3000 plus deel 52
zaterdag 15 mei 2010 om 17:11
Ja ja, deel 52 alweer.
Waar we veel lachen en soms huilen. Waar we knuffels uitdelen (behalve aan Minny) en soms een schop onder een kont geven. Waar we oeverloos kletsen over lekkere mannen en soms serieus over de dingen van het leven. Waar we soms tot aan 't krieken van de dag posten en voor elkaar klaar staan. Waar iedereen welkom is en waar je een warm onthaal krijgt na een lange of korte afwezigheid.
Voor de zekerheid nog even de regels:
1. S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.
2. Toon respect naar elkaar in elke situatie.
3. Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
Kortom: 3000+ gaat door. 3000+ Rules.
Let the games begin.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
zondag 16 mei 2010 om 03:10
Ik zou voor dit topic gewoon graag wat minder regeltjes zien, het valt niet mee om iedereen tevreden te stellen, maar het wordt wel steeds krampachtiger zo.
En dat is wel jammer.
En ik weet ook serieus niet hoe het voor iedereen prettig gehouden kan worden, maar je vrij voelen om te schrijven wat dat dan ook moge zijn vond ik altijd zo mooi, en ook zo beschreven in de post met andere woorden.
De praktijk veranderd alleen steeds.
Niet zozeer vor mijzelf hoor, in het algemeen, ik vind mijn weg wel.
En dat is wel jammer.
En ik weet ook serieus niet hoe het voor iedereen prettig gehouden kan worden, maar je vrij voelen om te schrijven wat dat dan ook moge zijn vond ik altijd zo mooi, en ook zo beschreven in de post met andere woorden.
De praktijk veranderd alleen steeds.
Niet zozeer vor mijzelf hoor, in het algemeen, ik vind mijn weg wel.
zondag 16 mei 2010 om 03:17
Is goed Ier.
Weet je? Als jij mijn beste vriendin zou zijn (en dat kan best hoor, ook als je ziek bent) en je zou mij vertellen, in jouw situatie, dat je zo met je medicatie omgaat dan zou ik net zo uit mijn plaat gaan als ik gister gedaan heb. Voor mij is dat een vorm van betrokkenheid.
Onder het mom van;
'Gotver, ben je nou helemaal besodemieterd! Jij gaat gewoon gewoon je pillen slikken. Klaar!'
Dat is geen beter weten, dat is zorgen voor.....
Weet je? Als jij mijn beste vriendin zou zijn (en dat kan best hoor, ook als je ziek bent) en je zou mij vertellen, in jouw situatie, dat je zo met je medicatie omgaat dan zou ik net zo uit mijn plaat gaan als ik gister gedaan heb. Voor mij is dat een vorm van betrokkenheid.
Onder het mom van;
'Gotver, ben je nou helemaal besodemieterd! Jij gaat gewoon gewoon je pillen slikken. Klaar!'
Dat is geen beter weten, dat is zorgen voor.....
zondag 16 mei 2010 om 03:27
Best kans dat mijn psychiater dadelijk zegt..
Godver, waar ben je mee bezig! stoppen met die medicijnen.
Dat is zo.n beetje wat ik je probeerde uit te leggen gisteren Floor.
De medicijnen, zijn niet op advies, maar op mijn voorstel voorgeschreven.
Ik heb ze dus als eigen experiment in eigen beheer op deze aandoening waar ze niet eens officieel voor geregistreerd zijn.
En het bestrijd het ene kwaad en geeft het andere kwaad ervoor terug.
Wat is wijsheid voor nu?
Vriend vroeg zich vandaag ook af of de winst/verlies balans nog wel in verhouding lag en of het nog wel wijsheid was ermee door te gaan.
Daar stoei ik zelf ook nog mee, en sta dus te popelen voor een goed overleg met een expertise daarover.
Want ik weet het ook serieus niet meer.
Snap je dat het niet zo zwart/wit ligt?
Vandaar Floor dat lukraak dat roepen niet altijd op zijn plaats is zonder alle info te hebben.
Ik heb het zelf niet eens.
Godver, waar ben je mee bezig! stoppen met die medicijnen.
Dat is zo.n beetje wat ik je probeerde uit te leggen gisteren Floor.
De medicijnen, zijn niet op advies, maar op mijn voorstel voorgeschreven.
Ik heb ze dus als eigen experiment in eigen beheer op deze aandoening waar ze niet eens officieel voor geregistreerd zijn.
En het bestrijd het ene kwaad en geeft het andere kwaad ervoor terug.
Wat is wijsheid voor nu?
Vriend vroeg zich vandaag ook af of de winst/verlies balans nog wel in verhouding lag en of het nog wel wijsheid was ermee door te gaan.
Daar stoei ik zelf ook nog mee, en sta dus te popelen voor een goed overleg met een expertise daarover.
Want ik weet het ook serieus niet meer.
Snap je dat het niet zo zwart/wit ligt?
Vandaar Floor dat lukraak dat roepen niet altijd op zijn plaats is zonder alle info te hebben.
Ik heb het zelf niet eens.
zondag 16 mei 2010 om 03:30
zondag 16 mei 2010 om 03:33
Yep Floor.
En daarom gaf ik die info gisteren ook, wat het met mij deed als ik wel de medicatie neem, en ook dat die medicatie off label was voorgeschreven.
Ik heb het gisteren allemaal geschreven, hele kwetsbare gevoelige info, daar werd niet op gereageerd, terwijl ik dat zo het net op slingerde, wat ik niet graag doe.
En toen brak ik even....
En daarom gaf ik die info gisteren ook, wat het met mij deed als ik wel de medicatie neem, en ook dat die medicatie off label was voorgeschreven.
Ik heb het gisteren allemaal geschreven, hele kwetsbare gevoelige info, daar werd niet op gereageerd, terwijl ik dat zo het net op slingerde, wat ik niet graag doe.
En toen brak ik even....
zondag 16 mei 2010 om 03:37
quote:floor72 schreef op 16 mei 2010 @ 03:32:
En op mij kwam het over; ik ben nu eenmaal ziek en de rest van de wereld heeft daar maar rekening mee te houden.
En DAT is het dus juist niet .
IRL zul je het amper aan mij merken en ik denk zo hier ook niet.
Maar als ik mijn waslijst hier neerzet zal het je denk ik verbazen dat ik zo kan functioneren en dat je met iemand te maken hebt die dat allemaal heeft.
Dat werkt dus tevens ook tegen mij, want als ik een keer ziek zijn durf te benoemen, mag ik het niet als excuus gebruiken of moet men maar rekening met mij houden, of men neemt het niet serieus genoeg.
Dat is soms best lastig
En op mij kwam het over; ik ben nu eenmaal ziek en de rest van de wereld heeft daar maar rekening mee te houden.
Maar als ik mijn waslijst hier neerzet zal het je denk ik verbazen dat ik zo kan functioneren en dat je met iemand te maken hebt die dat allemaal heeft.
Dat werkt dus tevens ook tegen mij, want als ik een keer ziek zijn durf te benoemen, mag ik het niet als excuus gebruiken of moet men maar rekening met mij houden, of men neemt het niet serieus genoeg.
Dat is soms best lastig
zondag 16 mei 2010 om 03:42
zondag 16 mei 2010 om 03:43
zondag 16 mei 2010 om 03:45
quote:iry schreef op 16 mei 2010 @ 03:37:
[...]
Dat is soms best lastig Ik snap dat het lastig is en misschien ben je wel duidelijker dan je zelf denkt. En ik neem jou heel erg serieus, ik wil er ook best rekening mee houden en ik durf het best te noemen. Geen punt, maar dan krijgen we dus 'ruzie' en daar ging het mis in een eerder stadium.
[...]
Dat is soms best lastig Ik snap dat het lastig is en misschien ben je wel duidelijker dan je zelf denkt. En ik neem jou heel erg serieus, ik wil er ook best rekening mee houden en ik durf het best te noemen. Geen punt, maar dan krijgen we dus 'ruzie' en daar ging het mis in een eerder stadium.
zondag 16 mei 2010 om 03:46
zondag 16 mei 2010 om 03:50