Hapjes
dinsdag 18 mei 2010 om 23:16
dinsdag 18 mei 2010 om 23:21
Niet raar. Deed mijn zoon ook, hij heeft uiteindelijk logopedie gekregen om stukjes te leren eten.
Overigens vind ik de overgang van 6 maanden naar 8 maanden potjes wel erg groot, qua structuur. Van niks naar brokken. Mijn dochter had helemaal geen problemen met eten maar trok die potjes in het begin ook niet. Je zou die potjes ietsje fijner kunnen maken (net wat grover dan ze gewend is) en dat langzaam opbouwen (steeds wat grover als het goed gaat).
Overigens vind ik de overgang van 6 maanden naar 8 maanden potjes wel erg groot, qua structuur. Van niks naar brokken. Mijn dochter had helemaal geen problemen met eten maar trok die potjes in het begin ook niet. Je zou die potjes ietsje fijner kunnen maken (net wat grover dan ze gewend is) en dat langzaam opbouwen (steeds wat grover als het goed gaat).
dinsdag 18 mei 2010 om 23:44
dinsdag 18 mei 2010 om 23:46
Heb je zelf wel eens een hap van die meuk genomen? Gatver, ik ging er ook van over mijn nek. Ik geef haar dus groot gelijk.
Daar heb je natuurlijk niets aan, daarom nog iets opbouwends: je zou kunnen proberen om het eten steeds iets grover aan te bieden, elke week (ofzoiets) telkens iets meer stukjes. Dan kan ze aan dat mondgevoel wennen.
Daar heb je natuurlijk niets aan, daarom nog iets opbouwends: je zou kunnen proberen om het eten steeds iets grover aan te bieden, elke week (ofzoiets) telkens iets meer stukjes. Dan kan ze aan dat mondgevoel wennen.
woensdag 19 mei 2010 om 08:00
Opzich niet raar, het is lastig voor kleintjes om stukjes te leren eten. Heeft ze al veel tanden en kiesjes om goed mee te kauwen?
Je zou eventueel het nog wat meer kunnen prakken.
Persoonlijk zou ik haar gewoon lekker met jullie mee laten eten en dan even opletten met zout en saus gebruik. Die potjes smaken echt allemaal bijna hetzelfde en niet lekker
Je zou eventueel het nog wat meer kunnen prakken.
Persoonlijk zou ik haar gewoon lekker met jullie mee laten eten en dan even opletten met zout en saus gebruik. Die potjes smaken echt allemaal bijna hetzelfde en niet lekker
woensdag 19 mei 2010 om 08:30
De oudste is gestopt met warm eten vanaf 8 maanden. Ze is nu 3,5 en eet nog steeds geen warm eten. Nou ja... pannekoeken, pizza en pasta gaan wel naar binnen en verder is het 1 hap per maaltijd. Die moet ze proefen en verder eet ze niets.
Mijn jongste eet alles.... ze is nu 17 maanden maar haar maak je overal blij mee (olijven, asperges etc.). Ligt ook echt aan je kind hoor. De een houdt van warm eten en de ander niet. Heeft niet altijd met stukjes te maken denk ik.
Mijn jongste eet alles.... ze is nu 17 maanden maar haar maak je overal blij mee (olijven, asperges etc.). Ligt ook echt aan je kind hoor. De een houdt van warm eten en de ander niet. Heeft niet altijd met stukjes te maken denk ik.
woensdag 19 mei 2010 om 10:27
Hier ook herkenbaar. Mijn dochter wilde niets van vast voedsel weten. Van 6 tot 8 maanden dagelijks fruithapje/groentehapje/ pap geprobeerd en alles werd consequent uitgespuugd. Vanaf 8 maanden wel langzaam begonnen met eten, maar pas ergens met 16-18 maanden de overgang naar stukjes gemaakt. Nu is ze 2 jr en 9 mnd en sommige dingen eet ze nog steeds niet (vlees bijvoorbeeld, de structuur ervan vindt ze heel raar in de mond, zegt ze).
Geduld is dus een schone zaak. Sommige kinderen hebben gewoon wat langer de tijd nodig
Geduld is dus een schone zaak. Sommige kinderen hebben gewoon wat langer de tijd nodig
woensdag 19 mei 2010 om 10:36
Ik herken het ook. Dochter kreeg alleen potjes als wij iets aten wat ze niet mocht hebben of als we een dagje weg gingen. Maar met 8 maanden moest ze de potjes ook niet. Ik deed de staafmixer er doorheen zodat er wel kleine stukjes waren maar het niet zo grof was. Ik raad je wel aan om elk potje dat je haar geeft zelf ook even te proeven. Vaak begrijp je dan ineens waarom ze sommige smaken niet moeten.
Erger u niet, verwonder u slechts!
woensdag 19 mei 2010 om 10:40
tama eet je dochter wel koud vlees? vleeswaren bijvoorbeeld. Mijn dochter eet ook geen vlees omdat ze het gek vind. Maar een plakje worst gaat er wel in. Nu doe ik het om en om. De ene dag krijgt ze een plakje worst bij het eten en de andere dag krijgt ze vlees. Ik noem alles worst. karbonadeworst bijvoorbeeld en vaak eet ze dan een paar stukjes van mijn vlees op.
Erger u niet, verwonder u slechts!
woensdag 19 mei 2010 om 10:48
En als je haar nou gewoon echt grote stukken geeft, die ze zelf kan vasthouden en van af kan happen? Dan doet ze het zelf, dus dan is de neiging om te kokken misschien minder/weg. Dus gewoon een hele gekookte aardappel geven en haar daarvan laten afbijten. Zo heb ik het met beide kinderen gedaan en die hebben echt bijna nooit gekokhalsd. Alleen als er per ongeluk een te groot stuk af kwam, maar dat werkten ze er dan heel effectief direct weer uit.
..
woensdag 19 mei 2010 om 15:37
Beetje offtopic, maar nav de worst, mijn zoontje uit juist alleen vlees als er een botje aan zit. Hij lust dus kip, maar geen kipfilet, karbonades en spare-ribs.
Ontopic, zelf koken lijkt me de oplossing. Deed zelf 1 keer in de maand een hele stapel potjes maken op voorraad en die in de vriezer.
Of naast postjes ook hele stukjes aanbieden? Bv stuk broccoli, worteltje. Goed zacht koken, en met de hand op laten eten.
Ontopic, zelf koken lijkt me de oplossing. Deed zelf 1 keer in de maand een hele stapel potjes maken op voorraad en die in de vriezer.
Of naast postjes ook hele stukjes aanbieden? Bv stuk broccoli, worteltje. Goed zacht koken, en met de hand op laten eten.
woensdag 19 mei 2010 om 15:40
Misschien eens in plaats van iets wat geprakt of gepureerd is, gewoon stukken aanbieden? Een wortel of banaan in de hand? Google maar eens op rapley-methode.
Voor veel kinderen is het ook een rare structuur. Potjes voor die leeftijd zijn snot met stukjes. Ze weten niet of ze gewoon door kunnen slikken of dat ze moeten kauwen.
Voor veel kinderen is het ook een rare structuur. Potjes voor die leeftijd zijn snot met stukjes. Ze weten niet of ze gewoon door kunnen slikken of dat ze moeten kauwen.