Te snel afgekapt?

19-05-2010 00:27 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik weet dat er veel onderwerpen zijn over daten (via internet) en "vind hij me leuk" enz., maar zit een beetje met het volgende: Ik heb een leuke man die ik al kende de afgelopen dagen beter leren kennen. We hadden elkaar toegevoegd op Facebook, Hyves, the whole shebang

Het ging snel, qua contact. Veel mailtjes via Hyves, toch maar weer eens MSN uit het stof getrokken en veel gechat, was niet toespelerig maar wel duidelijk dat we naar iets toewerkten, oftewel: de ontmoeting.

Kortom, het léék leuk. Totdat we er wat dieper op in gingen en hij vroeg naar mijn vorige relatie, wat over die van hem vertelde en.. zoals zo vaak: Ik geniet van het vrijgezel zijn, heerlijk! Ik wil heel graag een date, zolang ik maar vrijgezel blijf!

(Dat was even een samenvatting van wat ie schreef)

Even voor de duidelijkheid; Ik weet dat het vaak zo gaat. Maar het begint zo frustrerend te worden. Daarom heb ik vrij snel spijkers met koppen geslagen toen ik nogal beduusd wat snel afsloot onder het mom van "gaan slapen". Ik heb een mail gestuurd waarin ik heb uitgelegd dat ik bij nader inzien niet een date wil met als reden dat ik eventueel wél open sta voor iets langdurigers/een relatie.

Ik heb em al verzonden, maar gewoon even voor die twijfelkipje: heb ik er goed aan gedaan? Of had ik em het voordeel van de twijfel moeten gunnen. Wat vinden jullie/wat is jullie ervaring hiermee?
Allereerst vind ik het erg stoer dat je gewoon hebt gezegd dat jij wél toe bent aan een relatie!

Twee: ik denk dat iedereen die internet-date min of meer op zoek is naar een relatie. Misschien niet in eerste instantie, maar wel op termijn.

Conclusie: als hij een oprechte kerel is, laat hij weten nog steeds geinteresseerd te zijn. Niet in gelijk huisje-boompje-beestje, maar wel in een ontmoeting. Is hij dit niet, dan is hij nog niet toe aan een relatie omdat hij bang is op zn bek te gaan. Dat kan ook.
Hoi Eefje!

Kan niet slapen dus reageer even op je berichtje

Tsja.. ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben. Het is natuurlijk wél fijn om te weten wat zíjn verwachtingen zijn voordat je elkaar ziet.

Ik snap wel dat je jezelf in bescherming wilt nemen. Wat bedoel je eigenlijk met 'hem het voordeel van de twijfel gunnen?'

Ik heb een leuke man leren kennen via RP, al een tijdje gemaild en vanavond voor het eerst gebeld. En was ie toch heel anders dan ik me had voorgesteld.. daar moet ik nog een beetje aan wennen zeg maar

Ik ben benieuwd hoe hij reageert op je mailtje!

Liefs Bubbell
littlemissvixen: een: jeetje, bedankt! twee: zo had ik het inderdaad nog niet bekeken, maakt het ook makkelijker dat ik die mail heb gestuurd, de bal ligt nu bij hem en als ik niks hoor/als hij het zo laat heb ik inderdaad wel de eer aan mezelf gehouden.

Soms denk ik alleen wel eens van; ben ik niet snel te eerlijk daarover (het aan een serieuze relatie toe zijn) Kan natuurlijk ook een beetje afschrikken. Maar ja, als iemand dat ook zo duidelijk aan mij aangeeft.. dan kan ik eigenlijk ook niet anders.
Eens met littlemissvixen, ik vind het ook stoer dat je dat gewoon tegen hem gezegd hebt!

Ik zou de engeltjes vragen dit topic te verplaatsen naar relaties.
Hai Bubbel!

Ah herkenbaar, waarvoor dank! Ja, leek me toch wel het beste, ik heb wel eerder wat minder au serieux gedate en toen ging ik toch meer voelen en dan houdt het vaak wel op.

De laatste tijd ben ik daar wel klaar mee, haha. Ik bedoelde eigenlijk dat je ook wel vaak hoort dat een van beide er eerst niets van moest weten om iets serieus te beginnen en dat het dan toch erg omslaat, maar misschien zijn dat wel luchtkastelen hoor.

Oh dat is leuk en erg herkenbaar, van dat bellen Is wel heel apart dan hé? Je hoort toch een stem, intonatie, of iemand op zijn gemak is, je leert iemand toch weer beter kennen. Was het ondanks dat een leuk gesprek?

Ik heb nu ook weer voor mezelf gehad dat ik er wel bijblijf om snel iets af te spreken. Dan heb je vaak wel snel duidelijk hoe iemand erin staat, maar het is ook ongelooflijk spannend soms hoor.

Ik ook! Ik heb het vermoeden dat ie al is gaan slapen.

Liefs Eef
oh chips, dat had ik dus niet gezien, moet ik dan in het moderator topic van overig dat verzoek doen?
Ja waardeloos is dat, zo'n vreselijk leuke man (denk je, hoop je ) die aangeeft alleen te willen daten, verder niks. Maar hij is zó leuk dat je ondanks dat, hem eigenlijk toch wilt zien..

En dan kan t natuurlijk altijd dat hij toch verliefd word, ondanks dat hij geen relatie wil. Das eigenlijk de gok..

Hihi, ik ben nog helemaal in de war van dat telefoontje. We hebben bijna een uur gebeld. Inderdaad, zijn stem en zijn intonatie waren zó anders dan ik dacht.. Hij was wel heel leuk en grappig, maar ook vrij dominant en wat bekakter dan ik dacht. Nou ja, ik kan t niet goed uitleggen, haha..

We hebben nog niks afgesproken.. en ik moet er ook nog even over nadenken. Denk wel dat ik hem wil zien. Ik heb trouwens geen idee wat hij verwacht.. ik ga ervan uit dat hij wel open staat voor een relatie, maar misschien zit ik er helemaal naast..

Slaap lekker straks!

X Bubbell
Uhm ja, volgens mij kan dat idd in het moderator topic
hihi, sorry, ik moet nodig gaan slapen: word = wordt
Heb je eigenlijk al wat van hem gehoord?

Hij ligt waarschijnlijk te slapen nu
Hey Bubbell

Ik zal nog even reageren en dan ook maar snel naar bed (nadeel van een dagje vrij hé?)

Oh wat grappig inderdaad, dat had ik ook een keer met iemand, zó anders, maar toch heel leuk! In dat geval is het niet wat geworden maar de date was ondanks dat erg gezellig en ik ben blij dat ik het gedaan heb

Heb je eerder zo gedate? Ik doe het nu wat regelmatiger maar wel met lange tussenpozen, soms ben ik het wel een beetje zat, ha ha.

Internet is leuk, maar je kunt zo'n enorm rookgordijn optrekken over wie je bent en dan stiekem in het echt toch heel anders zijn dat dat me soms wat tegen gaat staan.

Heb inderdaad een verzoek gedaan

Nog niks gehoord maar dat verwachtte ik qua tijdstip ook wel. Ben ook benieuwd inderdaad, al denk ik dat het nu wel klaar is voor hem, haha ;)

Oh ja, nog even over iemand stiekem toch wel heel leuk vinden al wil hij geen vaste relatie: ook erg herkenbaar. Dat je echt in de strijd ligt met: zal ik dan toch maar genieten van het moment? En: nee, hou de eer aan mezelf ;)

Slaap lekker!

Eef
Verplaatst naar Relaties.
Heey Eefje!

Even stiekem vanaf mijn werk een berichtje

En, al wat gehoord van hem? Als je nu niks meer hoort, zegt dat ook wel iets over hem he?

Wat je zegt klopt precies! Je kunt je via internet zó anders voordoen dan je bent (bewust of onbewust).. ik word daar ook wel eens moe van.

Dit wordt voor mij de tweede date. De eerste was niks, laten we het daar maar op houden :-) Die was veel kleiner dan in zijn profiel stond en wilde eigenlijk alleen maar zoenen en sexen, heel pervers. Bah! (is er dan ook niet van gekomen, haha)

Je hebt echt gelijk, hou de eer aan jezelf!! Maar t is zo verleidelijk he, om het tóch van het moment te willen genieten.

X Bubbell
Jij ervaart het zo, jij wilt niet daten als er geen potentie tot een relatie in zit. Waarom zou je het dan te snel hebben verstuurd? Dat snap ik niet helemaal.

Had je liever een tijdje aan een touwtje gebungeld, of in een situatie gezeten waar je niet in wilde zitten? Daten tegen je zin in?
Eefje ik vind het een goeie aktie. Als hij meteen aangeeft dat hij vrijgezel wil blijven, dan heeft daten weinig zin als jij op zoek bent naar meer. Prima gedaan. Als hij het toch eigenlijk niet zo bedoelde en wel open staat voor meer, komt hij wel bij je terug.
Ik ga zo naar de film maar ontdek dat er meer reacties zijn dus even snel en vanavond zal ik persoonlijk antwoorden.

Niks gehoord op dat mailtje maar ook wel een beetje verwacht.

Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan zo. Ik had inderdaad liever niet gebungeld, is al eens gebeurd en dat is helemaal niks.

Toch zijn er soms contacten waarbij het zo leuk gaat dat je

hoopt dat die ander ook eventueel meer wil op de lange duur.

Dan is het nogal lastig om gelijk de boel af te kappen omdat iemand ondanks die instelling verder wel een heel leuk persoon is.

Vandaar dat ik nogal twijfelde dus ;)

Vanavond meer,

eef

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven