Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Prumke, is het een HBO functie? Want dan vind ik 1600 bruto wel erg laag als startsalaris. 1900-2000 bruto lijkt me dan meer realistisch. Google anders eens op startsalaris HBO om een idee te krijgen!
Prumke, ik verdiende 8 jaar geleden als startende HBO'er 1850 euro bruto. Toen was ik 25. Mij lijkt 1600 bruto wel wat aan de lage kant. Ik zou wel wat hoger inzetten. Succes!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
.....
wupje, ben toch wel heel benieuwd waar jij met je spw bent gaan werken... en dan 4300 bruto per maand verdient...
quote:zonnetje82 schreef op 10 mei 2010 @ 21:33:

wupje, ben toch wel heel benieuwd waar jij met je spw bent gaan werken... en dan 4300 bruto per maand verdient...Anders ik wel.. Doe mij ook zo'n baan!
quote:Michelle90 schreef op 12 mei 2010 @ 14:08:

[...]

Anders ik wel.. Doe mij ook zo'n baan!Niet te snel, we weten nog niet wat ze ervoor moet doen
.....
quote:wupje schreef op 13 mei 2010 @ 12:59:

***Wupje: wat knap dat je als alleenstaande (en nog jonge!) moeder zo'n goedbetaalde baan hebt weten te krijgen die je in staat stelt om met je kindjes een leuk leven te leiden. Applausje!
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 17-08-2010 22:11
Reden: quote op verzoek verwijderd
% gewijzigd
quote:elska schreef op 13 mei 2010 @ 16:27:

[...]

Wupje: wat knap dat je als alleenstaande (en nog jonge!) moeder zo'n goedbetaalde baan hebt weten te krijgen die je in staat stelt om met je kindjes een leuk leven te leiden. Applausje! thanks!
quote:zonneschijn10 schreef op 08 maart 2010 @ 21:54:

[...]

Eerlijk gezegd schrik ik daarvan, want zoveel verschillen we niet qua maandloon.

Ik heb namelijk ook SPW3 gedaan en ben 20 jaar. Ik werk nu een klein jaartje in de kinderopvang. Ik werk 25 uur p/w en ik verdien 989 euro per maand netto.

Ik begin maandag op een kdv/bso voor 25 uur p/w/ Ik ben zelf 22 jaar en heb SPW-4 gedaan. Ik zal wss hetzelfde verdienen, misschien iets mee ivm leeftijd? en opleiding? Maar goed, dit is een mooi bedrag..

Groetjes MMR
Je begint maandag, maar je weet niet wat je gaat verdienen?

Heb je nog geen contract getekend dan?
Leeftijd: 32

Opleiding: Sociale wetenschappen

Functie: Adviseur

Werkervaring: 5 jaar

Bruto Salaris: 4100

Netto Salaris: 2400

9 weken vrij per jaar.
Leeftijd: 22

Opleiding: HBO (Bedrijfseconomische richting, nog mee bezig)

Beroep: Financiële administratie

Ervaring: 4 jaar

Fulltime

¤ 2.050 bruto per maand

Ik ben inmiddels aan het solliciteren en wil toch wel een euro of 500/600 omhoog met mijn brutoloon.

Ik heb gemerkt dat mijn ervaring en studie wel goed gewaardeerd worden, dus dat lijkt me wel een haalbaar doel.
quote:diedietje schreef op 15 mei 2010 @ 11:30:

Je begint maandag, maar je weet niet wat je gaat verdienen?

Heb je nog geen contract getekend dan?Ze wilde dat ik snel zou beginnen en door de rare dagen en het laat beslissen van het feit dat ik toch gister mocht beginnen heeft er toe geleid dat ik nog geen contract getekend heb. Maar ik krijg hem wss vandaag of morgen. Ik blijf er iig goed achteraan gaan. Het was iig geen probleem dat het nog niet getekend was...
quote:MMR schreef op 18 mei 2010 @ 08:51:

[...]

Ze wilde dat ik snel zou beginnen en door de rare dagen en het laat beslissen van het feit dat ik toch gister mocht beginnen heeft er toe geleid dat ik nog geen contract getekend heb. Maar ik krijg hem wss vandaag of morgen. Ik blijf er iig goed achteraan gaan. Het was iig geen probleem dat het nog niet getekend was...

Nee voor hun is het geen probleem, voor jou wel! Voor welk salaris ben je nu aan het werk dan? Wat als ze je 2 weken laten werken en zeggen dat je niet meer hoeft te komen en je vervolgens ook niet betalen? Of je minimumloon willen betalen?

Dan heb jij geen poot om op te staan! Nooit gaan werken voordat je iets getekend hebt. Als ze willen dat je snel aan de slag gaat, dan zorgen zij maar snel voor een contract. Een standaard contract is zo uit te draaien.
21 jaar

fulltime grafisch vormgever (MBO)

1100 euro p.m.
hbo-verpleegkundige

32 uur

1550 netto p.m
quote:diedietje schreef op 18 mei 2010 @ 09:53:

[...]

Nee voor hun is het geen probleem, voor jou wel! Voor welk salaris ben je nu aan het werk dan? Wat als ze je 2 weken laten werken en zeggen dat je niet meer hoeft te komen en je vervolgens ook niet betalen? Of je minimumloon willen betalen?

Dan heb jij geen poot om op te staan! Nooit gaan werken voordat je iets getekend hebt. Als ze willen dat je snel aan de slag gaat, dan zorgen zij maar snel voor een contract. Een standaard contract is zo uit te draaien.Ik heb vanmiddag het contract gekregen, ga hem morgen inleveren. Ik zou het ook niet meer doen, was ook niet heel slim. Maar goed al doende leert men...
quote:Padje schreef op 18 mei 2010 @ 08:47:

Leeftijd: 22

Opleiding: HBO (Bedrijfseconomische richting, nog mee bezig)

Beroep: Financiële administratie

Ervaring: 4 jaar

Fulltime

¤ 2.050 bruto per maand

Ik ben inmiddels aan het solliciteren en wil toch wel een euro of 500/600 omhoog met mijn brutoloon.

Ik heb gemerkt dat mijn ervaring en studie wel goed gewaardeerd worden, dus dat lijkt me wel een haalbaar doel.

Hoe kun je nou vier jaar werkervaring hebben op die leeftijd met studie? En als je werkervaring zegt ga ik dus uit van relevante werkervaring he, niet een bijbaan van max 10 uur oid per week...

Denk dat je erg hoog inzet, maar de nee heb je en de ja kun je krijgen. Niet geschoten is altijd mis enzo.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:zusje78 schreef op 18 mei 2010 @ 23:22:

[...]

Hoe kun je nou vier jaar werkervaring hebben op die leeftijd met studie? En als je werkervaring zegt ga ik dus uit van relevante werkervaring he, niet een bijbaan van max 10 uur oid per week...

Denk dat je erg hoog inzet, maar de nee heb je en de ja kun je krijgen. Niet geschoten is altijd mis enzo. 2550 bruto érg hoog? Ik ga er vanuit dat Padje aan het afstuderen is, en voor een HBO 'starter met ervaring' is 2550 in tijden van crisis niet lelijk, maar 'érg hoog' is anders. Ik zeg: mooi streven!

[...]

Denk dat je erg hoog inzet, maar de nee heb je en de ja kun je krijgen. Niet geschoten is altijd mis enzo. Volgens mij bedoelt ze dat ze eerst MBO gedaan heeft en nu is ze nog bezig met HBO.
Voor een 22-jarige vind ik het aan de hoog ja... en ik weet niet wat jij bedoelt met in tijden van crisis, maar bij ons betekent het bakken met sollicitaties op vacatures, dus keuze zat. Dat is niet bijster gunstig voor je onderhandelingspositie...
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Leeftijd: 23

Opleiding: HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening

Beroep: casemanager bij gemeente

Ervaring: minder dan 1 jaar

Fulltime (36 uur pw)

¤ 2.509,- bruto per maand

Komt neer op ¤1700,- netto

24 vakantiedagen

[...]

Denk dat je erg hoog inzet, maar de nee heb je en de ja kun je krijgen. Niet geschoten is altijd mis enzo.

Ik ben op mijn 18e begonnen aan de uni, na 2 maanden gestopt en gaan werken. Ik ben toen redelijk snel begonnen met een HBO studie (aan een particulier instituut, dus ingericht met avondlessen voor de werkende mensen). Ik werk dus fulltime sinds mijn 18e en volg in de avonduren mijn studie. Mijn werkervaring is dus relevant, het is geen weekendbaantje in de kroeg oid .

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb de werkervaring naar boven afgerond, het zijn eigenlijk maar 3 jaar en 8 maanden... :P
Leeftijd: 24

Opleiding: WO psychologie

Beroep: psycholoog ouderenzorg

Ervaring: 1,5 jaar

Fulltime (36 uur pw): ¤ 3311,- bruto per maand

Komt neer op ¤2000,- netto voor 32 uur.

21 vakantiedagen

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven