Al 2 jaar alleen...

14-05-2010 22:59 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb lang getwijfeld om een bericht op te starten, maar hier is het dan:

ik ben een jonge moeder met een kindje. Toen mijn dochtertje 3 jaar was, zijn mijn man en ik uit elkaar gegaan. Nu is mijn dochtertje 5 jaar.

Ik heb een redelijk sociaal leven, zet geregeld een stapje in de wereld, doe aan veel activiteiten mee (mede dankzij mijn ouders die mijn dochtertje op kunnen vangen), maar toch lukt het me maar niet om een man te ontmoeten die het serieus met me meent. Ik kom wel leuke mannen tegen, maar die willen geen vaste relatie met me beginnen. Een 'sexrelatie' zien ze blijkbaar wel altijd zitten. Ik begrijp het niet goed en ben echt in de war. Waarom een sexrelatie wel en geen vaste relatie? Zou het zijn omdat ik al een kind heb en zij niet en dat zij daardoor niet de juiste interesse in me hebben?

Momenteel voel ik me zo machteloos. Trek ik misschien de verkeerde mannen aan of is het gewoon zo dat mannen minder interesse hebben in een vrouw die al een kind heeft?

Wat denken jullie?

Alvast bedankt...

Fedra
quote:Stoeptegel schreef op 17 mei 2010 @ 12:29:

Ben ik nu heel raar als ik zeg dat mijn eerste reaktie zou zijn zelf een deken te pakken voor mezelf, zelf de deur / raam dicht te doen etc ?

Omslachtig gedoe , zoals Elizey het beschrijft.

Daarnaast is mijn ervaring en wat ik in mijn omgeving zie is dat het juist niet verstandig is af te wachten of een man een vrouw aanvoelt , haar telephatisch aanvoelt of wat dan ook, maar dat mannen het erg waarderen als ze verteld worden wat ze moeten doen. Mannen willen duidelijkheid van vrouwen, zij willen graag van de vrouw zelf weten wat er precies van ze verwacht wordt ( hoe zij een vrouw kunnen helpen bijv ). En dit dus begeleid met een duidelijke boodschap , concrete vraagstellingen/ medelingen. Daar worden de mannen blij van want ze weten precies wat ze moeten doen om hun vrouw gelukkig te maken, te doen wat zij nodig heeft van hem.

Maar mss heb ik totaal andere mannen in mijn omgeving dan jij Elizey.

Een man wil idd graag weten wat een vrouw wil. Maar hij heeft geen zin om te horen wat hij Moet doen. Hij wil weten wat ze wil zodra hij Zelf kan beslissen hoe hij het kan geven.

weet je wat ik bedoel?

ik kan bijvoorbeeld zeggen - chinees zou vanavond lekker zijn

het zou totaal anders op hem overkomen als ik zeg - wil je aub chinees hallen.

Eerste is laten weten wat je wil en tweed is laten weten wat hij moet doen.

En dat is de subtiele verschil dat veel mannen op een geven moment gek maakt.
Veel weet ik niet van mannen, maar 1 ding weet ik wel. Als ze ergens niet van houden dan is het wel gezeur. En ik houd daar als vrouw trouwens ook niet van. Dus zeg gewoon waar het op staat, vraag wat je wil, ik kan altijd zelf nog beslissen of ik het vervolgens doe of niet. En ik ga ervan uit dat dit andersom ook zo is. Dus houd alsjeblieft op met je moeilijke gedoe. Aan de andere kant, soort zoekt soort, als jij je graag hulpbehoevend en afhankelijk gedraagt om je op en top vrouw te voelen, en als hij daar graag aan beantwoord om zich een echte man te voelen, nou ja, wie ben ik dan om te zeggen dat dit eigenlijk heel sneu gedrag is..
quote:moloko142 schreef op 17 mei 2010 @ 12:48:

Veel weet ik niet van mannen, maar 1 ding weet ik wel. Als ze ergens niet van houden dan is het wel gezeur. En ik houd daar als vrouw trouwens ook niet van. Dus zeg gewoon waar het op staat, vraag wat je wil, ik kan altijd zelf nog beslissen of ik het vervolgens doe of niet. En ik ga ervan uit dat dit andersom ook zo is. Dus houd alsjeblieft op met je moeilijke gedoe. Aan de andere kant, soort zoekt soort, als jij je graag hulpbehoevend en afhankelijk gedraagt om je op en top vrouw te voelen, en als hij daar graag aan beantwoord om zich een echte man te voelen, nou ja, wie ben ik dan om te zeggen dat dit eigenlijk heel sneu gedrag is..Kwetsbaar zijn is wat een vrouw aantrekkelijk voor een de meeste mannen maakt. En als vrouw zijnde self-sufficiency leidt naar eenzaamheid of een relatie met weinig passie.
Nou, dan blijf jij maar lekker kwetsbaar zijn bij jouw partner.

Zelf sla ik zo'n soort relatie liever over. Iets met gelijkwaardigheid enzo.. Vind ik persoonlijk veel aantrekkelijker. En als een man dat niet handelen kan, jammer dan, dat zegt dan alles over hem. Ik vind zelfstandigheid een goed ding. Bij mannen én bij vrouwen. Mannen die houden van aanhankelijke, afhankelijke en onzelfstandige types vallen sowieso niet op mij, en ik niet op hen. Maar je moest eens weten hoeveel mannen zich aangetrokken voelen tot mij, en ik ben dus een behoorlijk zelfstandig type. Alleen is de klik helaas bijna nooit wederzijds, ik word niet zo snel verliefd, er is gewoon heel wat voor nodig om dit leventje wat ik nu heb op te geven/ aan te passen aan een man. Daarvoor heb ik het veel te goed zo.

En zonder relatie hoef je overigens niet eenzaam te zijn hoor. Ik begrijp niet waar dat idee vandaan komt? Zelf ken ik dat gevoel bij benadering eigenlijk juist alleen maar in een relatie die ik ooit gehad heb. Ik heb me in m'n eentje (met of zonder mijn kinderen) nooit eenzaam gevoeld..
quote:Elizey schreef op 17 mei 2010 @ 12:54:

[...]

Kwetsbaar zijn is wat een vrouw aantrekkelijk voor een de meeste mannen maakt. En als vrouw zijnde self-sufficiency leidt naar eenzaamheid of een relatie met weinig passie.

ff serieus........

Kwetsbaar zijn door het koud te hebben?
quote:moloko142 schreef op 17 mei 2010 @ 12:21:

Sorry hoor, maar wat doe jij ongekend moeilijk. Wat is er mis met de simpele vraag: wil je de deur even dichtdoen?

Ben het helemaal met je eens.

Wat is er mis met de vraag: Kan de deur dicht?

Moeilijk gedoe zeg.

De mannen die ik ken lopen gillend weg voor het zweverige gedoe (manipuleren is inderdaad een goed woord ervoor) van Elizey
quote:pearle schreef op 17 mei 2010 @ 15:55:

[...]

Ben het helemaal met je eens.

Wat is er mis met de vraag: Kan de deur dicht?

Moeilijk gedoe zeg.

De mannen die ik ken lopen gillend weg voor het zweverige gedoe (manipuleren is inderdaad een goed woord ervoor) van Elizey

Ik ben er ook niet van gediend..

misschien moet je de dingen waarderen die spontaan voor je worden gedaan zonder dat je erom vraagt..

ben ik altijd erg blij om..

En als ik de deur dicht wil hebben die hij openlaat dan vraag ik liefelijk of hij de deur niet vergeet achter zich dicht te doen, anders tocht het zo...
Inimini kan het niet gewoon zo zijn dat hij geen tijd had om terug te smsen of dat hij niet door had dat er nog een antwoord werd verwacht?
quote:inimini85 schreef op 16 mei

...Ik kreeg van date 4 vandaag dus een sms hoe het met me ging en of ik lekker had geslapen,

ik daar netjes op terug gesmst en vervolgens niks meer gehoord.

Heb dus vandaag ook besloten te stoppen met daten ..Wat is er mis met een enkel smsje? Welk boek had deze man nu weer moeten lezen? Een sms is toch gewoon een interesseberichtje, als de man een conversatie met je had willen voeren dan had hij je wel gebeld.
Elizey, sorry hoor maar je klinkt alsof je een of ander weeïg Amerikaans self-help relatie boek aan het napraten bent. Meen je dit serieus??
Ik vrees "The Rules".
quote:Zamirah schreef op 17 mei 2010 @ 19:44:

Ik vrees "The Rules".

Mmmh, moesten we daarvan niet de bitch uithangen in plaats van het hulpeloze vrouwtje? Of predikt het alletwee ... ik wil het eigenlijk ook niet weten, veel te veel gedoe.

Ik heb maar gewoon gewacht tot er een man langs kwam die mij helemaal leuk vind om wie ik ben. Soms ben ik bijna ouderwets
quote:Elizey schreef op 17 mei 2010 @ 12:46:

[...]

Een man wil idd graag weten wat een vrouw wil. Maar hij heeft geen zin om te horen wat hij Moet doen. Hij wil weten wat ze wil zodra hij Zelf kan beslissen hoe hij het kan geven.

weet je wat ik bedoel?

ik kan bijvoorbeeld zeggen - chinees zou vanavond lekker zijn

het zou totaal anders op hem overkomen als ik zeg - wil je aub chinees hallen.

Eerste is laten weten wat je wil en tweed is laten weten wat hij moet doen.

En dat is de subtiele verschil dat veel mannen op een geven moment gek maakt.Wees maar blij dat je niet met Wuilesman samen bent. Dan kon je namelijk heel lang op je babi pangang blijven wachten. "Chinees zou vanavond lekker zijn" leidt bij Wuilesman echt niet tot een gang naar de Chinees.
quote:ronniemitchel schreef op 16 mei 2010 @ 05:21:

[...]

Lieve schat toch wat ben je zuur man, mijn lief die 19 jaar jonger dan mij is, die geen pedo is, niet eens wist dat ik kinderen had,heeft voor mij gekozen, toen ik hem vertelde dat ik 2 kinderen had /heb maakte het hem geen ruk uit, en zal ik je wat vertellen, hij accepteerde mijn kinderen, hij stond en staat me bij waar nodig ja ook financieel zoals ik ook hem heb bijgestaan toen ik nog een behoorlijk inkomen had, en nu mijn kinderen de deur uit zijn, is hij er nog steeds, en zal ik je wat leuks vertellen ,mijn kinderen hebben meer waardering voor hem dan hun bloedeigen vader en zouden niet willen dat wij uitelkaar gaan, daarintegen heeft mijn lief geen kinderwens en wilt geen kinderen van zichzelf, maar owee als je aan mijn kinderen komt dan kan je benen maken, en ja hij is een MAN in woorden en daden! , ik ben trots op hem,waardeer hem en hou zielsveel van deze man die zelf geen kinderen wil, wel mans genoeg is om van mij te houden en mij te nemen met mijn kinderen en de rest van mijn bagage en hij is een echte vent, iets wat ik niet van jou zeggen kan!Dus, zoals je reactie laat zien: Jij kunt op geen enkele manier accepteren dat er mannen zijn die alles voor elkaar hebben maar gewoon geen occasie willen. Dat past niet in jouw straatje, dus dan is het per definitie verkeerd. En dan komt pijnlijk duidelijk naar voren dat je dus ook een gebrek aan empathie hebt. Anders had je op zijn minst begrip voor het feit dat er mannen zijn die anders denken en voelen dan jij. Die dus niet zijn zoals jij dat wil. Het enige wat je dan als .... .... nog kunt zeggen is dat ik dan dus geen man ben. Ook die manier van reageren, door te proberen te zieken, duidt op onmacht, onwetendheid en vooral een ernstig gebrek aan het accepteren dat er anderen zijn. Als je het nu nog niet snapt..............
quote:Elizey schreef op 17 mei 2010 @ 12:16:

Jij hebt gelijk ...manipuleren is niet de bedoeling.

En het is ook niet mijn doel om hem iets te laten doen.

Het is überhaupt niet mijn doel dat hij die deur dicht doet.

Wat wel belangrijk is is dat hij mij kan voelen en aanvoelen.

En ik wil hem de ruimte geven om keuzes te kunnen maken voor zichzelf. Zo zou eerdere stap die hij neemt zijn beslissing zou zijn en niet die van mij. En dat is juist tegenovergestelde van manipulatie.

Ik ben ook niet van plan om tegen hem te zeggen dat hij die deur dicht moet doen. omdat hij is een vrije mens en wie ben ik om hem te vertellen Wat hij moet doen?

Ik wil allen zeggen dat ik het koud heb.

zo kan hij kiezen om een deur dicht te doen of niet.

of hij kan mij een zeikerd noemen

of een deken voor mij pakken

of deur uitgaan en niet eens op mij reageren

of de kamerthermostaat op 30 graden zetten

of mij oppakken en na een andere kamer brengen en met mij gaan vrijen.

De keuzes zijn aan hem in wat hij gaat doen. En alles wat hij gaat kiezen wordt zijn keuze.

Op het moment dat ik tegen hem gaat zeggen - waarom staat de deur open ? doe is dicht!! Wordt hij berooft van zijn vrijheid. Omdat hij dan als een brave hondje gaat doen wat ik wil en zeg.

Dus de keuze die ik dan heb is - of de deur zelf dicht te doen, of mijzelf kwetsbaar opstellen en niks doen en ruimte om beslissing te makken aan hem overlaten en welke beslissing het word is aan hem.

Wil je geen ruimte aan hem overlaten om een beslissing te makken en ben je self-sufficient en zelf deuren achter zijn kont dicht wil doen dan heb je groot kans dat seksuele polariteit in een lang termijn relatie verdwijnt of je blijft überhaupt zonder man.Heh, eindelijk iemand die in ieder geval intelligent is en meer begrijpt van de dingen. Jij denkt er tenminste over na en weet ze ook nog te beschrijven. Dat kan van de meest vi.. mu..... hier echt niet gezegd worden. Ik lees dit graag! Is constructief, is met veel empathie naar de ander geleerd.
quote:Fedra schreef op 14 mei 2010 @ 22:59:

Ik heb een redelijk sociaal leven, zet geregeld een stapje in de wereld, doe aan veel activiteiten mee (mede dankzij mijn ouders die mijn dochtertje op kunnen vangen), maar toch lukt het me maar niet om een man te ontmoeten die het serieus met me meent. Ik kom wel leuke mannen tegen, maar die willen geen vaste relatie met me beginnen. Een 'sexrelatie' zien ze blijkbaar wel altijd zitten.

Op het risico af dat alles al een keer genoemd is (maar ik heb niet het hele topic doorgeworsteld), waar speelt jouw sociale leven zich af? Op de tribunes van de gymclub van je dochter? Of eerder in de lokale singles bar? Is het mogelijk dat je je begeeft op een terrein waar de mannen zonder onmiddellijke huisje-boompje-beestje-drang zich ophouden? En is het mogelijk dat jij signalen van een 'vrije wilde meid' rondzendt ipv 'ik ben thuis een mama met een allerliefste dochter'?

Kom je wel eens mannen tegen die toevallig zelf ook al kinderen hebben?

etc etc. Ze zijn er namelijk wel hoor, leuke lieve mannen op zoek naar leuke lieve vrouwen met of zonder kind voor Serieuze Relatie.
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 16 mei 2010 @ 22:43:

[...]

Dusss. Geen mannetjes, maar mannen. Get it?Euh, nee. De enige die het hier over 'mannetjes' heeft ben jij. Geen idee wat je daarmee bedoelt.

Het enige wat ik haal uit wat jou lees heb ik al samengevat in mijn eerdere reactie. Algemeniseren en denigreren. Ja, korter dan dat kan het niet hoor.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 17 mei 2010 @ 23:37:

[...]

Heh, eindelijk iemand die in ieder geval intelligent is en meer begrijpt van de dingen. Jij denkt er tenminste over na en weet ze ook nog te beschrijven. Dat kan van de meest vi.. mu..... hier echt niet gezegd worden. Ik lees dit graag! Is constructief, is met veel empathie naar de ander geleerd.Ow sorry, ik had je reactie op Elizey nog niet gelezen.

Jaaaaa nu snap ik je wel hoor. Jij bent zo'n soort man!

oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 17 mei 2010 @ 23:27:

[...]

Dus, zoals je reactie laat zien: Jij kunt op geen enkele manier accepteren dat er mannen zijn die alles voor elkaar hebben maar gewoon geen occasie willen. Dat past niet in jouw straatje, dus dan is het per definitie verkeerd. En dan komt pijnlijk duidelijk naar voren dat je dus ook een gebrek aan empathie hebt. Anders had je op zijn minst begrip voor het feit dat er mannen zijn die anders denken en voelen dan jij. Die dus niet zijn zoals jij dat wil. Het enige wat je dan als .... .... nog kunt zeggen is dat ik dan dus geen man ben. Ook die manier van reageren, door te proberen te zieken, duidt op onmacht, onwetendheid en vooral een ernstig gebrek aan het accepteren dat er anderen zijn. Als je het nu nog niet snapt..............

Ik stoor mij toch wel aan het begrip 'occassie'. Puur alleen omdat de betreffende persoon een kind heeft. Dus zelfs als de vrouw (want daar draait het om) maar met 1 vent het bed heeft gedeeld, namelijl haar ex, en dus daar 1 of meer kind vna heeft, zijn het in jouw ogen 'tweedehandsjes'.

Dan ben ik toch verdraaide benieuwd hoe jij mensen noemt die er tig versleten hebben, behalve het geijkte 'afgelikte boterham'.

Het zou je sieren als je eens de moeite nam om achter het verknipte beeld van die 'tweedehandsjes' te kijken. Zitten soms hele leuk vrouwen bij, weet je....
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 17 mei 2010 @ 23:37:

[...]

Heh, eindelijk iemand die in ieder geval intelligent is en meer begrijpt van de dingen. Jij denkt er tenminste over na en weet ze ook nog te beschrijven. Dat kan van de meest vi.. mu..... hier echt niet gezegd worden. Ik lees dit graag! Is constructief, is met veel empathie naar de ander geleerd.Ik vraag me alleen af of Elizey het zo bedoeld heeft als dat jij leest interpreteert denkt te begrijpen.
quote:Elizey schreef op 17 mei 2010 @ 12:54:

[...]

Kwetsbaar zijn is wat een vrouw aantrekkelijk voor een de meeste mannen maakt. En als vrouw zijnde self-sufficiency leidt naar eenzaamheid of een relatie met weinig passie.

Elizey, in je eerste posting dacht ik mijzelf nog enigszins te herkennen, namelijk dat mannen soms - ik spreek voor mezelf - moeite hebben met mijn onafhankelijkheid. Ze willen soms graag voor mij zorgen - in breedste zin des woords - en ik ben graag zo veel mogelijk onafhankelijk. Daarmee ga ik vast tegen een oerinstinct in ofzo, maar hoe het ook zij, dat is wel eens een struikelblok waar ik tegenaan loop.

Echter, ik ga wel mee met bijv. Wuiles die zegt dat een vage opmerking over Chinees geen eten op tafel brengt zoden aan de dijk zet. Mijn ervaring met mannen is dan weer wel dat ze een boodschap als "bel de 'Lange Muur' effe" beter snappen dan vage berichten als "goh, poos geen Chinees gehad" of woorden van gelijke strekking. In dat opzicht zijn mannen verrassend simpel.
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 17 mei 2010 @ 23:27:

[...]

Dus, zoals je reactie laat zien: Jij kunt op geen enkele manier accepteren dat er mannen zijn die alles voor elkaar hebben maar gewoon geen occasie willen.Schatje, jij ziet ook niet dat er vrouwen zijn die alles voor elkaar hebben en die geen man willen die op zijn 35e nog nooit een lange relatie heeft gehad of geen kinderen heeft; met zulke mannen is namelijk meestal iets mis. Ze zijn parkeerplaatshomo, narcist of moederskind en wonen nog thuis. Geloof me, lieve Marc met een korte achternaam, jij bent NIET god's gift to women with brains.
@TO Ligt niet aan jou, is een vrij algemene trend. Veel mannen willen wel seks maar geen kinderen. Kinderen (zeker van een andere vader) hebben voor veel mannen alleen maar nadelen. Ik hoorde laatst dat de Nederlandse man de laagste kinderwens heeft van Europa.

Kinderen zorgen voor een man voor minder leuke dingen zoals aandacht, seks en spontaniteit. Aan de andere kant zorgen ze voor meer verplichtingen zoals zorgtaken en kosten.

Aangezien vrouwen tegenwoordig uitstekend zelf voor hun kinderen kunnen zorgen en hier geen man meer voor nodig hebben levert dit een win-win situatie op. Mannen krijgen seks en vrouwen krijgen kinderen.
quote:misspoez schreef op 18 mei 2010 @ 01:49:

[...]

Schatje, jij ziet ook niet dat er vrouwen zijn die alles voor elkaar hebben en die geen man willen die op zijn 35e nog nooit een lange relatie heeft gehad of geen kinderen heeft; met zulke mannen is namelijk meestal iets mis. Ze zijn parkeerplaatshomo, narcist of moederskind en wonen nog thuis. Geloof me, lieve Marc met een korte achternaam, jij bent NIET god's gift to women with brains.

Eerder foutje van moeder natuur
quote:robbie75 schreef op 18 mei 2010 @ 05:43:

@TO Ligt niet aan jou, is een vrij algemene trend. Veel mannen willen wel seks maar geen kinderen. Kinderen (zeker van een andere vader) hebben voor veel mannen alleen maar nadelen. Ik hoorde laatst dat de Nederlandse man de laagste kinderwens heeft van Europa.

Kinderen zorgen voor een man voor minder leuke dingen zoals aandacht, seks en spontaniteit. Aan de andere kant zorgen ze voor meer verplichtingen zoals zorgtaken en kosten.

Aangezien vrouwen tegenwoordig uitstekend zelf voor hun kinderen kunnen zorgen en hier geen man meer voor nodig hebben levert dit een win-win situatie op. Mannen krijgen seks en vrouwen krijgen kinderen.Als een man in mijn leven komt dan hoeft hij echt niet voor mij te zorgen of kosten te maken voor mijn kind. Ik kan dat uitstekend zelf. En in licht van je laatste opmerking: omdat vrouwen het tegenwoordig ook goed voor elkaar hebben krijgen ze ook seks. En ik hoop een vent met nog een beetje algemene ontwikkeling en enig intellect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven