Gek van de kat..............

11-05-2010 09:03 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweede vraag hier op het forum...

We hebben 2 katten,één oudje van 18 en eentje van nu 2.

Het gaat over de kater van 2 hij miauwt klagelijk en is zó stierlijk vervelend,vraagt continue aandacht.

4 weken geleden is de moederpoes overleden hij deed het daarvoor ook al eigenlijk,ik heb niet het idee dat hij haar mist...omdat hij het daarvoor ook al deed.

We hebben een katteluik in de kamerdeur om naar boven te gaan en die gaat al vanaf het begin s'avonds op slot zodat ze niet naar boven kunnen s'nacht...nooit een probleem geweest.. Ze kunnen overdag wel gewoon naar boven en naar buiten..Maar hij begint om 6.00 met krabben en miauwen aan één stuk door aan het luik,net zolang tot er iemand wakker is en naar beneden komt,dan gaat het luikje open en nog miauwt hij...zelfs midden in de kamer,buiten,overal ik word er zo langzamerhand gek van.

Negeren is geen oplossing hij miauwt echt heel hard,heb het idee dat hij het gewoon uit boosheid doet....terwijl hij veel aandacht krijgt van de kids ze spelen er mee staan gewoon brokjes heel de dag....
Jazeker is hij de liefste samen met ons oudje van 18....Maar ik kan er zo moedeloos van worden soms....Als ik voor de tv zit komt hij wel lekker bij me liggen en kijk ik hem aan zen zeg dan tegen hem,waarom doe je dat nou je bent zo lief,dan begint hij met...jawel miauw..sommige zeggen het is gewoon een praat kat,want als ik tegen hem praat miauwt hij ook terug...daar moet ik dan wel weer om lachen..maar soms
quote:janeejanee schreef op 11 mei 2010 @ 09:29:

[...]

Maar als ie dan ook maar ging slapen en dat doet hij dus niet...hij gaat boven gewoon vrolijk door met dat klagelijke gemiauw... Hij is al gecastreerd dus daar ligt het niet aan...

Zucht.. ik heb hetzelfde probleem met mijn poes. Vannacht begon ze al om 4 uur. :s Ik heb een huis van 30 m2 dus de huiskamer is erg dichtbij en ze schreeuwt (ja echt) echt oorverdovend. Wil haar het liefst in de slaapkamer laten, maar ze maakt me dan minimaal 2-3 keer wakker per nacht, wat ook niet echt bevorderlijk is voor de nachtrust.

Die tip van valeriaan ga ik misschien ook eens proberen. Weet iemand waar je dat kunt kopen?

Mijn kat mauwt trouwens ook overdag de hele tijd klagelijk en heel hard. Om gek van te worden. Soms zit ze gewoon te kletsen en heeft ze veel te vertellen, maar vaak is het ook gewoon zeuren en mopperen. Heb meestal geen idee wat er is. Dan kan ze naar buiten, staat er eten en geef ik haar aandacht, maar dan is het nog niet goed...

Kan haar soms echt wel achter het behang plakken.

Er is echt zelden een dag dat ze gewoon lief is en lekker bij je komt zitten ofzo. Echt jammer, maar vind haar alsnog heel lief en zou haar niet kunnen missen...

Lastig lastig
Janeejanee, krijgt je kat altijd 's ochtends eten?

Kan het zijn dat hij wil dat je komt omdat 'ie dan wat krijgt?
Is hij doof of minder goed horend? Dan hoort hij zelf niet dat hij zo hard krijst.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Misschien dat hij gewoon z'n moeder mist? Of in elk geval, hij merkt dat er iets is veranderd en heeft daar moeite mee.

Ik heb zelf twee katers waarvan de een er moeite mee heeft dat ik zwanger ben. Die komt echt tot op het vervelende toe aandacht vragen, en heb daar ook een topic over geopend. Nu kreeg hij al ontzettend veel aandacht, maar als ik op de bank aan het lezen ben is op schoot liggen niet genoeg, nee, hij moet ter hoogte van mijn borst óp het boek liggen. En gewoon terugkomen als je hem wegzet. Of hij gaat op je staan. En blijft staan. Ik zet hem weg, en hij komt weer terug, dat gaat een hele tijd zo door.

Tja, ik weet ook niet wat ik er verder aan moet doen...

Onze jongste kater kan ook heel klaaglijk onder aan de trap staan mauwen, alsof hij vergeten is hoe hij ook al weer naar boven moet (want hij kan gewoon naar boven). Ik negeer het vooral, en als het eens echt te erg wordt gooi ik een aansteker of iets anders in z'n richting. En dan heel verontwaardigd kijken van 'waarom doe je dat nou, wat heb ik verkeerd gedaan?'

Wat mij helpt is te bedenken dat het nu eenmaal katten zijn, en dat die heel irritant kunnen zijn. Maar vaak zijn ze ook heel lief, als je ze vastpakt en ze dan intens tevreden liggen te knorren en melktrappelen.

Ik zou er ook niet meteen een nieuw poesje bij nemen. Ze zijn op zich al met z'n tweeen, dus het zal niet zo zijn dat hij een speelkameraadje mist lijkt me.

Valeriaan, is dat hetzelfde als catnip?? Ik heb vroeger een grote spuitfles catnip gehad waar ze echt helemaal wild van waren. Nu heb ik een ander flesje, wat erg typisch ruikt en nu ik erover nadenk, wat misschien wel valeriaan is, maar dat werkt niet zo goed als die grote fles die ik had. Die grote fles kan ik helaas nergens meer vinden...
Annabelle: ik weet niet hoe oud jouw poesebeest is, maar het kan ook een begin zijn van dementie. Hard en luid miauwen, zonder enige aanleiding en vooral 's nachts hehe, is één van de symptomen.
Een goeie olie site is: www.anthemis.nl

Ze verkopen zuivere valeriaanolie

Hier staat trouwens ook een rubriekje om insecten te weren, zoals vliegen, wespen en muggen. Handig voor de komende maanden!
quote:Slofje schreef op 11 mei 2010 @ 13:52:

Annabelle: ik weet niet hoe oud jouw poesebeest is, maar het kan ook een begin zijn van dementie. Hard en luid miauwen, zonder enige aanleiding en vooral 's nachts hehe, is één van de symptomen.Ze is 3... haha
quote:Slofje schreef op 11 mei 2010 @ 13:57:

Een goeie olie site is: www.anthemis.nl

Ze verkopen zuivere valeriaanolie

Hier staat trouwens ook een rubriekje om insecten te weren, zoals vliegen, wespen en muggen. Handig voor de komende maanden!Thnx voor de tip!
Wat is er eigenlijk op tegen om het dier hardhandig weg te jagen op het moment dat hij dit 's nachts doet? Je bestraft hem dan met zijn gedrag en dan weet hij wat hem te wachten staat.
Mijn kater is pas 2 dus geen dementie hihihi

Er staat heel de dag brokken en vers water,dus daar ligt het niet aan...Nu ligt meneer naast me op de stoel en is er niks aan de hand maar owee als ik koffie ga zetten voor morgen en een beetje aan het rommelen ga begint het gesodemieter weer Sorry maar word er een beetje kriegel van,hij kan zóó lief zijn was die dat altijd maar.......

Ook ik gooi wel eens een lepeltje of een pakje sigaretten maar hij kijkt me aan of ik wel goed ben en gaat vrolijk door met miauwen
quote:iones schreef op 11 mei 2010 @ 18:39:

Wat is er eigenlijk op tegen om het dier hardhandig weg te jagen op het moment dat hij dit 's nachts doet? Je bestraft hem dan met zijn gedrag en dan weet hij wat hem te wachten staat.Nou daar is niks op tegen,maar wij slapen op zolder en hij is beneden dus ik ga niet elke x naar beneden hup kleren weer aan.
quote:annabelle24 schreef op 11 mei 2010 @ 16:06:

[...]

Ze is 3... hahanou, dat is het dus niet
Pfff zit alweer een poosje beneden meneer heeft iedereen wakker gemaakt door aan de deur te krabben net zolang tot er iemand naar beneden komt............ik dus

Eergister heeft ze net zolang lopen krabben aan de deur,ik had hem op een enkel slot gedaan,ze heeft haar pootje erachter gezet en zo het luik naar haar toe getrokken en ja hoor ze kon naar boven...en als hij nou ging slapen,nee gaat hij vrolijk om 4.00 lopen miauwen op de zolder,waar wij slapen.....

Gister besproken met vriend of het niet verstandig is om een kleintje erbij te nemen,ik dnek dat hij zijn mama mist of iig iemand om mee te spelen,hij speelde heel veel met zijn moeder,want oudje is te oud met 18 om te spelen en jaagt hem telkens weg,haha..Maar ja als we er één bij nemen en het gaat gewoon door en dan....Ik heb het idee dat hij gewoon bij je wil zijn s'nachts want overdag is hij vrijwel stil en slaapt gewoon ergens.soms als je hem roept komt hij wel en miauwt ook klagelijk.....weet het ff niet meer.

Van mij mag hij boven slapen s'nachts maar mijn vriend wil het niet hebben,ze hebben toen we ze nog alledrie nog hadden nooit boven geslapen en dat ging altijd goed nooit geen gezeur bij de deur..maar sinds mama er niet meer is is het begonnen..
Dat van die open deuren ga ik eens proberen! Wij hebben ook zo'n mauwerd van net 3. Hij doet het sinds een jaar of zo en altijd tussen 3 en 5 's nachts. Hij kan overal komen, behalve in mijn kamer en daar staat hij dan te mauwen (maar alleen als ik er ben; in het weekend ben ik bij mijn vriend en zorgt mijn ma voor hem). Maar als ik hem binnen laat, is het ook weer niet goed.

Ik heb dus geen tips, maar ik lees wel mee naar de beste tip

Overigens deed mijn oude bejaarde kat het ook, maar die was dement. Die stond dan echt te gillen. Die van 3 mauwt, maar gilt niet echt.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Hahah ja ik heb ook een oudje van 18 en die staat zomaar ergens te miauwen boven beneden op de wc in de wasbak op de douche hahaha gekke kat ook zij is dementerende maar die andere is net nog geen 2 en denk echt dat hij zijn mama mist....hij is nu buiten en u iedereen beneden is hoor je hem niet.grrrrrr
@janeejanee:

Het staat misschien niet altijd te mooi, maar heb je al eens (zilver)folie tegen de deur geplakt? Bij ons helpt het. We hebben twee katers en de een heeft het kennelijk als zijn missie om ons wakker te krabben. Sinds we folie op de deur hebben geplakt, houdt hij zich koest.
Oh oké dat kan ook een optie zijn,ik wil alles proberen want het word nu te gek....hij krabt eerst net zolang tot iemand iets zegt of na beneden komt,en als we hem laten krabben begint hij met miauwen en niet een klein beetje en zachtjes maar héél lang en hard....pffff alle tips zijn welkom...
Je kunt de oude boven laten slapen en dan het kattenluik naar boven op slot en het kattenluik naar buiten open zodat dus die oude niet naar buiten kan 's nachts maar je jonge wel. Misschien heeft hij veel te veel energie 's nachts, het is ten slotte een nachtdier.
Ja dat kan ook nog een optie zijn...Ik ga vannacht het luikje naar buiten open doen en kijken of hij dan wel ophoud met miauwen. Vandaag heel de dag beneden geweest en dan staat hij ook aan de deur om naar boven te willen,maar dan geeft hij het na 10 min op,s'nachts gaat hij gewoon door,helaas....ben benieuwd vannacht..
Even een update....Het gemiauw is veel minder nu we toch het katteluikje naar buiten weer open hebben gedaan s'nachts..Overdag houden we het luikje naar boven dicht en dat gaat ook goed....Maar we hebben er toch sinds gister een kitten erbij hij gromt een beetje tegen het kleintje maar laat zich niet wegjagen en met het oudje gaat het prima..Probleem lijkt opgelost te zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven