keer kan er weinig misgaan.
MILF in the making ;-)
Ik wil ook wel komen behangen hoor, weet niet waar je woont. Ik kan ook schilderen en tuinpaden betegelen.
MILF in the making ;-)
quote:Wintermuts schreef op 14 mei 2010 @ 22:26:

En het ligt ook aan de prijs van je behang: ga je voor een simpel Gammaatje of een dure Eiffinger of ander merkbehang? Goedkoop behang kun je gewoon overdoen als het niet goed uitpakt.

Helaas geldt voor behang vaak wel: hoe duurder behang, hoe makkelijker behangen.

Heb je geen vriend of familie die je erbij willen helpen?

Bedoel je dat als ik duurder behang neem ,dat het dan makkelijker aan te brengen is? Helaas heb ik in mijn omgeving al rond gevraagd of er handige mensen tussen zitten.

Mensen hebben of geen tijd of ze kunnen niet behangen, En echt veel mensen ken ik ook niet in deze stad waar ik woon.
quote:DarkRosePrincess schreef op 14 mei 2010 @ 22:27:

Ik wil ook wel komen behangen hoor, weet niet waar je woont. Ik kan ook schilderen en tuinpaden betegelen.

Zo zo dat noem ik nog eens girl powerrrrrrrrrrr!!

Goed hoor, wou dat ik het kon.
quote:Bloemetje79 schreef op 14 mei 2010 @ 22:31:

[...]

Bedoel je dat als ik duurder behang neem ,dat het dan makkelijker aan te brengen is? Helaas heb ik in mijn omgeving al rond gevraagd of er handige mensen tussen zitten.

Mensen hebben of geen tijd of ze kunnen niet behangen, En echt veel mensen ken ik ook niet in deze stad waar ik woon.Duurder behang is vaak gebruiksvriendelijker inderdaad... maar waar won je in de buurt? Misschien nog handige vivahelperts hier?
Je moet ook even kijken wat voor behang je neemt. Vinyl, vliesbehang, papier... alles heeft z'n eigen eigenschappen, en het één is sterker & makkelijker aan te brengen dan het andere.
Ik zou het inderdaad eerst zelf proberen! En anders wil ik ook wel komen helpen hoor
Bij vinyl kan je volgens mij de muur insmeren met lijm, en dan het behang erop doen. Ipv lijm op het behang smeren, dubbelvouwen, in laten trekken en dan de muur op.
Ik had ook nog nooit behangen en ik ben er maar aan begonnen met de gedachte, als het niets is, kunnen we altijd nog iemand inhuren

Ik heb behang gekocht bij de Gamma (rond de 20 euro per rol). Zo'n behang waarbij je de muur insmeert en het behang er tegenaan plakt. Goed te doen. Met een scherp afbreekmesje langs eens metalen/houten lineaal kun je strakke lijnen afsnijden. Ik gebruikte een theedoek om bubbels eruit te wrijven.

Go girl, je kunt het!
quote:Marriss schreef op 14 mei 2010 @ 22:39:

Je moet ook even kijken wat voor behang je neemt. Vinyl, vliesbehang, papier... alles heeft z'n eigen eigenschappen, en het één is sterker & makkelijker aan te brengen dan het andere.

Vliesbehang schijnt heel goed te zijn. Aankomende maandag ben ik 7 maanden zwanger. Ik vind het pittig alle kamers de behang er af halen enzo. Ik ben wel wat gewend. Ik woon al sinds mijn 18e op mezelf.

Maar het behangen zelf, wil ik best doen, bespaart ook nog eens een hoop centjes. Maar dan wel met iemand, lijkt mij veel handiger en sneller gaan.

Sorry verder wil ik niets meer, vertellen over mijn prive leven. Omdat ik niet herkend wil worden. Al is de kans klein dat die bestaat maar toch.
Trouwens nog bedankt voor de snelle reacties. Liefs Bloemetje79
Is er ook nog iemand die kan metselen dan? Bij mij thuis?
quote:Pilous schreef op 14 mei 2010 @ 23:05:

Is er ook nog iemand die kan metselen dan? Bij mij thuis?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Goh als je het behang eraf is dan heb je het vervelendste gehad en dan laat je je het leukste, behangen, toch niet afnemen? Je trekt een rechte verticale lijn op de muur en als je de eerste baan recht hebt zitten dan is de rest een eitje.
@ Groll

Haha, ja ik weet het het vervelendste wou ik zelf doen. En behangen door een ander haha. I know i am crazy.

Thanks voor de tip gewoon een lijn trekken op de muur en de rest komt dan wel goed.
@bloemetje

vriend en ik hebben de babykamer laatst behangen...was voor ons allebei de eerste keer....(eiffinger behangetje..met patroon)

kijk, 100% netjes krijg je het denk ik nooit (wij hebben een oud huis met schots en scheve muren) je zult altijd wel mini-foutjes maken...maar zolang je niet met je neus op het behang zit...zie je er weinig van...

behangen zou ik wel met zijn tweetjes doen, zodat één iemand bovenkant kan doen en de andere de onderkant....

wij hebben vliesbehang gebruikt en ik vond t heel erg meevallen...en als je nu iemand betaalt....zul je de rest van je leven misschien wel iemand moeten betalen om het voor je te doen...als je het nu probeert (begin met je eigen slaapkamer als 'oefenkamer') dan als je met de babykamer begint, ben je al een expert bijna!

rustig en precies werken...en als je geen patroontje hebt (wij hadden vogeltjes dus een vrij lastig patroon) is het nog makkelijker

succes!!!! je zult je écht trots voelen achteraf!!!
quote:Bloemetje79 schreef op 14 mei 2010 @ 23:33:

@ Groll

Haha, ja ik weet het het vervelendste wou ik zelf doen. En behangen door een ander haha. I know i am crazy.

Nee hoor maar je overschat het. En heel vaak doen professionals het niet beter dan jijzelf. Er zijn ontzettend veel mensen die al behangen hebben en die hun ervaringen op het internet hebben gezet. Lees die, lees ook de online kluswijzers en echt, er kan dan niet veel misgaan. Als je vliesbehang neemt, dan kan je die gewoon van de muur trekken als je niet tevreden bent en dan weer opnieuw aanleggen. Belangrijk is dat er geen dingetjes onder het behang zitten die bobbeltjes veroorzaken, dus losse stukjes papier even globaal wat wegschuren, daarna afstoffen en het gruis van de vloer halen. Het papier zwelt altijd een beetje op als het nat is, dat veroorzaakt grote en kleinere blazen. De grote daar geef je een prik in met een speld zodat de lucht wegkan als het papier krimpt, de kleinere laat je zo. Je moet gewoon maar eens een baantje proberen. Je kan het daarna altijd nog uitbesteden als je het geen leuk werk vindt.

Werklui kosten meestal tussen de 45 en de 65 euro per uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven