**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Inderdaad Heejhallo, gewoon gebruiken die titel als het je voordelen oplevert. Mijn moeder vertelde een keer dat toen mijn vader aangifte van de geboorte van mijn zus had gedaan, zij daarna een telefoontje kreeg met de vraag dat haar man toch een universitaire studie had gedaan, dat stond natuurlijk in de papieren voor de verblijfsvergunning. Maar hij had zich nooit met de titel bij de burgerlijke stand in DL laten registreren en de mevrouw aan de telefoon vond dat hij dat toch echt nog zou moeten doen. Anders zoudeen zij helemaal geen mooie brieven aan dhr. dipl.-ing sturen. En ook niet aan mevrouw dipl.-ing, want mijn moeder zou de titel er natuurlijk bij cadeau krijgen.

Mijn vader vond dit helemaal niet nodig en had het nóg niet gedaan toen hij een jaar later aangifte deed van mijn geboorte. Dus kon die arme mevrouw weer gaan bellen. Want ze vond het echt zonde dat mijn ouders daarmee aanzien misliepen.

Na de geboorte van mijn broer belde er niemand meer. Ik denk dat de mevrouw opgegeven heeft.
quote:es1450 schreef op 15 mei 2010 @ 23:24:

Dus kon die arme mevrouw weer gaan bellen. Want ze vond het echt zonde dat mijn ouders daarmee aanzien misliepen.

Wat schattig!

Ik zou die titel ook voeren als het handig uit zou komen hoor Heejhallo!

En als ik nu post krijg van instellingen met het jeugdige "dag Margaretha" dan denk ik met weemoed terug aan al die zooi die mijn vader kreeg met "de weledelgeleerde heer Pietersen"

Trouwens, wat je beschrijft schijnt echt iets voor vrouwen te zijn hè. Ik betrap mezelf er ook regelmatig op, dat ik denk als mijn baas me voor iets vraagt "oh nou gaat hij zeker zeggen dat hij er achter is gekomen dat ik er helemaal niets van gebakken heb de afgelopen maanden". Heb je er weleens iets over gelezen, google eens op imposter syndrome of zoiets.

Het belemmert mij totaal niet, ik denk het ook zeker niet dagelijks, jij volgens mij ook niet, maar ik vind het wel frappant dat dat blijkbaar typisch iets is wat vrouwen voelen. Gek genoeg heb ik dat soort gedachtes pas sinds ik werk doe wat ik echt leuk / belangrijk vind, toen ik nog in de zorg werkte had ik dat gevoel helemaal nooit terwijl ik daar dus wel een dikke vette imposter was

Spees, het is echt de moeite hoor, dat waterskiën, echt gegarandeerd superveel lol. Oh en toen ik het een tijd terug hier in de Middellandse Zee deed achter een boot stal ik wel mooi de show, vergeleken met de andere buitenlanders.

Dat was maar goed ook wat mijn zwemmerskunsten hadden al weinig indruk gemaakt. Ik ging een keer zwemmen met mijn vriend en een landgenoot, en toen zei die vriend bezorgd "Margaretha, kan jij wel zwemmen?" waarop ik heel blij eruit gooide dat ik uiteraaaaaard A én B diploma had. Zij hadden allebei geen diploma's. Maar ze kwamen dus wel van een eiland waar je 365 dagen per jaar kan zwemmen en er verder ook niet zo héél veel vermaak is, dat was ik even vergeten. Dus we gingen naar een rots toezwemmen, zij waren al zevenmiljoen keer op en neer geweest van de rots naar die kust en ik strugglede er nog steeds achteraan met mijn schoolslag en ademhalen en weer hoofd onder water Ik stond echt compleet voor lul
Marg, dat imposter syndrome dat is een erg terugkerend onderwerp op het 'wie promoveert er ook' topic en er is inderdaad veel interessants over geschreven.

Bij mezelf is het denk ik vooral een kwestie van soms bang zijn dat het er niet uit komt, want als je me vraagt of ik slim genoeg ben (en kritisch en creatief genoeg om met een leuk onderzoek aan te komen), dan onderschat ik mezelf niet zo, dan weet ik dat ik het wel kan.

overigens, veel mannelijke vrienden van me hier vonden hun thesis ook 'a bag of shit', maar wie weet speelt Britse beleefdheid (als in: niet opscheppen) ook wel mee.

(De billen van de vrouw hiernaast kan ik niet zien, de browser op mijn mac vult de pagina zo in dat ik het achtergrondmeisje eigenlijk nooit zie).

Wat sporten betreft vindt ik dingen leuk die niet te sportschoolerig zijn. In een klasje staat huppen voor een speigel vind ik niet leuk, maar salsales ofzo, of Afrikaans dansen vond ik altijd wel heel leuk. Moet eignelijk ook es serieus gaan sporten, maar dat komt er al 3 jaar niet van
quote:es1450 schreef op 15 mei 2010 @ 23:17:

MZ ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jij nu precies zit. Groote stad, kleine stad? Van wat jij zei, moet jij eigenlijk niet zo heel ver van mijn ouders vandaan wonen. Zuid-West-Duitsland toch?

Yes, Zuid-West Duitsland... Ik voel er niet zo heel veel voor om de naam van de stad hier te noemen, maar ik zal het cryptisch omschrijven: De stad waar ik nu woon ligt midden in een bekende wijnstreek, die vooral bekend staat om z'n goede witte wijn. Verder is het een middelgrote provincie stad aan een rivier en er staat hier een behoorlijk grote universiteit (en natuurlijk veel winkels, kroegen, etcetera).
Oh sporten! I vind sporten echt superleuk, maar niet als het buiten koud is en ik eerst door weer en wind ergens naar toe moet... Dan is de verleiding om thuis te blijven met een kop thee en een reep choco heel erg groot...

Ik ben begonnen met het start-to-run proberen. Kijken hoe lang ik het volhoud En verder doe ik graag dingen niet niets met de sportschool te maken hebben, want ik haat de sportschool. Snap echt niet dat mensen het leuk vinden om daar binnen met gewichtjes aan de slag te gaan.. maar goed, ieder 'z'n ding natuurlijk.

Tja, lijnen, ik doe daar niet zo veel aan eigenlijk; meer bewust een dagje minder eten naar binnen werken... En verder heb ik zo iets, als ik elke dag minimaal 30 minuten beweeg, dan mag ik best een stukje (= halve reep) chocola naar binnen werken.

De enige manier om mijn chocalade consumptie onder controle te houden is door het simpelweg niet te kopen...

En dat gevoel 'ik kan het niet' dat heb ik ook vaak met mijn scriptie gebeuren.. en met mij denk ik veel anderen want ook dat komt op het scriptie-topic errug vaak naar boven drijven. En ondanks dat ik weet dat het onzin is, want ik heb al een scriptie geschreven, met een zeker geen slechte beoordeling, komt dat ook nu weer vaak bovendrijven (en ook waar ben ik aan begonnen...!!!).

Mijn vriend gebruikt overigens altijd z'n titel, zelf op z'n vliegtickets staat dr.
Jooles, knap van je dat je naar de dokter ging. Maar 12 weken minimaal eten lijkt mij echt erg ongezond. Nou heb ik nog nooit echt gedieet, alleen wel eens halfslachtig geprobeerd niet te snoepen, dus ik weet er niet zo veel van. Maar je leest wel eens dat je dan je metabolisme overhoop gooit en op een soort spaarstand zet.

Ook hier even meedelen: ik ga mn bassistenverhalen niet langer op viva schrijven, maar http://howshelovesherlife.blogspot.com/

Ik blijf wel hier meebabbelen hoor! Maar dat smachttopic ga ik niet zo houden zoals het nu is (weet niet of jullie daar ook meelezen/meelazen).
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Dacht ik al MZ, dat jij daar zit. Ik ken de stad vrij goed. Niet zo heel ver bij mijn ouders vandaan dus. Zij wonen aan de Bodensee.
Spijk: ik ben net even je blog gaan lezen en zit hier nu half te huilen en soms ook weer ontzettend hard te lachen. Wat schrijf je toch geweldig mooi!

MZ: ben blij te horen dat ik niet de enige ben met problemen qua chocoladeconsumptie. Idd, de enige oplossing het gewoon niet te kopen. Maar je moet toch wat he, als je net ongesteld bent? En zo kan ik nog wel 20 goede redenen verzinnen waarom een stukje chocola geen kwaad kan.

Heb trouwens nog geen idee over welke stad het gaat. Dacht aan een stad, maar nu Es begint over de Bodensee ben ik het weer helemaal kwijt..
Dank je Spees

Oh. Chocola. Ik moet ongesteld worden (morgen) en ik heb zó'n zin in chocola. Zit echt te twijfelen of ik op mn fiets zal stappen om t te gaan kopen.

Wel, niet, wel, niet...
Nou vanaf mijn ouders is het nog zo'n 1,5 uur rijden hoor. Ik zal ook maar eens op het blig van Spijker gaan kijken.
Spijk, mooie stukkies op je blog (vind de titel van je blog ook mooi).

Ik ben vandaag een beetje sip. Omdat het zo leuk is hier weer te zijn. Al mijn vrienden die mijn promotie met me hebben gevierd zijn zo lief voor me en blij me weer te zien en ik realiseer dat ik mijn leventje hier mis. En dat mag ik niet van mezelf omdat er me ook juist een hoop leuke dingen te wachten staan. En ik een bofkont ben met mijn nieuwe baan (de eerste waar ik op gesolliciteerd heb, op een plek waar ik van gedroomd heb etc), dus ik wil niet verdrietig zijn dat ik hier niet meer woon. En ik weet ook dat het hier ook verandert. Want sommige goede vrienden die ik hier gemaakt hebt wonen hier ook al niet meer. Zitten nu in Portugal, of India of London. Dus alles verandert toch altijd en verlangen naar een andere tijd is daarom zinloos.

Maar toch, vandaag is het moeilijk het in dit licht te zien of te denken dat ik juist blij moet zijn dat ik het hier zo fijn heb gehad. Ik ben klaar nu hier en ook al kan ik altijd hier terug komen voor bezoek, ik wóón hier niet meer. En daar ben ik best verdrietig om.
Heejhallo, GEFELICITEERD!!!! Vind het echt een prestatie hoor, heel knap!

Herken me trouwens ook in de beschrijvingen die jullie geven van het 'imposter syndrome'.

Punica, wat leuk dat je vent er nu is! En voor zo'n lange tijd. Heerljk...jullie zullen je wel vermaken

MZ, voel je je al iets beter in je nieuwe stad?

Spijker, ga straks even kijken op je blog, want weet wel zeker dat het mooi is.

Jooles, vind het ook heel goed van je dat het lijnen serieus wilt aanpakken. Je hebt natuurlijk een druk leven met je baan en dan lijkt het me inderdaad moeilijk om zelf nog te moeten denken aan hoe een dieet te gaan doen. Hoop dat de professionele begeleiding te gaat helpen!

Lijnen/sporten dat skip ik even. Komt straks wel weer. We proberen hier een beetje te bezuinigen, dus mijn idee was geen snoep, chocola, chips etc meer voor me kopen, want ik moet toch gezond eten en het bespaart weer kosten. Heb het alleen niet zo lang volgehouden. Liep iedere avond de kastjes tevergeefs af te struinen op zoek naar zoetigheid.

Gisteren dus in de supermarkt was ik erg enthousiast en heb weer cakejes, koekjes en donuts ingeslagen. Daarna ook nog pannekoeken gemaakt en opgegeten met veeeeeel dulce de leche (is gekookte gecondenseerde melk, soort caramel).

Nou ja, het is nog maar even, hopelijk heb ik straks ook niet meer zo sterk de behoefte aan al dat gesnoep.

Oja Marg, nog bedankt voor je tip over de ketjap manis. Suiker door de sojasaus heb ik al eens geprobeerd, maar dat is het niet echt he. El Corte Ingles zit hier helaas niet, maar hier vlakbij zit wel een Britse supermart. Had er nooit aan gedacht, maar ga er eens kijken.

Spees, lekker in je nieuwe huisje! En straks ook weer aan het daten..leuk hoor!
Hey La Moon. Hoe is het met de bruiloftsvoorbereidingen?

Nog even over lijnen. Ik geloof wel in het jojoeffect omdat je als je snel afvalt ook spieren afbreekt en omdat je blijvend minder moet eten. Voor een gewicht van 70 kg heb je immers minder calorien nodig dan voor een gewicht van 80 kg. Dat verhaal van metabolisme om zeep helpen geloof ik dan weer niet, Vooral niet omdat daar geen wetenschappelijk bewijs voor gevonden wordt.

Goed, ik wou vandaag ook wat aan de studie doen. Laat ik daar maar eens aan beginnen.
Kan je je ook ergens aanmelden voor die blog? (je moet ook blogger worden hier op de viva!) zodat je een berichtje krijgt als er iets nieuws op staat???
quote:findingnemo schreef op 16 mei 2010 @ 13:56:

Kan je je ook ergens aanmelden voor die blog? (je moet ook blogger worden hier op de viva!) zodat je een berichtje krijgt als er iets nieuws op staat???Als het goed is staat er rechtsonder onder het plaatje rechts een knopje 'volgen'
Nemo zit jij nu bij Persad?
Nee nog niet.

Ga wel straks.

Maar zit er een beetje doorheen, net een huilende mama en een huilende papa (vooral die hakte erin). Lang verhaal, maar ze slachten elkaar zowat af, ik ging om te mediator te spelen.

Ik kom van de week wel bijkletsen!
Es, ik denk dat jij Stuttgart bedoelt? Maar die stad is het dus niet, ik zit namelijk wel wat verder dan 1,5uur bij die Bodensee vandaan Als ik nu een auto zou hebben dan zou het wel een optie zijn voor een weekendje weg.. maar een auto die heb ik helaas niet

Verder begin ik wel wat te wennen *gelukkig* Gister fanatiek begonnen aan een cursus duits voor beginners. Volgens de mevrouw in de winkel zou ik hier goed Duits van leren... maar ik heb de laatste oefening eens bekeken en dat is nivo havo 3 ofzo... ben benieuwd waar dit schip gaat stranden En verder ben ik wel wat meer aan 't wennen. Maar dat heeft gewoon tijd nodig Deze week eerst nog maar een een weekje terug naar NL.. vind ik eigenlijk wel lekker!

Heejhallo; ergens wel normaal toch dat je een soort heimwee hebt naar waar je eerst gewoond hebt, maar dat betekent vooral denk ik dat je het daar onwijs leuk hebt gehad. En ik denk dat het ook echt wel leuk kunt krijgen waar je nu woont, maar dat je nog bezig bent met wennen

Spijker, ik heb je blog ook gevonden! Vind je schrijfsels echt leuk (en veel beter dan de blogs hier op viva...)

Nemo; wat vervelend dat je ouders nu ruzie met elkaar hebben Misschien dat je wat afleiding bij Persad kunt vinden? Have fun

LaMoon: wanneer ga je eigenlijk trouwen? (misschien dat je het al eens eerder hebt neergezet, maar dan heb ik er ast over heen gelezen.)
Nee ik bedoelde niet Stuttgart. Daar komt ook geen wijn vandaan. Ik dacht aan Freiburg, maar ik heb over de rivier heengelezen. Nu heb ik mijn idee alweer bijgestelt. Ik doe nog een gok, de stad begint met een H. Maar eigenlijk maakt het mij ook niet zoveel uit. Ik vind iedere stad in Zuid-Duitsland leuk. Vooral de kleine, voelt dan toch als thuiskomen. Is overal dezelfde kneuterigheid. Die trouwens voor mensen van buitenaf best moeilijk kan zijn.
Het begint ook niet met de "H", maar maakt eigenlijk ook niet uit, want ik heb gewoon 't gevoel dat 't niet zo best is voor mijn anonimiteit om hier te gaan verkondigen in welke stad ik precies zit Een cryptische omschreving, ah la, kunnen mensen altijd nog verkeerd gokken De steden die jij noemt liggen een stuk verder naar het zuiden dan waar ik zit.

Maar het is hier inderdaad wel een stuk kneuteriger dan in NL. En het verbaasd me soms dat op zondag echt iedereen binnen zit en dat er niet echt gewandeld wordt op zondag (en je kunt hier ook niet goed bij mense naar binnen gluuren). Hmm, ben ik toch nog ergens een typische Nederlander
MZ, dan heb ik alweer een ander idee, maar zal er hier wijselijk mijn mond over houden.

Jammer dat er niet gewandeld wordt op zondag, heb ik vanmiddag lekker wel gedaan. Beetje mijn nieuwe buurt verkend, ligt een leuk park in mijn voortuin. Maar weinig binnen-gluur-werk dus.. da's dan weer jammer.

Kom even blij doen over gezellige date die ik vanavond had. Na een dag heen en weer mailen toch maar besloten dat op 't terras afspreken stukken praktischer was. Is weer veel te laat geworden en ga nu met te veel alcohol achter de kiezen maar naar bed.

Jullie zullen wel helemaal niet goed worden van al mijn mannen-verhalen. Zal deze keer ook niet te enthousiast roepen dat ie helemaal geweldig is, ben iets meer kat-uit-de-boom-kijkerig nu. Maar er is wel gezoend En ik ga dinsdag bij hem eten, dus ben heel benieuwd!

Dames, allemaal een zwaai voor jullie. Slaap lekker!
Nu vergeet ik het nog: Nemo, hoe is het bij Persad?

En vervelend van je ruziende ouders. Dikke , kun je geloof ik wel gebruiken..
Oh hier een interessant artikel over Spanje, de werkeloosheid is in sommige delen al tegen de 30 %... Heel regelmatig komen er hier mensen binnenlopen die werk zoeken en echt compleet wanhopig zijn (en dat ook zeggen, dat ze alles willen doen)... Pff wat een hel toch wel hoor!
De werkloosheidsuitkeringen zijn zeker heel erg laag in Spanje? Het lijkt mij vreeselijk als je geen geld meer hebt en niet weet waarheen. Echt iets dat ik nooit mee wil maken.

Een van mijn Panamese 'nichtjes' woont met haar gezin in Miami. Zij zijn nu ook net beiden ontslagen en hebben geen geld meer. En weten niet hoe zij het huis moeten betalen. Zij denken er nu over om terug te gaan naar Panama. Maar of zij daar eerder werk vinden? Ik ben dan meteen geneigd om geld te sturen, maar ja daar schieten zij ook niets mee op met een paar duizend, ze moeten gewoon weer werk vinden. Bovendien hebben zij wel rechten opgebouwd in de VS, dus zij krijgen wel iets van een uitkering, maar te weinig om alle kosten te dekken blijkbaar.
Wat rot van je nichtje Es!!! Als dat soort dingen zo dichtbij komen dringt pas echt tot je door wat het gevolg is van die crisis, vind ik dan. Ik ken ook een stel, zij is zwanger, kan niet meer werken vanwege gezondheidsredenen (maar krijgt daar wel een vergoeding voor nog), hij kan maar geen werk vinden, gaat nu naar Frankrijk om daar in de fruitteelt te gaan werken.

De uitkeringen zijn heel laag en heel kort, er komt al vrij snel een moment dat je nergens meer recht op hebt. Daarnaast is het hier heel gebruikelijk om parttime contracten te geven en wel fulltime te werken. je krijgt dan ook fulltime uitbetaald, maar de helft zwart. Als je zonder baan komt krijg je dus maar een uitkering over het witte gedeelte, dus dat wordt dan heel snel heel weinig. Mijn vriend heeft bv. nergens recht op, terwijl hij wel altijd gewerkt heeft (maar niet jarenlang bij hetzelfde bedrijf, soms met een deelcontract, soms op oproepbasis, soms zwart etc.) De vader van mijn collega heeft hetzelfde, is 62, heeft nog een paar maanden recht op zo´n 300 euro per maand en dan is het afgelopen. Zijn vrouw heeft nooit gewerkt (maakt nu huizen schoon) en zijn thuiswonende zoon zit nu ook zonder werk. In het artikel komt ook iemand aan het woord met vijf thuiswonende kinderen die allemaal geen werk meer hebben, hijzelf ook niet.

De minister van financiën heeft trouwens al een jaar ofzo geleden aangekondigd dat het geld bijna op was... ik las ook dat Spanje een te grote economie heeft om te falen, of te wel, als Spanje ineenstort is het voor de rest van de EU vrijwel onmogelijk die economie nog te redden, omdat hij te groot is. Geeft niet echt een lekker gevoel.

Eén op de vijf zit zonder werk vond ik al heel veel, maar nu het één op de vier en één op de drie wordt is het wel een enorm penibele situatie. En inderdaad, dat je afhankelijk wordt van de goedheid van anderen, afhankelijk van je familie, dat is iets wat wij echt niet kennen. Die angst heb ik ook niet, ik kan me wel voorstellen hoe rot het is, het lijkt me verschrikkelijk. En dan stel je hebt een goeie band met je familie en je weet zeker dat ze je altijd zullen helpen, dan zit je er ook nog meer dat zij ook net zo goed straks werkeloos kunnen worden. mijn eigen ouders hebben voor zover ik weet hun schaapjes prima op het droge, maar stel je voor dat die ook van loonstrook naar loonstrook leven en in de bouw werken of een andere sector waar het enorm slecht gaat (hier dan) en je ook van de ene op de andere dag op straat kan komen te staan.

Ik heb trouwens een heel geinige link geplaatst in de AK!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven