- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
Hai lieve mamsjes..

Ben ik weer een keer. Lief dat jullie naar me vroegen ik zat er de vorige keer echt vreselijk doorheen en had er eigenlijk helemaal geen zin meer in allemaal. Heel naar om zo wanhopig te zijn, maar gelukkig heb ik na mijn posting ook van andere moeders de bevestiging gekregen dat het niet heel gek is en dat het belangrijk is tijd voor jezelf te hebben (ik onderkende mijn eigen behoefte wel, maar dacht dat je die eigenlijk niet mocht hebben omdat het eigenlijk gewoon niet KAN met 2 van die kleintjes - ben ik nog te volgen? haha)

Anyway, vorige week een paar dagen ziek en snotterig en gestresst thuis gebleven en dat heeft wel goed gedaan. Zondag zijn we ook even zonder kids weggeweest (raften in Zoetermeer, echt heeeeel stoer!! Ook wel beetje spannend hoor )

Alleen is vandaag mijn vriend voor een paar dagen naar het buitenland vertrokken en dan slaat de paniek wel weer een beetje toe. Het idee dat er 's avonds niemand thuiskomt om even tegenaan te kletsen of om eea over te nemen.. (maar goed, ik ken ook gezinnen waar dit aan de orde van de dag is, dus tsja) Gelukkig heb ik voor elke dag wel wat gezelschap weten te regelen, dus ik mag niet klagen.

Helaas begon Noah gister met soepoogjes en is daar vandaag lichte koorts (38,6 voor het slapen gaan) en echt rode oogjes bijgekomen. Zielepootje, hij is al een paar weken aan het kwakkelen; kuchen, snotteren enz.

Zucht, ja hoor, Milan heeft zijn avond-powernap van een half uurtje weer gehad en ligt alweer te kletsen in zijn bed.

Ik laat hem heel even liggen en ga eerst een beetje bijlezen!
Uhmmmmm, oh ja, over stout zijn/straf enz...

Noah kan af en toe overduidelijk ergens van balen en dan gaat ie meestal, ondanks een waarschuwing, met spullen gooien. Dan mag ie meteen op de gang en dat weet ie. Vaak blijft ie dan heel zielig op zijn stoeltje zitten jammeren, maar vaak bonkt hij ook schreeuwend tegen de deur.

Soms ook een heel brutale mond naar ons toe, heel hard schreeuwen: NEEEEEEEEE! Of AFBLIJVEN/AFGELOPEN ook tegen de hond want dat kopieert ie precies van ons

Als ik hem wil waarschuwen vraag ik wel eens: "Wil je op de gang?" En dan krijg ik wel eens heel strak Ja als antwoord. Moet mijn lachen dan inhouden, maar hij gaat wel op de gang.

Over het algemeen vind ik dat ie heel goed luistert, maar er zijn ook dagen dat ie 5 keer in een uur op de gang zit. Dan vraag ik me ook wel eens af of het allemaal wel zin heeft op deze manier, maar de aanhouder wint, zullen we maar denken!

Vaak als ik zeg dat ik boos wordt of dat het nu echt afgelopen is, is ie wel weer redelijk te sturen. En soms ga ik de confrontatie niet aan en leid ik hem af met iets anders of ga ik heel gek dansen/springen ofzo.

Tandenpoetsen gaat wel aardig nu ik alles wegpoets wat hij die dag heeft gegeten! Hij begint dan ook zelf al aan te vullen wat er nog meer in zijn tandjes zit

UM, wat jij zegt over mopperen op elkaar herken ik ook heel erg. Ik kan me ook niet inhouden als ik boos word op mijn vriend. Toen ik zo erg in een dip zat, ben ik uit onmacht een keer naar beneden gerend (terwijl de kids boven aan het spoken waren) en in de huiskamer keihard GVD geschreeuwd Hoorde ik van boven: "Mama beetje boos." Ja, die komt dan ook wel aan en dan voel ik me meteen helemaal schuldig.

Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd maar toch.. Autostoeltjes hebben wij nieuw gekocht, maar Noah zit bij mijn moeder in een tweedehands-stoeltje (wel van mijn tante overgenomen dus nooit iets mee gebeurd, dat zou ik wel zeker willen weten). En Miel kan straks gewoon over in Noah's spullen.

Hm, ik kom tot 19 oktober en verder even niet, want Milan begint nu echt te krijsen..

Misschien tot straks!
.
Ben ik weer! Heb Milan even in de wipper bij me gezet. Kan ik nog even alles bijlezen

Metis, fijn te horen dat je moeder zo goed vooruitgaat en zo positief is. Lijkt me toch wel heel moeilijk voor jullie allemaal he.. Hoe ben je er zelf nou onder? En je vader?

En wat een supergesprek met het reintegratiebureau! Wow, kan me voorstellen dat je er helemaal hyperdepiep van was, fijn dat je nu ook zo serieus bent genomen en je echt stappen kan gaan zetten!

Noah ligt vanaf zn 2e ongeveer onder een dekbed. Vindt het soms ook wel lastig, want hij draait en woelt en trapt dus ook steeds de dekens van zich af. Eigenlijk zouden we 's nachts ook een paar keer moeten kijken, maar dat gaat me dan ook weer een beetje ver (als ik Milan moet voeden ist natuurlijk een kleine moeite) Soms overweeg ik hem in de winter weer een slaapzak aan te doen, maar die kan ie nu natuurlijk zelf openmaken en dan vind ik het weer een beetje eng eigenlijk

UM, sinds de laatste weken van mijn zwangerschap ligt Noah in een campingbed. Daarvoor had hij een paar weken keurig netjes in een meegroeibed geslapen, maar begon toen te keten en te spoken. Nu ligt hij dus nog steeds in dat afgesloten bed en omdat hij soms nog erg onrustig is voor hij in slaap valt vind ik het wel even goed zo. Zou eerlijk gezegd ook niet zo goed weten hoe we dat nu aan moeten pakken, dus we stellen het nog maar even uit.. Heb je al een bedje in gedachten?

Emmetje, oeps, jaaa, alsnog van harte met Olivia! Mooi feest geweest lees ik, leuk!

Oh ja, Sinterklaas en Kerst.. altijd fijn! We vieren het allebei, Sint bij mijn moeder, Kerst bij mijn vader en daar is het altijd een ontzettende asociale berg kadootjes, dus ik zie er wel een beetje tegenop. Maar aan de andere kant, ik heb het ook gehad en ben ook geen verwend kreng geworden (toch? ) En zelf hoeven we dus eigenlijk niks voor de kids te kopen (heb standaard nog verjaardagskadootjes e.d. liggen die we nog niet hebben gebruikt of weer op zolder hebben gelegd)

Ik schrijf al onze ideetjes maar neer, wie weet heeft iemand er nog iets aan! voor Noah: " duplo-mat" waar je meerdere dingen op kan bouwen, duplo, een goede driewielier (dat ding met duwstang trapt hartstikke door, tot zijn grote frustratie), kindergitaartje, basket voor aan de muur, naamtreintje, kleren/pyjama en boeken vind ik altijd leuk

Voor Milan: spaarpot (heeft dat arme kind nog niet eens, haha), kapstokje voor op zijn kamer.Voor de 2e en zo'n kleintjes is toch wel erg lastig!!

Verder wil ik zelf graag een mooie foto van hen samen op canvas laten afdrukken, voor op beide slaapkamertjes en zo krijgt iedereen in de familie ook iets leuks met een mooie foto erop.

Peetje, ook alweer aan het werk. Wat gaat het hard he. De 2e kraamtijd is echt voorbij gevlogen! Terwijl ik hem dit keer veel harder nodig had, haha.

Sneu voor Femke, en idd lastig af en toe met werk he. Hier laatst ook wel een discussie hoor, we hadden allebei echt dingen te doen, maar ik delfde toch het onderspit (werk ook in een iets vriendelijkere organisatie - overheid he)

Nog even snel over de kindjes.. Ze doen het erg goed! Milan is een vrolijk ventje en we spelen natuurlijk al veel meer met hem dan we met Noah deden op die leeftijd (hij moet gewoon meedoen ) en hij heeft dan de grootste lol. Is ook helemaal gek op Noah, kijkt altijd naar hem uit en ligt in een deuk om zijn gekke fratsen. Helaas zit Noah soms nog teveel in zijn eigen wereld en heeft niet altijd zin om zijn broertje te vermaken (ook begrijpelijk natuurlijk) maar vaak komt ie er wel even lekker bij zitten of gaat dan Miel's stoffen boekje voorlezen.

Noah gaat nog steeds erg hard. Wat er af en toe in dat hoofdje omgaat, heel grappig! Alleen soms wel lastig om hem af te leiden van tv. Toen hij laatst niet zo lekker was, was niks goed en heb ik hem lekker op de bank gelegd met een dekentje en de televisie op Dora. Dat is daarna natuurlijk lastig af te leren. En ook overduidelijk dat ie veel Dora keek, want hij begon laatst in een telboekje spontaan tot 6 te tellen in het Engels (nahhhh!)

Sowieso is boekjes lezen nu erg leuk, omdat hij zelf ook al begint te vertellen. We hebben een ABC-boek en bij het plaatje 'Gevaarlijk' springt ie op: "Pas op! Komt een bus aan! Kindje op de stoep blijven! Anders goene (schoenen) pijn!"

Verder heeft ie echt zijn eigen grapjes (" Regen buiten" legt zijn hoofd in zijn nek en spettert met zijn tong) en zingt ie al een paar liedjes helemaal zelf of vertelt alles wat hij doet al zingend, zo schattig! Vind dit (ondanks de driftbuien soms) echt een hele leuke leeftijd! Het is echt gezellig om samen dingetjes te doen en ik kan ook nooit lang boos op hem blijven. Laatst toen ik bijna wilde uitvallen kwam ie achter me tevoorschijn, stak zijn hand op en zei heel droog "Hoi!" Dan moet ik even op mijn lip bijten hoor

Ok, sorry, dit was weer even mijn trotse-moeder-enthousiasme..

Nu iets waar ik niet zo trots op ben: Hij rende laatst achter de hond aan, al roepend: J, kom hier! Gottedorie! Oeps..

Milan wordt echt ongeduldig, dus ik ga! Nog niet helemaal bij, maar hopelijk weer voldoende leesvoer voorlopig?
Jahhh, nog ff dikke knuf voor Jane! had graag morgen ff bijgekletst, maar helaas..

Zullen we anders echt een keer een meeting prikken?

Punkertje, haai! Ken je mij ook nog dan?
.
quote:punkertje25X schreef op 26 oktober 2009 @ 22:31:

[...]

Nee, wie ben jij ook alweer? (die mama van die 2 prachtige kereltjes toch?)

Vind ik zelf natuurlijk wel!! :d

Alles goed met Punkie en de kleine Diva?
Punkertje: Gezellig als je weer in komt haken. Tssssk zomaar wegblijven terwijl je veuls te leuk schrijft over het wel en wee in huize Punk

Maar hoe is het met de 2 Punkies en met jouzelf natuurlijk?

Zon: Klinkt misschien heel gek maar wat mij elke keer opvalt als jij over Noah schrijft is dat je het zo over Eva kon hebben. Volgens mij lijken die 2 best op elkaar qua karaktertjes, (eigen)wijsheid en bijdehand gedrag.

Dat paniek wat toeslaat snap ik wel en herken ik ook wel. M was vrijdag tot zaterdag weg, waar hebben we het over...1 nachtje! en ik vond het maar niks. Gelukkig werd Eva om 2 uur 's nachts wakker, kon ik haar bij me in bed leggen.

Even wat anders, ik had het met Diddle, op Hyves, over een meeting. Is daar nog belangstelling voor?

Zon: Mijn vader heeft nu ook wel wat meer rust. Revalidatiecentrum is ook dichter bij huis dus dat scheelt hem ook al veel. Hij heeft ook zijn vrijwilligerswerk weer opgepakt. ook goed, weer zijn eigen dingen doen ipv alleen maar zorgen en naast mijn moeders bed zitten. Hij gaat nog wel iedere dag hoor, hij wil geen dag overslaan. Wel heel mooi om te zien hoe, nu eigenlijk pas duidelijk, die liefde naar buiten komt. Mijn ouders waren nooit echt van genegenheid tonen oid. Mijn vader zei ook: alles wat je als vanzelfsprekend aannaam blijkt toch nooit zo vanzelfssprekend te zijn. Waarheid als een koe natuurlijk.
Oh ja UM over mopperen op vriend....herkenbaar! Kan zelf nogal explosief zijn dus is ook weleens gebeurd dat Eva er dan bij was. Niet fijn. Hoewel ik wel denk dat een kind ook gerust mag weten dat er weleens woorden zijn, ook tussen papa en mama, vond/vind ik het niet erg prettig. Ligt ook meer aan mijn manier van ruziemaken denk ik. Daar ben ik namelijk niet goed in en ruzie maken mag best maar dan wel op een goede manier. Dus houdt meer in dat ik aan mijn manier moet werken eigenlijk.

Vrijdagochtend hadden M en ik ook ruzie. Meer onmacht van mijn kant omdat ik er zo tegenop zag dat hij wegging. Ik janken op een gegeven moment (was in de auto) hoor ik ineens vanaf achterbank "mama heb je au?" Hmmz niet goed.

Maar goed, meestal probeer ik me dus wel in te houden en dat gaat redelijk maar lukt gewoon niet altijd. Wel probeer ik er altijd voor te zorgen dat ze dan ook ziet dat we het weer goedmaken en bijv excuses aan elkaar aanbieden.

Wat trouwens ook lastig is vind ik is dat ik weleens "shit" oid roep. Bij mijn weten niet heel vaak als Eva er bij is maar blijkbaar toch genoeg gedaan voor haar. Laatst liet ze per ongeluk haar glas melk vallen en hoorde ik "shit, oh nee mijn beker valt" Nu valt shit nog wel redelijk mee maar ik moet dus overduidelijk wel op mijn woorden letten.
Hahaha Zon, wat dacht je: ik zal dit topic eens volkletsen?

Lekkere mannen heb jij hoor. Super balen dat ik ze niet zie vandaag. Nu zit ik hier een beetje in m'n eentje... (Joost ligt te maffen boven).

Punkertje: haai meis, altijd welkom hè?

UM, klote van je ruzie thuis. Niet leuk !

Ik wilde je zondagochtend nog bellen, omdat ik met Laura naar de dierentuin ben geweest. Misschien had je meegewild. Maar ik had een spontane actie, dus voortaan beter om vantevoren te plannen .

Vandaag lekker een dagje vrij omdat Joost pas officieel per 1/11 plaats op de dinsdag heeft bij het KDV.

De nieuwe werkster is vanochtend op proef geweest. Ze heeft 't wel aardig gedaan. Zie nog wat vieze dingetjes en ze kwam te laat, waardoor ze de kinderkamers niet heeft kunnen doen. Dus das een puntje van aandacht. Maar verder ben ik wel tevreden.

Hier met de kinders ook alles OK.

Laura is ook eigenwijs, maar ook vaak superschattig. Dat kletsen wordt steeds leuker, hahaha.

En Joost is gewoon een zoet mannetje. We worstelen alleen nog een beetje met de tijden van z'n flessen, omdat ie 's ochtends een uur te vroeg komt en dan vervolgens de rest v/d dag ook... Heeft misschien toch nog met de wintertijd te maken....

We zijn het inbakeren nu aan het afbouwen. Ik hoop komend weekend klaar te zijn. Hij slaapt nu nog maar met 1 arm ingebakerd en dat gaat goed !

Ik ga nog effe verder met wat klusjes.

XXX
Le-zen Metis! Ik zie net pas dat Zon ook al meeting opperde, had ik dus nog niet gelezen.

Jane: Wat fijn een werkster maar inderdaad zijn de punten die je noemde wel iets om goed op te letten. Fijn dat het met Laura en Joost ook goed gaat. Heerlijk he dat kletsen, ik vind dit ook echt een heel leuke leeftijd trouwens.

Hier ook al weer wat wassen gedraaid en Eva's kamer gedaan. Heb weer een mooi bed gezien op MP trouwens. Dit is een gewoon bed, geen halfhoogslaper dus, maar dan met hemel. Compleet met gordijntjes en al. Heel lief maar enige twijfelpuntje is dat bed dus wel groot oogt door die ombouw.
Metis, wat fijn om te zien dat je ouders dichter naar elkaar zijn gegroeid! En ook goed dat je vader zijn eigen dingen weer doet, dat moet je op een bepaald moment toch weer gaan doen, anders trek je het allemaal niet..

Lol@shit van Eva. Grappig dat ze alles dan ook precies goed toepassen he

Leuk dat je dat zegt, over dat Noot en Eef een beetje op elkaar lijken qua gedrag, dat idee heb ik ook altijd, maar denk dat Eva wel wat bijdehanter is wb praten als ik dat zo lees.

Jane, balen van gister, maar was echt niet gezellig geweest hoor, haha. Fijn dat de werkster op het eerste gezicht goed beviel. Die kleine puntjes zijn bespreekbaar toch?

Goed dat Joost bijna ontwend is van het inbakeren, sterkte met de laatste daagjes!

Ik heb Noah vandaag maar thuis gehouden van het kdv, hij is nog niet helemaal zichzelf. Vannacht om 3 uur begon hij me te roepen 'auw auw'. Had ie zn oogjes helemaal dichtgeplakt zitten, arm schapie.. Vervolgens werd Miel ook wakker, dus was weer gezellig (pfff). Milan is wel naar de opvang en vandaag dus een gezellig dagje alleen met N, gelukkig wel opgeknapt en best gezellig

Ga hem even in bed leggen en dan hopelijk zelf ook even tukken. Vanmiddag arbeidsvoorwaardengesprek en dat is al eens verzet omdat Noah ziek was, dus hij gaat maar even mee.. (is toch voldoende opgeknapt en ik heb gewoon geen oppas)

Moet ff opschieten, want meneertje is zelf al naar boven vertrokken
oh ja, meeting goed plan! Na dat mailtje kwam het niet meer helemaal van de grond geloof ik.. maar misschien moeten we het nu gewoon maar met de 'overblijvers/die-hards' doen? Of ben ik nu heel onaardig? --> gezien het feit dat ik zelf ook een jojo ben bedoel ik dus!
anoniem_33092 wijzigde dit bericht op 28-10-2009 12:40
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Meeting, gezellig! ik stem vóór

Metis, super dat het stukje bij beetje weer beter gaat met je moeder. Revalideren is al echt een stap in de goede richting!

Zonnetje en Peetje, hoe gaat het in de ziekenboeg? Zielig zijn ze als ze zo ziek zijn.

Punkertje

Jane, hoe gaat het nu met het doorslapen van Joost? Niet weer helemaal van slag door de wintertijd? Leuk dat je goed bent geslaagd voor schoenen voor Laura. Ik ben hier goed geslaagd op Urk, daar barst het natuurlijk van de kinderen dus ook van de winkels met spullen/kleren/schoenen voor kinderen. Ik moest nog wel een keer terug om de schoenen te ruilen, ze waren te klein.

Hier zitten we aan het begin van een lang traject... We hebben het vermoeden al een tijdje, maar nu hebben we toch de knoop doorgehakt...Salomé heeft verschillende trekjes/tekenen van autisme. En nu heeft elk kind wel een trekje als je het wil zien, maar bij Salomé stapelt het zich steeds meer op. Ze praat nog steeds niet, al kan ze het wel. Ze heeft (zoals wij het noemen) het woord van de week: dan zegt ze een week lang 1 bepaald woord steeds. Ze reageert niet op vragen, ze heeft veel duidelijkheid nodig. Als we savonds naar bed gaan, moet ze ook echt naar bed. Als we een verhaaltje voorlezen bij bed, dan wordt ze helemaal hysterisch. Smorgens bij het ontbijt kan ze niet eten als de tafel vol staat. Dus ze eet na ons, als ik de tafel heb afgeruimd. S avonds eet ze wel gewoon mee. Ze speelt niet gewoon met de duplo, ze pakt de bak en stapelt alle vierkantje blokjes, dan strak ernaast de rechthoekige en dan alle poppetjes er strak naast. Als de bak leeg is, dan gaat alles in omgekeerde volgorde terug de bak in. En zo zijn er nog zoveel meer voorbeelden, ze hoort extreem goed, ze ziet extreem veel details en ze heeft een extreem goed geheugen (er kwam een vakantiefolder in de bus van de camping waar we vorig jaar zijn geweest en ze stond al klaar met haar vakantietas vol met de boeken en speeltjes die ze die vakantie bij zich had )

Best heftig al met al. Morgen komt de wijkverpleegkundige langs om te kijken wat we het beste kunnen gaan ondernemen....wordt ongetwijfeld vervolgd.

Ohja, en de zolder is heeel erg mooi geworden na de verbouwing. Echt super!

En ik heb via viva (shampoo enquete) een dvdbox gewonnen met o.a. bridget jones en love actually

Dus gelukkig ook leuke dingen
Poeh heftig Emmetje! En een heel traject voor de boeg inderdaad. Wel fijn als je zekerheid hebt, doen ze dan testen oid bij jonge kinderen? Of wordt het op andere manier vastgesteldt, want je hebt toch veel soorten autisme? Ik ga ook even googlen want weer er erg weinig van merk ik wel weer.

Ben benieuwd wat de wijkverpleegkundige morgen zegt en met welke stappen het begint. Alvast veel sterkte en geduld bij aankomend traject voor jullie allemaal.

Wat hebben jullie trouwens precies verbouwd dan, een kamer gemaakt oid?

Wel een winnaartje jij je hahaha. Laatst toch ook al met loterij? Maar leuk die dvd's, kun je lekker romantisch de winteravonden in.

Zon: Noah praat toch ook al hartstikke goed? En het lijkt natuurlijk geschreven veel meer denk ik, uitspraak laat natuurlijk nog vaak te wensen over. Alhoewel dat shit er dan wel weer veel te duidelijk uitkwam.

Nog beetje geslapen vanmiddag? Wel even lekker na zo'n gebroken nacht.

Succes met je gesprek vanmiddag!

Ben het trouwens wel met je eens over de meeting. Onaardige ik ook.

Even afwachten wat de anderen zeggen en dan maar spijkers met koppen slaan, anders blijft het misschien weer liggen. Alhoewel de drukke maanden er nu wel aankomen natuurlijk, even kijken wat handig is voor iedereen.

Ik heb de Baby-Born besteld! Was in de aanbieding voor 35,- Nog een heel bedrag maar zit wel van alles bij. Eva is naar de opvang dus mams kon heerlijk pakketje openrukken en alles bekijken en uitproberen Net weer in verpakking gepropt en nu doos maar wegzetten. (Zal me echt in moeten houden want ding is zo leuk dat ik geneigd ben het Eva zodra ze thuis is al te geven, ben net zo'n klein kind wat dat betreft.)

Gisteravond weer bij mijn moeder geweest en ging weer hartstikke goed. Ze is nu gelukkig zelf ook positiever al ziet ze zichzelf nog steeds niet weer aan de wandel gaan, maar dat komt vanzelf. Zeker als ze zo goed vooruit blijft gaan, denk dat ze dan zelf ook nog meer moed krijgt. Ze durft nu ook nog niet zo goed, vindt veel oefeningen eng en dan houdt het natuurlijk ook tegen,

Ze wil alleen niet meedoen met rolstoeldansen, zo leuk wordt elke week georganiseerd.
Metis, we hebben een dakkapel van bijna 5 meter laten plaatsen en daar gaat R. 2 kamers van bouwen. Tenminste, er moeten nog 2 wandjes geplaatst worden, de rest staat al. Heel herkenbaar wbt die kadootjes. Ik had via marktplaats een step gekocht (voor 4 euro) voor Salomé, maar die hebben we toch maar meteen gegeven. Ze vond het echt geweldig haha. Maar de andere sintkadootjes staan op zolder, o.a. een hysterische ballenblaasbaan voor Olivia en een houten vishengelspel voor Salomé. Ook het Ikeabord staat al boven inclusief 3 bakken met lettermagneetjes.

Wbt het autisme, dat is ook heel breed. Ik weet ook niet wat de verdere stappen zullen zijn. Het enige wat ik weet is dat we hulp nodig hebben om Salomé goed te kunnen begeleiden. Ze is geen 'rainman' of Forrest Gump, maar ze heeft wel extra hulp nodig, dat is wat wij zien. Juist omdat we er vroeg bij zijn is er denk ik nog heel veel mogelijk zodat ze zo normaal mogelijk kan opgroeien. Ik ben ook 'blij' dat we het zelf herkennen en niet van iemand anders moeten vernemen. Wij zullen dan nooit het schuldgevoel hebben van 'hadden-we-maar'.

En je moeder wil natuurlijk alleen maar meedoen met het rolstoelbasketbal haha. Wel leuk dat er van alles georganiseerd wordt.

Hey Emmetje, dat is niet niks.. Ik moet zeggen dat het ook wel eens door mijn hoofd gespeeld heeft als je bijv vertelde over de behoefte aan structuur of het praten (wel kunnen, maar niet doen), maar ja, dat klinkt natuurlijk ook een beetje stom achteraf, hoeft natuurlijk niet altijd iets te betekenen en ik ben verder ook geen expert.. Wel goed dat jullie nu het traject in gaan, maar zal niet altijd makkelijk zijn misschien. Een collegaatje heeft ook een zoontje dat hoogstwaarschijnlijk Asperger heeft, maar er zijn zoveel meer varianten in het autistisch spectrum, geloof ik (heb ik zo van haar begrepen tenminste). Ik ga er ook eens wat meer over lezen.. Sterkte en succes de komende tijd!
Zonnetje, het is ook wel iets wat al langer speelt, maar het is wel lastig om dat écht te benoemen. Vooral omdat de meesten het wegwuiven met 'ach, dat komt vanzelf, ze is nog klein' en 'iedereen heeft wel wat' Maar door voor onzelf toch die sticker te plakken, valt er veel meer op zijn plek wat eerder niet opviel.

Dat wegwuiven door anderen lijkt me inderdaad heel lastig. Maar jullie maken haar dagelijks mee en dan heb je toch niet voor niets het idee lijkt me. Maar wel fijn dat jullie er zo vroeg bij zijn, lijkt mij ook alleen maar stukken beter. Zowel voor Salomé zelf als voor jullie.

Zal basketbal eens voorstellen daar, superidee!
Jee Em, wat heftig van Salomé :knuf:

Ik vind het wel heel goed van jullie dat jullie nu actie ondernemen. Hoe eerder je erbij bent, hoe sneller ze begeleid kan worden. En ach... etiketten, lekker belangrijk.

De gedragingen die je beschrijft klinken idd. wel apart. Ik ken dat niet van Laura. Sterkte !!

Vloeken: ik hoor hier soms ook 'domme' en 'gettiederrie' voorbij komen... Ik zeg best vaak shit, dus dat moet ik echt afleren.

Vanmorgen met Joost in het UMC geweest voor z'n flapoortje. En hoeraaaa, het afplakken 7 weken lang heeft geholpen. Z'n oorafwijking is verkleind van 1 cm naar 3 mm !! Yesss. Nu wordt ie later niet gepest met een flapoor .

Laura heeft gepoept en Joost huilt.

Werk aan de winkel !

XXX

Oh ja, meeting is leuk !!
quote:Jane 1973 schreef op 28 oktober 2009 @ 16:37:

De gedragingen die je beschrijft klinken idd. wel apart. Ik ken dat niet van Laura. Sterkte !!

Gelukkig maar Jane haha

Fijn dat Joost weer gewone oortjes heeft
quote:emmetje81 schreef op 28 oktober 2009 @ 14:44:

Zonnetje, het is ook wel iets wat al langer speelt, maar het is wel lastig om dat écht te benoemen. Vooral omdat de meesten het wegwuiven met 'ach, dat komt vanzelf, ze is nog klein' en 'iedereen heeft wel wat' Maar door voor onzelf toch die sticker te plakken, valt er veel meer op zijn plek wat eerder niet opviel.

En zo zie je maar weer dat je je eigen kind gewoon het best kent en echt wel ziet of er 'iets' aan de hand is of niet.. Kan me voorstellen dat bepaalde punten voor anderen makkelijk weg te wuiven zijn, maar de voorbeelden die je noemt zijn inderdaad wel typisch. Ook dat haar zintuigen zo overontwikkeld zijn en haar geheugen zo sterk, ach meissie, ik zie haar zo staan met haar koffertje om naar de camping te gaan..

Jane, vergat je steeds naar Joost zn oortje te vragen, maar wat fijn dat het spalken geholpen heeft!

Miel huilt al even (oververmoeid, geen oog dicht gedaan op het kdv :( wil hem en Noah morgen het liefst thuishouden, maar moet ook werken :( bah) en het wordt nu wel erg zielig, dus ga maar even knuffelen.
Pffff, mensen.. ik ben zo blij dat mn vriend vannacht weer thuiskomt! Wat een nacht weer.. Gister ging Milan pas na 12en huilend slapen. Door het gehuil werd Noah weer wakker.. Half slapend naast me neergelegd en om 3 uur werd ik weer wakker omdat hij door de slaapkamer aan het spoken was.

Miel meldde zich gelukkig niet meer en werd om 7 uur wakker, dus heb toch nog aardig kunnen slapen.

Vandaag moest ik dus werken, maar heb ze toch maar thuis gehouden. Morgen is mijn vriend thuis, dus ga ik weer werken.

Vind het af en toe wel echt een gepuzzel in combi met werk en vannacht had ik het echt helemaal gehad Kindjes zijn het belangrijkst en gelukkig heb ik best een flexibele werkgever, maar toch voelt het naar. Heb deze maand door verlof, ziekzijn Noah, zelf ziek zijn en wederom ziekzijn Noah nog geen 1 volle week gewerkt..

Ze liggen nu samen in ons grote bed en ik hoor Noah al mopperen "mijn deken, afblijven Milan" (hij kan niet goed tegen die grabbelende handjes.. haha) dus ik ga even kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven