Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Hallo dames,

Mag ik met jullie meeschrijven?

Vorige week dinsdag had ik mijn allereerste positieve test in handen. Beetje in shock omdat het (pas) ronde 1 was, maar we zijn nu aan het idee gewend en helemaal happy!

Wat ik wilde vragen; MvM komen deze mensen in een onopvallende auto op bezoek? Of met een herkenbare auto? (heb heel nieuwsgierige buren)

Voor de tabel:

Ik ben nu 27 jaar en naar mijn eigen berekeningen komt rond 17 jan.'11 ons 1e kindje ter wereld, 17 juni Intakegesprek VK en 23 juni de 1e echo.
MvM komt hier met een witte bestelauto.

De kratjes met flessen zijn wel altijd hetzelfde, dus herkenbaar.
..
@Nolleke, nee niet in Brabant, maar Zuid Limburg. Nog wat zuidelijker dus.

@Lazuurtje, bij mij kwam de informatrice met een gewone onopvallende auto (Ford Ka, geloof ik) zonder bestickering of iets dergelijks. Wel zijn de kratten idd "standaard' kratten. Je kunt wel ook afspreken dat je ze binnen laat ophalen of dat je ze zelf naar een inzamelpunt brengt. Ik heb afgesproken dat ze in princinpe binnen staan, en alleen als ik niet thuis ben dat ik ze buiten zet.

De auto waar ze de kratten mee komen ophalen zijn geloof ik van een of ander postbedrijf (hier in zuid Limburg dan). Dit verschilt per regio, zou je aan de informatrice kunnen navragen. Wel top dat je er over nadenkt!

@De nieuwelingen onder ons, welkom en proficiat! Heb nog niet alles helemaal goed bijgelezen.

en nog even een egopost van mij: ik werd vanacht badend in het zweet wakker van de pijnlijke krampen. Ik naar de wc gegaan, wederom waarschijnlijk mijn darmen..... Grrrr! Maakt me zo onzeker..... Heb gelukkig geen bloedverlies.
@Streepjescode, misschien nog een leuk idee om in de tabel ook de regio of provincie te vermelden waar iedereen vandaan komt? Wellicht handig om ervaringen makkelijker te kunnen delen, en wie weet ooit een "live"(buik/baby)meeting.....

Bij deze: ik Zuid Limburg
Hoi, ik wil mij graag aanmelden! Zie mijn gegegevens onderaan. Vandaag is mvm langsgeweest.

Nu in 6e week. Erg blij maar wel beetje onzeker. Vorige week voelde ik mij aardig weiig (leek wel beetje stoned al zegt mijn vriend nu dat ik niet weet wat dat is..) en gespannen borsten. Nu voel ik mij eigenlijk heel normaal, wat gerommel in mijn buik af en toe en buiten adem bij traplopen en fietsen.. Gelukkig hoor ik net dat mijn moeder ook alleen maar snel moe was. Ach ja, mijn eerste keer he. Zo, ga nu snel jullie reacties lezen!

Mojitolise, 29 jaar, 1e kindje, datum 12 januari, afspraken: intake 15 juni, echo 16 juni
Leuk idee van de regio.....ik woon in drenthe.

@Mojitolise: Gefeliciteerd!!! Wat zijn er een hoop meiden die zwanger zijn van hun 1e haha.

Vandaag nog lekker een dagje thuis. Ga vandaag maar even de gyn of VK bellen voor een afspraak. Denk dat het de gyn maar wordt. Ik weet nu al dat ik in het ziekenhuis ga bevallen en waarschijnlijk met een keizersnee, dus dan kan ik net zo goed nu alvast naar het ziekenhuis gaan voor de controles. Hopenlijk hoef ik niet zo lang te wachten als sommige van jullie pfff
Welkom Mojitolise, gefeliciteerd!

Ik vind het inderdaad raar dat het zo verschilt wanneer je de eerste echo krijgt. Ik ga bij 8,5 week voor de intake, en ik weet nog niet wanneer ik dan de echo krijg, maar volgens de website bij 12 weken. Duurt zo lang!

Ik heb me maandag bij MvM aangemeld, maar nog niets gehoord, ik ben benieuwd. Eerlijk gezegd vind ik het wel leuk dat ik nog een test kan doen als ze langskomen. Eigenlijk is het onzin maar toch....
Ik heb me de vorige keer al opgegeven voor MvM maar hier in de buurt komen ze niet ophalen en dat betekende dat ik een half uur moest rijden naar het inzamelpunt....en dar vond ik een beetje ver. En nu al helemaal. Mijn zoontje is nu 2,5 dus ik verwacht dat ik straks al mijn vrije tijd nodig heb haha....

Ik ga straks toch maar even de gyn bellen om afspraken te maken. Vind het nu zo lekker iets van onszelf (klinkt misschien raar maar vind het heel spannend om die eerste weken weer door te moeten)
Astrid, het er over nadenken komt doordat we binnen de familie te maken hebben met hormoonbehandelingen en ik weet dat ik hiermee andere wannabe-moeders kan helpen!

Heb me zojuist aangemeld bij MvM, ben benieuwd wanneer ze bellen... 't Is zonde dat ik nu al mijn kostbare hormonen doorspoel...
quote:Astrid1983 schreef op 18 mei 2010 @ 21:27:

en nog even een egopost van mij: ik werd vanacht badend in het zweet wakker van de pijnlijke krampen. Ik naar de wc gegaan, wederom waarschijnlijk mijn darmen..... Grrrr! Maakt me zo onzeker..... Heb gelukkig geen bloedverlies.Dat had ik vannacht ook! Ontzettende steken in m'n buik, ging naar de wc en toen was het over. Ook geen bloed verlies. Ik denk ook dat het m'n darmen zijn, heb ook al paar dagen last van zachte ontlasting.
Wat fijn om alles te delen hier, ik heb ook last van zachte ontlasting (lekker praatje..). Verder wel een rommelend gevoel in mijn buik. Gisterenavond ging ik nog zingen (ik zit in een koor) en toen kreeg ik op den duur steken richting mijn lies. Volgens mijn boek hoort dat erbij, maar het voelde toch een beetje eng...
Welkom Mojitolise en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Leuk dat je ook mee gaat schrijven.

Wat is het toch een spannende tijd! Eerst spannend of we zwanger worden en nu het zo ver is zijn we zenuwachtig of het goed gaat. Zo herkenbaar wat jullie schrijven.Ik geniet ondanks de zenuwen enorm van het gevoel dat we een geheim hebben. Het is zo bijzonder. Toch voel ik ook erg de behoefte om het van de daken te schreeuwen. Nog 11 dagen en dan ben ik jarig. Op mijn verjaardag wil ik het de familie gaan vertellen. Dan ben ik nog maar 6 weken zwanger maar ik kan het niet zo goed voor me houden. Bij mijn eerste kindje wist iedereen het al met 4 weken, dus 6 is voor mij al echt lang. Ik ben ook erg misselijk en ben bang dat ik over ga geven op mijn werk na een nachtdienst en daarom moet ik mijn baas wel inlichten.

Hebben jullie speciale manieren in gedachten om het te vertellen? Ik kom niet heel veel verder dan het gewoon te zeggen of voor zoonlief een shirtje te kopen met: ik word broer.

Ik moet er vandoor, zoontje is bij de oppas maar ik kwam eerder uit mijn werk. Succes allemaal en geniet van het weer
@floortje.....wij gaan dit keer voor het shirtje met de 'grote broer' tekst haha.

De eerste keer hebben we opa en oma een boekje gegeven: 101 dingen om met je kleinkind te doen. We waren nu ook aan het twijfelen om een 2-luik-fotolijstje te geven met aan de ene kant een foto van ons zoontje en aan de andere kant een gedichtje. Weet hem even niet meer uit mijn hoofd maar hij is erg leuk en gaat in de trant van:

Het is misschien een raar gezicht

Een lijst met een gedicht

Maar mag ik hier volgend jaar

.......(de rest weet ik even niet meer)

Is vast wel te vinden om internet.

Dat vonden wij ook leuk maar omdat we het laatste weekend van mei een weekend weg gaan (1-jaar getrouwd) en dan 's avonds bij de familie gaan bbq-en vonden we een t-shirt leuker.
Hallo allemaal!

Ik wil me ook graag aansluiten bij dit onderwerp want ook ik ben zwanger!!!! Heb net al jullie berichtjes gelezen en het is erg fijn om zo samen wat te kunnen delen lijkt mij! Net als jullie ben ik erg onzeker (het is ook mijn eerste zwangerschap) en aangezien we het nog aan niemand vertellen lijkt het me fijn om het met jullie te bespreken!!

Ben net helemaal aan het idee gewend dat ik zwanger ben! Het was de eerste keer gelijk raak dus daar had ik natuurlijk geen rekening mee gehouden.. Zit vandaag op 6wk en 2 dagen. Werk in het ziekenhuis en heb dus stiekem al de gynaecoloog gevraagd of hij alvast een echo wilde doen. Deze heb ik gisteren gehad en ik heb het hartje al zien kloppen!!!! Nog langzaam welliswaar, het hartje is ook pas net aan het kloppen, maar het klopte! Volgens de gyn is de kans op een miskraam nu nog ongeveer 2%.. Spannend dus!!!

Heb net als de meeste van jullie regelmatig lichtje krampjes in mijn baarmoeder. Verder alleen een cup gegroeid en gevoelige borsten.. Ook wordt mijn haar zo snel vet, heeft nog iemand daar last van??

Gisteren is ook iemand van MvM langsgeweest.. Ik heb de eerste pot al bijna vol hihi..

Leuk om dit met jullie te delen!!

Voor de tabel:

26 jr, 1e kindje, VK 1juni (echo), datum ws 12 januari

Succes allemaal!!
Hallo Eknein1984, bij jullie dus ook in 1x raak... hier net zo!! Was wel ff schrikken hoor, hadden we verwacht dat het meteen raak zou zijn!

Hier geen last van sneller vet haar, maar wel gevoelige borsten, gevoelige baarmoeder en na een dag werken bek-af...pfff...

Blijft dat heel de zwangerschap zo? of is dat alleen in het begin en het einde zo?
Hoi allemaal,

Hier ben ik weer een keer... Wat veel nieuwe zwangere en wat is er veel geschreven! Heb alle bijgelezen maar het is te veel om te reageren, haha.

Hier alles goed. Eigenlijk nergens last van, alleen erg gevoelige borsten. Ook onzeker maar zoals ik lees is dat bij iedereen zo .

Ik verwacht dat ik na de echo (over 1 1/2 week!!) wat vaker op het forum kom. Ik durf nu gewoon nog niet zo goed omdat ik er zo weinig mogelijk aan wil denken. Ben nog steeds bang dat het allemaal niet goed gaat en probeer mezelf zo een beetje te beschermen....

Iedereen succes allemaal de komende weken!
@Sukeiram, dat is wel heel herkenbaar hoor, die angst tot aan de 1e echo. Wij hebben ongeveer gelijk de echo, nog ruim een week wachten dus.

@Eknein, wat goed dat het hartje al klopte. Ik werk ook in het ziekenhuis, op de verloskamers, en onze arts assistent maakt volgende week bij mij een echo (dan ben ik 6 weken en 4 dagen) en hoop hetzelfde te zien als bij jou!

@Mojitolise, dat heb ik ook en maakt me ook erg onzeker. Vorige week voelde ik me raar, anders dan anders, en nu deze week voel ik me weer helemaal normaal, alleen dan met gevoelige en grotere borsten. Maar ja, zolang we geen buikpijn en/of bloedverlies hebben moeten we er maar vertrouwen in houden he!
Wat een bofkonten zeg....nu al lekker een hartje hebben gehoord. Ik moet nog tot 4 juni wachten en dan hoop ik dat ze ook een echo doen en dat ik opgelucht adem kan halen.
Eknnein, welkom en van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo snel is gegaan. Ook gaaf dat je het hartje al hebt zien kloppen! Je zegt dat de kans volgens de gyn nog maar 2% is. Is dat altijd zo als je het hartje hebt zien kloppen? Ik heb vorige week met precies 7 weken het hartje zien kloppen, echt zo bijzonder!! Maar ik blijf toch een beetje onzeker.

@all, we mogen natuurlijk geen rood vlees eten nu, maar weten jullie eigenlijk hoe het zit met biefstuk? Als je het goed doorbakt zodat het niet meer rood is van binnen, mag je het dan wel eten?

@Streepjescode, morgen je eerste echo, spannend!! Zou je bij mij nog in de tabel willen zetten bij overig: zwanger na hormoonbehandeling? Alvast dank!
Hoi Allemaal,

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Zelf heb ik vanmorgen getest, en is het nog vrij onwerkelijk (zeker omdat ik nog geen symptonen heb, maar die komen vanzelf!).

Voor de tabel mijn gegevens:

Leeftijd 31 2e kindje datum 26 januari 2011 nog geen afspraak gemaakt en voor "overig" eerste kindje via keizersnede

Gr. Anna29
Net iemand van MvM aan de lijn gehad, vrijdag komt ze langs!!

Fijn idee om op die manier anderen te kunnen helpen
-
@Lichtelijk: ik zit met hetzelfde probleem hoor.. duurt nog zo lang voordat die 12 weken voorbij zijn.. Maar ik ga het vertellen iig zo lang mogelijk uitstellen.. Vandaag een middagje met mijn moeder op stap geweest. Heel gek, want ik ben zelf zoo met de zwangerschap bezig en ik kan er nog niks over vertellen!!

Ik vind de flessen van MvM niet echt lekker ruiken maar ik heb er geen problemen mee hoor.. ik gooi het erin en gauw de deksel er weer op! Heb na 1 dagje al een hele fles vol hihi.. Kan me wel voorstellen dat je na 10 weken weer zin hebt in 'gewoon plassen'...

@Mirre: Ja volgens mij wel! De gynaecoloog vertelde dat het nu nog maar 2% kans is omdat het hartje al klopt.. Dat is bij jou dus ook! Is toch wel weer een geruststelling.. Toch? Raar trouwens he? dat zo'n rijstekorrel in je buik uitgroeit tot een baby!!

@Nolleke: Ja fijn he? dat dat zo op het werk kan.. Ik denk altijd maar zo dat elk werk zijn voordelen heeft. Een timmerman komt makkelijk aan hout, een kapster heeft altijd een mooie coupe en wij hebben dit voordeeltje!!

Ik neem aan dat jij ook een inwendige echo krijgt? Spannend hoor!!!
Tjee, ik ben wel jaloers op al jullie vroege echo's hoor! Ik krijg hem volgens mij echt pas bij 12 weken, dus dat is nog ca 7 weken vanaf vandaag. Eeuwig dus! ik ga bij mijn intake bij 8,5 week echt wel vragen om het hartje te horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven