- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
Feetje, nog gecondoleerd met de opa van M. Was de sfeer erg geladen omdat je schrijft dat iedereen ruzie heeft? Of kon iedereen dat een beetje naar de achtergrond duwen?

UM, balen zo'n griep, gelukkig ben je er weer overheen. Nu UJ nog beter worden. O, jij hebt allemaal leuke afspraken staan, ik ben jaloers.......

Ik ga er zo weer vandoor naar het spreekuur. Volgens mij wordt het aardig druk.

Gisteravond moest ik ook nog naar de praktijk en toen ik er was belde er ook nog iemand dus die heb ik ook maar meteen laten komen. Ging om 2 kinderen, die laat ik de nacht niet ingaan met pijn.

Om kwart over 11 belde er ook nog iemand (ik was net goed en wel thuis en was meteen naar bed gegaan) maar die heb ik tot het spreekuur van straks laten wachten. Ik ben benieuwd of ie nog komt dan.

Luuk en Femke worden steeds eerder wakker, echt heel erg jammer. Vanochtend was het half 6. En slapen wil dan echt niet meer. Ik had nog even Luuk geprobeerd terug te leggen na de borstvoeding maar nee hoor, no way. Femke ook wakker en erg vrolijk.

P. heeft ze nu weggebracht naar mijn ouders want hij heeft een toernooi en er moet natuurlijk wel iemand zijn als ik weg moet. Dan maar de hele dag, heb ik nog een beetje rust.... Hoewel... tot morgenochtend kan ik toch de rust niet vinden, bang dat die telefoon steeds af gaat. P. vindt het echt onzin dat ik me er zo druk over maak, en dat is het natuurlijk ook wel, maar ik kan er niets aan doen, dat heb ik nou eenmaal.

Groetjes!
Peetje: heb je het nog druk gehad? Ben je nu een paar dagen vrij? Kan het goed voorstellen hoor dat je niet echt rust hebt en niet lekker slaapt.

UM: Ben blij dat je het herkend, denk soms dat het aan mij ligt. Bij ons ligt de band met mijn schoonfamilie erg gecompliceerd. We hebben sinds een half jaar eindelijk weer goed contact met mijn schoonmoeder. Na de geboorte van P&H is de hele boel ontploft, verwijten heen en weer etc. We hebben toen een time out gehad en dat heeft de boel wel goed gedaan. Ik ben ook erg allergisch voor geclaim, dus herken je verhaal errug goed.

Metis: hoe was het op de camping?

Jane: hoe gaat het met je? Druk?

Hier zijn we vanmiddag naar de kermis geweest. Feetje vond het geweldig. Ze is 2 x in de bootjes geweest en had er moeite mee dat het toen echt genoeg was. Ze werd een ware dramaqueen, huilen, schreeuwen, zielig doen etc. Maar na een minuut was het ook weer over, soms snap je er ook helemaal niks van, hi hi. We hadden P&H alleen 's ochtends laten slapen en we gingen na de kermis nog heerlijk asperges eten bij mijn schoonouders. P&H hebben het super goed volgehouden. P viel gelijk in de auto in slaap, zo schattig. Iedereen ligt nu lekker in bed.

Feetje is bijna jarig, nog een krappe 2 weken. Ze vindt het zelf ook heel spannend. Ze kreeg vandaag al een cadeau van mijn schoonouders omdat ze op vakantie

gaan. Een echt kinder BLOND serviesje, zo super stoer.

Wat gaan jullie geven?

Groetjes,
Feetje: Gecondoleerd nog met het overlijden van opa van M. Wat vervelend allemaal, die ruzies en geclaim!

Hoe is het met je poppenhuisproject? Dat serviesje is leuk! Ik zag hem laatst ook staan.

Peetje: Nog veel telefoontjes gehad? Lastig dat ze nu zo vroeg wakker worden. Slaapt Femke eigenlijk overdag nog?

UM: Behoorlijke ziekenboeg gehad dus. Is UJ inmiddels ook weer beter? Nog leuke dagen gehad?

Jane: Wat een knapperik die Joost! Snel hoor. Was Laura ook snel met lopen? Lekker wijs ding dus die Laura, leuk is dat!

Emmetje: Gordijnen en zeil al binnen? Wat een werk he zo'n verbouwing. Straks lekker inrichten, da's wel leuk.

Wij zijn sinds gisteravond weer thuis. Woensdagavond, in de regen, vertrokken naar de camping. Hebben het ontzettend leuk gehad. Wel heel veel de kachel aangehad Mijn ouders waren er ook dus Eva stond al vroeg te trappelen om naar opa en oma te gaan en was er 's avonds moeilijk vandaan te halen.

Vorige week maandag heeft mijn moeder weer diverse onderzoeken/uitslagen gehad. Alles ziet er goed uit. Nieren werken nog niet optimaal maar niet verontrustend en hartklep lekt helaas ook nog behoorlijk. Daar is verder nog niets aan te doen, wel medicatie hoor maar niet operatief. Maar al met al was de cardioloog hartstikke tevreden en wij allemaal weer ontzettend opgelucht.

Afgelopen vrijdag moest mijn moeder voor controle van de pacemaker naar het ziekenhuis en alles was goed! Cardioloog was heel tevreden.

Als Eva zo wakker is gaan we een taartenspeurtocht houden. Ze zit ontzettend te twijfelen welke taart ze wil voor haar verjaardag. Ja, ze is er al helemaal mee bezig. Dan roept ze weer een Dorataart, 5 minuten later is het toch weer Cars, dan weer iets met bloemen etc etc. Dus ik heb gezegd dat we zo wel even wat plaatjes gaan bekijken. Vindt ze helemaal geweldig.

Feetje: Eva krijgt dus een bed met toebehoren, miniloco en misschien een nieuwe stoel. Wij hebben nu zo'n superlelijke - sorry als ik iemand voor het hoofd stoot - Winnie de Poohstoel staan. Hebben we gekregen en Eva zit er graag in. Gelukkig wordt deze te laag en omdat ze veel liever in zo'n stoel zit dan op de bank, vragen we dus zo'n soortgelijke stoel van opa en oma. Nu moeten we alleen nog even afwachten of het zo kan allemaal. Schoonouders vragen altijd wat Eva wil maar trekken vervolgens geheel hun eigen plan. Dus eerst afwachten wat zij nu gaan geven en dan vragen we aan mijn ouders het andere (snap je em nog?) Mochten schoonouders iets heel anders doen dan gaat de stoel nog even niet door, mini-loco vinden we dan leuker.

Iedereen: Nog even 2 vragen: hebben jullie al een hoofdkussen op het bed? We twijfelen of we die nu al aan moeten schaffen, Eva slaapt nu nog zonder namelijk. En na hoeveel tijd op het potje/wc plassen namen jullie ze zonder luier mee naar bijv de winkel oid? Overigens zit ze momenteel weer in de ik-wil-wel-een-luier-want-ik-kan-het-niet-periode *zucht* Maar vorige week had ze een dag of 4/5 geen luier om, ik deed dan toch maar een luier om als we naar de winkel gingen maar had dan wel een boze Eva "ik ben al zinnelijk hoor" maar ja, in de winkel kun je ook niet zo even naar de wc. Dus...hoe doen/deden jullie dat?

Sorry....3 vragen: wat laten jullie de kinderen trakteren?
Het was erg druk tijdens de dienst: ik was echt blij dat ik zondag niet meer hoefde. En nu ben ik er weer van af voor de rest van het jaar.

Ja, qua traktatie wordt het denk ik weer zo'n krokodil (gemaakt van komkommer) met kaas en worst erop. Heb ik 2 jaar geleden ook gedaan, maar goed. Of misschien doe ik dat wel bij Luuk en verzin ik bij Femke weer wat anders. Ik ben er nog niet echt uit, maar wil eigenlijk wel iets van kaas/worst of fruit doen, anders geven ze het mee en met kaas/worst/fruit eten ze het meteen allemaal op. Vind ik eigenlijk wel zo leuk.

Mijn schoonzusje had badeendjes gekocht bij de hema, van die kleintjes in allerlei dierenvormen en had daar een cellofaantje omheen gedaan en een fotootje van m'n nichtje. Was ook heel feestelijk.

Feetje, wij geven een poppenhuis die ik een half jaar geleden al gekocht heb bij de intertoys. Toen was hij in de aanbieding. Het is een houten poppenhuis met allerlei dingetjes erin (geloof ik want ik weet al niet meer precies hoe het eruit ziet)

Een hoofdkussen hebben we nog niet voor Femke, tenminste.. we hebben hem wel maar gebruiken hem nog niet. Ik had hem eerst op bed liggen voor de sier en toen sliep ze er wel eens op. Nu heb ik hem toch weggehaald omdat ze het volgens mij niet echt nodig hebben. Ik weet nl niet of het al goed is op deze leeftijd.

Wat betreft de zindelijkheid: die is hier nog ver te zoeken. Het boeit haar nog steeds voor geen meter. We willen er in de zomer mee beginnen, het zou toch wel fijn zijn als ze zindelijk wordt. Maar ik kan me je probleem goed voorstellen, want vaak is het op deze leeftijd zo dat als ze moeten, ze onmiddellijk moeten en je dus te laat bent als je niet meteen ergens met ze heen kan.

Nou, ik ga maar weer naar beneden want ik was even naar boven "gevlucht". Hele dag met 2 kinderen die veel aandacht nodig hadden. Ach ja, op zich viel het ook wel mee hoor. Ik moest even met Luuk naar de anesthesist voor een gesprekje. In de tussentijd pasten m'n ouders op. De kinderen hebben best lekker geslapen en toen heb ik alle was opgevouwen en gestreken en heeft mijn vader in de tuin gewerkt. M'n moeder was ook wat aan het opruimen dus het is weer aardig opgeruimd.

Alleen hebben ze nog niet door dat het huis niet de hele dag door door een ringetje te halen is met 2 kids, dat er dus wel speelgoed over de vloer ligt en dat de was ook niet elke dag helemaal bij is... Met andere woorden, ze vonden het dus (weer eens) een puinzooi hier in huis. Valt echt best wel mee hoor, maar hun maatstaf is iets anders dan de mijne, zeker met 2 kinderen.
Heeeej wat een rust hier!

iedereen van de zon aan t genieten?

evene een korte vraag: wie weet de naam van die kinderzonnebrand die je maar 1x ( of iig minder vaak..) per dag hoeft in te smeren? Ik weet dat er 1 is, maar ben de naam kwijt..

Alles goed met iedereen?

Metis: hier geen hoofdkussen. Volgens mij nog niet nodig. Traktatie nog géén idee, ik hou me aanbevolen voor suggesties... De 'Peetje' krokodil (haha) lijkt me ook wel wat. Iig wel een beetje gezond en niet te zoet..

Metis, heb jij je echo al gehad? Goed om met je man te gaan hoor, juist slim...

Enne hier ook helemaal niks met de zindelijkheid. Weinig interesse.. Wil denk ik in juli beginnen met het rondlopen in blote billen.

Fijn weekend en Pinksterdagen allemaal!
Oh even snel *zoef* druk aan het inpakken voor de vakantie. We gaan lekker 2 weken naar Normandië

Maar speciaal voor Fiene () die zonnebrand is van P20 en die is ook voor volwassenen.
Geweldig Emmetje, fijne vakantie!!
O, dat is wel handig, een zonnebrandcrème die je maar 1 x hoeft in te smeren. P20 dus? Had ik eigenlijk nog nooit van gehoord.

Fijne vakantie Emmetje! Over 5 weken gaan wij ook al. Door het koude weer de hele tijd heb ik het gevoel alsof we nog in de winter zitten ofzo. Nou ja, vandaag was wel lekker, en gisteren ook. Maar ik geloof dat het maandag of in ieder geval dinsdag alweer een stuk kouder wordt.

Vanavond ben ik nog met Femke naar de huisartsenpost geweest. Ze was met haar achterhoofd tegen de hoek van de tafel gevallen en had een snee. Het bloedde niet erg en was ook niet heel groot (1,5 cm), maar er zat wel een wond die ongeveer 3 tot 4 mm open stond. Ik had even gebeld en toen moesten we toch maar langskomen. Femke heeft 2 hechtingen gekregen. De arts wilde het eerst bij elkaar krijgen door haar haar daar te knopen, maar dat bleef toch niet goed zitten. Dus toch maar 2 hechtingen. Dat vond ze niet zo leuk, de verdoving deed natuurlijk zeer. Maar ze was best stoer. Toen ze in de wachtkamer terugkwam was ze alweer vrolijk.

Voordat we moesten ook trouwens. Ze was lekker aan het spelen en vertelde tegen de hele wachtkamer dat ze tegen de tafel was gevallen en dat ze een snee had en dat ze naar de dokter moest.

We waren rond kwart voor 9 aan de beurt. Voordat we thuis waren was het bijna half tien. Toen heeft ze nog een paar kopjes thee gehad en rond tien uur is ze naar bed gegaan. Ik ben benieuwd of ze nou morgen ook later wakker wordt. Waarschijnlijk niet, maar slaapt ze dan tussen de middag extra lang.

Fijne vakantie Emmetje!!!

Hier even een ego berichtje. Ben donderdag nacht overvallen door paniekaanvallen. Zat er al een tijdje aan te komen. Heb in de zwangerschap van P&H zwaar het hellp syndroom gehad, daarna de langdurige ziekenhuis opname van P en toen een jaar lang twee zieke mannetjes, ellende op mijn werk afgelopen jaar etc. etc. M. en ik zijn vrijdagochtend naar de huisarts geweest en die heeft me oxazepam voorgeschreven en aankomende donderdag eerste gesprek bij de psycholoog. Volgens de huisarts ben ik door mijn perfectionisme en onzekerheid helemaal ingestort. Heb wel vaker periodes gehad dat het even niet goed met mij ging maar niet zo erg als dit. Voel me nu door de medicijnen rustig en mijn moeder is veel bij mij als M. moet werken. Ben vanmorgen met M. + kids de stad ingeweest en heb toch nog een leuk spijkerrokje + legging gescoord bij Esprit, ben nu toch wel trots op mezelf want had helemaal geen zin/puf om te gaan. Wel proberen we volgende week gewoon op vakantie te gaan. We gaan in Nederland dus dat scheelt.

Sorry dat ik even niet zo veel schrijf/heb geschreven. Hou jullie op de hoogte....
Joh Feetje: voor jou.

Ik zou haast zeggen join the club , want zolang als ik hier schijf zijn er verschillenden onder ons ( geweest) die het af en toe heel zwaar hebben. Zelf vind ik het altijd fijn om te merken dat ik niet de enige ben. En zo te horen heb je inderdaad genoeg dingen om nog 'even' te verwerken. maar ik kan me voorstellen dat dat juist lastig is met 3 kinderen! Ga je ook met een prof erover praten om wat op 'n rijtje te zetten? Schaam je d'r vooral niet voor zou ik zeggen. Heel veel sterkte!!

Beterschap voor Femke Peetje! klinkt niet echt lekker, dat avontuur...

Wij gaan morgen naar de open boerderijen dag, kijken of dat wat is ( voor de liefhebbers, er schijnt op de site van campina eea te staan). UJ is helaas weer ouderwets druk met zijn werk nou we bijna op vakantie gaan. Word er weer af en toe niet goed van, maar ja.. Dus ga morgen zeer ws alleen met Fiene op pad.

Geniet ze van het weer!
Feetje: Hier ook nog even een dikke Ben het trouwens met UM eens, er zijn er hier meerderen en dat voelt fijn die herkenning. Veel sterkte!

UM: Hoe was het op de open boerderijendag? Kon UJ nog mee of zijn Fiene en jij samen gegaan?

Ben nog niet geweest naar de huisarts. M zit nogal krap in z'n tijd ivm werk (personeelstekort daar) en kan alleen op maandagmorgen. Vorige week was ik ongesteld en vond ik dan zelf niet zo fijn en gisteren was er geen spreekuur. As maandag wordt het hem ook niet want dan moet ik *hellup* naar de tandarts. Dus wordt pas die week daarop.

Peetje: Jeetje, wat een stoere Femke! Echt knap hoor. Heeft ze nog langer geslapen of toch weer op tijd wakker?

Emmetje: jullie een heel fijne vakantie!

Vrijdagochtend toch wel erg geschrokken hoor. Ik werd gebeld door de opvang, om 0915 al, dat Eva beter opgehaald kon worden en dat ze adviseerden even naar de huisarts te gaan. Haar gezicht zwol namelijk ineens helemaal op, dikke wangetjes en toegeknepen ogen. Wang was ook wat rood/gevlekt. Ze had erge dorst en achter in keel was het rood en opgezet. Vooral over die opgeblazen wangen maakten ze zich zorgen aangezien het zo ineens opkwam. Ik M meteen gebeld dat hij Eva moest halen en daarna meteen huisarts maar gebeld voor een afspraak. Tegen de tijd dat ze thuis was waren de wangen al weer wat geslonken gelukkig. Konden meteen bij huisarts terecht maar Eva werd daar helemaal panisch. Huisarts kon bijna niet in haar keel en ogen kijken, heel vervelend. Huisarts hield het op (weer) een virale infectie en uitzieken dus. Hij zei dat als het bijv de bof was de wangen nu nog wel dik zouden zijn. We moesten het wel in de gaten houden, mochten de wangen toch weer opzetten dan moesten we weer terugkomen. Eva was verder niet heel ziek, ze speelde gewoon en was vrolijk dus wel gewoon naar de camping geweest. Eva had daar zelf ook zo ontzettend zin in, ze had het er de hele week al over. Daar is het verder ook goed gegaan hoor, veel gespeeld want haar vriendinnetje was er ook. Hartstikke leuk dus. Wel merkte je dat ze niet superfit was hoor, waterige ogen en veel hoesten. Hoestdrankje gehaald, vindt ze erg lekker trouwens Maar gelukkig hoefden we niet terug naar de huisarts oid en viel het achteraf dus allemaal hartstikke mee.

Vandaag is ze nog wel lekker thuis om een beetje bij te komen van de vakantie, ligt ze toch later op bed. Vanmorgen heeft ze ook uitgeslapen tot 0915! Luilak

Donderdagavond zijn we in de beddenwinkel geweest. We weten nu welk bed het wordt en Eva was helemaal enthousiast dat ze het bed zou zien. Nou, ze vond het niks. Bed is veel te groot volgens haar en ze heeft al een bed dus ze hoeft geen nieuwe. Ook zei ze dat een ledikantje heus niet alleen voor baby's is maar ook voor kindjes van 3. Dus... Nah ja, we zetten bed wel gewoon neer hoor en misschien vindt ze het dan toch wel leuk. Dan staat bed natuurlijk ook in haar eigen kamer met haar eigen knuffels daarop. Misschien dat het dan anders is. We laten het ledikantje er gewoon bij staan denk ik zodat ze kan wennen.

Traktatie: wij weten het al. Wij doen kaas/worst/cherrytomaatjes/komkommer etc op een leuke schaal. Jaja, hadden we vorig jaar ook maar dat was zo'n groot succes. Leidsters vonden het ook geweldig omdat het eigenlijk nooit meer gedaan wordt. Wat peetje ook zegt, ik vind het voordeel dat ze het dan direct gezellig op kunnen eten. Leidsters hadden vorig jr de schaal op tafel gezet en iedereen mocht lekker pakken waar ze zin in hadden. Wel geven we iedereen dit keer een kleinigheidje erbij (bellenblaas á 30 cent ofzo) want dan is meteen afscheid van deze groep. Als ze 3 zijn gaan ze bij ons namelijk naar de 3+ groep. Andere kinderen en andere leidsters dus.
Hé hallo,

Ik had gisteren ook nog gepost maar kan het nu nergens terugvinden. Misschien vergeten te plaatsen ofzo?

Nou ja, het zal wel.

Feetje, wat vervelend dat je je zo voelt nu. Ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment gewoon "op" is, dat het er dan allemaal uitkomt. Zo te lezen is het ook niet niks wat je de laatste jaren hebt meegemaakt. Dat hakt er behoorlijk in natuurlijk.

Hopelijk heb je wel een fijne vakantie en helpt het praten met een psycholoog ook om alles op een rijtje te zetten.

Metis, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Raar dat dat zo snel kan gaan hè? Gelukkig is het snel weer weggetrokken.

En opeens vindt ze het nieuwe bed niet leuk meer, dat is nou ook wat, haha. Nou ja, wie weet als het er eenmaal staat dat ze het toch wel erg interessant vindt.

Ga je nou voor de echo naar de huisarts toe of moet je dan naar de gynaecoloog? Dat deed je toch omdat de ovulatie zo'n pijn doet elke keer? Of haal ik nou afspraken door elkaar?

Ik had gisteren ook mega-buikpijn, moest er zelfs van overgeven. Nu heb ik nog buikpijn maar het is te dragen. Ik heb nu ook m'n ovulatie, heb ik getest. Vorige maand was het ook al raak. Ik weet ook niet waardoor het komt, ik heb er nog niet eerder last van gehad. Of misschien leg ik nu de link. Nou ja, vervelend is het wel.

Femke wil 's avonds niet slapen. Gisteren lag ze ook tot kwart voor tien te zingen, kletsen. Ik lag in bed en Patrick ging rond kwart voor 9 naar haar toe dat ze moest gaan slapen omdat "mama een beetje ziek was". Even later hoorden we haar zeggen: "ik ben ook een beetje ziek, ik heb ook een beetje buikpijn."

Ze is niet altijd even aardig tegen Luuk de laatste tijd. Dan duwt ze hem ineens omver of ze slaat hem ofzo. We zetten haar dan op de gang maar veel indruk maakt het niet. Gisteren heeft Patrick haar na een paar keer in bed gelegd zonder verhaaltje en glaasje water (dat laatste doet ze altijd om tijd te rekken). Echt huilen hoefde ze niet, maar het duurde dus nog lang voordat ze sliep. Maar dat middagslaapje wil ik er ook nog wel inhouden eigenlijk.
Nee, je haalt niets door elkaar hoor Ik wil inderdaad een echo ivm die ovulatiepijn. Jij hebt het dus ook, vervelend he. Ik hoef niet over te geven (of bijna over te geven) gelukkig. Ik heb meer een soort aanhoudende kramp (kan het niet beter omschrijven), loop ik ook helemaal krom haha. Zitten lukt ook niet echt dan want het straalt uit naar achter, heel naar.

Misschien maak ik me zorgen om niks hoor en het is natuurlijk iets wat vaker voorkomt bij vrouwen maar toch. Heb in deze toch liever zekerheid. Komt ook, denk ik, omdat ik graag zwanger wil worden en daardoor ben ik er toch wat meer mee bezig ofzo.

Aanvullend hierop: wij twijfelen nu aan ovulatietesten, ook ivm onregelmatige cyclus van mij. Hebben jullie die gebruikt en hierin nog tips?

Femke is ook zo'n avondkind he. Eva hier ook. Wel gezellig hoor maar soms heb ik wel zoiets, als ik hoor dat andere kinderen er om bijv 1900 al lang en breed in bed liggen...best lekker zo'n avondje zonder wakker kind. Herken je dat? Alhoewel voordeel is dat Eva niet voor dag en dauw wakker is hahaha. Nee meestal vind ik het gezellig hoor en maakt het me niet uit maar soms...;-)

Middagslaapje overslaan haalt hier weinig uit trouwens. Dan kakt ze het einde van de middag wel even in maar 's avonds is ze weer klaarwakker. Wij houden het middagslaapje er dus ook nog fijn in.

Wat lastig dat Femke soms onaardig naar Luuk is. En dat in de gang geen indruk maakt is ook niet erg handig, pfff.

Heeft het zonder vehaaltje naar bed moeten wel wat meer indruk gemaakt?

Haha wel herkenbaar van het tijdrekken en ineens ook ziek zijn Eva kan 's morgens zo ineens "ziek"zijn (wanneer ze niet uit bed wil) of als ze niet wil eten (onverklaarbare buikpijnen dan ineens)

Heeft iemand nog een goede ontbijttip? Eva eet zo verschrikkelijk slecht de laatste tijd. Eerder at ze haar brood wel op 's morgens maar de laatste tijd eet ze gewoon niks. Avondeten doet ze ook slecht maar dat interesseert me minder, dan eet ze altijd wel iets. Ontbijt vind ik wel belangrijk. Muesli vindt ze af en toe lekker maar wel maar 2 a 3 happen, schiet dus ook niet op. Pap heeft ze nooit gelust. Af en toe probeer ik het met een rijstwafel of volkoren beschuitje maar het lijkt wel of ze 's morgens nergens zin in heeft. Ik wacht expres al een tijdje nadat ze uit bed is gekomen, zodat ze niet binnen 5 min achter haar bord hoeft te zitten maar dat helpt ook niet echt. Lastig hoor. Zal wel weer overgaan maar tja, ontbijten is toch wel heel belangrijk.
Hoi,

Ben ik ook weer eens.

Ik heb het ontzettend druk de laatste tijd. Werk zo'n 45 uur p/w door overwerk en reistijd. Maar de deadline gehaald deze week, dus nu even adempauze.

Nog 2 weken werken en dan hebben we lekker 3 weken vakantie !! Heerlijk naar La France.

Metis, ontbijten doet Laura ook nauwelijks. Al een jaar niet.

Ze krijgt elke ochtend een boterham en een bakje fruit aangeboden. Het fruit gaat nog wel redelijk op, maar van de boterham maar een paar hapjes. Daarna gaat ze naar het KDV. Blijkbaar kan ze het daar toch op doen de hele ochtend.

Wat eng van haar opzwelling ! Zou het niet een allergische reactie op een voedingsstof geweest kunnen zijn? Wat had ze gegeten die ochtend?

Peet, wat je schrijft over Femke, zou ik geschreven kunnen hebben ! Ze wil ook niet slapen 's avonds of ze wordt tussen 21.00 uur en 22.00 uur wakker. Maar dan ook kláárwakker. Ze wil dan weer naar beneden. Na een kwartiertje gaat we dan wel weer braaf mee naar boven.

En broertjes plagen: check ! Gisteren heeft ze Joost zó ruw omgeduwd (keiharde 'bonk') dat ie een bloedneus kreeg, de arme schat. Ik zat zelf ook helemaal onder het bloed. Laura was zich van geen kwaad bewust. Ze wilde hem op z'n rug draaien, zei ze.

UM, was de boerderijendag leuk? Niets over gelezen.

A.s. zondagmiddag is er in mijn wijk een groot openingsfeest van een nieuw park. Voor iedereen gratis toegankelijk, met allerlei festiviteiten en drankjes. Wij gaan er met z'n 4-en heen. Als je zin hebt om ook te gaan, hoor ik het wel.

Feetje, hè bah, wat vervelend dat je je zo voelt ! Het is ook niet niets wat je meegemaakt hebt allemaal. Heel knap dat je hulp hebt gezocht. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.

En join the club inderdaad.... ik loop ook bij een psych en slik af en toe ook oxazepam als het niet goed met me gaat. Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand geven .

Emmetje, jij bent lekker in Normandië. Ik hoop dat je goed weer hebt ! Nog een week lekker genieten !!!

Hier dus druk. Maar op zich wel OK.

Ik moet een beetje op mezelf passen. Dat ik niet teveel hooi op m'n vork neem en mezelf over de kling jaag (zit nu ook een beetje te hyperen...).

Met de kids alles OK. Laura is lekker gezellig, gelukkig. Ik vind het kletsen samen steeds leuker worden. Grappig dat ze mij begint te verbeteren qua woordenschat, omdat ik zelf nog geneigd ben om 'makkelijker' woorden voor dingen te gebruiken. Maar dan komt ze zelf met de 'duurdere' variant, hahaha.

En Joost is heerlijk. Een vreetzak 1e klas. Hij wil de hele dag wel eten, pfff. Ik geef er niet steeds aan toe, maar hij zeurt wel vaak om iets lekkers of eten. Hij eet ook flink (véél meer dan Laura en bijna evenveel als ikzelf). Vanavond heeft ie voor 't eerst een eigen bord gekregen en helemaal met de pot mee gegeten. Zelluf welteverstaan: vis, aardappels, boontjes en maïs. Hahaha, het bord ging schoonleeg. Wat een knapperd hè?

En verder kruipt ie in sneltreinvaart door het huis en staat de hele dag overal tegenaan. Hij wil het liefst dat ik met 'em ga stappen. Lekker ding.

Lekker weekend !

Morgen meeting van de juli '09 moeders.

XXX
Poehee Jane, 45 uur per week werken. Knap dat je dat allemaal trekt. Heb je wel nog de vrijdag vrij of niet? Ik werk de ene week 2 en de andere week 3 en na de drie dagen werken ben ik echt wel gesloopt. Ik maak dan op zich ook wel lange dagen en het is intensief werk (bijna iedereen ziet er toch wel tegen op, dus dat maakt het vaak best zwaar vind ik). Ik ben van half 8 tot half 6/kwart voor 6 weg.

Fijn dat je binnenkort vakantie hebt. Wij moeten nog 4 weken werken en dan zijn we 3 weken vrij, lekker hoor.

Let wel goed op jezelf hoor Jane! Veel plezier vandaag op de meeting.

Dus Joost is ook zo'n vreetzak? Luuk ook, die houdt volgens mij nooit op als ik hem eten blijf aanbieden. Knap dat Joost zelf z'n bord leeg had. Maarreh...alles in z'n mond of de helft op de grond? Dat kan Luuk nl ook erg goed. Als de kinderen hebben gegeten is het meteen een puinzooi. Als ik Luuk voer dan stopt ie vaak z'n vuistje erachteraan en smeer dat vervolgens weer overal aan af als ik niet uitkijk...

Hij trekt zich al een paar weken op tot de knietjes en bij lage dingen soms tot staan. Gisteren trok hij zich op tot staan aan iets hogers. Net stond hij ook weer in z'n bedje omdat hij z'n popje had laten vallen. Het ledikantje moet nu dus in z'n laagste stand.

Metis, over die ovulatietesten: die heb ik wel gebruikt. De laatste maanden trouwens weer om m'n cyclus weer een beetje door te krijgen. Je zou kunnen testen als je weer die pijn krijgt om zeker te weten dat het ovulatiepijn is. Of wil je juist die paar dagen ervoor weten omdat je dan ook vruchtbaar bent?

Dus jullie dochters willen ook niet op tijd naar bed? Ik hoor ook om me heen van kinderen die echt wel om 7 uur naar bed gaan en dan ook slapen. Gisteren lag Femke er om 9 uur pas in. Nou was dat ook wel onze schuld hoor, want ze was nog met P. naar de winkel geweest en daarna had ik beloofd dat ze een kopje thee mocht drinken. En zo typisch hè, haar thee blijft altijd zó lang heet. Als ik hem al op heb dan kan ze nog niet goed drinken want dan is ie nog steeds te heet....

Ik ging om half tien nog even bij haar kijken en toen sliep ze nog steeds niet, maar ze lag wel gewoon rustig in haar bed.

En dan vanochtend wel om kwart voor 7 weer wakker hè.

Zo, ik ga koffie drinken, heb even wat energie nodig...

O ja, ontbijttip heb ik eigenlijk niet. Femke eet, net als Luuk, heel erg goed, een beetje te goed soms, haha.

Maar misschien helpt het als ze zelf de boterham mag smeren?

Nou, trekken....

Ik trek het ook eigenlijk bijna niet hoor, die vele uren... Maar ja, het moest even. Nu wordt 't weer iets rustiger, hoop ik.

Mijn dagen duren ook lang: ik ga om 06.15 uur van huis en ben om 17.30/18.00 uur thuis. Dan spitsuur thuis.

Dit doe ik 3 dagen p/w. Op vrijdag werk ik alleen 's ochtends.

Ik werk contractueel 32 uur + 8 uur reistijd, dus totaal 40 uur in 3,5 dag. Ben altijd op woensdag de hele dag en vrijdagmiddag thuis. Lange dagen dus.... Maar goed, eigen keus. Ik vind mijn werk dan ook erg leuk !!

Er lag na Joost z'n maaltijd inderdaad wel iets op de grond, maar hij had echt wel zo goed als zijn bordje leeg gegeten. Gaan we vanavond weer proberen met aardappels, worteltjes en vlees.

Gisteren een leuke meeting gehad met de juli '09 moeders. We hadden prachtig weer en een hele leuke buitenlocatie in Utrecht. Moeten we ook eens doen deze zomer, echt fantastisch !

Joost is mieperig en hangerig sinds gisteren. Hij heeft ook verhoging, dus ik vermoed een 3e tandje. Boventand, hoop ik.

Ik ga nu Laura's crèchekadootjes in elkaar knutselen voor volgende week maandag, als ze 3 wordt. Deze week heb ik nauwelijks tijd en a.s. zaterdag vieren haar verjaarag. Ik hoop op mooi weer, zodat we in de tuin kunnen zitten met z'n allen !
Goedemiddag,

Maandag is bij mij altijd wasdag. Wat een bergen was hebben wij toch elke keer. En dan, als alles een beetje op orde is, verschoon ik alle bedden en ligt de hele zolder weer vol. Pffff...'t is ook zulk ondankbaar werk.

De kinderen liggen nog op bed, ze lagen er ook vrij laat in omdat ik even met ze naar de stad was gefietst. Ik was er zaterdag ook even heengefietst en was toen mijn fietssleutel kwijtgeraakt. Gelukkig hadden we nog een reservesleutel dus die heeft Patrick toen even gebracht. Ik had mijn telefoonnummer achtergelaten in de winkel waar hij zou moeten liggen en ze belden vanochtend op. Toch wel handig om een reservesleutel te hebben.

Ik voel me niet echt fit, zo tegen een verkoudheid/griepje aan. Beetje keelpijn, hoofdpijn, snotterig.

Ik was net even de berichten aan het lezen die ik allemaal gepost heb en dan vooral van toen ik zwanger van Femke was tot een maand na de bevalling. Wat was ik toen onzeker, zo net na de bevalling. Doodsbang om het "fout" te doen.

Wel grappig om terug te lezen.

Jane, hopelijk wordt het binnenkort wat rustiger. Als je 's ochtends om kwart over 6 vertrekt, liggen de kinderen dan nog in bed of niet?

Het scheelt idd dat je je werk erg leuk vindt. Ik momenteel eigenlijk niet, dus dat vreet energie.

Wat ben je voor crèchekadootjes aan het maken? Volgens mij wordt het wel mooi weer het weekend.

Ja, het zou a.s. zaterdag 24 graden worden, dus dat wordt buiten in de tuin de boel versieren en hup naar buiten. Leuk !

Maandag is Laura dus echt jarig en trakteert ze. Ik heb bij de Blokker een stapel plastic bekers gekocht. Met een oor eraan, in leuke felle kleurtjes en een plaatje erop. Daarin een grote paperclip met een figuurtjje (zonnetje of lieveheersbeestje o.i.d.) erop (Zeeman). Aan die paperclip een briefje met lintje geknoopt. En dan het hele zwikkie in doorzichtig folie gepakt met een lint erom. Die paperclip kun je natuurlijk vervangen door iets anders kleins, of bijv. een doosje rozijntjes.

Voor Joost ga ik hetzelfde doen als bij Laura's 1e verjaardag destijds. Een soepstengel met daarop een vingerpopje van IKEA. Dat inpakken in doorzichtig folie met een lint erom.

Joost zit toch op een andere groep met andere leidsters, dus die weten het toch niet van 2 jaar geleden .

Joost is flink ziek. Hij heeft ons een dramanacht bezorgd afgelopen nacht. Van 22.00 uur tot 04.00 uur met 'em bezig geweest. Hoge koorts, bibberen en jammeren. Echt zielig is ie. Ws. de komst v/e boventand.

Wel gewoon gewerkt vandaag, dus ben behoorlijk brak nu...

Nu ligt hij alweer de hele tijd te jammeren in z'n bed. Ben benieuwd wat komende nacht gaat brengen, zucht... Heb m'n werk al ingeseind dat ik morgen waarschijnlijk thuis ga werken.
Jane en Peetje: dank voor de ontbijttips. Ik ga ze proberen!

Jane: Hoe is het nu met Joost? Vannacht nog een beetje geslapen?

Wat die opzwelling betreft: Ik vond het inderdaad ook eng hoor, ik schrok me echt rot toen ze belden. (ben van schrik ook in janken uitgebarsten na hun telefoontje 's Morgens had ze gewoon een broodje op en melk daarbij gedronken. Ze had niets anders op dan anders. Gelukkig is het daarna niet meer gebeurd, wel heeft ze nu af en toe nog wat groene smurrie bij haar ogen. Daarop baseerde huisarts dus ook die virale infectie. Dat blijven we in de gaten houden in ieder geval.

Leuk zo'n geslaagde meeting, altijd gezellig.

Peetje: Ik wil de ovulatietest inderdaad om voor mezelf te kijken of het echt ovulatiepijn is. Ik denk het wel hoor want het valt elke keer anders wel erg toevallig Aankomende maandag toch maar naar huisarts, ben benieuwd.

Eva mag alle kinderen ook iets geven bij de traktatie (schaal met kaas/worst ed dus) Ik ga hiervoor een grabbelton maken (lees: doos beplakken ). Daarin doe ik bellenblazen waarvan ik etiket los ga weken zodat we er iets zelfgemaakts op kunnen plakken.

Ik doe voor alle kindjes hetzelfde zodat er na het gegrabbel geen scheve gezichten komen. Wel twijfel ik aan de leeftijdsgrens: vanaf welke leeftijd is grabbelen en een bellenblaas leuk? Voor de jongsten wil ik namelijk een ander kleinigheidje doen. (Eva zit in gemengde groep van 0-3)

Zondag lekker een dagje naar de dierentuin, heb er helemaal zin in. Zeker met het weer wat ze opgegeven hebben.

Gisteren naar de tandarts geweest en ja hoor....ik moet weer een wortelkanaalbehandeling. Word er zo langzamerhand gestoord van, pffff. Vorig jr heb ik er ook al 3 ofzo gehad, blegh. Nou ja, de 14e mag ik voor de 1e behandeling.

Eva is de laatste tijd trouwens zo verschrikkelijk uitsloverig en tegendraads, word er soms gek van. Alles is "nee", "niks", "zeg ik niet", Als ze wat tegen M zegt en ik meng me in dat gesprek "ik heb het toch tegen papa, niet tegen jou" (of andersom dan) Of gewoon beginnen te lachen als ik boos word ergens om. Of dan is er niks aan de hand, geef ik een kus als ze weggaat of naar bed gaat oid, heel omslachtig kus wegvegen "hoef ik niet"

Tussendoor is ze ook nog wel eens lief hoor maar die buien...verschrikkelijk af en toe.

Jane: dat kletsen wat jij schrijft herken ik wel trouwens. Zo heerlijk he die gesprekjes. Kan ik zo van genieten
Joehoeeee wij gaan morgen naar Kroatië! Dus ik kom me even hier niet melden..

Geniet van de mooie dagen alemaal!

Liefs UM
Jaaaaa, Diddledee is gisterochtend bevallen van een prachtige gezonde dochter S.

Diddle en man: van harte met deze nieuwe aanwinst.

Geniet van de meiden, je man en de kraamhulp .

Fijn dat alles goed is gegaan.

Snif, wat prachtig nieuws.. Wéér een juni-kindje erbij....
Wat een leuk nieuws om te lezen!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Diddle en man!

Joehoe!!!

Lieve Diddle, man en Jayda: van harte gefeliciteerd!

hey diddle,

van harte met de kleine meid.

groetjes marianne en fam

p.s. ik ben nu 28 weken zwanger en alles gaat goed. de dames hebben alleen wat meer vruchtwater. dus mamma heeft ook een flinke buik.
Hé Marianne! Jij bent dus ook alweer 28 weken. Het schiet al op. De kindjes worden toch eerder "gehaald" of niet? Zijn jullie al uit de namen? Spannend weer hoor, zeker omdat het er 2 zijn. Succes in ieder geval, het zal nu al best zwaar zijn, zeker omdat je een flinke buik hebt. Werk je nog of ben je al met verlof?

Luuk is afgelopen vrijdag geopereerd. Ze hebben z'n linkerballetje in het zakje gezet. Luuk was om 8 uur aan de beurt, ik moest er al om kwart over 7 zijn met hem 's ochtends. Hij heeft nog lekker gespeeld voordat hij aan de beurt was maar toen begon hij ook wel te merken dat er iets ging gebeuren. Ik mocht met hem mee tot in de operatiekamer en moest ook zo'n pak aan en muts op. Hij keek naar me en begon toch te huilen, hij vond het maar niets. Toen er een kapje over hem heen kwam, moest hij ook huilen en ik vond dat het nog best wel lang duurde voordat hij in slaap was. Ik had gedacht: een paar keer ademen en hij is weg, maar voor mijn gevoel duurde dat een paar minuten. Maar dat zal wel niet.

De operatie is verder goed verlopen. Toen hij weer bij kwam was hij helemaal overstuur. Hij bleef maar huilen en zich verzetten tegen mij, drinken, de borst. Op een gegeven moment viel hij tegen me aan in slaap en toen hij anderhalf uur later weer wakker werd (ik had hem in de tussentijd in bed gelegd) was hij weer zichzelf.

Veel nalast heeft hij er ook niet van gelukkig. We mochten om één uur weer naar huis. Ik heb hem 's middags voor de zekerheid een paracetamol gegeven. Ik kreeg ook diclofenac mee voor de nacht maar we hebben hem niets gegeven en hij heeft gewoon doorgeslapen en werd de volgende ochtend vrolijk weer wakker. Gelukkig maar.

Morgen moet ik weer met hem naar het consultatiebureau. Ik ben benieuwd hoeveel hij nu weegt en hoe lang hij is.

Jane, jullie boften gisteren maar met het weer. Was het gezellig, is Laura al flink verwend? Hoe gaat het met Joost, is hij weer opgeknapt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven