Laminaat beschadigd, verzekering?

19-05-2010 15:08 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om maar met de deur in huis te vallen, en ik via Google niet veel wijzer wordt, heb ik de volgende vraag:

Mijn laminaat is her en der beschadigd. Kliksysteem kapot (of hoe je hem ook mag noemen), als je op laminaat staat tegen rand aan, kuilt ie duidelijk in, en het volgende laminaatdeel blijft recht liggen met het gevolg dat er een heel scherp randje te voelen is). Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik kan hier bijna niet met blote voeten lopen, als ik precies daar loop, doet het zeer aan mijn voeten. Nu is het ook nog eens zo dat mijn kindje begint te kruipen, en ik ben zo bang dat hij naar de beschadigde delen gaat en zichzelf snijdt/pijn doet. Het is mij weleens overgekomen dat een stukje huid van mijn voet 'klem' bleef zitten daar....Dus je begrijpt het al, ik moet er niet aan denken dat het tere huidje van mijn kindje daartussen komt.

Laminaat heb ik overgenomen van vorige eigenaar, zou nu kleine 3 of 4 jaar oud moeten zijn (koopwoning). Heb soms het idee dat de ondervloer niet goed gelegd is waardoor je vaak hier en daar inzakt in het laminaat.

Wat kan ik doen? Ik kan nu natuurlijk wel mijn verzekering inlichten en vragen, maar ik wil weten wat het beste is wat ik kan doen. Ook is laminaat voor een deel beschadigd omdat er iets op gevallen is door mijn lieve huisdier (grote vaas viel om, stukjes eruit in laminaat).

Zou het in dit geval vergoed kunnen worden en vervangen? Of moet ik de laminaatfabrikant aanspreken? Maar ja, ik heb de bonnen natuurlijk niet, dat heeft de vorige eigenaar..... Bij meeste laminaat krijg je jaar of 10 (of meer) garantie.....
Zou niet weten wat je inboedel/opstalverzekeraar hier mee moet. Er is duidelijk sprake van een gebrek aan de vloer. Waarschijnlijk een legfout als ik het goed begrijp.

Hebben de vorige bewoners de vloer laten leggen? Zo ja, dan kun je dat bedrijf aanspreken.
Ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan, zelf gedaan (met vrienden), of via een bedrijf?

In de loop van tijd is het slechter geworden, zou het niet iets zijn voor de inboedelverzekeraar?
Een inboedelverzekering is er niet om slijtage aan je spullen te vergoeden, nee. Dat hoort erbij. Er is waarschijnlijk goedkoop laminaat gelegd (al vind ik goedkoop laminaat een pleonasme).

Je kunt de vorige bewoners bellen en vragen naar de leverancier, en dan kun je daar contact mee opnemen, maar ook die zou alleen uit coulance-overwegingen helpen, omdat jij niet hun oorspronkelijke klant bent.
Nee is niet iets voor de inboedelverzekering en als het verkeerd is gelegd door de vorige eigenaar dan valt het zeer waarschijnlijk ook niet onder de garantie van de fabrikant van het laminaat want zulke garantie vervalt bij verkeerd leggen.
Nee, ik denk niet dat je inboedel verzekering dit vergoed. Als je vloer sneller verslijt dan je ervan zou mogen verwachten, kun je eens contact opnemen met het bedrijf dat de vloer heeft geleverd.

Wat heb je ervoor betaald?

En als ik me zorgen zou maken over mijn kruipende kind zou ik een nieuwe vloer kopen. Dat hoeft echt niet zoveel te kosten maar geeft jou wel een veiliger gevoel.
Ik vind het wel goed bedacht. Mijn bankstel is ook aan het verslijten, ik bel gelijk de verzekering
Laminaat heeft niet het eeuwige leven. Je kunt proberen bij de vorige eigenaar om aan bonnen te komen, maar die kans zal klein zijn. Heb je geen bonnen, heb je geen garantie.

De verzekering is er niet voor dit soort dingen. Gewoon even nieuw laminaat leggen.
Ik had de mazzel dat mijn espresso apparaat de geest gaf, waardoor ik voor het belabberde laminaat wat er nog ligt van de vorige bewoner wel de verzekering kon bellen (waterschade door het espressoding)

Helaas concludeerde hij dat ik niet zo veel vergoed kreeg omdat de vloer verder er ook al niet al te fraai bij lag.

Maar om nou je verzekering in te schakelen omdat je vloer lelijk is? Ik denk niet dat je verzekerd ben tegen lelijkheid of wel?
Garantie op een vloer die niet goed is gelegd zal lastig worden. Zeker als je geen bonnen hebt.

Je verzekering zal ook niet staan te springen om dit te vergoeden (want slecht gelegd en bij lage kwaliteit laminaat is het logisch dat na aantal jaar slijtage optreedt). Je kan het altijd vragen natuurlijk (en de voorwaarden even lezen, dat schept vaak al duidelijkheid).

In ieder geval zou ik een nieuw vloer leggen. Als je jezelf al bezeerd aan die vloer terwijl je op blote voeten loopt dan laat je je kind daar zeker niet op spelen mag ik aannemen (krijgt ie straks een kruipfobie nadat hij heeft vastgezeten tussen twee opbollende planken kliklaminaat... )
quote:kusunum schreef op 19 mei 2010 @ 15:46:

Maar om nou je verzekering in te schakelen omdat je vloer lelijk is? Ik denk niet dat je verzekerd ben tegen lelijkheid of wel?Misschien dat de smaakpolitie kan worden ingeschakeld? Die mag van mij wel uitrukken bij laminaat namelijk, en dan de eigenaars direct inrekenen
quote:delphicat schreef op 19 mei 2010 @ 15:51:

[...]

Misschien dat de smaakpolitie kan worden ingeschakeld? Die mag van mij wel uitrukken bij laminaat namelijk, en dan de eigenaars direct inrekenen
quote:delphicat schreef op 19 mei 2010 @ 15:51:

[...]

Misschien dat de smaakpolitie kan worden ingeschakeld? Die mag van mij wel uitrukken bij laminaat namelijk, en dan de eigenaars direct inrekenen
quote:mips schreef op 19 mei 2010 @ 15:50:

Garantie op een vloer die niet goed is gelegd zal lastig worden. Zeker als je geen bonnen hebt.

Je verzekering zal ook niet staan te springen om dit te vergoeden (want slecht gelegd en bij lage kwaliteit laminaat is het logisch dat na aantal jaar slijtage optreedt). Je kan het altijd vragen natuurlijk (en de voorwaarden even lezen, dat schept vaak al duidelijkheid).

In ieder geval zou ik een nieuw vloer leggen. Als je jezelf al bezeerd aan die vloer terwijl je op blote voeten loopt dan laat je je kind daar zeker niet op spelen mag ik aannemen (krijgt ie straks een kruipfobie nadat hij heeft vastgezeten tussen twee opbollende planken kliklaminaat... )Dan loopt íe misschien wel lekker snel.
Kan het niet zijn dat de ondervloer niet recht is? Het lijkt alsof er op een ongelijke ondergrond laminaat is gelegd...(is bij ons oude huis ook zo)

Geloof sowieso dat een inboedelverzekering is bedoeld voor schade van buitenaf (lekkage/windhoos/storm bijv.) en niet door slijtage...zie echt totaal niet in waarom je denkt recht te hebben op vervanging of vergoeding....
quote:Katherina schreef op 19 mei 2010 @ 15:58:

[...]

Dan loopt íe misschien wel lekker snel.

Nee dan moet je grinttegels in de tuin leggen en véél buiten gaan spelen

Je kunt natuurlijk een emmer water laten vallen op je vloer...*oepsie*

Maar dat magnie, is fraude
Niemand hier ziet dat in, gelukkig meisje.

Maar hoop doet leven, moet TO denken.

Beste TO, waarom niet gewoon een nieuwe vloer aanschaffen? Als je nou eens die laminaatvloer eruitrost en er goedkoop vinyl in legt? Dat is het goedkoopste leggen en kun je er makkelijk weer uithalen als je echt iets moois hebt gevonden en bij elkaar gespaard hebt.
Misschien had ik bij moeten vertellen dat de 1e schade al ontstond toen ik er net woonde, 2,5 jaar geleden? Normaal let ik er niet op, maar nu met kruipende kindje.... En laminaat was overigens van een duur merk, dus geen goedkoop laminaat. Kan nu een niet op merk komen, maar wist het wel en had erna opgezocht op internet.

Misschien inderdaad een goed idee om de vorige eigenaar te contacteren, thanks voor de tip.
Emmer water laten vallen? Tja, ieder weldenkend mens zal het gelijk opruimen natuurlijk, dus daar trappen ze vast niet in....

Wel is het zo dat mijn hond tijdje geleden een hele grote plas binnenshuis heeft gedaan, en daar zie je de schade wel van.....? Ik vind scherpere randen een stuk erger dan opbollende naden door plas/waterschade, ivm kindje.
Kleedje over dat plekje heen voor je kruipende kindje?
Dat zal een stuk of 4 kleedjes zijn, her en der verspreid in huis... Dat gaat natuurlijk niet hihi ;)
Het klinkt alsof je laminaat gewoon slecht gelegd is. Als het kiert op de naden, is het gewoon door een amateur gelegd hoor. Daar doet de kwaliteit van je laminaat niets aan.

Als er krassen of deuken in je laminaat zitten, dan kun je ermee aankomen bij de leverancier.

Als je waterschade oid hebt gehad, dan is je inboedelverzekering de aangewezen partij.

Maar als het gewoon een beetje oud is en slecht gelegd, dan kun je hooguit de vorige eigenaar om de oren slaan dat íe je een slechte vloer heeft verkocht, maar dan houd het wel een beetje op hoor.

Die tips om je verzekering te flessen neem je toch niet serieus mag ik hopen, toch?
quote:ZwitsalMeisje schreef op 19 mei 2010 @ 16:05: Ik vind scherpere randen een stuk erger dan opbollende naden door plas/waterschade, ivm kindje.

Wat jij erger vindt zal de verzekering een worst wezen.

Als de schade (ook al ontstond die 2,5 jaar geleden al) gebruiksschade is. Gewoon doordat er op gelopen wordt, een hond die er over rent etc. Ook al is de vloer door de vorige bewoner niet goed (genoeg) gelegd heb je geen recht op vergoeding van je verzekering hoor.

Als je het zou willen verhalen op de vorige bewoner had je dat moeten doen dat je net in dat huis kwam. Toen kon je het nog opgeven als ondeugdelijk of iets degelijks. Daar trappen ze 2,5 jaar na dato ook niet meer in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven