Entertainment alle pijlers

Leuke bandjes van nu...

10-05-2010 19:17 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op zowel het hardere als het zachtere gitaargeweld maar merk dat ik toch erg blijf steken bij bandjes die in de jaren 90 al dan niet groot waren, maar nu redelijk vergane glorie zijn

Hoewel er een overvloed aan hippe indiebandjes is hou ik het allemaal niet bij en gaat t te snel aan me voorbij waardoor ik toch erg snel vergeet dat ik dat ene liedje van dat ene bandje best leuk vind.

De "nieuwere" muziek die ik leuk vind is The Shins, Lykke Li, Yeah Yeah Yeahs, The Dodos, Mastodon, Dead Weather... sommigen zijn dus niet eens meer echt nieuw te noemen.

Dus nu vraag ik jullie: Wat moet ik toch echt eens checken en wat kan ik beter links laten liggen?
quote:Max Daffie schreef op 10 mei 2010 @ 19:28:

Daarnaast houd ik ook erg van depressieve singer/songwriters zoals: Tim Christensen , Mumford & SonsSluit ik me helemaal bij aan.
Sivert Hoyem is lekker voor in de auto.
Ik ben wel van de hippe indiebandjes Ik vind de site kindamuzik handig om nieuwe muziek te leren kennen en bij te houden wanneer nieuwe cd's uitkomen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Kasabian, in Engeland gigantisch in NL nog niet bekend bij het grote publiek ( je hoort ze een enkele keer tussen 22:0 - 01:00 op 3fm voorbijkomen).

De volgende bandjes uit belgie:

The Black Box Revelation (gitaar- en drumgeweld).

Admiral FreeBee, Customs en Triggerfinger
Rock and Roll, Sent Us Insane
quote:DeKenau schreef op 13 mei 2010 @ 23:43:

Sivert Hoyem is lekker voor in de auto.Net even in to the sea beluisterd...mooi!! (mooie zware stem, beetje Johnny Cash...ik speur nog even verder naar andere nummers).
Yep, the Blackbox Revelation is zeer goed, heb ze al eens live gezien.

Verder:

Eagles of Death Metal (niet voor de liefhebbers van The Eagles en ook geen death metal, maar lekkere rockmuziek met een geweldige Jesse 'the devil' Hughes als frontman).

Foo Fighters, blijft een geweldige band !!
Jullie vrouwen generaliseren allemaal zo....
Misschien een beetje andere categorie dan hier genoemd, maar wel erg leuk:

"The bird and the Bee"
Eagles of Death metal - speakin' in tongues:

http://www.youtube.com/watch?v=EOaUU6jI3hw

Met Dave Grohl en Josh Homme (op drums, tevens beste vriend / en mede-oprichter van Jesse Hughes)
Ik ben nu dat Mumford and sons aan het luisteren, wat een fijne muziek!
En als ik dan de meelezers mag tippen: High Violet van The National. Lekker melancholisch en o zo mooi! Van 3 voor 12 geplukt :D
Blood Red Shoes !!

Omgekeerde White Stripes combinatie (dus jongen op drums en meid speelt gitaar).
Jaaaa! Blood Red Shoes zijn leuk! Heb ik samen met de Dodos op een festivalletje in Nijmegen gezien :D

Ok dames, ik heb nu het een en ander gesoulseeked en beluisterd en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van Moss en eerder genoemde Mumford en Sons. Heb nu ook de (500) days of summer soundtrack gedownload...zulke soundtracks doen t ook goed bij t ontdekken van nieuwe bandjes!
White Lies (beetje duistere/melancholische indiemuziek)

Drive Like Maria (Nederlandse band, heerlijke rock!)
Scrum

http://www.scrummusic.nl/
Al eerder genoemd: 3voor12 (zowel de site als op de radio).

Verder kan ik je lastfm aanraden. Daar kan je heel veel bands ontdekken. En ik krijg via de NME (tijdschrift en site) ook inspiratie vanuit de UK.

The National treedt op in Nederland in juli. Paradiso is uitverkocht, maar voor Tivoli zijn er waarschijnlijk nog wel kaarten (die vvk is afgelopen zaterdag begonnen).
The cd van the National heb ik net besteld. Jammer dat Paradiso reeds uitverkocht is.

Ik vind de videofilmpjes van Gijsbert Kamer op de site van de Volkskrant ook altijd erg leuk. Hij bespreekt daar altijd nieuwe cd's. Nu bijvoorbeeld die van LCD Soundsystem (ook erg leuk trouwens).

Van de week was ik naar Jamie Lidell in Paradiso...had er van te voren niet echt hoge verwachtingen van, maar wow, het was weer een fijn avondje. Hij zingt geen nummer standaard, dus het ene hitje gaat capella en het andere nummer op eens met een flinke beat er onder. En natuurlijk veel gepiel, maar daar houd ik wel van.
quote:Max Daffie schreef op 14 mei 2010 @ 08:55:

[...]

Net even in to the sea beluisterd...mooi!! (mooie zware stem, beetje Johnny Cash...ik speur nog even verder naar andere nummers).

Sivert Hoyem is geweldig, heb hem een paar weken geleden in de Melkweg gezien en idd die stem zo onwijs mooi.

Sivert was de zanger van de band Madrugada, die helaas niet meer bestaat.

Maar dat maakt de muziek er niet minder mooi op.

Vooral de platen 'the nightly disease' en 'industrial silence' vind ik erg goed.
quote:luca schreef op 17 mei 2010 @ 16:12:

Scrum

http://www.scrummusic.nl/Scrum is leuk! Heb ze vorig jaar op Castlefest gehoord/gezien en op de Highland Games in Hank.
the gaslight anthem ff checken
Oo..ik ken vrijwel niks van wat hier voorbij komt terwijl ik toch altijd gek op gitaarbands was/ben ! Merk nu pas dat ik ben blijven hangen in de eighties (bij Pixies, Throwing Muses, REM, The Smiths enzo).

White Lies vind ik wel heel leuk, en ik ga nu sneleens wat andere namen zoeken! Dank voor de tips!
http://www.youtube.com/watch?v=b5KV1Lf2NkY

The Swell Season :-)
Empire of the sun.

En luister naar Kink en Studio Brussel.
De al eerder genoemde Kasabian en Temper Trap. Maar ook Bell X1, Bombay Bicycle Club, The XX, The Raveonettes, Julian Plenti, Jack Penate.

Ik weet niet of ze allemaal even nieuw zijn, maar dat zijn ze voor mij wel. Laatst een cd-tje vol gekregen van een vriend die wat meer naar de radio luistert dan ik
quote:Max Daffie schreef op 22 mei 2010 @ 09:27:

Van de week was ik naar Jamie Lidell in Paradiso...had er van te voren niet echt hoge verwachtingen van, maar wow, het was weer een fijn avondje. Hij zingt geen nummer standaard, dus het ene hitje gaat capella en het andere nummer op eens met een flinke beat er onder. En natuurlijk veel gepiel, maar daar houd ik wel van.

Hee, daar was ik ook! Was inderdaad weer heel fijn. Niet zo goed als hij vorig jaar tijdens Five Days Off in de Melkweg was, maar dat was dan ook Het Beste Concert Aller Tijden

Het was gewoon weer heel fijn, dinsdag.
Delphicat/Max Daffie, er staat een artikel/interview over hem in de VPRO-gids van deze week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven