Entertainment alle pijlers

X-Factor deel 4

07-05-2010 20:45 3253 berichten
Waar we beginnen met nog 7 acts van 4 juryleden en elke week de nieuwe stand van zaken noteren:

- Danielle

- Sarina

- Sumera

- Bad Boyz

- Janna

- Dony

- Maaike

- Jaap

- 4Granted

- Fierce

- Mathijs

- Kelvin

Waar we ons elke week verbazen over de styling die elke factor ontbeert.Waar we ons blijven verbazen over Stees haar gebrekkige komma-doseringWaar Martijn en Angela altijd lief zijn en die iedereen wel als papa en mama wil Waar je een sabeltandcavia het onzichtbare paard van Jaap kunt zien voeren Waar Bergje nog elke week haar nare herinneringen aan Janna wegschreeuwt.Waar we met ze alle kunne geniete van allerhande thema's als "Hollandse Hits" en "Wak".Waar niemand kan inbreken omdat iedereen gewoon van harte welkom is Geef de wokkels, de M&M's, de Malthesers en de bokkenpootjes door! Schenk nog een wijntje in of een kopje thee en kom er bij!
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag is Gordon er niet, en zal Edsilia Rombley zijn taak als coach en jurylid overnemen. Omdat hij met de Toppers moet optreden dan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik kom me er ook eventjes tegenaan bemoeien, nu de kranten vol staan van Sumera's vertrek. Ik heb wat gemist, begrijp ik?

Ik kijk alleen maar af en toe; Sumera was vanaf het begin absoluut mijn favoriet. De laatste paar weken heb ik x-Factor niet meer gezien. Ik erger me dood aan de juryleden: vaak prijzen ze degenen die in mijn ogen (en oren) het minst zijn de hemel in, terwijl degenen die ik goed vind afgekamd worden. Ik weet niet of het de kijkers beïnvloed.

Ik weet ook niet of dat ge-sms wel zoden aan de dijk zet: ik heb ooit voor wel honderden euro's ge-smst tijdens Op Zoek Naar Evita omdat m'n nichtje daar aan meedeed. In de ronde dat ze er tenslotte uitvloog, vertelde ze me na afloop doodleuk dat de sms'jes daar geen invloed op hadden gehad. "Het staat allemaal al lang vast, je denkt toch niet dat Joop en Erwin het publiek werkelijk laten beslissen waar ZIJ hun geld in moeten steken?" Stemmen doe ik dus niet meer. Het is bij RTL 4 vast niet anders als bij de Avro!

Toch ga ik vrijdag maar weer kijken, want stilletjes hoop ik dat Dony bij de laatste 3 komt te zitten. Ik heb namelijk gehoord dat als dat zo is, RTL 4 zijn ouders laat overkomen. Dat gun ik die jongen zo! Ik hoop dat het zo in het scenario staat. Want dat er een scenario is, daar twijfel ik niet aan.
anoniem_105946 wijzigde dit bericht op 17-05-2010 21:51
Reden: overbodige toevoeging
% gewijzigd
Pauline, wat zonde van je geld! En wat stom ook.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Yeh yeh, ik ben de schaamte gelukkig al voorbij. Maar stom was 't, daar heb je helemaal gelijk in!
Gelukkig dan maar.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je voor zoveel geld gaat sms-en, wél dat je je nichtje in de race wilde houden.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Nou ja, 't was ook niet in één keer natuurlijk. Ze bleef wel 5 of 6 rondes in de race. Elke week voor honderd euro sms'en.... ja, ik denk dat het zoiets wel was.

Het was niet stom, het was achterlijk van me! Maar goed, 't was m'n nichtje, en m'n eigen dochtertje was natuurlijk ook idolaat van haar. Enfin, aan ons heeft 't niet gelegen. Dacht ik.

Maar stom of niet: daar ging het nu even niet om. Het ging er om dat ik er sowieso niet meer in geloof. Of je er nu 1 of 100 stuurt.
Stacey wil gewoon graag winnen en kan niet tegen onrecht ( want dat is het natuurlijk, als 'haar' Sumera weg moet). Ik vind het schitterend dat ze niet verdrietig reageerd maar lekker duidelijk laat zien dat ze boos is en en het niet pikt.

Arrogant? Hoezo, Gordon doet toch precies hetzelfde?

Het zou een saaie boel zijn als iedereen zo moederlijk en lief reageert als Angela, juist het contrast is leuk.

Ik vond Stacey nooit veel aan, maar ik vind haar nu eerlijk gezegd best ok. Ze zegt gewoon wat ze vind op een hele directe manier. Ik mag dat wel.
quote:Marielle1410 schreef op 17 mei 2010 @ 13:58:

Vind de Bad Boyz juist helemaal niet nep! Echt de enige waar de energie ervan af drupt! Super!Ha, Marielle en Cassius, weet twee voor ons team erbij. We worden nog de grootste komende vrijdag hier!
Huts!
Willen jullie mijn avatar lenen

Hoop dat de BadBoyz er nog niet uitgaan deze week!
quote:xPauline schreef op 17 mei 2010 @ 21:50:

Toch ga ik vrijdag maar weer kijken, want stilletjes hoop ik dat Dony bij de laatste 3 komt te zitten. Ik heb namelijk gehoord dat als dat zo is, RTL 4 zijn ouders laat overkomen. Dat gun ik die jongen zo! Ik hoop dat het zo in het scenario staat. Want dat er een scenario is, daar twijfel ik niet aan.Het gaat om zingen, uitstraling. Niet om dat het zo fijn is als iemand zijn ouders overkomen...
Hey Hermans! Was jij niet met vakantie??
Huts!
Ik ga vannacht, koffer staat gepakt. Moedigen jullie de jongens aan namens mij?
Sure komt goed hoor! Fijne vakantie, geniet ervan!

Oh ja, ik heb een "dankjewel wat leuk, waar heb ik dat aan verdiend" sms terug gehad van leuke jongen na de ecard.

Ja. En nou??
Huts!
Wat een leuke reactie van hem. Klinkt aangenaam verrast in ieder geval. Misschien eens een praatje met hem aanknopen op werk? Ben ook nooit zo heel goed in dit soort dingen...
quote:BellatrixVanDetta schreef op 18 mei 2010 @ 19:26:

[...]

Ha, Marielle en Cassius, weet twee voor ons team erbij. We worden nog de grootste komende vrijdag hier! Ja, ze dansen tenminste ook lekker. Dony stond daar als een zoutzak bij zo'n nummer waar hij juist had moeten swingen.
Het kan natuurlijk best zijn dat er iets aan mijn oren mankeert, maar wat mij betreft is het dan wel een zoutzak die duizend keer beter zingt dan de BadBoyz.

En wat is nou eigenlijk die x-Factor van de BadBoyz dan? Ik zie of hoor 't niet. Ik zie alleen maar een paar jonge, springerige knulletjes waarvan ik me eerder afvraag of ze hun huiswerk wel af hebben dan wanneer hun eerste cd in de winkel ligt.
xPauline, ik heb ook zoiets gehoord over Popstars.

Ik ken iemand die de liveshows heeft gehaald, daar was het zo dat je het aan kunt geven als je er uit wilt. Ook al heb je dan de meeste stemmen, je mag er zo uit. Zo waren er meer dingen waaruit bleek dat vooraf bepaalde personen naar voren worden geschoven, waar een jury veel in ziet. De stemmen tellen dan deels of helemaal niet mee.

Ook was het zo dat diegene bepaalde dingen liever niet wou doen, en lag er als 1 van de eersten uit.

Ik zeg natuurlijk niet dat dit overal zo is, maar als ik het verhaal van xPauline lees en terug denk aan de Popstars verhalen, weet ik niet of ik het stem-gebeuren wel moet geloven. Ik doe er in ieder geval niet meer aan mee.
Effie, ik ben een uiterst goedgelovig type. En nee, misschien is het niet overal zo. Die Popstarverhalen ken ik niet, hoe het met Idols of x-Factor gaat: geen idee.

Bij Op Zoek Naar... was er een onafhankelijke notaris die het stemmen controleerde. Notarissen hebben een beroepseed, dus die mogen de zaak niet bedonderen. Dat zal de goede man dan ook vast niet hebben gedaan.

Wat daar gebeurde (of dat was althans de uitleg van de kandidates zelf aan mij) was dat wanneer iemand anders dan de door de club van J van de Ende beoogde winnares publieksfavoriet dreigde te worden, deze club gewoon zelf een bundel van 10.000 sms-jes er tegenaan gooide. Of zoveel als nodig was.

Vaak was zoveel niet eens nodig. Het ligt over het algemeen allemaal heel dicht bij elkaar, heb ik begrepen.

Bedankt trouwens voor je reactie! :-)
quote:pearle schreef op 18 mei 2010 @ 20:07:

[...]

Het gaat om zingen, uitstraling. Niet om dat het zo fijn is als iemand zijn ouders overkomen...Sorry, dat had ik inderdaad nog niet geschreven: dat ik hem erg goed vind zingen. En dat telt voor mij toch meer dan hoe iemand eruit ziet. Zeker als ik naar zijn of haar cd'tje luister.
Het thema van morgenavond is paparazzi. Wat moet ik me daarbij in vredesnaam voorstellen?
Ik vind hier dingen van.
Geen idee. Ze zullen toch niet op het podium een krantje gaan zitten lezen?

(dankzij dit topic ga ik vanavond wel gelijk weer kijken, natuurlijk)
Even brainstormen...

Bad Boyz: Glass Onion, The Beatles

Maaike: Ain't nobody's business, Billie Holliday

Kelvin: Candle in the wind, Elton John (achter de vleugel)

Jaap: Leave me alone, Michael Jackson

Dony: Somebody's watching me, Rockwell
Ik vind hier dingen van.
The ballad of John and Yoko, zou ook nog kunnen.

Of Fame.

Of Jesus Christ Superstar.

En het ballet heeft zich verstopt in het decor, uitgedost met telelenzen.
Ik vind hier dingen van.
Wie zou Lady Gaga - Paparazzi zingen?
Stressed is just desserts spelled backwards
Paparazzi zingen..... Goed idee!

En als die kandidaat, maakt niet uit wie, het ook maar half zo mooi doet als dit 13 jarige jongetje uit Amerika, ga ik er alsnog een sms'je aan wagen... dat beloof ik! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=bxDlC7YV5is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven