- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
Ook nog even hier van harte gefeliciteerd met jullie dochter Sophie!

Wow, wat een snelle ontsluiting heb je gehad. Heb je nog veel last van naweeën gehad? Ik herinner me dat ik dat bij Luuk wel heb gehad. De ontsluiting ging toen ook redelijk snel. Ik had de hele nacht last van naweeën en heftig ook, het leek alsof er nog een kind uit moest.

Maar fijn dat Sophie nu veilig en wel in haar bedje ligt. Zag de placenta er nog wel goed uit of hebben ze daar niets van gezegd verder? Nou ja, doet er ook niet zoveel toe.

Wat leuk dat Eva het ook zo geweldig vindt.

Geniet ervan. Leuke foto trouwens van jullie drietjes!
Woehaaaaa van harte Metis!!! en wat super snel gegaan inderdaad!!!!!!!!! Geniet ze de komende kraamweken!
Metis: wat super fijn dat jullie meiske geboren is!!!! Geniet lekker van de kraamweken en laat je goed verwennen door M en Eva en de kraamvezorgser. Zal je nog even uitgebreid mailen. Maarre aanbod geldt nog steeds hoor!! Als M. straks weer moet werken kan Eva uiteraard altijd bij ons spelen. Vindt Feetje alleen maar gezellig.

Peetje: spannend dat je straks alweer de 20-weken echo hebt.

UM: Hoe gaat het met je? Hoe gaat het met Fiene?

Feetje gaat 17 mei wennen op de basisschool en ze is er zo onwijs aan toe. Heeft geen zin meer om thuis te luisteren etc, maar kan af en toe ook weer heel behulpzaam zijn. Op het kdv zeiden ze ook dat Feetje echt toe is aan de basisschool.

P&H doen het erg goed. Zijn door de 2-jarige keuring op het CB gekomen. Hugo alleen niet met zijn spraak, maar dat was voorspelbaar. Hij heeft sinds een week zijn gehoorapparaatjes en laat ze zitten. We merken duidelijk verschil, hij is vrolijk en begint woordjes na te praten. Scheelt ook dat hij 2 ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal van het audiologisch centrum gaat waar ze spelenderwijs veeel oefenen. Hij vindt het daar geweldig en zwaait ons lachend uit.

Ga even snel de ovenbroodjes uit de oven halen.

Fijne paasdagen allemaal!!!
Dank jullie wel allemaal!

Zondag mochten Sophie en ik lekker naar huis. M en Eva waren er al vroeger, met z'n allen de spullen ingepakt en wat heerlijk om dan, met z'n viertjes, het ziekenhuis uit te kunnen lopen.

Hier thuis even de boel aan kant gemaakt, slingers opgehangen (was M helemaal niet aan toegekomen allemaal) en kraamzorg gebeld. Zij kwam in de loop van de middag en wat een lief mens! Zit al 25 jr in het vak, kan geen minuut stilzitten dus ons huis is nog nooit zo netjes geweest. Maar ook voor Eva neemt ze alle tijd, betrekt haar er steeds bij etc. We hebben het echt ontzettend getroffen met haar.

Sophie doet het hartstikke goed. Maandag was ze afgevallen naar 2400 gr maar vandaag zat ze alweer op de 2520 gr! Verder is ze ontzettend makkelijk, ligt ze heerlijk tevreden om zich heen te kijken en lekkere knorgeluidjes te maken. Maar ze kan ook flink boos, zeg maar gerust woest, worden. Poeh, als ze bijv niet direct flesje krijgt...komt er een volume uit dat kleine lijfje en driftig je handen of wat dan ook wegslaan.

Nee hoor, over het algemeen is ze reuze makkelijk en gewoon heel tevreden. Haar flesjes drinkt ze keurig en snel leeg, heel verschil met Eva toentertijd. (Eva was toen zo moe en had weinig zuigkracht, Sophie heeft juist heel veel zuigkracht en ook veel meer zuigbehoefte) Temperatuur blijft iets wat we goed in de gaten moeten houden, daalt heel snel als ze bijv even uit bed is. We moeten deuren ook dichthouden als ze beneden is, zelfs zoals maandag toen het zo warm was. Ze ligt altijd ingepakt in een doek, mutsje op en sokjes aan. In bed 2 kruiken. Maar dan blijft ze ook gewoon goed op temperatuur hoor. Gisterochtend heeft ze de gehoortest en hielprik gehad, gehoortest was alles dik in orde.

Eva is ontzettend trots en compleet verliefd. Heel zorgzaam ook voor Sophie. Superlief. En hoeveel cadeautjes Sophie ook krijgt, ze is totaal niet jaloers. Vind ik toch wel knap van haar. Ze vindt het dan alleen maar hartstikke leuk om het voor Sophie uit te pakken "want Sophie is nog een baby he, en die kunnen dat nog niet". Gisteravond kwam ze me een knuffel brengen, zegt ze "mam, ik ben zo blij. Ik heb nog nooit zo'n lief zusje gehad. Zijn jullie ook blij dat jullie nu 2 kindjes hebben?"

Eva is ook helemaal weg van de kraamverzorgster dus dat is ook wel heel erg fijn.

t Is wel weer even wennen, al die voedingen haha. Ik zit nu dus ook braaf te wachten op Sophie. Ze moet omstreeks 12 uur/half 1 nog een voeding.

Naweeen heb ik inderdaad veel last van gehad, dinsdagochtend was het echt over. Ik had inderdaad soms ook echt het idee dat ik nog een keer moest bevallen. Dat was wel heel vervelend.

Stuwing daareentegen...daar lijk ik geluk mee te hebben. Ik mag dus geen bv geven dus zaak was het niet op gang te brengen. Advies gekregen om dag en nacht strakke beha te dragen etc. Maandag op dinsdagnacht werd ik wakker, pijn! Aha, stuwing dus. Dinsdag ook heel veel last gehad, kreeg ook verhoging dus ik zat er al weer helemaal over in dat ik toch geen borstontsteking zou krijgen maar ik werd vanmorgen wakker en weg was het! Vandaag nagenoeg geen last meer gehad. Kraamverzorgster zei dat het af en toe voorkomt dan men een terugval, dus nogmaals erge stuwing, krijgt maar dat het meestal gewoon dan ook echt over is. Dus daar geen klagen over als je soms verhalen leest dat vrouwen er dagen of zelfs langer last van hebben, heb ik het maar weer getroffen.

Placenta zag er helemaal goed uit. Alleen de navelstreng was erg dun dus vandaar ook waarschijnlijk de groeistilstand op een gegeven moment.

Feetje: Wat suf, ik had allemaal in mijn hoofd dat ze vorige week maandag al moest beginnen. Haha vandaar dat ik je in mail ook vroeg hoe dat gegaan was enzo. Hmm, lekker helder weer.

Eva heeft ontzettende zin om met Feetje te spelen dus we spreken snel een keer af. Komen jullie snel beschuit met muisjes halen?

Geboortekaartje krijgen jullie trouwens allemaal nog via de mail wegens gebrek aan adressen. Morgen zijn ze pas klaar dus kaartje zien jullie dan vanzelf verschijnen.

Welterusten allemaal en tot snel weer!
hey hey,

metis:gefeliciteerd met de kleine sophie!!

wat een bekent verhaal wat je over sofie verteld. mijn meiden waaren ook rond haar gewicht. dat knorren doen die 2 van mij nog steeds haha.

met de 3 meiden gaat het erg hard. zoë is lekker aan het moederen over die 2. ze kruipen al rozalie gaat uit zich zelf zitten.

dames dit was ff een kort ego berichtje wie weet zien jullie me weer snel hier

groetjes marianne
Hallo!

Metis, hoe gaat het met Sophie? Al helemaal gewend aan een gezin met 4?

Marianne, leuk om weer wat van je te lezen, het loopt bij jou dus ook lekker.

Ik ben inmiddels alweer 24 weken en een dag zwanger. De 20-weken echo is alweer achter de rug en alles leek goed. We wilden niet weten wat het wordt maar probeerden er toch achter te komen. Niet dat wij er iets van kunnen maken hoor, ze had ons van alles wijs kunnen maken. Ze bleef er ook niet echt bij stil staan dus dan wordt het ook lastig.

Combinatie zwangerschap/werk/2 aandacht vragende kinderen vind ik wel zwaar. Een paar weken geleden zat ik er even helemaal doorheen, ik ben toen naar huis gegaan tijdens het werk, ik kon alleen nog maar huilen (door oververmoeidheid, hardnekkige verkoudheid en opspelende hormonen). Ik ben 2 dagen thuisgebleven terwijl de kinderen op de crèche zaten cq een dagje weg waren met P. en zijn moeder en dat heeft me goed gedaan. Even tijd voor mezelf, een middagdutje gedaan.

Feetje en UM, met jullie ook alles goed?

Marianne: Fijn dat het met je drie meiden zo lekker gaat! Haha heerlijk he dat geknor.

Peetje: Gefeliciteerd met de goede echo! Toch altijd erg fijn. Hoe voel je je nu verder?

Feetje: Het is hier allemaal beetje hectisch geweest maar binnenkort nu toch maar eens echt afspreken? Anders worden de beschuitjes zo klef!

UM: Met jou en Fiene ook alles goed?

Eerst Eva, we zijn nu doorverwezen naar UMCG door het cb (daar moest ze vorige week heen). Lengte en gewicht blijven toch erg achter en ze willen nu toch eea uitsluiten qua goeistoornissen. As dinsdag hebben we een afspraak bij de huisarts voor die doorverwijzing. Verder waren ze helemaal tevreden, ogentest ging prima, niet gehuild bij vaccinatie en de opdrachtjes die ze moest doen (brug bouwen, hinkelen, springen etc) gingen ook allemaal helemaal goed.

En dan Sophie. Misschien hadden jullie al eea meegekregen op Hyves maar we ontdekten, toen ze anderhalve week was, een sneetje boven haar billetjes. Huisarts gebeld en die heeft ons doorverwezen voor een echo. Echo was goed maar kinderarts was er nog niet gerust op (ivm open ruggetje) en nu krijgt Sophie 14 juni een MRI. Erg spannend dus allemaal. Was ons wel geruststelt is dat ze erg sterk is (binnen een week draaide ze zich al op beide zijden) en ontlasting en plassen gaat ook erg goed. Lijkt ons allebei een goed teken, maar goed wij zijn natuurlijk ook complete leken hierin. Wel mooi dat ze het allemaal goed gaan onderzoeken al vind ik het best spannend zo'n klein ding in zo'n joekel van een MRI.

Daarnaast hebben we vanmorgen ook voor haar een doorverwijzing gekregen ivm groei. Ze groeit niet erg hard, nu 2870 gr, en is echt heel mager. Ook spuugt ze behoorlijk veel. Arts van cb wil dus kinderarts hierin mee laten kijken en beslissen wat ze gaan proberen. Die doorverwijzing wordt ook dinsdag besproken bij de huisarts.

Verder doet Sophie het super, t is een kleine lachebek maar een driftkop! Poeh....! Ze kan ook, net als Eva vroeger, ontzettend serieus kijken haha.

Vorige week woensdagavond zijn we naar de camping gegaan, tot gisteren en ook dat ging super. Eva vond het daar weer geweldig en Sophie sliep en dronk daar ook heerlijk. Mits het mooi weer is, gaan we donderdagavond weer tot maandag. Heerlijk!

Eva vindt het allemaal nog steeds geweldig, zo'n kleine zus. Ze helpt erg goed en dat vindt ze erg leuk om te doen. De laatste tijd vraagt ze wel wat meer (negatieve) aandacht. Dus we letten er erg goed op dat we ook wel echt tijd met haar alleen doorbrengen en verder hopen we maar dat dit snel voorbij is.

Vanmiddag nacontrole gehad bij gynaecoloog, 28 juni moet ik terug ivm anticonceptie. Dan laat ik Mirena zetten *bibberdebibber, angsthaas die ik ben*

Zo, nu snel eten koken. M heeft avonddienst dus we zijn met z'n tweetjes, nah ja drietjes, met eten. Kook dus lekker makkelijk spaghetti vanavond.

Fijne avond allemaal!
Femke hoefde niet te huppelen of te springen bij het consultatiebureau. Ze moest wel weer die ogentest doen en wat vormpjes in een doosje doen. Ze moest ook een rondje tekenen. Toen ze die had getekend zei ze: "ik heb geen rondje getekend, dit is een ovaal." Die arts moest toen lachen en zei: "nou, dan weten we dat ook weer, dat woord kent ze dus ook al."

Bij het prikje moest Femke wel huilen trouwens, niet heel erg lang, maar wel even. En ze had er dezelfde dag en de dag daarna nog wel last van, van haar arm dan.

Hoe lang en zwaar (of licht) is Eva? Femke was nu gemiddeld, 106,5 cm lang en 16,9 kilo.

Is Eva wel in verhouding, of ziet ze er mager uit?

En Sophie is inderdaad nog erg licht, ze is nu ruim een maand toch? Maar zo te lezen zit er genoeg pit in.

Wel raar van dat sneetje ineens. Ik had het inderdaad op hyves gelezen. Succes met de MRI.

fijne pinksterdagen!

Hallo allemaal ( voor diegenen die hier af en toe nog eens kijken..) van harte met alle (bijna ) 4 jarigen!!

Peetje, moet jij niet bijna bevallen?

Hoe is het iedereen? Hier goed. Mijn laatste nieuws is dat we graag een tweede willen, in mijn geval betekent dat eerst afbouwen met de medcijnen die ik slik voordat we echt kunnen beginnen. 15 juni hebben we gesprek met de arts over het hoe en wat. En dan wil ik in september als ik vakantie van mijn werk heb,afbouwen, hopelijk snel , zodat we misschien in november een eerste echte klusronde kunnen hebben.... Hopelijk krijg ik dan op mijn werk eerst een vast contract voor ik me zwanger hoef te melden, maar dat zien we wel..

Wat wel gek is dat mijn zusje nu alweer ruim een jaar voor haar eerste bezif is en het nog niet wil lukken . Dus hopelijk is voor het voor haar eerst raak.

Jullie nog nieuwtjes?

Liefs!
Goedemorgen!

Ook van mij, alle vierjarigen, van harte gefeliciteerd!

UM: Wat leuk dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Maar eerst medicatie afbouwen dus. Wel fijn dat dat in je vakantie kan. Hoe is het verder op je werk, bevalt het nog helemaal goed?

Hoe is het met Fiene, al zenuwachtig voor morgen?

Peetje: Hoe is het met jou? Met zwangerschap ook alles goed?

Eva is nu 98 cm en 13 kg, goed in verhouding. Ze is tenger maar absoluut niet mager. Scheelt ook dat ze rond koppie heeft, lijkt het heel wat.

Sophie was nu 3305 gr en 52 cm, iets gegroeid dus. Kinderarts was tevreden en Sophie mocht gelukkig weer mee naar huis. Arts wilde haar anders opnemen namelijk.

Nu moeten we 19 juli weer terug, wordt er weer gekeken of ze voldoende gegroeid is. Sophie is nog wel erg mager hoor, ze heeft gewoon huid over. Dus hopelijk komt daar snel wat vet bij.

Dat sneetje is waarschijnlijk iets in de huid. Op de MRI was niets te vinden, aanleg is dus helemaal goed. Grote opluchting dus. Arts wil het wel in de gaten houden maar het is niets verontrustends, soort schoonheidsfoutje noemt ze het. Het sneetje trekt ook al iets bij, wordt wat kleiner.

Om half 11 moeten we op de basisschool zijn. Dan kan Eva kennismaken met haar toekomstige juf en klas. Duurt tot 12 uur, de ouders kunnen dan koffie/thee drinken en met elkaar kennismaken. Eva heeft er ontzettend veel zin in, ze heeft het over niks anders haha. Ben wel benieuwd, ik vind het wel leuk dat ze dit zo doen trouwens. 5 september begint Eva dan echt.

Verder is het enorm genieten van de 2 meiden. Sophie reageert ook heel erg op Eva. Constant direct lachen zodra ze Eva maar ziet of hoort. Erg leuk om te zien. Qua nachtrust valt het wel wat tegen, Sophie zit dus nog op 7 voedingen. Maar ja, hoort erbij.

Nou, ik ga Eva even van ontbijt voorzien. Hopelijk tot snel weer allemaal!
UM, nog van harte met Fiene, ook alweer 4 jaar..

En Metis, ook gefeliciteerd nog met jouw verjaardag.

Metis, fijn dat de kinderen wat gegroeid waren, en dat de verhoudingen kloppen, dat is toch het belangrijkste toch? Sophie is echt een klein popje nog zeg, ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat die van mij straks bij de geboorte al zwaarder weegt dan Sophie nu... Hopelijk komt ze nu steeds wat aan.

Gisteren ben ik naar de vk geweest ivm placentaligging. Die lag nu gelukkig helemaal goed, de baby wordt evengroot geschat als Luuk was bij de geboorte, en dat was 4060 gram en 54 cm. Zal nog wel weer ietsje mee zijn denk ik...

UM, ik ben 19 september uitgerekend, duurt nog 2 maanden dus.

We hebben de afgelopen 3 weken vakantie gehad. Twee weken zijn we naar Frankrijk gegaan en de laatste week waren we thuis. Kinderen 2 dagen naar het kdv en wij hadden 2 dagen écht vakantie, haha.

Leuk dat jullie voor een tweede willen gaan, spannend weer. Hopelijk gaat het afbouwen van de medicijnen soepel.
Hallo!

Vandaag weer een mijlpaal bereikt: we hebben Femke vanochtend naar school gebracht.... Ze hadden het wel leuk gedaan, er stond een draaiorgel en toen we de klas inkwamen stond daar een bakje aardbeien voor iedereen, slagroom ernaast en kinderchampagne. Maar het allerleukst was dat er ook een vriendinnetje van het kdv in dezelfde groep zit, dat is natuurlijk fijn, een bekend gezicht. Ze liepen hand in hand naar de klas, zo schattig....

Zijn jullie kinderen ook begonnen vandaag? Fiene denk ik wel, maar Eva zal nog wel een weekje (of twee) moeten wachten denk ik, daar is het nog vakantie toch?

Verder gaat alles goed, vanaf vandaag heb ik verlof. Ik ben vandaag 35 weken, het komt nu echt dichtbij. Morgen maar eens gaan poetsen enzo, dan is Luuk naar het kdv, dus heb ik het rijk alleen.
Volgens mij leest niemand meer hier, maar voor het geval dat wil ik toch even meedelen dat ik afgelopen zondag 18 september ben bevallen van een dochter. Het was een zware bevalling, toch weer 2 uur persen en al met al zo'n 1,5 liter bloed verloren... Ik was zo blij dat ze er was, de eerst paar minuten wisten we ook niet wat het was, het kon me allemaal niets schelen, alleen het feit dat ze er gezond en al uit was telde.

Ze woog 3720 gram bij de geboorte en haar lengte was ongeveer 51 centimeter.

We hebben het lekker rustig gehad met kraamvisite, dus ik ben wel aan mijn rust gekomen, voor zover mogelijk dan met de borstvoeding enzo. De borstvoeding loopt trouwens zeer voorspoedig gelukkig.
Wauw, wat een leuk nieuws! Van harte gefeliciteerd met jullie kersverse dochter. Ik had al even op Hyves gespiekt en wat een prachtmeid zeg, en mooie naam ook.

Maar jeetje zeg, heftig je bevalling. Niet teveel last gehad van dat vele bloedverlies?

Nu lekker tot rust komen inderdaad en genieten van je drie kinderen. Hoe vinden Femke en Luuk het trouwens? Ook helemaal trots op hun kleine zusje?

Doe je rustig aan en laat je lekker verwennen he! Knuffel!
Ik wilde laatst al weer eens schrijven, maar kon toen het topic niet terugvinden. Maar nu heb ik hem...hahaha

Hier gaat alles goed. Sophie heeft het groeien ontdekt en is nu 5160 gr en 59,5 cm. Gaat dus hartstikke goed. Kinderarts heeft besloten dat ze ook pas over 2 maanden terug hoeft te komen. Maar wat een ander kind dan Eva toentertijd! Kon Eva zich, bij wijze van spreken, uren vermaken met 1 dingetje...Sophie is snel verveeld. Eva lag altijd rustig en bleef ook zo liggen...Sophie draait alle kanten op en heeft een peper in d'r achterwerk. Deze week gaat ze dan ook over naar het ledikantje. (Eva heeft tot ruim een jaar in het wiegje gelegen) Sophie wil van alles wat ze nog niet kan. Liggen wil ze amper, alleen maar rechtop zitten (met steun dan he) en je kan haar niet blijer maken dan door stapjes te laten zetten. Wat een glunderkoppie dan. Al met al een heel ander kind dan Eva, wel heel erg leuk om die verschillen te zien. Wat ze wel hetzelfde heeft is dat ernstige, observerende kijken. Dat kon Eva ook zo goed. Bloedserieus!

Met Eva gaat het super op school. Ze heeft het geweldig naar haar zin en gaat er met veel plezier heen. Ze is ook al helemaal verliefd op een jongetje uit haar klas hahaha. Ze was ook nog door een ander jongetje gevraagd maar die heeft ze keihard afgewezen. Alhoewel vrijdag wel de eerste relatieperikelen een feit waren...haar vriendje speelde namelijk soldaatje met een ander jochie en Eva mocht niet meedoen omdat ze een meisje was! Compleet beledigde Eva hier thuis, pffff.

Verder ben ik erg druk momenteel. As woensdag hebben we namelijk groot feest, dan zijn mijn ouders 50 jaar getrouwd! Met mijn broers en zussen organiseren we nog het een en ander, mijn ouders hebben zelf een zaaltje gehuurd en groot buffet geregeld. Hartstikke leuk maar wel veel werk.

Nu de kinders doen, wel wennen hoor dat brengen/halen/brengen/halen van en naar school hahaha.

Fijne dag allemaal!
Ja, ik merk wel dat ik weinig energie heb. Het wordt wel wat beter, maar het zal nog wel even duren voordat ik weer de oude ben, zeker icm de gebroken nachten.

Het duurde lang voordat mijn placenta kwam, die liet niet goed los. Op een gegeven moment voelde ik wat uit me komen, ik dacht dat dat de placenta zou zijn, maar het waren gewoon enorme bloedstolsels bleek. Ik lag ook helemaal in mijn bloed te baden, zo voelde het tenminste. Ik zag ook overal bloed om me heen en maakte me toen ook wel zorgen. Gelukkig kwam de placenta er uiteindelijk na een half uur wel uit.

De kraamhulp had zich ook zorgen gemaakt vertelde ze me gisteren. Ook omdat het persen al zolang had geduurd en omdat ik zoveel bloed verloor.

Ik ben thuis bevallen. Vond ik wel fijn hoor, vooral als alles achter de rug is, is het fijn om thuis te zijn.

Nou goed, genoeg over de bevalling, ze is er en alles is goed. Het is een schatje, een lief en rustig meisje. Ze vindt alles wel goed, heeft wel de afgelopen nacht flink last gehad van krampjes en ligt nu helemaal voor pampus in de kinderwagen naast ons bed. Hoewel...ze begint wakker te worden, maar dat mag ook wel, het is alweer 5,5 uur geleden dat ze iets heeft gehad.

Wat fijn dat het met Eva goed gaat op school. Femke vindt het ook erg leuk en gaat met plezier heen, vooral als ze het "hulpje van de juf" is. Elke dag zijn dat 2 andere kinderen, en dan ben je net iets specialer: naast de juf zitten, helpen met drinken en fruit uitdelen, als eerste naar buiten mogen, etc.

Ja, 't is inderdaad wennen, dan brengen/halen/brengen/halen hè? Ik heb tot een dag voor de bevalling Femke met de fiets heengebracht. Luuk voorop, Femke achterop en ik met baby in buik aan het fietsen. En ze hebben nooit haast hè, dus ik moest ze altijd opjutten voor mijn gevoel. Op di en do bracht/brengt P. ze heen want dan gaat L. ook naar het kdv en F naar de vso en bso.

De afgelopen 2 maandagen is F. ook overgebleven en ik denk dat dat nog even zo blijft, want dat tussen de middag halen zie ik nog even niet zitten met 3 kinderen.

P. brengt haar deze week nog en heeft haar gisteren ook opgehaald om kwart over 3. Morgen en vrijdag is hij vrij. Hoe ik dat straks voor elkaar moet krijgen weet ik nog niet...

Fijn dat het met Sophie ook goed gaat en dat ze lekker begint te groeien. Ze is dus qua temperament heel anders dan haar zus?

F. en L. vinden hun zusje geweldig trouwens. Ze willen de hele tijd kusjes geven en vooral L. doet zijn wangetje vaak tegen haar wangetje en staat soms voor ons met z'n handen vooruit en dan zegt hij: "kom maar, kom maar, ikke vasthouden?"

Hij legt ook steeds zijn bumba in de kinderwagen bij haar. En dat is heel wat, want die bumba, daar mag eigenlijk niemand aankomen...

Hoe is het nu met je? En hoe is het met de krampjes?

Ah wat lief van L, zeker omdat niemand eigenlijk aan Bumba mag komen.

Fijn dat F het ook zo naar haar zin heeft op school, herkenbaar verhaal over de hulpjes. Dat is hier helemaal je van het hahaha. Zo stoer om hulpje te zijn!

F laten overblijven lijkt me idd geen overbodige luxe, met 3 kinderen en een nog herstellende mams... Is school ver bij jullie vandaan?

Hier alles goed verder. Vorige week het feest van mijn ouders gehad (waren 50 jr getrouwd) en dat was geweldig. Zo leuk gehad.

Eva vind ik met de dag groter worden. Klinkt stom, maar t lijkt wel of ze nu zoveel leert. Herkenbaar? Komt ze weer thuis, schrijft ze letter op: dat is letter (bijv) T, van tafel en televisie etc. Dan klapt ze weer hele dagen in haar handen bij alle woorden, om lettergrepen te tellen. Lijkt dan zo hard gaan ofzo.

Sophie doet het ook helemaal prima. Inderdaad een heel ander temperamentje dan Eva toentertijd. Sophie heeft nu ontdekt dat ze het geweldig vindt om "luchtkusjes" te geven, dus die ligt constant te zoenen hahaha. En een lol dat ze dan zelf heeft. Of met een heel serieus koppie hele verhalen aan het houden, zo schattig. Verder probeert ze met man en macht te tijgeren als ze op de grond ligt, ze komt niet echt vooruit (draait af en toe om haar as hahaha) en dan wordt ze boos!

Zondag waren we bij mijn ouders geweest, op de terugweg ineens een gehuil van Sophie: speen kwijt. Stonden in de file, dus ik gordel af om me om te draaien en speen te geven, zie ik dat ze zichzelf helemaal uit de gordels van de maxicosi heeft gewurmd! Da's nu ook weer niet de bedoeling, pffff.

Blegh, veel te vroeg wakker hier. Iedereen ligt nog heerlijk te slapen maar ik werd om half 5 wakker en het lukte me niet meer in slaap te vallen.

Sophie is trouwens wel weer, net als Eva, een uitslaper! Daar treffen we het toch wel mee hahaha. Ze krijgt nu om half 12 laatste fles, dan om half 8 's morgens weer de eerste. Maar dan moeten we haar echt wakker maken, diep gezucht en gesteun dan, draait ze zich weer om... Laatst hadden we ons verslapen, t was kwart over 9, en zij lag ook nog heerlijk te tukken. Wat dat betreft mogen we echt geen seconde klagen.

Nou, fijne dag allemaal. Ik spring zo even lekker onder de douche nu iedereen nog slaapt. Tot snel weer!
Het gaat best goed met de krampjes. Ik gebruik nu infacol en het lijkt wel minder te zijn geworden, hoewel ze nog wel haar momenten heeft, vooral 's avonds.

Vannacht heeft ze het trouwens heel goed gedaan: gisteravond van 19:00 uur tot 22:00 uur vaak aangelegd (ze had ook veel last van krampjes) en daarna heeft ze tot 5:30 uur geslapen! Dat is dan alweer uitslapen hè, tot half zes.... Ze heeft toen één borst gedronken en is daarna weer in slaap gevallen, nu slaapt ze nog steeds!

Femke vindt school heel leuk. Als ze zaterdag niet naar school hoeft zegt ze: "ah, maar ik wil naar school!" Als we dan zeggen dat het weekend is en dat de school dicht is, dat alle kindjes thuis zijn en de juf ook, dan is het wel goed.

Vandaag is ze weer het hulpje, dus ze is weer helemaal blij.

Ik vind haar inderdaad ook een stuk wijzer nu, ze leert al letters en cijfers en kan haar naam al schrijven!

Wij hebben een bakfiets gekocht, moeten hem alleen nog ophalen. Zo één van bakfiets.nl en dan met 2 wielen. Er kunnen 2 kindjes in en nog een baby met maxi-cosi. Ik geloof dat Nienke er vanaf een maand of vier in mag. Maar goed, voor de andere 2 is het ook al fijn.

Op de mama fiets ging ook nog wel, maar Luuk moet eigenlijk ook achterop nu, die is al (bijna) 15 kilo schat ik zo.

groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven