November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
mijn schoonloeder meenemen??? ECHT NIET
Zit O lekker op te wachten hahahahaah (ik zou zo weggaan echt hoor...)
quote:origineel schreef op 19 mei 2010 @ 14:08:

Chica, vangen is knap!!!!!

Oh ja? (nu ben ik helemaal trots).

Ze loopt natúúrlijk voor in haar motorische ontwikkeling
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Volgens mij is dat serieus knap!! (Tijn kan nu nog niet vangen en ik weetd at het pas op de kleuterschool een beetje "moet") dus met recht trots!!!
Ahhh Lijnes, toe nou, kan ze mooi als oppas fungeren Of is ze te ontaard?

Offeh, waarom heb je ons eigenlijk niet uitgenodigd op Tijn's feestje je wist toch dat we in de buurt zouden zijn?
quote:Lijnes schreef op 19 mei 2010 @ 14:20:

Zit O lekker op te wachten hahahahaah (ik zou zo weggaan echt hoor...)

Nou dan parkeer je schoonmoeder gewoon bij de zandbak en dan kunnen wij lekker kletsen. Of je laat die man die het vlees snijdt op zondag eens op een "speelse" wijze zijn kinderen weer herontdekken

Ach O, die kan alles aan dat is een superwomen, die stopt pas als ze er letterlijk bij neervalt

(hoe is het eigenlijk gezondheids technisch O?)
helaas ibbel, ze is te ontaard...

Enne je bent natuurlijk welkom hoor om hier gezellig tussen mijn stoffige familie te komen zitten heerlijk! het is een km of 25 meer naar het zuiden vanuit O
Ik ga nu met Madelief naar de tandarts. Het arme kind heeft Kaasmolaren (een foutje in de aanleg) waardoor ze geen glazuur heeft op haar eerste vier blijvende kiezen. Ze had de vorige keer een gaatje en dat word nu gevuld. Bah, ik heb zelf nog nooit iets gehad aan mijn tanden en nu gaat die tandarts met haar enge boor in de kiesjes van mijn meisje zitten boren...
Ff gegoogled hoor. Hieronder dus wat ze ongeveer motorisch op welke leeftijd moeten kunnen. Anniek is dus een keertje vroeg ergens mee want ze vangt die bal echt niet met gestrekte armen hoor en overhands gooien gebeurd hier al heel lang, wat leuk zeg? Een nieuwe ervaring voor deze moeder. Ik zal die andere dingen ook eens checken hahaha kan ik nog trotser zijn zometeen.

Sara ook meteen even "gecheckt" en die ligt mooi op schema zo te zien (als we dan het billenschuiven als kruipen zien )

Voor meer info deze link

Klikken maar

2,6 - 3 jaar Kan springen, met de voeten uiteen

Springt van een traptrede af, met beide voeten tegelijk

Begint alternerend (links/rechts afgewisseld) de trap te lopen, eerst met, later zonder hulp

Kan tijdens het rennen van richting veranderen

Beheerst nu het op de tenen lopen

Kan op een driewieler fietsen

Kan een grote bal vangen, met gestrekte armen en gooien zonder het evenwicht te verliezen

Kan in een bepaalde richting gooien

Vanaf deze fase zijn de lichaamsbewegingen vloeiender en evenwichtiger geworden

Het grijpen is nu een dwarsgreep met gestrekte wijsvinger

Kind kan nu eten met vork, eventueel met lepel en vork (of mes)

3 - 4 jaar Komt vanuit de rugligging overeind door slechts licht op de elleboog te steunen en op de zij te draaien

Kan met aaneengesloten voeten een paar maal achter elkaar springen

Kan op 1 been het evenwicht bewaren

Kan goed alternerend (links/rechts afgewisseld) traplopen

Bij het lopen zwaait het kind met de armen, de voeten bij elkaar

Kan nu enkele sprongen hinkelen

Kan over een touw heen springen (± 5 cm hoog)

Kan vèrspringen, zich met beide voeten tegelijk afzettend (± 20 cm)

Gooit de bal overhands (± 1 m)

Vangt de bal met beide handen, maar drukt deze nog tegen het lichaam; buigt wel de armen

Het kind is nu zeer druk in zijn bewegingen, en doet graag evenwichtsoefeningen; het heeft veel ruimte nodig

Schrijfgereedschap wordt niet langer met de gehele hand, maar met de vingers vastgepakt, de hand nog steeds naar binnen gedraaid (is penseelgreep). De pols beweegt al wel, de vingers nog niet
Hé dames hadden we vandaag niet kunnen afspreken? Het is hier reuze gezellig en dan geen last van Lijnes haar schoonmoeder...
Hihi, leuk hè, die regeltjes wat ze moeten kunnen. Behalve vangen (jawel chica !!) kan Neeltje geloof ik alles uit het eerste rijtje. Op naar het tweede

en ja, jullie kunnen er vandaag ook wel bij in de tuin. Leuk!

Lijnes, laat je familie en de taart maar aanrukken

En sterkte bij de tandarts!

Oeps moest even tussendoor de parasol ophalen. Naar de buren gewaaid....... Ben ik even blij dat die kindjes nu op het kdv zitten.
Nelis doet ook al heel veel van tussen 1,6 en 2. Wat een motorisch goede kinderen hebben wij toch. Ventje is 15 maanden!
hihi de parasol bij de buren..

Mijn jongste kan ook alles van het eerste rijtje en ook een deel van het tweede rijtje al wel maar ik vind hem motorisch niet zo heel sterk nog. Denk ook dat ie daardoor vaak op zijn gezicht valt. ach kan ook genetisch zijn, ik had vroegah ook altijd mijn arm in het gips of iets anders met hechtingen of iets dergelijks.
Nou, ik moest gewoon werken Novem, Blegh, inkoopbeurs. Maar goed, dat is nou weer voorbij. Morgen orders invoeren en dan ben ik vrijdag vrij. Het is zo goed als zeker dat wij zaterdag van de partij zijn.
Lijnes, lach maar! gelukkig is het goed afgelopen....... Hoe ging het bij de tandarts met Madelief?
inderdaad O een parasol kan heel veel schade aanrichten met al die uitsteeksels..

Het ging wel goed bij de tandarts. Is toch best sneu dat ze dat heeft. Kun je niks aan doen en 1 van de problemen ervan is dat ze binnen nu en een week een gaatje kunnen ontwikkelen dat bijna niet meer te repareren is. Als ze haar verstandskiezen kunnen vinden op de foto dan halen ze die dingen eruit en gebruiken de verstandskiezen dus als opvulling. Dat zegt wel iets over de kwaliteit van dit soort kiezen. Maar het gaatje van nu was maar heel klein enze heeft het goed doorstaan!
Is het erfelijk, met andere woorden hebben jij of de zoons er ook last van? en hoe merk je dat ze een gaatje heeft? Je kan moeilijk iedere week naar de tandarts, toch? Lastige en toch wel nare aandoening zeg.
Nee is niet erfelijk. Is gewoon een foutje in de aanleg. Ik heb een heel gaaf gebit net als Tijn. Van Raf is het nog te vroeg om te zeggen.

Hoe ze het merkt? Dat weten we dus niet. Ze voelde nu ook niks van het gaatje terwijl het dus voor mij als leek duidelijk zichtbaar was. Normaal gesproken zijn pijnprikkels wel het signaal maar kennelijk is mijn meisje een bikkel.

Ze gaat nu wel elke 3 maanden op controle en als ze ook maar iets denkt te voelen moeten we gelijk komen en krijgen we ook voorrang.
Wij komen toch niet morgen. Jammer, want ik had er veel zin in en ook al van alles in huis gehaald om mee te nemen. Nu nemen we het mee naar de camping om de hoek, want we gaan een weekendje er op uit met de grote tent nu het zulk mooi weer wordt.

Net met Seppe naar de stad gegaan om een luchtbed te kopen. Morgen mogen ze allebei voor het eerst op een luchtbedje slapen. Benieuwd hoe dat gaat. Dat scheelt dan toch weer een hoop gesleep als het campingbedje niet meer mee hoeft.

Veel plezier dus meissies.
Veel plezier iedereen vandaag!!!

Ibbel have fun op de camping!
Ibbel, ik ben benieuwd hoe het is gegaan op de camping! Leuk!

Lijnes, hebben jullie ook een leuke dag gehad?

Chica, hoe is het met Anniek?

Wij hebben een gezellige, rustige, meeting gehad. De kinderen vermaakten zich uitstekend in de kindvriendelijke tuin van origineel! En dus hebben wij ook gezellig kunnen kletsen! O, nog bedankt voor de gastvrijheid!!!
typ dit met 1 hand. Ben vanochtend samen met Leon van de trap gevallen. Gelukkig de paar laatste treden en Leon mankeerde niets, behalve dat hij erg geschrokken was.

Zelf heb ik mijn pols gebroken en mijn enkel gekneusd en ben ik een paar keer 'weggevallen'. Met de ambulance weggevoerd en mijn arm is nu ingegipst, en mijn enkel zit in drukverband.

Veel pijn! 6 weken gips... tot de zomervakantie.
jeetje mina Lizzie wat erg. Oh dat is altijd een grote angst van mij. Gelukkig dat leon niks heeft en dat het de laatste treden waren, maar jij bent goed de pineut zeg. Arme meid, zoveel pijn en dan gips enzo. Bah, dikke knuffel voor jou hoor.

Nou ik heb geloof ik weer twee kinderen in de ziekenboeg. Anniek heeft dus nog steeds koorts maar nu ook een heel dik oog. Ze heeft er geen pijn aan ofzo blijkbaar, maar ik vermoed dat de koorts van haar oren komt. Ze klaagt al een paar dagen over auw in oor. maar ja, zolang het niet gaat " lopen" kan ik er nog niet veel mee. Dinsdag maar weer even KNO bellen.

Saar was ook drama vannacht. Huilen, huilen, huilen en heel warm. Ook veel koorts denk ik ook oren.

Heb dus vannacht weer heel weinig geslapen. Hou het niet lang meer vol zo, mijn god wat een uitputtingsslag zo.

Jammer dat ik de meeting heb moeten missen. Baalde als een stekker, juist omdat O zon leuke tuin heeft (en wij natuurlijk niet). Ik had dat Anniek erg gegund. En ik had jullie ook zo graag willen zien. Pfff vond het echt moeilijk hoor om af te bellen.
Lizzie jeetje, wat erg. Gelukkig dat Leon niets heeft, maar jij bent er nog wel even zoet mee. Balen zeg.

Chica; ha bah, zieke kindjes, bleeeeeh. Hopelijk knappen ze weer snel op.

Wij zijn weer terug van een midweek weggeweest. Roompot park redelijk dichtbij de efteling geweest en was echt super. Prachtig weer, super huisje (kinderbungalow met kinderstoel, box, bedje, speelgoed, kindersanitair, afgesloten tuin met speeltoestellen, ideaal) dus we hebben het heerlijk gehad. Efteling was echt super. De eerste dag was Suzoon ziekjes, die kotste alles uit wat hij binnen kreeg. Maar na een dagje flink slapen knapte hij gelukkig weer op.

Suzy is het record langslapen nu aan het verbreken, die ligt nog steeds te pitten. En het is bijna 10:30!!!!!! Ze lag er niet eens laat in gisteravond, maar wel de hele dag buiten geweest en misschien nog wat slaap in te halen blijkbaar.

Suzy heeft weer een enorme taalsprong gemaakt, kletst echt stukken beter opeens weer en kan nu ook veel beter duidelijk maken wat ze wil. Scheelt een hoop frustratie, ze is echt enorm lief de laatste weken.

Oja Tess voor jou, lastig he een baby en dwarse peuter. Weet er alles van. Vooral het eerste half jaar met baby is gewoon aanploeteren, doorbijten en helaas niet zo heel veel genieten is mijn ervaring. Hopelijk is Tessje snel weer haar lieve zelf.
och lizzie wat naar.... Heel veel beterschap! gelukkig had Leon niks.

Chica ook voor jouw meisjes beterschap!

Wij hebben gisteren een druk maar leuk dagje gehad. Tijn is verwend en wij hebben lekker in de tuin gezeten (die overigens ook kindvriendelijk is )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven