Werk & Studie alle pijlers

Flutklas op het HBO

16-05-2010 19:39 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd nogal een bijdehand meisje geweest, vrij populair gewoon enzo.

Tot dit jaar...

Ik ben begonnen met mijn studie communicatie. Een compleet nieuwe klas waar ik niemand kende.

In de introductie week ging het nog wel goed, daar leerde ik wel mensen kennen, maar die bleken allemaal in andere klassen te zitten.

Niemand in mijn klas vraagt ooit naar mijn mening, ik durf mijn mening ook niet goed te geven. Ik ben mezelf gewoon niet in de klas, ik ben een verlegen, stil meisje geworden op school, vreselijk. Ik schaam me iedere keer weer op school, voor mezelf.

Maar, ik wil wel graag mijn ding kunnen zeggen. Ik wil dat ook mijn mening belangrijk is en dat ze mij om mijn mening vragen. Niet dat ze me negeren zoals nu.

Vorige week besloot ik eens voor mijn mening op te komen.

Een jongen uit mijn projectgroep had belachelijk kwaad opgehangen nadat hij niet wilde uitleggen waar iets over ging. Ik wilde weten waarom hij zo kwaad op mij was dus ik vroeg het hem, hij gaf geen antwoord.

Toen ik voor hem ging staan maakte hij nogal ophef. Ik werd echt woedend en ik *kan mezelf nu nog wel voor mijn kop slaan* kneep hem in zijn buik. Hij bleef maar doorrazen over dat ik moest doorpraten tegen een muur maar dat hij toch niet zou uitleggen waarom hij had opgehangen.

Zo krijg ik natuurlijk ook geen respect, ik weet het. Maar met deze jongen kan ik ook gewoon niet samenwerken! Hij is echt onmogelijk! Dus nu zit ik met 2 problemen, ik wil dat mensen mij niet zien als het knijpende meisje, want zo snel doe ik dat nou echt niet hoor.. Ik liet me alleen gaan per ongeluk, ik wil gewoon dat mensen mij respecteren!

Maar hoe?
Ik hoef niet perse weer het populaire meisje te worden, maar het is behoorlijk frustrerend dat als ik mijn mening geef, niemand het lijkt te interesseren.

Dat buikknijpen ging inderdaad echt per ongeluk en ik schaam me er ook behoorlijk voor. Ik weet ook niet waar dat ineens vandaan kwam.

Op dit moment doe ik gewoon mijn ding in de klas maar ik zou zo graag het naar mijn zin in de klas hebben. Ik vind het een leuke studie maar het zou nog veel leuker en makkelijker zijn als ik iemand had om gezellig mee te kletsen en al die tussenuren mee door te brengen.

Hoe zet ik me over die verlegenheid heen?
Zou het pafferige communicatiestudentje ook teruggeknepen hebben (maakt plaatje mooier in hoofd)

nou tsss uhm *knijp*, 3 stappen terug..
quote:AlettaJacobs schreef op 16 mei 2010 @ 20:12:

Als je je zo ellendig voelt in die klas dat je in je frustratie iemand knijpt, gaat dit niet meer goed komen. Laat je dus overplaatsen, begin opnieuw. In andere klassen zaten mensen met wie je wel op kon schieten toch? Ga daar dan naartoe. Zonde van je opleiding als je niets meekrijgt van de lesstof omdat je je ellendig zit te voelen.Eens realiseer je wel dat je dus niet per definitie een populair meisje bent in een groep. In het verleden behaalde resultaten bieden géén garantie voor de toekomst óók niet op sociaal gebied.
Tijd om in elke HBO bordjes op te hangen :

Mét een rode streep er door, natuurlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Per ongeluk ja? Hoe moet ik dat precies voor me zien?

Verlegenheid kwijtraken, tsja wellicht beginnen met oprechte interesse tonen en sociaal zijn. Behulpzame mensen zijn uiteindelijk meer geliefd dan de bijdehante.
Hoe kan zoiets nou per ongeluk gaat TO? Ik vat het echt niet.
Ik zie TO dan dus echt staan met een van frustratie rood aangelopen hoofd, die dan ineens uitvliegt. Vervolgens pakt ze tussen duim en wijsvinger (zoals je een sleutel beet pakt) het pafferige jongetje in zijn buik, dwars door zijn roze Spyker-overhemdje heen, waarbij ze een soor "mmmhhhharrrgghh" uitstoot.

Heerlijk.
668, the neighbour of the Beast
Ik zou me dus weer niet laten overplaatsen. Daarmee geef je aan dat je het niet aankan. Vanaf nu gewoon meedoen, je mening geven, vraag eens aan een ander hoe het met hem gaat, wat zijn weekendplannen zijn enz.

In welk jaar zit je MissGK?
Tijd om in elke HBO bordjes op te hangen :
This is not kosher!
[quote]MissGK schreef op 16 mei 2010 @ 20:25:

Dat buikknijpen ging inderdaad echt per ongeluk en ik schaam me er ook behoorlijk voor. Ik weet ook niet waar dat ineens vandaan kwam.

Dat was niet per ongeluk hoor.

Zou wel even aan je zelfbeheersing gaan werken.
quote:Whiskers schreef op 16 mei 2010 @ 20:20:

[afbeelding]

Kijk nou wat je gedaan hebt!

.

Even serieus TO; welkom in de wereld van de volwassenen. Niet iedereen luistert nou eenmaal. Als je gehoord wilt worden zul je daar iets voor moeten doen, en niet in een hoekje gaan zitten pruilen als het je niet bevalt.
Weet je, ik had het prima gevat als je had geschreven: ik werd zo boos ik heb hem een mep in zijn gezicht gegeven. Dan denk ik: fout maar goed, zelfbeheersing verloren enzo, kan gebeuren. Maar buikknijpen???
TO, bedankt!

Ik heb in tijden niet zo de slappe lach gehad!

Heel veel sterkte met je opleiding!

Enne, niet weer doen he?
Ja he Zwieb, dat vond ik ook al. Dat je op een gegeven moment een waas voor je ogen krijgt van frustratie snap ik. Dat je dan gekke dingen doet snap ik.

Maar iemand in zijn buik knijpen?

En ik weet zéker dat TO haar actie kracht bij zette door een "Mmmnnnggggg'-achtige oerkreet.
quote:MissGK schreef op 16 mei 2010 @ 20:25:

Ik hoef niet perse weer het populaire meisje te worden, maar het is behoorlijk frustrerend dat als ik mijn mening geef, niemand het lijkt te interesseren.

Op dit moment doe ik gewoon mijn ding in de klas maar ik zou zo graag het naar mijn zin in de klas hebben. Ik vind het een leuke studie maar het zou nog veel leuker en makkelijker zijn als ik iemand had om gezellig mee te kletsen en al die tussenuren mee door te brengen.

Hoe zet ik me over die verlegenheid heen?Ik zou dat eens laten onderzoeken, zo'n ernstige tic.
Ik vraag me af of dat wat jij bijdehand noemt, in dit geval betekent dat er niet met je te praten valt en dat daarom je groepsgenoot boos heeft opgehangen. Daar kun je beter aan gaan werken, inclusief het luisteren naar anderen en concessies leren maken. Als je je hele leven al de popi-jopi bent geweest, zijn dat vast dingen waar je geen kaas van hebt gegeten.

Ik zou overigens van school veranderen van schaamte als ik iemand in z'n buik had geknepen (kan me er overigens niks bij voorstellen over hoe dat gaat, ga je dan ook nog onder z'n trui/ t-shirt met je hand? Hopelijk had hij een lekkere strakke buik.)
quote:Marels schreef op 16 mei 2010 @ 20:34:

En ik weet zéker dat TO haar actie kracht bij zette door een "Mmmnnnggggg'-achtige oerkreet. Baby valt van schrik bijna van mijn schoot omdat ik zo in de lach schiet om deze opmerking.
Ja, echt Star. Elke keer als ik TO in de buik van het papventje zie knijpen hoor ik dat geluid erbij....

En ik weet zéker dat TO haar actie kracht bij zette door een "Mmmnnnggggg'-achtige oerkreet. Je kunt me echt opvegen hier nu!

Ja he Zwieb, dat vond ik ook al. Dat je op een gegeven moment een waas voor je ogen krijgt van frustratie snap ik. Dat je dan gekke dingen doet snap ik.

Maar iemand in zijn buik knijpen?

En ik weet zéker dat TO haar actie kracht bij zette door een "Mmmnnnggggg'-achtige oerkreet.Ik zie meer zo'n Xena achtige Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii voor me.
quote:everose schreef op 16 mei 2010 @ 20:16:

Buikknijpen? Gezien je op HBO zit ben je geen kleuter meer.

Maar mijn ervaring. Op hbo hoef je niet een leuke klas te hebben. Je moet er gewoon voor zorgen dat jij je punten haalt. Als je groepswerk moet leveren moet je gewoon goed kunnen samenwerken. Daar hoort niet aardig gevonden worden bij. Gewoon je werk leveren en kunnen overleggen. En als het leuk is dat is dan meegenomen. Maar zonder leuk contact met de rest kan je het ook gewoon redden hoor.

*mooie avatar heb jij*

Helemaal eens met bovenstaande post. Ik heb mijn HBO diploma juist gehaald dankzij deze instelling. Je doet de opleiding voor jezelf. Bovendien erg veel lessen zul je toch niet hebben?
quote:Marels schreef op 16 mei 2010 @ 20:39:

Ja, echt Star. Elke keer als ik TO in de buik van het papventje zie knijpen hoor ik dat geluid erbij....En venijnig hoofd ook zeker? Met boze streepjeslippen?
AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGHHHHHHHH!!!

Waarom moet deze doos student hier het beeld van communicatiemuts wederom bevestigen... :puke:
quote:Star schreef op 16 mei 2010 @ 20:41:

[...]

En venijnig hoofd ook zeker? Met boze streepjeslippen? Zo'n heule vuile blik ja!
quote:1eendje schreef op 16 mei 2010 @ 20:44:

AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGHHHHHHHH!!!

Waarom moet deze doos student hier het beeld van communicatiemuts wederom bevestigen... :puke:O gniepen ze allemaal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven