Al 2 jaar alleen...

14-05-2010 22:59 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb lang getwijfeld om een bericht op te starten, maar hier is het dan:

ik ben een jonge moeder met een kindje. Toen mijn dochtertje 3 jaar was, zijn mijn man en ik uit elkaar gegaan. Nu is mijn dochtertje 5 jaar.

Ik heb een redelijk sociaal leven, zet geregeld een stapje in de wereld, doe aan veel activiteiten mee (mede dankzij mijn ouders die mijn dochtertje op kunnen vangen), maar toch lukt het me maar niet om een man te ontmoeten die het serieus met me meent. Ik kom wel leuke mannen tegen, maar die willen geen vaste relatie met me beginnen. Een 'sexrelatie' zien ze blijkbaar wel altijd zitten. Ik begrijp het niet goed en ben echt in de war. Waarom een sexrelatie wel en geen vaste relatie? Zou het zijn omdat ik al een kind heb en zij niet en dat zij daardoor niet de juiste interesse in me hebben?

Momenteel voel ik me zo machteloos. Trek ik misschien de verkeerde mannen aan of is het gewoon zo dat mannen minder interesse hebben in een vrouw die al een kind heeft?

Wat denken jullie?

Alvast bedankt...

Fedra
Precies Paloma en ook Lijmpje. Ik zoek helemaal geen vader voor mijn kind, want ze heeft een vader, ook al heb ik soms even mijn bedenkingen bij de man. Ik kan mijn eigen broek ophouden (grotendeels, heb nog stukje alimentatie maar dat is een lang verhaal met een kind met autisme, doet er nu even niet toe), heb een goede baan en mijn kind zou - ondanks autisme - blij zijn met een man als ze zou zien dat ik gelukkig ben. Ze kan haar dwarse buien hebben (autisme en puber is een explosieve combie) maar in de regel zou ze erg blij met een vent zijn als die goed voor mij is.

Ik zoek dus geen geldbron, geen vader, ik zoek ook geen vent, maar als je zou zeggen, ik zoek een vent dan zoek ik die toch wel voor mezelf. Niet mijn kind, niet mijn portemonnee.
Dat van die exen vind ik trouwens ook zo'n bullshit. Zelfs al zijn er geen kinderen, dan nog kun je last hebben van exen.
De reagerende mannen klinken misschien erg zuur en vooral Marc kan misschien wat aan zijn toon doen, evengoed ben ik het wel met de strekking eens.

Marc zegt dat een man geen kind van een ander wil, maar ik denk dat er gewoon mensen zijn die geen kind van een ander willen. Ik ben een vrouw en wil geen man met een kind van een ander. Het gaat dan denk ik niet zozeer om dat kind, maar meer het hele verhaal er omheen. Ik heb twee verschillende gezinnen als buren waarbij er sprake is van gedeeld ouderschap en wanneer ik zie wat er voor een gedonder voortkomt uit gedeeld ouderschap, exen en aanverwante zaken, bedenk ik mij wel twee keer voor ik mij inlaat met een man met kinderen.

Maar goed. Ik denk dat het voor eenieder anders is. Ik denk dat het voor anderen weer andersom is. Er zijn legio alleenstaande mannen met kinderen, die wel weer graag een vrouw met kinderen willen.

En daarnaast: ik ben alleenstaand, zonder kinderen en ook alweer vier jaar alleen.
Walkinthepark, ik denk dat je het goed omschrijft. En op een bepaalde manier snap ik het heus wel dat mensen er zo over denken. Ik vind dan echter wel dat je ook wel 3 keer na moet denken voordat je iets begint met iemand die kinderen heeft. Niet denken van: 'we proberen het gewoon en ik zie wel hoe het loopt'. Het is nl. zo dat alleenstaande moeders vaak al de nodige porties ellende hebben meegemaakt en die zitten ook niet te wachten op uitprobeersels.

Het blijft gewoon lastig.
Walkinthepark, ik begrijp je uitstekend. Ook ik wil wel een man, maar niet het gedoe dat hij allemaal meeneemt.

De man die voor mij zou kiezen krijgt een vrouw die haar ex achter zich gelaten heeft, waarbij de omgangsregeling met de vader van haar kinderen zonder problemen verloopt.

Zelf zou ik liever een tweedehansje mét kinderen (ik geeft het toe: liever niet meer van die hele kleintjes) ontmoeten dan zonder.

Die weet dan zelf ook wat het is om kinderen te hebben.

Van iemand zonder kinderen weet ik dat die denken dat ook al zijn de kinderen groter en zelfstandig, je dan net kan doen of ze er niet zijn. Dat werkt natuurlijk ook niet.
Twee jaar is toch niet zo lang?
@ Paloma: Dat heet kortgezegd een trol.

Als in:

En iemand met kinderen is gewoon altijd problemen. Wat Lijmpje zegt: moet gelijk vastigheid en de overgrote meerderheid wil echt wel hulp.(opvoeding, geld.)

Als voorbeeld iemand hier in de buurt. Ik was helemaal hoteldebotel. Ik word voor lul gezet door haar te pas en te onpas. Ik denk verrek maar. Zij "gelukkig" met haar vriend...... en al z'n maten. Als je begrijpt wat ik bedoel. En al gauw zwanger.....van een van die vrienden van haar vriend. (Ze ging altijd uithuilen bij een gezamenlijke vriendin, dus ik hoorde het een en ander wel.) Haar vriend moet haar niet, die waarmee ze schuinsmarcheerde wil niets weten van haar en zijn kind.

Nu ben ik die aardige jongen, vers van school en met een inkomen, en ineens wel heel interessant. En zij is er een van velen.

En daarbij, als je als man een vrouw tegenkomt met 2 kinderen, de kans is behoorlijk klein dat ze er dan nog wel 2 van haar nieuwe lief wil, dus in dat geval moet je een eigen kinderwens ook opgeven. Vooropgesteld dat de leidingen al niet geknipt zijn.
Ik ben "al" 4 jaar alleen, met kinderen.

Ben heel erg blij met mijn kinderen, een man kan altijd nog, kinderen niet. Zo heb ik dat altijd gezien.

Een man kan voor mijn part ook nog over 15 jaar als de kinderen het huis uit zijn. Maakt mij niet uit. Heb nu een prima leven, geniet heel erg van mijn kinderen, mijn werk, mijn eigen huis/tuin en mijn sociale leven (uitgaan, leuke dingen ondernemen) en van mijn tijd alleen als mijn kinderen bij hun vader zijn. Een relatie ooit zou misschien best wel leuk kunnen zijn, maar is zeker geen must. Ik wil het alleen maar als het ook echt leuk is, een aanvulling op mijn leven nu, gezellig, ongecompliceerd. En anders hoeft het voor mij niet, dan heb ik het zo veel te goed.
quote:boarder schreef op 16 mei 2010 @ 17:55:

Twee jaar is toch niet zo lang?Dat zei ik dus ook, volgens mij is het niets meer dan een kwestie van wat realistischere verwachtingen hebben .... of wanhopig genoegen nemen met de eerste, de beste. Dat laatste kan natuurlijk ook
quote:lezzmeister schreef op 16 mei 2010 @ 18:53:

[knip]

En iemand met kinderen is gewoon altijd problemen. Wat Lijmpje zegt: moet gelijk vastigheid en de overgrote meerderheid wil echt wel hulp.(opvoeding, geld.)

[knip]Lees jij selectief? Ik heb tot nu toe hier nog geen enkele moeder gelezen die op zoek is naar een man om haar financieel te ondersteunen of de opvoeding mee te delen.
Inderdaad, dat heb ik zeker niet gezegd!

Ik kan sowieso geen touw vastknopen aan wat Lezzmeister zegt.

Ga wat nuttigs doen, kerel.
quote:Poezewoes schreef op 16 mei 2010 @ 00:55:

[...]

OK, ik lees terug:

[...]

[...]

Ik kan heel goed lezen hoor Marc. Dusss. Geen mannetjes, maar mannen. Get it?
hoihoi,

Ik ben dus een singlemama 2 kids

en kom elke keer een rare gozer tegen (buiten mij kids om hoor;-))

ik heb dus 4 dates gehad ondertussen, en het is gewoon hopeloos, vermoeiend etc etc

en krijg echt steeds meer het gevoel alsof er alleen maar van dit soort mannen bestaan.

Ik kreeg van date 4 vandaag dus een sms hoe het met me ging en of ik lekker had geslapen,

ik daar netjes op terug gesmst en vervolgens niks meer gehoord.

Heb dus vandaag ook besloten te stoppen met daten, vind me kids veel belangrijker op het moment

en als ik wat leuks wil doen, dan bel ik me vriendinnen wel

Ben voorlopig even anti-man!
Voor veel mannen een "open" vrouw is een vrouw die ze willen trouwen/relatie aan gaan. Open wat betreft haar emoties en gevoelens.

Maar ook een vrouw die haar man kan vertrouwen dat hij haar iets kan geven wat zij zelf nooit in staat zou zijn om zichzelf te geven.

Denk jij dat jij zo'n vrouw bent? Kwetsbaar -durft te vertellen wat jij echt voelt, uitnodigend, en open?

Of ben je een self-sufficient jonge dame die niemand nodig heft? Alles zelf prima kan regelen, maar tegelijkertijd een man wil?

Weet je wat ik bedoel?
hoi elizey,

je reactie zal vast niet voor mij bedoelt zijn,

maar je zet me wel aan het denken;-)

ik ben dus zo'n self sufficient geval, denk dat dat het probleem is...
lang verhaal kort te maken - ik heb geleerd dat ik mijn man beter niet kan vertellen wat hij moet doen, maar eerder vertellen wat ik voel en dan hem vertrouwen dat hij daar op in speelt.

Ik zeg niet dat hij de deur na buiten dicht moet doen (als ik geen zin heb om op te staan) , maar zeg dat ik het koud heb bijvoorbeeld.

aan een kant het klinkt heel simpel en misschien zelfs naïef, maar het werk voor mij in ieder geval wel.

een man wil voelen dat hem vertrouwd wordt dat hij jouw kan helpen, jouw redden, voor je zorgen etc.

en dat kan hij niet voelen als ik iedere keer zelf opsta om de deur dicht te doen bewijze van spreken. of als ik hem vraag om die deur dicht te doen, omdat het dan niet zijn idee is, maar een uitvoering van een bevel.

weet je wat ik bedoel?
Ik snap het,

Je zegt in principe hetzelfde , maar op een andere manier

zonder dat het verkeerd overkomt bij de man.
Als man in de ogen van een vrouw kijkt en ziet dat zij zich totaal aan hem overgeeft (hem vertrouwt op de beslissingen die hij gaat maken) dan komt zij kwetsbaar en open over.

En dat is ook wat haar aantrekkelijk voor hem maakt.

Het is niet wat zij voor hem doet of wat zij is, maar het is hoeveel liefde zij uitstraalt ( ook als ze boos is ;) ) , en hoe kwetsbaar is zij berijd om te zijn.

Om kwetsbaar te zijn hoeft je niet eens wat te zeggen.

Als zij na een man kijkt en hem voelt , hem inademt met de delen van haar lichaam die het meest verlangen om te worden aangeraakt, dan is zij kwetsbaar.

En dat is heel aantrekkelijk voor een man.
O my god, wat een onzin...

Blijf gewoon lekker mezelf, en als iemand de deur achter zich vergeet dicht te doen dan roep ik: "ben je in de kerk geboren, doe godver die deur dicht!" in plaats van die indirecte signalen te geven om hem maar vooral het gevoel te geven dat het geen stommerd is dat'ie uberhaupt die deur niet achter z'n kont dichttrekt. Waar ben je dan toch in godsnaam mee bezig? En loop je daar in bed dan vervolgens ook nog warm voor Elizy, van zo'n sul die daar ook nog intrapt en zich vervolgens een hele vent voelt terwijl jij hem ondertussen gewoon loopt te manipuleren? Onbegrijpelijk, zou voor mij de afknapper van de eeuw zijn!
wat versta jij onder manipuleren? kan je specifiek een omschrijving van geven?

ik wil graag zien of wij elkaar goed begrijpen.
Dat je je man bespeelt. Via omwegen ervoor zorgt dat hij doet wat jij wil. Zonder dit gewoon rechtstreeks te zeggen/ vragen. Dat heet manipuleren. Zoals bij het voorbeeld wat je noemt, met die deur. Je kunt gewoon rechtstreeks vragen: wil je de deur achter je dichtdoen? Lijkt me geen probleem, ieder in z'n waarde. Maar jij gaat op de bank een beetje zielig zitten rillen en zegt: ik heb het zo koud, in de hoop dat hij dan de deur dicht gaat doen.

Zo sneu..
Jij hebt gelijk ...manipuleren is niet de bedoeling.

En het is ook niet mijn doel om hem iets te laten doen.

Het is überhaupt niet mijn doel dat hij die deur dicht doet.

Wat wel belangrijk is is dat hij mij kan voelen en aanvoelen.

En ik wil hem de ruimte geven om keuzes te kunnen maken voor zichzelf. Zo zou eerdere stap die hij neemt zijn beslissing zou zijn en niet die van mij. En dat is juist tegenovergestelde van manipulatie.

Ik ben ook niet van plan om tegen hem te zeggen dat hij die deur dicht moet doen. omdat hij is een vrije mens en wie ben ik om hem te vertellen Wat hij moet doen?

Ik wil allen zeggen dat ik het koud heb.

zo kan hij kiezen om een deur dicht te doen of niet.

of hij kan mij een zeikerd noemen

of een deken voor mij pakken

of deur uitgaan en niet eens op mij reageren

of de kamerthermostaat op 30 graden zetten

of mij oppakken en na een andere kamer brengen en met mij gaan vrijen.

De keuzes zijn aan hem in wat hij gaat doen. En alles wat hij gaat kiezen wordt zijn keuze.

Op het moment dat ik tegen hem gaat zeggen - waarom staat de deur open ? doe is dicht!! Wordt hij berooft van zijn vrijheid. Omdat hij dan als een brave hondje gaat doen wat ik wil en zeg.

Dus de keuze die ik dan heb is - of de deur zelf dicht te doen, of mijzelf kwetsbaar opstellen en niks doen en ruimte om beslissing te makken aan hem overlaten en welke beslissing het word is aan hem.

Wil je geen ruimte aan hem overlaten om een beslissing te makken en ben je self-sufficient en zelf deuren achter zijn kont dicht wil doen dan heb je groot kans dat seksuele polariteit in een lang termijn relatie verdwijnt of je blijft überhaupt zonder man.
Sorry hoor, maar wat doe jij ongekend moeilijk. Wat is er mis met de simpele vraag: wil je de deur even dichtdoen?
Ben ik nu heel raar als ik zeg dat mijn eerste reaktie zou zijn zelf een deken te pakken voor mezelf, zelf de deur / raam dicht te doen etc ?

Omslachtig gedoe , zoals Elizey het beschrijft.

Daarnaast is mijn ervaring en wat ik in mijn omgeving zie is dat het juist niet verstandig is af te wachten of een man een vrouw aanvoelt , haar telephatisch aanvoelt of wat dan ook, maar dat mannen het erg waarderen als ze verteld worden wat ze moeten doen. Mannen willen duidelijkheid van vrouwen, zij willen graag van de vrouw zelf weten wat er precies van ze verwacht wordt ( hoe zij een vrouw kunnen helpen bijv ). En dit dus begeleid met een duidelijke boodschap , concrete vraagstellingen/ medelingen. Daar worden de mannen blij van want ze weten precies wat ze moeten doen om hun vrouw gelukkig te maken, te doen wat zij nodig heeft van hem.

Maar mss heb ik totaal andere mannen in mijn omgeving dan jij Elizey.
De vraag is - hoe komt dat een man na paar keer daten afstand neemt of alleen een seks-buddy wil. Dat is de vraag in deze topic toch?

En wat ik daar op antwoord is dat zodra een vrouw zegt wat hij moet doen, hoe lief ze het ook vraagt (doe alstublieft de deur dicht , bijvoorbeeld) heeft zij alle ruimte om beslissingen te maken al in beslag genomen. En daarmee duwt zij hem weg.

Er is niks mis mee om iemand wat te vragen om iets te doen, ook je man niet. Er is ook niks mis mee om zelf alles te doen. Maar doe je dat op constante basis in je intieme relatie, dan verdwijnt seksuele polariteit. En dat zou een van de redenen kunnen zijn waarom mannen na paar keer daten afhakken of elkaar alleen voor de seks willen blijven zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven