ander verloop menstruatie?
woensdag 19 mei 2010 om 15:25
quote:bocadillo schreef op 19 mei 2010 @ 14:17:
Ik was dus tijdens pilgebruik niet korter ongesteld (toen ook een week), maar de gehele menstruatie verliep wel veel minder zwaar (in de zin van minder bloedverlies en minder krampen).
Was jouw menstruatie wel meteen normaal na stoppen met de pil of had dat ook even tijd nodig?
Een bijwerking van de pil is dat je menstruatie minder zwaar is. Dus het is normaal dat het nu heftiger is. Veel vrouwen gaan aan de pil zodat de menstruatie minder heftig is.
Vertrouw je het niet dan?
Ik was dus tijdens pilgebruik niet korter ongesteld (toen ook een week), maar de gehele menstruatie verliep wel veel minder zwaar (in de zin van minder bloedverlies en minder krampen).
Was jouw menstruatie wel meteen normaal na stoppen met de pil of had dat ook even tijd nodig?
Een bijwerking van de pil is dat je menstruatie minder zwaar is. Dus het is normaal dat het nu heftiger is. Veel vrouwen gaan aan de pil zodat de menstruatie minder heftig is.
Vertrouw je het niet dan?

woensdag 19 mei 2010 om 15:43
Mijn menstruatie verloopt tegenwoordig ook anders dan vroeger voordat ik aan de pil was. Vroeger was ik 8 dagen heel zwaar ongesteld.
Ik ben in de afgelopen 4 jaar 2 keer met de pil gestopt.
De eerste een half jaar en toen had ik een cyclus van 40 dagen en 7 dagen ongesteld.
De tweede keer 2 jaar gestopt en een cyclus van 28 dagen en 5 dagen ongesteld. Nu met spiraaltje 7 dagen ongesteld.
Ik ben in de afgelopen 4 jaar 2 keer met de pil gestopt.
De eerste een half jaar en toen had ik een cyclus van 40 dagen en 7 dagen ongesteld.
De tweede keer 2 jaar gestopt en een cyclus van 28 dagen en 5 dagen ongesteld. Nu met spiraaltje 7 dagen ongesteld.

woensdag 19 mei 2010 om 16:25
Ik herken heel veel in je verhaal en maak me bijna elke maand zorgen of het nou wel weer een keer komt.
Voor de pil geen last en dag of 5, tijdens de pil een dag of 4 en beetje rugpijn, na de pil heel veel buikpijn bijna geen verlies en als ik denk; klaar, dan is het nog niet klaar. Kortom erg onhandig om bij te houden.
Stiekum vraag ik me af of er nu iets mis is als je het niet elke maand op dezelfde tijd wordt...
Voor de pil geen last en dag of 5, tijdens de pil een dag of 4 en beetje rugpijn, na de pil heel veel buikpijn bijna geen verlies en als ik denk; klaar, dan is het nog niet klaar. Kortom erg onhandig om bij te houden.
Stiekum vraag ik me af of er nu iets mis is als je het niet elke maand op dezelfde tijd wordt...
woensdag 19 mei 2010 om 22:48
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik ben sinds enkele maanden gestopt met de pil en mijn maandstonden zijn nu nog minder zwaar dan toen ik nog de pil nam. Het lijkt er zelfs op dat mijn maandstonden elke maand minder worden, minder lang en ook minder bloedverlies. Ik maak me er zorgen over; soms vrees ik dat dit de eerste voortekenen zijn van een vroegtijdige menopauze... ik ben echter nog maar 32... Zou dat mogelijk zijn ?