Werk & Studie alle pijlers

Flutklas op het HBO

16-05-2010 19:39 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd nogal een bijdehand meisje geweest, vrij populair gewoon enzo.

Tot dit jaar...

Ik ben begonnen met mijn studie communicatie. Een compleet nieuwe klas waar ik niemand kende.

In de introductie week ging het nog wel goed, daar leerde ik wel mensen kennen, maar die bleken allemaal in andere klassen te zitten.

Niemand in mijn klas vraagt ooit naar mijn mening, ik durf mijn mening ook niet goed te geven. Ik ben mezelf gewoon niet in de klas, ik ben een verlegen, stil meisje geworden op school, vreselijk. Ik schaam me iedere keer weer op school, voor mezelf.

Maar, ik wil wel graag mijn ding kunnen zeggen. Ik wil dat ook mijn mening belangrijk is en dat ze mij om mijn mening vragen. Niet dat ze me negeren zoals nu.

Vorige week besloot ik eens voor mijn mening op te komen.

Een jongen uit mijn projectgroep had belachelijk kwaad opgehangen nadat hij niet wilde uitleggen waar iets over ging. Ik wilde weten waarom hij zo kwaad op mij was dus ik vroeg het hem, hij gaf geen antwoord.

Toen ik voor hem ging staan maakte hij nogal ophef. Ik werd echt woedend en ik *kan mezelf nu nog wel voor mijn kop slaan* kneep hem in zijn buik. Hij bleef maar doorrazen over dat ik moest doorpraten tegen een muur maar dat hij toch niet zou uitleggen waarom hij had opgehangen.

Zo krijg ik natuurlijk ook geen respect, ik weet het. Maar met deze jongen kan ik ook gewoon niet samenwerken! Hij is echt onmogelijk! Dus nu zit ik met 2 problemen, ik wil dat mensen mij niet zien als het knijpende meisje, want zo snel doe ik dat nou echt niet hoor.. Ik liet me alleen gaan per ongeluk, ik wil gewoon dat mensen mij respecteren!

Maar hoe?

Sorry, ik kom niet meer bij!

Buikknijpen?
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 16 mei 2010 @ 20:09:

'Nogal een bijdehand meisje' vind ik trouwens niet per definitie een heel goede eigenschap. Zeker niet als ik dan de rest van je bericht lees en daar uit opmaak hoe dat 'bijdehand zijn' tot uiting komt.Dit is niet bijdehand zijn hoor, dit is gewoon gestoord zijn. En niet prettig.
Als je je zo ellendig voelt in die klas dat je in je frustratie iemand knijpt, gaat dit niet meer goed komen. Laat je dus overplaatsen, begin opnieuw. In andere klassen zaten mensen met wie je wel op kon schieten toch? Ga daar dan naartoe. Zonde van je opleiding als je niets meekrijgt van de lesstof omdat je je ellendig zit te voelen.
Hehe,

Whiskers ben blij dat er nog iemand slap op de bank ligt.

Mijn god, ik moet elke keer lachen als ik het voor me zie...volgende moet je z'n etui/broodtrommel/wicky afpakken ofzo, ook leuk!
This is not kosher!
Ik moet zeggen dat de opmerking: "Ik wil gewoon dat mensen mij respecteren!" bij mij ook niet zo lekker binnenkomt. Wat doe jij ervoor om anderen te respecteren en wat moeten anderen bij jou doen om jou te respecteren?
quote:Whiskers schreef op 16 mei 2010 @ 20:10:

Sorry, ik kom niet meer bij!

Buikknijpen?

Hoe vaker ik het lees, hoe harder ik moet lachen!
quote:Celeone schreef op 16 mei 2010 @ 20:12:

Ik moet zeggen dat de opmerking: "Ik wil gewoon dat mensen mij respecteren!" bij mij ook niet zo lekker binnenkomt. Wat doe jij ervoor om anderen te respecteren en wat moeten anderen bij jou doen om jou te respecteren?Nou ja, het lef om je gezicht te vertonen na zo'n rare actie verdient misschien wel een beetje respect.
Na de eerste zin ben ik al afgehaakt.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Haha wicky afpakken

Geef eerlijk toe dat ook ik hardop moest lachen toen ik het las. Ben visueel ingesteld geloof ik.
quote:Celeone schreef op 16 mei 2010 @ 20:12:

Ik moet zeggen dat de opmerking: "Ik wil gewoon dat mensen mij respecteren!" bij mij ook niet zo lekker binnenkomt. Wat doe jij ervoor om anderen te respecteren en wat moeten anderen bij jou doen om jou te respecteren?Ik denk niet veel want zij is vrij populair gewoon enzo hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Supersmollie1 schreef op 16 mei 2010 @ 20:14:

Na de eerste zin ben ik al afgehaakt.Samenvatting van het gedeelte ná de eerste zin: in nieuwe klas was TO níet ineens vanzelfsprekend populair en kneep ze uit frustratie een medeklasgenoot in zijn buik. Ze is boos dat ze niet gerespecteerd en gewaardeerd wordt.
Peas on earth!
Buikknijpen? Gezien je op HBO zit ben je geen kleuter meer.

Maar mijn ervaring. Op hbo hoef je niet een leuke klas te hebben. Je moet er gewoon voor zorgen dat jij je punten haalt. Als je groepswerk moet leveren moet je gewoon goed kunnen samenwerken. Daar hoort niet aardig gevonden worden bij. Gewoon je werk leveren en kunnen overleggen. En als het leuk is dat is dan meegenomen. Maar zonder leuk contact met de rest kan je het ook gewoon redden hoor.
quote:gazelle schreef op 16 mei 2010 @ 20:00:

Jullie doen iig wel de juiste opleiding, communicatie
Voor de niet visueel ingestelden een extra hulpmiddel:

Ik ga maar niet meer reageren.

Tranen lopen over mijn wangen!
MissGK, je komt nog steeds bijdehand over eerlijk gezegd, maar de manier waarop je jezelf hier neerzet is hopelijk niet de manier waarop je jezelf neerzet in het leven.... dan wordt het namelijk een lang schooljaar.

Buikknijpen.

BUIKKNIJPEN?

Zo van 'eersie knijp' ?

Ik snap niet dat je op het HBO in iemands buik knijpt, ik zou jou als medestudent in ieder geval niet serieus nemen.

De beste tip die ik las was opnieuw beginnen in een andere klas. Als dat niet kan, in je huidige klas een spreekbeurt houden en je excuses aanbieden.

Succes.
DTEEZ!
quote:Whiskers schreef op 16 mei 2010 @ 20:17:

Ik ga maar niet meer reageren.

Tranen lopen over mijn wangen!Jawel... doe es?
Een spreekbeurt houden!!!! Hahaha!!
Ik zou mijn excuses aanbieden aan die jongen. Verder dit voorval vergeten.

Hier is denk ik maar één oplossing. Geef 'gewoon' jouw mening in de groep. Ook al lig je elkaar niet helemaal goed, je zult altijd mensen hebben waarmee je minder goed kunt samenwerken.

Als jij meer voor jezelf opkomt, meer jouw mening laat horen, zul je zien dat de klas ook rekening met jou gaat houden.

Ik had op het H.B.O ook een klasgenootje die zich afzonderde, nooit iets zei, nooit initiatief nam. De klas wist op het laatst dat we niet op haar hoefde te rekenen. Na een hele tijd begon zij ook haar mening te laten horen, te vertellen hoe het met haar ging, vragen te stellen aan anderen. Vanaf dat moment hoorde ze er bij, was ze gewoon net als iedereen onderdeel van de klas.
Ik moet denken aan een kind van groep 8 die vooor het eerst op het middelbaar onderwijs zit. En toen zeiden ze : "brug pieper" tegen me.

Je bent minimaal 17-18 jaar en ik denk dat je nu wel mag leren dat je niet alleen op je hoge paard kan zitten en dus ook zal moeten leren de stal uit te mesten en het tuig schoon te maken. Ik bedoel dus het schijnt jou sociaal voor je gevoel nogal voor de wind te zijn gegaan.

De vraag is dus nu of de nieuwe groep (en dus níet de oude groep waarin iedereen "zijn-haar plek " en dús ook de jouwe wist ) jou sociaal-vaardig vinden. Zoals ik het lees lijken ze je dat niet te vinden . Leer de "stal uit te mesten" dat maakt je groot en sterk. Stel je sociaal op ipv iemand die het populaire meisje wil zijn. Zoiets als : niet janken stront moet óók worden opgeruimd. En dat mag en kan jij nu leren.
Dank erwt!!
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Kijk nou wat je gedaan hebt!
quote:Djoels schreef op 16 mei 2010 @ 20:18:

De beste tip die ik las was opnieuw beginnen in een andere klas. Als dat niet kan, in je huidige klas een spreekbeurt houden en je excuses aanbieden.

Succes.Zou zeker geen spreekbeurt gaan houden. Gewoon kort je excuses aanbieden dat je te ver bent gegaan en dat het je spijt. Verder gewoon meedoen in de groep.
Ik kan de reacties niet eens meer serieus lezen. Ik zie alleen maar steeds een TO die een beetje pafferig communicatiestudentje in zijn buik knijpt....

Gut, ik geloof niet dat ik het beeld vandaag nog van mijn netvlies krijg...
668, the neighbour of the Beast
quote:Whiskers schreef op 16 mei 2010 @ 20:20:

[afbeelding]

Kijk nou wat je gedaan hebt!
Erik is de Mol en HPL de Lul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven