Meisjesnamentopic!
maandag 17 mei 2010 om 21:59
Summerdee; tja lastig zeg Ik snap het wel hoor, als je een naam ooit heel mooi hebt gevonden blijft ie in die context gewoon prachtig, en anderen hebben die context er niet bij en gaan struikelen over de streepjes...
Annelie vind ik wel een lieve naam, Saralinn vind ik geen naam... Liselot wel, maar twee keer de lie- is niet echt wat naar mijn mening. Ik zou dus Annelie als basis nemen en daar een mooie naam bij zoeken (zonder streepje). Maar goed, dat is mijn mening.
Wat vind je nog van;
Annelie en ..
Roosmarijn, Florijn, Jorinde, Willemijn, Jojanne, Marlene, Isabel, Laura, Marjolein, Violet
Ik vind persoonlijk een korte naam er wel stoer bij, wat minder bij elkaar gezocht en wat vlotter. Dus bijvoorbeeld;
Annelie en ...
Julia/Jula, Dagmar, Roos/Rosa, Janne/Janna, Vera, Floor, Flore, Minke, Tamar.
Annelie vind ik wel een lieve naam, Saralinn vind ik geen naam... Liselot wel, maar twee keer de lie- is niet echt wat naar mijn mening. Ik zou dus Annelie als basis nemen en daar een mooie naam bij zoeken (zonder streepje). Maar goed, dat is mijn mening.
Wat vind je nog van;
Annelie en ..
Roosmarijn, Florijn, Jorinde, Willemijn, Jojanne, Marlene, Isabel, Laura, Marjolein, Violet
Ik vind persoonlijk een korte naam er wel stoer bij, wat minder bij elkaar gezocht en wat vlotter. Dus bijvoorbeeld;
Annelie en ...
Julia/Jula, Dagmar, Roos/Rosa, Janne/Janna, Vera, Floor, Flore, Minke, Tamar.
maandag 17 mei 2010 om 22:19
Ik vind Lent(h)e dan weer geen echte naam... ik hou de associatie met het seizoen. Maar een vriendin van mij heeft het wel als naam voor haar kind gebruikt en ik ken er meerdere.
Ik vind Rosalinn leuk klinken. Annelie en Rosalinn... maar ik sluit me ook wel aan bij Catooo, dat er nog veel meer mooie namen bij Annelie zijn. Ik zou dan wel weer kiezen voor een naam met twee of drie lettergrepen. Best lastig nog, zo! Maar misschien komt er nog meer moois langs.
Ik vind Rosalinn leuk klinken. Annelie en Rosalinn... maar ik sluit me ook wel aan bij Catooo, dat er nog veel meer mooie namen bij Annelie zijn. Ik zou dan wel weer kiezen voor een naam met twee of drie lettergrepen. Best lastig nog, zo! Maar misschien komt er nog meer moois langs.
fiorah wijzigde dit bericht op 17-05-2010 22:20
Reden: Nuance
Reden: Nuance
% gewijzigd
dinsdag 18 mei 2010 om 13:31
quote:el25 schreef op 17 mei 2010 @ 18:34:
Nog een , hopelijk, laatste vraag.
We twijfelen nu nog tussen Lent(h)e en Mare. Ik vind het nog steeds leuk als het bij onze andere dochters past, Merel en Jula.
wie geeft zn mening?
Bij Lent(he) moet ik echt meteen aan zomer, herfst en winter denken, vind ik persoonlijk geen echte naam. Dan vind ik Mare veel mooier. Alleen Merel en Mare vind ik weer een beetje teveel Jip & Janneke achtig. Hmmm lastig. Wat vind je anders nog van:
Merel, Jula en
Yenthe
Benthe
Mara(h)
Milla
Vera
Nog een , hopelijk, laatste vraag.
We twijfelen nu nog tussen Lent(h)e en Mare. Ik vind het nog steeds leuk als het bij onze andere dochters past, Merel en Jula.
wie geeft zn mening?
Bij Lent(he) moet ik echt meteen aan zomer, herfst en winter denken, vind ik persoonlijk geen echte naam. Dan vind ik Mare veel mooier. Alleen Merel en Mare vind ik weer een beetje teveel Jip & Janneke achtig. Hmmm lastig. Wat vind je anders nog van:
Merel, Jula en
Yenthe
Benthe
Mara(h)
Milla
Vera
dinsdag 18 mei 2010 om 13:38
quote:SummerDee schreef op 17 mei 2010 @ 20:08:
Pfff, Annelie & Liselot , staat logischer inderdaad nu ik het nog eens zie staan....en Saralinn .. aan elkaar ? Wat vinden jullie daarvan ?
Annelie vind ik heel erg leuk!
Ik vind dat Liselot er prima bij kan.
Maar ik snap de verwarring met Annelieselot op zich ook wel weer. Saralin vind ik weer een beetje ver gezocht.
Wat vind je van Annelie &
Rosa
Isabelle
Rosemarijn
Annabel (wel een beetje Jip&Janneke misschien)
Pfff, Annelie & Liselot , staat logischer inderdaad nu ik het nog eens zie staan....en Saralinn .. aan elkaar ? Wat vinden jullie daarvan ?
Annelie vind ik heel erg leuk!
Ik vind dat Liselot er prima bij kan.
Maar ik snap de verwarring met Annelieselot op zich ook wel weer. Saralin vind ik weer een beetje ver gezocht.
Wat vind je van Annelie &
Rosa
Isabelle
Rosemarijn
Annabel (wel een beetje Jip&Janneke misschien)
dinsdag 18 mei 2010 om 16:17
el25; Aukje vind ik leuker om te zien (de geschreven naam) dan uitgesproken. vooral de -je. Maar het kan op zich wel bij de andere twee namen. hoorde laatst iemand die heet zelf Noud en zn dochtertje werd geboren met de naam Maud. zou ik geloof ik nooit doen, vind het niet zo 'eigen', beetje teveel hetzelfde. Maar bij Bouke en Aukje valt dat denk ik nog wel mee, al heeft het dezelfde klank.
wat vind je van Livia? vind ik ook heel mooi bij de andere namen. Of Dagmar? Of Minne/Minke? Of Elke, Elle, Rosie, Violet, Lize/Lise (vind ik zelf ook een erg mooie naam)?
wat vind je van Livia? vind ik ook heel mooi bij de andere namen. Of Dagmar? Of Minne/Minke? Of Elke, Elle, Rosie, Violet, Lize/Lise (vind ik zelf ook een erg mooie naam)?
dinsdag 18 mei 2010 om 16:39
Thanks voor het meedenken meiden ! Isabel vind ik inderdaad ook wel leuk .... en ik ga nu het streepje/evenveel lettergrepen etc een beetje proberen los te laten ! Dank !
Ik vind Sara mooi !!!! Mooier dan Sarah trouwens .... Maar dat zelfde heb ik met Sofie en Sophie(mindermooi)
Het is een normale naam , maar je hoort 'm (altans ik) niet zo vaak, ik ken er 1 een kleinkind van een oude schoolmeester van me .... dus ook nog niet eens persoonlijk.
En als je op youtube zoekt naar Claudia de Breij - Saar, dan ga je meteen overstag denk ik
....
Ik had zelf dus eerst als naam Sara-Linn ... maar dat word hem waarschijnlijk niet..
Dames wat vinden jullie van Vera-Linn ? Ik ken een meisje dat zo heet ... van vroeger ...
Oh shit weer een streepje en 3 lettergrepen .. oeps
Ik vind Sara mooi !!!! Mooier dan Sarah trouwens .... Maar dat zelfde heb ik met Sofie en Sophie(mindermooi)
Het is een normale naam , maar je hoort 'm (altans ik) niet zo vaak, ik ken er 1 een kleinkind van een oude schoolmeester van me .... dus ook nog niet eens persoonlijk.
En als je op youtube zoekt naar Claudia de Breij - Saar, dan ga je meteen overstag denk ik
Ik had zelf dus eerst als naam Sara-Linn ... maar dat word hem waarschijnlijk niet..
Dames wat vinden jullie van Vera-Linn ? Ik ken een meisje dat zo heet ... van vroeger ...
Oh shit weer een streepje en 3 lettergrepen .. oeps
dinsdag 18 mei 2010 om 23:33
woensdag 19 mei 2010 om 09:47
woensdag 19 mei 2010 om 11:32