Sphynx

15-05-2010 18:04 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over sphynxen.

Ik schreef toen dat wanneer ik de schatjes in huis zou hebben, ik een foto zou plaatsen. En aangezien belofte schuld maakt.

Wrinkle

Ridges

anoniem_92151 wijzigde dit bericht op 16-05-2010 12:26
Reden: Hehe, ze doen het!
% gewijzigd
Ik kan ze niet openen..
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Ik ook niet!
ahhh, wat irritant!

Om de een of andere reden lukt het me niet om de foto's toe te voegen...Zal nogmaals de FAQ lezen...
Je houdt ons wel in spanning hè. Ik zal vast goed gaan zitten voordat ik me rot schrik van hun lelijkheid .

(maar ik vind ze wel heel lief en aanhankelijk hoor)
Malakai, haal je ze van Flickr?
Sorry, had gisteren geen tijd meer om het opnieuw te proberen....

Maar ga nu wel vol nieuwe moed beginnen.

@Viva Angel5 : ik probeer ze van mijn hyves te halen...Maar tot nu toe zonder veel succes!
Balen! Krijg ik ze eindelijk geplaatst, zijn de heel klein....AAHHH
Op hyves moet je de foto aanklikken zodat ie groot wordt. Dan url kopieeren en hier plakken. Als je ze uit het lijstje rechts haalt dan blijven ze klein.
Heb ik geprobeerd, maar dan opent de foto niet...
quote:Malakai schreef op 16 mei 2010 @ 12:55:

Heb ik geprobeerd, maar dan opent de foto niet...? Raar hoor. Zit je niet in wijzigen of toevoegen? Dan kan je idd de foto niet openen. Ik zou nu hyves afsluiten, opnieuw opstarten, naar je foto's gaan, foto aanklikken en dan kopieeren. Moet toch lukken? Ik heb er nooit problemen mee. En ik wil ze nu ook wel eens goed zien, die katten van je. Ik vind Sphynxen leuk.
Gelukt. Thanks Ratteke!

TADA!

Mijn stoere man: Ridges

Mijn mooie elegante dame: Wrinkle

Hele aparte beestjes maar wel mooi!
Mooi? Spuuglelijk zal je bedoelen!

Maar ik weet uit ervaring dat ze ontzettend lief en aanhankelijk zijn. Wel een hele zorg in het onderhoud, maar dat heb je er vast voor over.
Zeker veel onderhoud. Vanavond moeten ze weer in bad. Een hele belevenis kan ik je zeggen. Op YouTube vind je genoeg filmpjes met Sphynxen die dat leuk vinden, maar die van mij niet. Gelukkig vinden ze het wel steeds minder erg, althans dat lijkt zo.
ow wat zijn ze vies! En leuk!

Ik vind ze zo raar eng om te zien maar volgens mij zijn ze heel zacht of niet!

Heb gisteren nog een naaktcavia ( mosterlijk lelijk maar zo schattig) staan aaien, volgens mij voelt dat hetzelfde.

Heb je veel onderhoud aan je katjes ivm het huidvet enzo?
ik heb even filmpjes gekeken van die beesten in bad , hilarisch!!!
quote:iris1969 schreef op 16 mei 2010 @ 15:59:

Mooi? Spuuglelijk zal je bedoelen!

Maar ik weet uit ervaring dat ze ontzettend lief en aanhankelijk zijn. Wel een hele zorg in het onderhoud, maar dat heb je er vast voor over.Haha ik vind ze wel mooi omdat ze zo lekker apart zijn, ik zou het hele komische beesten vinden om naar te kijken, en zeker als je ze in bad moet doen haha
Ze doen mij denken aan:

Ze voelen warm aan en een beetje als fluweel dat je tegen de richting inwrijft...

Ze zijn echt heel lief en aanhankelijk. En de lelijkheid? Dat zie je op den duur niet meer...(maarja ik heb ze ook nooit lelijk gevonden).

En het onderhoud? Het metabolisme van deze beestjes ligt hoger dan dat van andere katten; ze eten aanzienlijk meer en ze hebben meer ontlasting. Ze gaan om de 6 dagen in bad. Iedere week worden de oortjes schoongemaakt en de nageltjes geknipt en de teenjes schoongemaakt (talg verwijderen).

Ik zal mijn badervaring maar niet filmen; de enige manier die wel aardig gaat, is als ik erbij ga zitten.
@2italy2: ik krijg inderdaad ook vaak van dat soort reacties! Ook worden ze vaak vergeleken met gremlins..
Als ze het bad echt te eng vinden kun je ze ook afsponsen hoor, misschien vinden ze dat minder erg.
Worden ze van afsponzen niet veel te snel koud Iris?
Ik heb trouwens het tegenovergestelde van een Sphynx, een maine coon met heul veul haar.
quote:dangeensuus schreef op 16 mei 2010 @ 16:18:

Worden ze van afsponzen niet veel te snel koud Iris?Je hoeft het niet zo lang te doen en dan worden ze niet kouder dan dat ze worden nadat ze uit bad komen en daarna wrijf je ze lekker af met een badhanddoek of föhn je ze, maar niet te heet want dan drogen ze uit (föhnen vinden ze vaak erg lekker als ze er aan gewend zijn).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven