verhuizen naar Bonaire
maandag 17 mei 2010 om 17:25
Een paar weken geleden kregen we het langverwachte bericht. Heel erg spannend en leuk, maar ook toch wel moeilijk. Mijn baan moet ik gaan opzeggen, vrienden en familie blijven achter. Maar het zal absoluut een leuk avontuur worden ! Het betekent ook een boel geregel en besluiten nemen. Ik ben daarom erg benieuwd wie er nog meer voor deze stap staat om naar Bonaire te gaan, of misschien al de stap heeft genomen, om ervaringen, tips etc. uit te wisselen.
anoniem_68857 wijzigde dit bericht op 02-04-2011 19:38
Reden: privacy
Reden: privacy
% gewijzigd
maandag 17 mei 2010 om 17:44
Aaaaaah, lucky you (maar ik kan me heel goed voorstellen dat het ook moeilijk is om weg te gaan)! Sorry, geen praktische tips voor je maar wens je veel succes met regelen en organiseren. Heb zeer goede herinneringen aan mijn jeugd op de Antillen dus denk dat je kinderen het sowieso geweldig gaan hebben daar!
maandag 17 mei 2010 om 19:01
Ik zelf niet, maar wel een vriend van mij en zijn gezin.... ze hebben het de eerste periode erg moeilijk gehad en hebben meerdere keren op het punt gestaan om terug te gaan. Het was daar zo anders en het was echt een hele omschakeling voor ze. Inmiddels zijn ze helemaal gesettled, met af en toe nog wel de nodige ergenissen omdat het allemaal erg bureaucratisch is en men een soort van manana-mentaliteit heeft
In ieder geval veel plezier met alle voorbereidingen!
In ieder geval veel plezier met alle voorbereidingen!
maandag 17 mei 2010 om 21:16
Hallo Mumble,
Ruim twee jaar geleden ben ik met mijn partner vertrokken naar Bonaire omdat hij daar voor 2 jaar aan de slag zou gaan. Het is inderdaad een heel avontuur en ik had het nooit willen missen! Ik heb toen wel een beetje gemist dat iemand mij van het eiland wat meer kon vertellen over het een en ander, daarom help ik je graag. Als je een email adres hebt, kan ik je mailen.
Veel groeten, Merel
Ruim twee jaar geleden ben ik met mijn partner vertrokken naar Bonaire omdat hij daar voor 2 jaar aan de slag zou gaan. Het is inderdaad een heel avontuur en ik had het nooit willen missen! Ik heb toen wel een beetje gemist dat iemand mij van het eiland wat meer kon vertellen over het een en ander, daarom help ik je graag. Als je een email adres hebt, kan ik je mailen.
Veel groeten, Merel
dinsdag 18 mei 2010 om 10:49
bedankt voor de reacties. De kinderen gaan daar inderdaad vast en zeker een mooie tijd krijgen. Fijne is nu ook dat ze nu nog niet gehecht zijn aan vriendjes/vriendinnetjes, hobbies etc. Dat maakt het wel gemakkelijker. En met kleine kinderen zullen we denk ik/hoop ik ook sneller contacten leggen. Ik wil zelf ook een cursus Papiaments gaan volgen om mijn kansen op werk daar te vergroten.
@Magnolia; hoelang wonen jouw vrienden nu op Bonaire?
@ Merel; jullie 2 jaar zijn nu om begrijp ik? Komen jullie terug naar Nederland of blijven jullie nog? Ik heb wel wat fora (of is het forums?) gevonden, maar daar wordt niet veel geschreven heb ik het idee
@Magnolia; hoelang wonen jouw vrienden nu op Bonaire?
@ Merel; jullie 2 jaar zijn nu om begrijp ik? Komen jullie terug naar Nederland of blijven jullie nog? Ik heb wel wat fora (of is het forums?) gevonden, maar daar wordt niet veel geschreven heb ik het idee
anoniem_68857 wijzigde dit bericht op 02-04-2011 19:36
Reden: privacy (mailadres vermeld)
Reden: privacy (mailadres vermeld)
% gewijzigd
dinsdag 18 mei 2010 om 22:06
Klinkt als een heerlijk plan Mumble! De Antillen zijn prachtig, je zult het er vast heerlijk hebben. Hopelijk vind je wel een baan, anders kan het misschien wat saai worden, het blijft immers een klein eiland.
Goede ervaring voor je kinderen ook, ga ervoor hoor!
Ik ga zelf ook voor de komende jaren in het buitenland wonen, een iets minder paradijselijke plek dan waar jullie heen gaan, dat dan weer wel, maar ook een compleet nieuwe ervaring.
Veel geluk!
Goede ervaring voor je kinderen ook, ga ervoor hoor!
Ik ga zelf ook voor de komende jaren in het buitenland wonen, een iets minder paradijselijke plek dan waar jullie heen gaan, dat dan weer wel, maar ook een compleet nieuwe ervaring.
Veel geluk!