Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Bij mij ging het zo:

- een prof gaf college over onderwerp dat ik leuk vond

- ik mail prof 'hoi kan ik daarop afstuderen'

- hij zegt 'nee maar ik heb wel dit'

- ik zeg 'nog beter, lijkt me leuk'

- hij zeg 'dan ben ik alleen wel je baas dus kan ik niet je begeleider zijn, vraag A maar die heeft er ook verstand van'

- ik mail A 'hoi ik werk met prof en dit is mijn onderwerp wil jij mijn begeleider zijn'

- A mailt terug 'okee kom maar langs'

- in gesprek blijkt dat ik ook iets moet doen waar hij niet zo veel van weet, dus we roepen B erbij

- B wil me er ook wel bij begeleiden

Conclusie: ik heb 2 begeleiders + werk nauw samen met prof

Begeleider A is een strenge, maar na een aantal afspraken zaten we wel op 1 lijn, dus toen was het okee.

Als het echt niet zou werken denk ik wel dat we in overleg hadden kunnen besluiten dat alleen B me verder zou begeleiden. Als het met B niet klikte hadden we C -die dat kan waar ik B voor heb- daarvoor kunnen vragen.
@Meermim: bij mij gaat alles via de scriptiecoordinator (dus punt a en b). je krijgt een begeleider toegewezen op het moment dat je een opzet inleverd. Ik zou zelf liever kiezen uit een aantal scriptieonderwerpen. Kreeg totaal geen hulp tijdens het zoeken van onderwerp. Ik heb bij meerdere mensen gevraagd om te praten over onderwerpen ed, maar het kwam er telkens opneer dat ik eerst iets moest inleveren. (frustratiepuntje)

Hehe ik ben erg negatief laatste tijd. Beetje frusti. Voordeel hiervan is wel dat je niet langs allemaal docenten moet voordat je begeleiding krijgt. Laat ik het iets positiever benaderen.
AAARRRGGHHH.... Ik word echt gek van die recensies. Ben al de hele dag bezig en het schiet maar niet op. Moet er nog drie, maar ben er zooo klaar mee! Daar komt ook nog bij dat ik snipverkouden ben, hoofdpijn heb en eigenlijk gewoon heel graag even naar buiten wil. Ben nu maar gewoon aan het scannen en dan verhaal aan het lullen. Dan maar even wat minder hoor...
ah... inkjeeeee ik begrijp je frust. Zal ik er eentje meelezen?

Ben al buiten geweest vandaag.
Hoe bedoel je meelezen meermin? Ik ben net toch even stad in geweest, nu eten maken en daarna nog even verder.
Nou dat was een loze opmerking van mij.
Haha oke! Nou moet nu nog anderhalf. Lees ze al niet eens helemaal meer, alleen even inleiding en conclusie. Pffff, na een stuk of drie ben je er toch echt wel zat van!
Op zich wel goed dat je leert andermans schrijfsels te beoordelen. Het maakt me ook wel een beetje nieuwsgierig.Tien essays. Wat kom je zoal tegen? Heb je het idee dat je goede suggesties kan geven om de essays voortaan te verbeteren?
Nou ik hoef het alleen aan de docent te sturen en niet aan de schrijvers zelf. Maar misschien krijgen zij de kritiek wel via de docent te horen.

Ik kom heel veel dingen tegen. Heb één essay gezien die maar gebaseerd was op 4 auteurs! Dat kan echt niet. Wikipedia als bron, ook zoiets. Inhoudelijk kan ik er natuurlijk vrij weinig over zeggen, want zijn vrij specifieke onderwerpen allemaal.

Verder vooral veel slordigheden in zinsopbouw en dergelijke. Sommige mensen kunnen niet zo goed schrijven. En veel hebben beschrijvend betoog geschreven en bedoeling was analytisch. Nou ja, moet zeggen dat ik er ook niet heel kritisch naar kijk. Vind het wel goed.
Dag meiden,

Ben er weer! Vandaag gewerkt & zou vanaaf een feestje hebben (waarin ik geen zin heb), door omstandigheden gaan we nu niet....dusssss ik ga even scriptie-en...!
Ha yarabelle, hoe kwam jij aan je begeleider? ook een coordinator of zelf benaderd?
Bij mij gaat het iets anders...ik heb me ingeschreven bij een bepaald onderwerp (nav eigen intresse), wat centraal staat voor een groepje mensen. Dat onderwerp is je uitgangspunt en er is één begeleider voor dit gehele groepje. Mijn onderwerp is overigens niet het onderwerp waar ik in eerste instantie voor gekozen heb, maar het kan er zeg maar aan gerelateerd worden (eigenlijk slaat dat hoofdonderwerp nu nergens meer op, dat gebruik je niet meer). M'n onderwerp heb ik zelf verzonnen.

En qua begeleiding had je misschien al eerder meegekregen, dat die in mijn geval summier is....ik heb enkel groepsbegeleiding, geen 1-op-1 gesprekken met m'n begeleider. In een groepsmeeting krijg ik wel individuele feedback, maar je kunt niet uitgebreid je hart uitstorten zeg maar....
@yarabelle

Misschine is het juist beter om op vaste dagen groepsgesprekken te hebben je weet dan tenminste wanneer je je vragen kunt stellen.
@linlin... ha.. elk nadeel hep zijn voordeel. Misschien is de werkwijze die yarabelle beschrijft de ideale oplossing voor jouw studierichtig linlin.
De verschillen laten wat mij betreft wel zien hoe goed of hoe minder goed je het kan treffen.
Goedemorgen dames! Zijn er fanatiekelingen die op deze zonnige zaterdag achter hun computer kruipen? Ik ga even een poging wagen...
Hmm, niemand? Nou ja, ik doe zelf ook niet al te veel....
Ikke! Haha wilde me alleen tot nu toe niet melden omdat ik even heel traag boodschappen ed aan het doen was (vooral ivm het zonnige wandelingetje heen en terug). Nu begin ik!
Zo ik ben weer thuis! Gisteren niks geshopt, maar vandaag 2 setjes van Marlies Dekkers geshopt!! Ben er ontzettend blij mee. Vind het zo'n geweldig merk en het zit bij mij super!

Er zijn toch weer diehards achter de pc! Goed hoor. Ik ga zo mijn theoretisch kader weer doorlezen en dingen aanpassen en herstructureren

Van mijn vriend? heb ik nog steeds niks gehoord, maar het wordt steeds vreemder, want hij neemt ook zijn werkmobiel niet op. Daar heb ik gisteren steeds met anoniem nummer naar toe gebeld, op verschillende tijdstippen.... Begin me nu wel een beetje zorgen te maken.... Omdat het nog zo pril is weet ik zijn adres niet uit mijn hoofd, ben er ook nog nooit geweest, dus naar zijn huis gaan heeft geen zien....
@Magnolia: wat raar! Ik snap je zorg. Waarschijnlijk is het gewoon een laffe vent, maar stel dat er wel echt iets aan de hand is. Ik snap heel goed dat je zoiets zou willen uitsluiten voordat je het helemaal afsluit. Helemaal niks meer gehoord? Dat is wel echt raar. Uhm informeren op kantoor of gaat dat je te ver? Heb je gemeenschappelijke kennissen?
Nee helemaal niks meer gehoord! Vind het zo raar.... hmmzz ik kan wel iemand bellen van het werk, waarmee ik heb samengewerkt en waar hij nu mee samenwerkt, maar dat wil ik nu nog niet doen. Inmiddels wel via google zijn exacte adres achterhaald, maar dat gaat me ook te ver... dan wordt het een beetje stalkerig...
Pff magnolia, wel ingewikkeld met je kerel. Klinkt inderdaad wel eigenaardig, ik zou me ook een beetje zorgen maken. Denk toch dat ik die collega even 'luchtig' zou aanspreken (als dat kan).

Ik heb niks nuttigs meer gedaan vandaag, maar kwam gewoon even hallo zeggen Morgen ga ik wel weer vol aan de bak!
Nou we werken niet samen, heb ooit wel bij dezelfde organisatie gewerkt als waar hij nu werkt. Ik moet diegene er dus speciaal voor bellen....
Wow echte diehards hier.

@misskiek... heb je een leuk onderwerp en kan je niet aansturen op een bepaalde begeleider door diens artikelen op te nemen in je voorstel?
@ Magnolia: erg vreemd. Snap heel goed dat je duidelijkheid wil. Moeilijk om zoiets te laten gaan/uit je hoofd te zetten zonder enige reactie.

@ Meermim. Ik heb een onderwerp en begeleider. Ik had iemand anders gevraagd. Meerdere mensen op uni zeiden dat hij bij onderwerp past, ik kreeg iemand anders. Tja ik weet het ook niet. Ik vind het onderwerp niet super leuk, maar ben ook wel extreem nerveus door het scriptie gebeuren, denk niet dat ik iets echt leuk zou vinden. Ik moet dit maar gewoon doen.

Ik denk dat ik bij elk onderwerp zou stressen en onzeker zou zijn. Het is een soort faalangst, ben beetje een nutcase als het gaat om geschreven stukken. Misschien extra begeleiding die me meer dwingt anderen te laten lezen. Ik denk daar nu over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven