Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
hmm, heb ooit een oppas linde gehad, niet zo'n leuk kind :S ... Rosalinn vind ik wel weer leuk .. ach we hebben nog even, ik blijf mee lezen hier, misschien doe ik nog inspiratie op :D !
Summerdee; tja lastig zeg Ik snap het wel hoor, als je een naam ooit heel mooi hebt gevonden blijft ie in die context gewoon prachtig, en anderen hebben die context er niet bij en gaan struikelen over de streepjes...

Annelie vind ik wel een lieve naam, Saralinn vind ik geen naam... Liselot wel, maar twee keer de lie- is niet echt wat naar mijn mening. Ik zou dus Annelie als basis nemen en daar een mooie naam bij zoeken (zonder streepje). Maar goed, dat is mijn mening.

Wat vind je nog van;

Annelie en ..

Roosmarijn, Florijn, Jorinde, Willemijn, Jojanne, Marlene, Isabel, Laura, Marjolein, Violet

Ik vind persoonlijk een korte naam er wel stoer bij, wat minder bij elkaar gezocht en wat vlotter. Dus bijvoorbeeld;

Annelie en ...

Julia/Jula, Dagmar, Roos/Rosa, Janne/Janna, Vera, Floor, Flore, Minke, Tamar.
Ik vind Lent(h)e dan weer geen echte naam... ik hou de associatie met het seizoen. Maar een vriendin van mij heeft het wel als naam voor haar kind gebruikt en ik ken er meerdere.

Ik vind Rosalinn leuk klinken. Annelie en Rosalinn... maar ik sluit me ook wel aan bij Catooo, dat er nog veel meer mooie namen bij Annelie zijn. Ik zou dan wel weer kiezen voor een naam met twee of drie lettergrepen. Best lastig nog, zo! Maar misschien komt er nog meer moois langs.
fiorah wijzigde dit bericht op 17-05-2010 22:20
Reden: Nuance
% gewijzigd
Daar was ik weer met nog een andere naam .

Wat vinden jullie van Sara/Sarah? Of is Eva gewoon veeeel leuker...
quote:el25 schreef op 17 mei 2010 @ 18:34:

Nog een , hopelijk, laatste vraag.

We twijfelen nu nog tussen Lent(h)e en Mare. Ik vind het nog steeds leuk als het bij onze andere dochters past, Merel en Jula.

wie geeft zn mening?

Bij Lent(he) moet ik echt meteen aan zomer, herfst en winter denken, vind ik persoonlijk geen echte naam. Dan vind ik Mare veel mooier. Alleen Merel en Mare vind ik weer een beetje teveel Jip & Janneke achtig. Hmmm lastig. Wat vind je anders nog van:

Merel, Jula en

Yenthe

Benthe

Mara(h)

Milla

Vera
quote:Bobbien schreef op 18 mei 2010 @ 12:16:

Daar was ik weer met nog een andere naam .

Wat vinden jullie van Sara/Sarah? Of is Eva gewoon veeeel leuker...

Sarah is ook leuk!

Gewoon Eva is ook erg mooooi hoor!

En wat vind je anders nog van Evie / Evy?
quote:SummerDee schreef op 17 mei 2010 @ 20:08:

Pfff, Annelie & Liselot , staat logischer inderdaad nu ik het nog eens zie staan....en Saralinn .. aan elkaar ? Wat vinden jullie daarvan ?

Annelie vind ik heel erg leuk!

Ik vind dat Liselot er prima bij kan.

Maar ik snap de verwarring met Annelieselot op zich ook wel weer. Saralin vind ik weer een beetje ver gezocht.

Wat vind je van Annelie &

Rosa

Isabelle

Rosemarijn

Annabel (wel een beetje Jip&Janneke misschien)
quote:MissShopping schreef op 18 mei 2010 @ 13:32:

[...]

Sarah is ook leuk!

Gewoon Eva is ook erg mooooi hoor!

En wat vind je anders nog van Evie / Evy?Evie/Evy vind ik niet mooi..
Bobbien; Ik vind Eva en Sara allebei leuk. Eva vind ik wat vrolijker en Sara iets liever/schattiger/tikkeltje alternatiever, maar het leuke is dan wel dat je er Saar van kunt maken.

Persoonlijk zou ik voor Eva gaan.
We twijfelen nu nog tussen Lent(h)e en Mare. Ik vind het nog steeds leuk als het bij onze andere dochters past, Merel en Jula.

wie geeft zn mening?

en wat vinden jullie van Aukje?

(papa heet Bouke) is dat storend?
el25; Aukje vind ik leuker om te zien (de geschreven naam) dan uitgesproken. vooral de -je. Maar het kan op zich wel bij de andere twee namen. hoorde laatst iemand die heet zelf Noud en zn dochtertje werd geboren met de naam Maud. zou ik geloof ik nooit doen, vind het niet zo 'eigen', beetje teveel hetzelfde. Maar bij Bouke en Aukje valt dat denk ik nog wel mee, al heeft het dezelfde klank.

wat vind je van Livia? vind ik ook heel mooi bij de andere namen. Of Dagmar? Of Minne/Minke? Of Elke, Elle, Rosie, Violet, Lize/Lise (vind ik zelf ook een erg mooie naam)?
Zouden jullie kiezen voor Sara of Sarah en waarom?
El25: Ik vind Aukje niet echt bij de andere twee namen passen, Lenthe is veel leuker!
Thanks voor het meedenken meiden ! Isabel vind ik inderdaad ook wel leuk .... en ik ga nu het streepje/evenveel lettergrepen etc een beetje proberen los te laten ! Dank !

Ik vind Sara mooi !!!! Mooier dan Sarah trouwens .... Maar dat zelfde heb ik met Sofie en Sophie(mindermooi)

Het is een normale naam , maar je hoort 'm (altans ik) niet zo vaak, ik ken er 1 een kleinkind van een oude schoolmeester van me .... dus ook nog niet eens persoonlijk.

En als je op youtube zoekt naar Claudia de Breij - Saar, dan ga je meteen overstag denk ik ;) ....

Ik had zelf dus eerst als naam Sara-Linn ... maar dat word hem waarschijnlijk niet..

Dames wat vinden jullie van Vera-Linn ? Ik ken een meisje dat zo heet ... van vroeger ...

Oh shit weer een streepje en 3 lettergrepen .. oeps ;)
Hmmm ... Annelie & Sara .... ook mooi ;)
Vera-Linn? Dan denk ik hier aan.
Saar vind ik mooi, die stond bij ons op het lijstje voor een meisje.
Ik vind Aukje een erg leuke naam. Maar ik vind het niet zo mooi bij Bouke passen. Lees: kies Lente, kies Lente, kies Lente!!!!!!!!!
bedankt voor al jullie reacties!

Hoop dat het twijfelen snel voorbij is!
SummerDee, Sarah (met h dus) staat op nummer 24 in de top zoveel van meisjesnamen. Dus misschien hoor je hem in de toekomst dan wel veel vaker hoewel het volgens mij wel ligt aan de regio waar je woont.
Ik zou Sarah kiezen, dat vind ik gewoon mooier. Geen idee waarom eigenlijk. Maar Sara is ook mooi. Ik vind het zelf mooier dan Eva, maar Eva is net zo'n leuke naam (snap je 'm nog?!).

Annelie en Sara vind ik echt een mooie combinatie trouwens. Vera-Linn vind ik echt niks. Vera alleen dan weer wel.
Ik vind Sara mooier dan Sarah, net als dat ik Nora leuker vind dan Norah. Lekker simpel, daar hou ik van.

SummerDee; Wat vind je dan van Anne en Saar? :D

vind ik echt leuk!

ok, maar bij Annelie vind ik Sara mooi! Vera-linn niet..weer zo ver gezocht.. Vera vind ik wel leuk trouwens, of Veerle.
quote:kaetje schreef op 18 mei 2010 @ 20:16:

SummerDee, Sarah (met h dus) staat op nummer 24 in de top zoveel van meisjesnamen. Dus misschien hoor je hem in de toekomst dan wel veel vaker hoewel het volgens mij wel ligt aan de regio waar je woont.Sara zonder h staat op nr 14.
Ik vind Zahra dan nóg mooier dan Sara. En dan ook uitgesproken met een Z, dat is net even zachter.

Eva is mooi, zo heet ik zelf

Maar Evie, of Ivy vind ik ook leuk.

Of Neva, dat is Eva met een N ervoor.
Ik werk sinds kort op een antroposofisch kdv en de namen die daar langs komen zijn soms ook echt wel apart zeg maar...

Denk aan:

Dahlia

Ninthe

Malin

Suleah

Nomie

Gemma

Elva

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven