Meisjesnamentopic!
maandag 31 mei 2010 om 10:43
Thanks Catooo. De paar namen die ik leuk vind in jouw rijtje kunnen niet, want al in de omgeving. Jette zou ik Jet van maken en dat vind ik wel een erg leuke naam. Maar geloof toch dat ik Juul en Lot leuker vind.
En een aantal namen vind ik wel leuk, maar niet geweldig zoals Britt, Tes, Nora, Len, Lies, Hanne, Kris, Veere, Puck.
Roos wordt het sowieso niet. Hoewel dat al jaren echt onze meisjesnaam is, al toen ik zwanger was van Mees, vind ik Mees en Roos niet leuk bij elkaar passen. Beetje té; bloem en vogel. En er is pas een Roos in de buurt geboren.
Juul staat bij mij op 1, Lot bij manlief. Wordt nog lastig....
En een aantal namen vind ik wel leuk, maar niet geweldig zoals Britt, Tes, Nora, Len, Lies, Hanne, Kris, Veere, Puck.
Roos wordt het sowieso niet. Hoewel dat al jaren echt onze meisjesnaam is, al toen ik zwanger was van Mees, vind ik Mees en Roos niet leuk bij elkaar passen. Beetje té; bloem en vogel. En er is pas een Roos in de buurt geboren.
Juul staat bij mij op 1, Lot bij manlief. Wordt nog lastig....
maandag 31 mei 2010 om 19:13
quote:ananas107 schreef op 31 mei 2010 @ 18:31:
Goudkever, Juul en Lot zijn superleuke namen!
Bedankt, maar welke is nou het leukst.....zucht....
Heb je trouwens een reden voor de schrijfwijze Lieselotte?
Ik vind Liselotte, of beter nog Liselot eigenlijk leuker.
Wel heel erg leuke naam, ik ken ook een Liselot; leuk meisje!
Goudkever, Juul en Lot zijn superleuke namen!
Bedankt, maar welke is nou het leukst.....zucht....
Heb je trouwens een reden voor de schrijfwijze Lieselotte?
Ik vind Liselotte, of beter nog Liselot eigenlijk leuker.
Wel heel erg leuke naam, ik ken ook een Liselot; leuk meisje!
maandag 31 mei 2010 om 19:34
Juul is het leukst! Alleen zou ik de naam uitspreken als sjuul.. maar dat is dus een jongensnaam? Juul vind ik een hoog 'jut en jul' (juul) gehalte hebben...
Lot is ook leuk maar denk dat je dan snel Lotje krijgt. Dan zou ik eerder gaan voor Lotte met als evt afkorting lot...
Of wat vind je anders van Fay? of Babet? of nee Diede! Diede vind ik ook echt heel leuk...
Lot is ook leuk maar denk dat je dan snel Lotje krijgt. Dan zou ik eerder gaan voor Lotte met als evt afkorting lot...
Of wat vind je anders van Fay? of Babet? of nee Diede! Diede vind ik ook echt heel leuk...
maandag 31 mei 2010 om 21:13
quote:Pinkelotje11 schreef op 25 april 2010 @ 12:48:
Nog eventjes en ons gezin krijgt een kindje erbij. We hebben het nu lastiger om een naam te vinden dan bij onze vorige kindjes.
We willen geen namen die beginnen met E of L, om verwarring met de zussen te vermijden. En ook liefst minstens 2 lettergrepen, door de korte achternaam van mijn man.
Onze andere kinderen heten Eveline en Louise.
Dit zijn onze namen tot nu:
Manon
Amber
Rhune
Isabelle
HeleneVorige week is ons 3de meisje geboren en ze kreeg de naam Isabelle
Nog eventjes en ons gezin krijgt een kindje erbij. We hebben het nu lastiger om een naam te vinden dan bij onze vorige kindjes.
We willen geen namen die beginnen met E of L, om verwarring met de zussen te vermijden. En ook liefst minstens 2 lettergrepen, door de korte achternaam van mijn man.
Onze andere kinderen heten Eveline en Louise.
Dit zijn onze namen tot nu:
Manon
Amber
Rhune
Isabelle
HeleneVorige week is ons 3de meisje geboren en ze kreeg de naam Isabelle
dinsdag 1 juni 2010 om 12:49
dinsdag 1 juni 2010 om 15:18
dinsdag 1 juni 2010 om 20:00