smerige recepten
maandag 17 mei 2010 om 23:47
quote:Bergje65 schreef op 17 mei 2010 @ 23:27:
[...]
Hier is toch niks ranzigs aan....??? dit is overheerlijk...
Klopt, maar in het kader van 'smaken verschillen'
Het suffe is dat als ik hetzelfde thuis maak, of op een camping waar het 's ochtends niet zo godvergeten koud is, het lang zo lekker niet is. Vakantie-ei moet je echt alleen maar in de alpen eten. Of bovenop een andere koude bergketen.
[...]
Hier is toch niks ranzigs aan....??? dit is overheerlijk...
Klopt, maar in het kader van 'smaken verschillen'
Het suffe is dat als ik hetzelfde thuis maak, of op een camping waar het 's ochtends niet zo godvergeten koud is, het lang zo lekker niet is. Vakantie-ei moet je echt alleen maar in de alpen eten. Of bovenop een andere koude bergketen.
dinsdag 18 mei 2010 om 01:26
http://www.youtube.com/watch?v=cFrtpT1mKy8
De Engelse variant op Smac=Spam!
De Engelse variant op Smac=Spam!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
dinsdag 18 mei 2010 om 01:33
Mensen, mensen, mensen: wat afschuwelijk en wat vreselijk.
Zolang er geen derde- wereld-terroristische-gif oorlog uitbreekt zal ik nooit en te nimmer smac of frikandellen eten. En ik geloof dat ik zelfs als ik met een gasmasker uit de kruipruimte kom gerold met veel commercieel talent mijn blikjes smac tegen tulpenbollen ruil.
Nu snap ik ook eindelijk hoe mensen kunnen beweren dat ze met een gezin met 5 kinderen voor 125,- per maand boodschappen doen-ja-echt-ook-met-wc-papier-en-luiers-er-nog-bij......
En dan met droge ogen beweren dat je elke dag kookt met groenten en ook fruit eet en heel afwisselend en met smaak eet. Het kan namelijk ook nog echt (als je van vissticks met banaan en prei-prut houdt).
Zolang er geen derde- wereld-terroristische-gif oorlog uitbreekt zal ik nooit en te nimmer smac of frikandellen eten. En ik geloof dat ik zelfs als ik met een gasmasker uit de kruipruimte kom gerold met veel commercieel talent mijn blikjes smac tegen tulpenbollen ruil.
Nu snap ik ook eindelijk hoe mensen kunnen beweren dat ze met een gezin met 5 kinderen voor 125,- per maand boodschappen doen-ja-echt-ook-met-wc-papier-en-luiers-er-nog-bij......
En dan met droge ogen beweren dat je elke dag kookt met groenten en ook fruit eet en heel afwisselend en met smaak eet. Het kan namelijk ook nog echt (als je van vissticks met banaan en prei-prut houdt).
dinsdag 18 mei 2010 om 02:32
Lollig topic! Ravioli uit blik en witte bonen in tomatensaus vind ik trouwens best wel smakelijk....maar toen ik voor het eerst bij mijn a.s. schoonouders thuis kwam kreeg ik een dampend bord paardenvlees voorgeschoteld, gestoofd in azijn met uien, ontbijtkoek, peperkorrels en kruidnagels...zuurvlees noemen ze dat, een soort zwarte brij. Geserveerd zonder groente, alleen een familiezak patat van de snackbar erbij en een pot augurken. En dat zetten ze ons potdorie elke keer voor dat we daar kwamen!
Mijn vriend zat dat altijd met smaak op te peuzelen, maar ik als semi-vegetarische paardenliefhebber kreeg echt geen hap door mijn keel van die stuff. Vanaf toen kreeg ik iedere keer een bord kouwe zalmsalade met heel veel mayo...niet goed voor mijn probleemhuid...maar duizend keer liever dat dan dat bizarre zuurvlees.
Ander smerig recept is beroemd in Spanje: pulpo en su tinta, ofwel inktvis in zijn eigen inkt: waterige zwarte soep met ringetjes inktvistentakel erin. Had dat een keer op goed geluk besteld, terwijl ik geen flauw idee had wat dat was. Ajakkiebah!
Mijn vriend zat dat altijd met smaak op te peuzelen, maar ik als semi-vegetarische paardenliefhebber kreeg echt geen hap door mijn keel van die stuff. Vanaf toen kreeg ik iedere keer een bord kouwe zalmsalade met heel veel mayo...niet goed voor mijn probleemhuid...maar duizend keer liever dat dan dat bizarre zuurvlees.
Ander smerig recept is beroemd in Spanje: pulpo en su tinta, ofwel inktvis in zijn eigen inkt: waterige zwarte soep met ringetjes inktvistentakel erin. Had dat een keer op goed geluk besteld, terwijl ik geen flauw idee had wat dat was. Ajakkiebah!
dinsdag 18 mei 2010 om 10:06
dinsdag 18 mei 2010 om 10:28
nog eentje van mijn schoonouders
men neme
1 blik cornedbeef
6 augurken
1 klein blikjes ananas op siroop
slasaus
prak de cornedbeef fijn, snij de augurken en ananas fijn en meng dit alles samen met de slasaus tot een lekker prakje.
Lekker op een pistoletje maar kan ook op gewoon brood hoor.
Dit maken ze dus speciaal als ze zichzelf willen verwennen.
Laatst at ik er ook mee, asperges, heerlijk maar waarom serveer je die met gebakken bistrokrieltjes???!!! Ik heb de krieltjes laten liggen en gewoon genoten van de asperges
men neme
1 blik cornedbeef
6 augurken
1 klein blikjes ananas op siroop
slasaus
prak de cornedbeef fijn, snij de augurken en ananas fijn en meng dit alles samen met de slasaus tot een lekker prakje.
Lekker op een pistoletje maar kan ook op gewoon brood hoor.
Dit maken ze dus speciaal als ze zichzelf willen verwennen.
Laatst at ik er ook mee, asperges, heerlijk maar waarom serveer je die met gebakken bistrokrieltjes???!!! Ik heb de krieltjes laten liggen en gewoon genoten van de asperges
dinsdag 18 mei 2010 om 10:45
Heerlijk (of eigenlijk helemaal niet) topic dit.
Toen ik op de lagere school zat maakte mijn moeder soms "iets warms" bij de lunch. Een tosti of een gebakken eitje o.i.d. Op advies ("zo ontzettende lekker") van mijn tante was er op een kwade dag gebakken leverkaas. Gatverdegatverdegatver, wat was dat goor. Wij aten al nooit leverkaas en als je dat spul bakt dan wordt het nog vetter dan het al is en krijgt het van die opkrullende harde randjes. Brrrr, de rillingen lopen over m'n rug terwijl ik dit schrijf.
Toen ik op de lagere school zat maakte mijn moeder soms "iets warms" bij de lunch. Een tosti of een gebakken eitje o.i.d. Op advies ("zo ontzettende lekker") van mijn tante was er op een kwade dag gebakken leverkaas. Gatverdegatverdegatver, wat was dat goor. Wij aten al nooit leverkaas en als je dat spul bakt dan wordt het nog vetter dan het al is en krijgt het van die opkrullende harde randjes. Brrrr, de rillingen lopen over m'n rug terwijl ik dit schrijf.
dinsdag 18 mei 2010 om 11:08
dinsdag 18 mei 2010 om 11:19
Toen ik 16 was en op mijzelf ging wonen en geen geld had, kocht ik die goedkope blikken van Struyk maaltijden. Ranzig. En Smac heb ik ook toen veel gegeten, mijn maag draait zich er nog van om.
En wat ranzig was, als ik weer een bui had dat ik mij te dik vond dan liet ik gehaktballen letterlijk groen worden in de koelkast en dan at ik ze in de hoop om voedselvergiftiging te krijgen.
En wat ranzig was, als ik weer een bui had dat ik mij te dik vond dan liet ik gehaktballen letterlijk groen worden in de koelkast en dan at ik ze in de hoop om voedselvergiftiging te krijgen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 18 mei 2010 om 11:43
quote:DarkRosePrincess schreef op 18 mei 2010 @ 11:08:
[...]
En dat eet ik dan weer wel. Het is begonnen toen ik zwanger was als een soort van vreemde tic en blijven hangen. Alleen die van Hak en dan koud uit de pot lepelen.
Als ik mocht kiezen wat ik wilde eten op mijn verjaardag koos ik altijd voor witte bonen in tomatensaus. Nu nog steeds vind ik het heerlijk, met zelfgemaakte aardappelpuree en een kipsatéschnitzel
Ach, iedere gek z'n gebrek...
[...]
En dat eet ik dan weer wel. Het is begonnen toen ik zwanger was als een soort van vreemde tic en blijven hangen. Alleen die van Hak en dan koud uit de pot lepelen.
Als ik mocht kiezen wat ik wilde eten op mijn verjaardag koos ik altijd voor witte bonen in tomatensaus. Nu nog steeds vind ik het heerlijk, met zelfgemaakte aardappelpuree en een kipsatéschnitzel
dinsdag 18 mei 2010 om 11:45
quote:twijfelmeid schreef op 18 mei 2010 @ 11:43:
Heerlijk, witte bonen in tomatensaus, met aardappelpuree en vissticks.
Is mijn comfortfood
Heerlijk, witte bonen in tomatensaus, met aardappelpuree en vissticks.
Is mijn comfortfood
dinsdag 18 mei 2010 om 11:46
Mijn moeder heeft de verschrikkelijke gewoonte om in iedere saus die ze maakt een blikje ananas te kieperen. Dus gehaktballetjes in tomatensaus met een blikje ananas. Hachee met jawel een blikje ananas. In veel gevallen gaat er ook nog een onmenselijke hoeveelheid maizena doorheen en mijn moeder snapt nog steeds niet dat maizena en ananassap niet zullen gaan binden nu niet en over 10 jaar nog niet.
En iedereen zich vroeger maar afvragen waarom ik niks lustte.
En iedereen zich vroeger maar afvragen waarom ik niks lustte.
dinsdag 18 mei 2010 om 11:56
dinsdag 18 mei 2010 om 12:11
Ik dacht: grappig, een topic met allerlei smerige gerechten!
Maar bij de eerste paar gerechten (die met smac...) had ik al zoiets van: hmmm, misschien niet het meest ideale topic om te lezen terwijl ik mijn lekkere boterham zit weg te werken.
En toen kwam het verhaal van smac voor de poes erbij
(Misschien moet ik minder in plaatjes denken...)
Maar bij de eerste paar gerechten (die met smac...) had ik al zoiets van: hmmm, misschien niet het meest ideale topic om te lezen terwijl ik mijn lekkere boterham zit weg te werken.
En toen kwam het verhaal van smac voor de poes erbij
(Misschien moet ik minder in plaatjes denken...)
dinsdag 18 mei 2010 om 12:17
dinsdag 18 mei 2010 om 12:37
1 pak witvis. ( Gemengd van aldi ofzo. )
Alle groentes die je heel de week gegeten hebt, en de kliekjes bewaard hebt. Doodgekookt ook.
Broccoli
Sperziebonen
Worteltjes
Witlof
Witte kool.
Mik het samen met de vis en een pak witte rijst in een pan. Kook alles nog doder.
Giet af.
Gooi het op de borden, en zeg trots: "Jongens we hebben visnasi"
Geef er sambal en Ketjap bij.
Godzijdank was ik zwanger, en had ik plotseling heel veel last van misselijkheid.
Op de terug weg bij de mac. gegeten.
Dat was bij mijn vader trouwens.
Alle groentes die je heel de week gegeten hebt, en de kliekjes bewaard hebt. Doodgekookt ook.
Broccoli
Sperziebonen
Worteltjes
Witlof
Witte kool.
Mik het samen met de vis en een pak witte rijst in een pan. Kook alles nog doder.
Giet af.
Gooi het op de borden, en zeg trots: "Jongens we hebben visnasi"
Geef er sambal en Ketjap bij.
Godzijdank was ik zwanger, en had ik plotseling heel veel last van misselijkheid.
Op de terug weg bij de mac. gegeten.
Dat was bij mijn vader trouwens.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
dinsdag 18 mei 2010 om 12:45
Mijn moeder gebruikt (of gebruikte, dat weet ik niet) veel plakken cheddar-cheese bij heel veel gerechten. Als je het verwarmt vind ik het gewoon een vieze kaasschoenzool, die aan je gehemelte plakt en aan je tanden. Ik vind het geen goed alternatief voor geraspte kaas.
Ik vind pannenkoeken met gesmolten kaas lekker, maar met cheddar, brrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Gelukkig mocht ik bij haar vroeger bij de pannenkoeken wel voor een andere kaas kiezen. Maar dat zij dat lekker vonden, en overal ging het op, op de quiches, de ovenschotels enz.
Ik vind pannenkoeken met gesmolten kaas lekker, maar met cheddar, brrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Gelukkig mocht ik bij haar vroeger bij de pannenkoeken wel voor een andere kaas kiezen. Maar dat zij dat lekker vonden, en overal ging het op, op de quiches, de ovenschotels enz.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 18 mei 2010 om 12:50
Mijn moeder "ontdekte" buitenlands eten.
Lasagne:
Maak een hele waterige tomatensaus, van Tomatenpuree, ui, knoflook, selderij (Niet kleingesneden\geknipt, maar gewoon de hele stengels ) En het exotische : Kousenband. Wederom niet snijden of knippen. Heel. Gooi er een ons gehakt bij. Kook het allemaal gaar (niets fruiten of aanbakken, koken die handel. )
Schep een schep soep in de ovenschaal, en een laagje lasagne bladen. weer een schep soep, bladen... enz. Tot de schaal vol is ( en de bladeren drijven.. ) Gooi er geraspte kaas overheen en laat het in de oven staan tot de kaas en de bovenste bladeren zwart zijn.
Wees vooral beledigd als je kinderen geel lasagne soep lusten.
Lasagne:
Maak een hele waterige tomatensaus, van Tomatenpuree, ui, knoflook, selderij (Niet kleingesneden\geknipt, maar gewoon de hele stengels ) En het exotische : Kousenband. Wederom niet snijden of knippen. Heel. Gooi er een ons gehakt bij. Kook het allemaal gaar (niets fruiten of aanbakken, koken die handel. )
Schep een schep soep in de ovenschaal, en een laagje lasagne bladen. weer een schep soep, bladen... enz. Tot de schaal vol is ( en de bladeren drijven.. ) Gooi er geraspte kaas overheen en laat het in de oven staan tot de kaas en de bovenste bladeren zwart zijn.
Wees vooral beledigd als je kinderen geel lasagne soep lusten.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....