Relatie stoppen?

20-05-2010 21:18 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal..

Ik zet mijn 'probleem' maar even hier neer, aangezien ik het bij niemand kwijt kan.

Ik heb zo mijn twijfels over mijn relatie. Ik heb het idee dat onze relatie eigenlijk tekortschiet.

Mijn vriend en ik zijn nu 2 jaar samen. Hij is bij mij in komen wonen, aangezien hij nog bij zijn ouders woonde.

Sinds een paar maanden heeft hij wel eindelijk werk. Het eerste jaar van onze relatie heeft hij weinig moeite gedaan een baan te zoeken, en nam hij genoegen met een baantje van 3 ochtenden in de week, waarna hij daarna weer met zijn laptop op de bank ging zitten. Hier zijn destijds nogal wat frustraties en ruzies over geweest, maar is uiteindelijk nu dus opgelost.

Nu ging ik deze week langs bij een vriendin die ik lang niet had gezien, zij is van dezelfde leeftijd. Ik was nog nooit in haar nieuwe huis geweest dus ik was erg benieuwd.

Toen ik daar binnenkwam was ik zo jaloers. Ze hadden zo'n mooi huisje gekocht met alles erop en eraan. Ook een leuke hond en ze hebben net een kindje gekregen.

Dan voel ik me even zo'n sukkel. Niet dat zoiets bij iedereen gelijk oploopt maar ik heb het gevoel dat wij nog helemaal niets hebben bereikt tot nu toe.

We zijn zelfs nog nooit samen op vakantie geweest oid.

Ik wil mijn vriend absoluut niet afschilderen als slechterik, maar wat ik ook jammer vind is dat ik nooit iets leuks of liefs van m krijg in de vorm van een kadootje of kaartje. Al is het maar iets simpels.. Nu heb ik ook nog problemen met zijn moeder en zus waar ik vervolgens ook nog niet met hem over kan praten omdat hij ze blijft verdedigen.

Soms weet ik even niet meer wat ik het beste kan doen, en vraag ik me af of ik niet beter af ben alleen. En dan alles weer overnieuw opbouwen maar dan met iemand anders.

Stel ik me nu aan?
Wat voor gevoel krijg je als je er aan denkt om met iemand anders iets nieuws op te bouwen? Of eerst met jezelf?
Ik vind het lekker simpel van je, om tijdens je relatie al na te denken over iets opbouwen met een ander.

Wat is er mis met eerst zorgen voor jezelf en je eigen geluk. En dát kan ook binnen een relatie.

Ga zitten met je vriend en praat, vergelijk. Hebben jullie dezelfde doelen in het leven? Van jullie relatie? De toekomst? Of zijn jullie twee totaal verschillend kijkende mensen die hier samen niet uit kunnen komen?

Is het laatste het geval, dan kun je er beter mee stoppen en zorgen dat je je eigen leven zo hebt zoals je wilt. Daarna heb je nog tijd genoeg voor een eventuele ander. Maar ga er niet vanuit dat die ander binnen no time op de stoep staat en dat het alleen zijn een overbrugging gaat zijn. Dat gaat namelijk niet werken.
.. Vind je een tikkeltje materialistisch overkomen..

Waar heb je problemen over met zijn oeder en zus?

En als je meer wil dan je vriend je geeft.. dan weet je zelf wel wat je moet doen.

Maar je bent geen sukkel als je niet in het zelfde tempo opgaat als je omgeving, je bent een sukkel als je niet ziet wat je wel hebt.

Ik hoop dat dat voor jou niet opgaat. Kan flink zeer doen.
..popcorn?
quote:Lanvin schreef op 20 mei 2010 @ 21:18:

Ik zet mijn 'probleem' maar even hier neer, aangezien ik het bij niemand kwijt kan.

Wat bedoel je hiermee? Het lijkt me dat je dit "probleem" juist binnen je relatie kwijt zult moeten kunnen. Heb je al geprobeerd dit bespreekbaar te maken tov je vriend?
Ja.. ik heb wel meerdere malen die dingen aangegeven, en dan weet hij het altijd goed weg te praten, dat hij liever veel liefde geeft ipv kadootjes (en even voor de duidelijkheid, ik bedoel het niet materialistisch, maar het gaat mij om het gevoel dat hij er mij mee geeft, dat ik belangrijk ben voor hem)

Vorig jaar waren we nl. een jaar samen en had ik hem een mooi kado gegeven, en niets van hem gehad.

Het is meer dat ik me soms afvraag of ik wel met de goede persoon ben, omdat het bij ons niet zo voor de wind gaat.

maar misschien is het wel een fase hoor..

Ik voel niet echt vlinders meer voor hem, maar ik geloof wel dat zoiets afneemt naarmate je langer samen bent.
Heb ook wel een beetje het gevoel dat ik met mezelf in de knoop zit hoor, ik ben erg onzeker en misschien laat ik dat ook wel doorwegen in mijn relatie?:S
Tsja, je zult altijd vrienden hebben die het 'beter voor elkaar hebben' maar misschien werken zij wel allebei 40+uren en hebben nauwelijks tijd voor elkaar? of hebben zij een giga stressvolle baan...

@cadeautjes

heb je bevestiging nodig in de vorm van cadeautjes? ik krijg 10 keer liever een lieve gemeende knuffel dan een cadeautje/bloemen o.i.d.

vriendin van mij kreeg standaard elke vrijdag een bos bloemen...tsja...als dat is wat je wilt...

Ik zou zeker praten over welke richting jullie willen opgaan...als dat idd heel anders is...dan kun je beter alleen verder gaan.

Waar gaan de ruzies met zus en moeder over?
Ik snap het wel. Het feit dat hij niet zoveel werklust en ambitie lijkt te hebben was altijd al een heet hangijzer. En als je dan bij een vriendin ziet hoe het ook kan zijn, snap ik dat je daar van baalt en jezelf af gaat vragen of je zelf wel op de juiste weg zit, ook in je relatie.

Ik zou me nog maar eens goed achter m`n oren krabben, want een jonge kerel die nu al liever niet werkt en liever op de bank hangt zou ik mijn leven niet mee willen delen. Waar is die levenslust? Jonge mensen hebben van nature een drang om te werken, iets op te richten, leuk huis. Labzwanzen zijn voor mij alarmbellen...
quote:TheEmpress schreef op 20 mei 2010 @ 21:51:

Ik snap het wel. Het feit dat hij niet zoveel werklust en ambitie lijkt te hebben was altijd al een heet hangijzer. En als je dan bij een vriendin ziet hoe het ook kan zijn, snap ik dat je daar van baalt en jezelf af gaat vragen of je zelf wel op de juiste weg zit, ook in je relatie.

Ik zou me nog maar eens goed achter m`n oren krabben, want een jonge kerel die nu al liever niet werkt en liever op de bank hangt zou ik mijn leven niet mee willen delen. Waar is die levenslust? Jonge mensen hebben van nature een drang om te werken, iets op te richten, leuk huis. Labzwanzen zijn voor mij alarmbellen...

Ik vind het heel fijn dat jij precies begrijpt hoe ik het ook zie!

Ik denk daar nl. ook zo over, en maak me daar ook zorgen over t.o.v. de toekomst.

Gelukkig heeft hij nu wel een baan gevonden, dus dat is al een vooruitgang. Maar zijn instelling daarover is eerst wel anders geweest inderdaad, dat knaagt toch een beetje.
Ik zou het toch maar eens rustig bespreken met je vriend. Gewoon rustig zeggen dat je het eigenlijk wel eens leuk zou vinden als je af en toe eens een cadeautje zou krijgen bijvoorbeeld.

Je moet wel beseffen dat hij natuurlijk zijn moeder en zus verdedigt, daar is het familie voor. Daar zou ik me niet al te veel van aantrekken.

Denk nog eens goed na, stel je bent een paar maanden van hem weg. Zal je hem echt gaan missen? Zo nee, dan moet je maar eens goed gaan nadenken of je niet liever zonder hem bent. Anders zou ik gewoon je problemen bespreken met hem.
Er straalt geen enkele liefde uit je post. Hou je van hem? Of wil je een ideaalplaatje vervullen?
quote:MissGK schreef op 20 mei 2010 @ 22:02:

Ik zou het toch maar eens rustig bespreken met je vriend. Gewoon rustig zeggen dat je het eigenlijk wel eens leuk zou vinden als je af en toe eens een cadeautje zou krijgen bijvoorbeeld.

Daar zit em de kneep natuurlijk niet. het is het totaalplaatje. Zoals het op mij overkomt is TO een beetje klaar met het passieve gedrag van vriend, en dat uit zich op verschillende fronten, daarbij komt dan ook nogeens dat vriend nooit eens laat blijken dat ze gewaardeerd wordt. Dat zit em natuurlijk niet in een bloemetje, maar in hele andere dingen.

Ik denk dat je jezelf dat eens af moet gaan vragen: Wat verwacht je van een relatie. Persoonlijk zou zo`n relatie, zoals je het hier beschrijft, voor mij geen overlevingskansen hebben. En het feit dat jij zo`n post schrijft is een teken aan de wand. Ik zou zeggen: je bent nog jong, het leven heeft veel te bieden en er lopen zóveel leuke mannen rond. Verdoe je tijd niet in een relatie waarin je nu al je twijfels hebt.
Ik weet natuurlijk miet het fijne van jullie relatie en ik weet ook niet precies hoe relaties werken. Wel weet ik dat er geen regels zijn voor een relatie, jij lijkt al wel heel veel te hebben ingevuld als het gaat om de perfecte relatie:

- Huisje

- Hond

- Man met baan die niet op bank hangt op laptop

Dit lijken voor jou misschien hele logische aannamens maar het zijn en blijven aannamens. Om echt gelukkig te kunnen worden met je vriend moet je denk ik je eigen kijk op zaken aan de kant zetten en hem leren begrijpen. Ik ben het ook totaal niet eens met het niet mogen hebben van twijfels in een relatie. Elke man heeft zijn minpunten. Wat zijn de pluspunten van je vriend? Maakt ie je rustig, geeft ie je een bijzonder gevoel? En wat veroorzaakt het verschil tussen jullie dat jou aan het twijfelen maakt? Denk niet in gebreken van je vriend maar in verschillen tussen jullie dat maakt alles een stuk minder zwaar.

Succes
Waarom verdien jij niet genoeg geld om het leven te leiden dat je wilt leiden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven