Moederfiets
vrijdag 21 mei 2010 om 12:16
Hallo!
Ik wil dit weekend voor een moederfiets gaan kijken incl kinderzitje enzo. Mijn kindje is een jaar oud. Heeft er iemand nog ideeen of tips waar ik op moet letten ?
Ik heb op het net een moederfiets gezien met alles er op en eraan voor 400 euro... Ik vind het een mooie fiets, maar weet niet of er mensen zijn die zeggen dat ik echt voor een merkfiets moet gaan?
Ik ga er niet dagelijks op fietsen, doe het puur voor die kleine...
Alvast bedankt!
Ik wil dit weekend voor een moederfiets gaan kijken incl kinderzitje enzo. Mijn kindje is een jaar oud. Heeft er iemand nog ideeen of tips waar ik op moet letten ?
Ik heb op het net een moederfiets gezien met alles er op en eraan voor 400 euro... Ik vind het een mooie fiets, maar weet niet of er mensen zijn die zeggen dat ik echt voor een merkfiets moet gaan?
Ik ga er niet dagelijks op fietsen, doe het puur voor die kleine...
Alvast bedankt!
vrijdag 21 mei 2010 om 13:56
Ik heb een Sparta Amazone. En ik vind hem echt veel en veel te zwaar. Ik fiets er al 4 jaar op, maar er mee naar het strand fietsen (7 km, over de duinen) is echt geen doen. Zonder kinderen al niet, laat staan met 2 kinderen en nog een paar tassen en een buggy.
Man heeft een Dutch ID en die fiets wil ik nu ook. Stevig, met brommer standaard, boodschappenrek leunend op frame en tegelijk heel licht. Dat fietst een stuk beter dan die idioot zware moederfiets van Sparta.
Ik raad een moederfiets dus echt af en zou hem nu nooit meer kopen. Veel te zwaar, je trapt je ongans.
Man heeft een Dutch ID en die fiets wil ik nu ook. Stevig, met brommer standaard, boodschappenrek leunend op frame en tegelijk heel licht. Dat fietst een stuk beter dan die idioot zware moederfiets van Sparta.
Ik raad een moederfiets dus echt af en zou hem nu nooit meer kopen. Veel te zwaar, je trapt je ongans.
vrijdag 21 mei 2010 om 14:17
Baunie: Dat heb ik met de mijne dus helemaal niet. Bevalt me erg goed. Maar mochten er 3 versnellingen op hebben gezeten, dan had ik het waarschijnlijk net zo ervaren. Dan is het echt te zwaar met alles en iedereen op de fiets.
En zo'n brommerstandaard is dus inderdaad ideaal, ook dat ik mijn voorwiel vast kan zetten, als ik de jongste op de fiets zet!
En zo'n brommerstandaard is dus inderdaad ideaal, ook dat ik mijn voorwiel vast kan zetten, als ik de jongste op de fiets zet!
vrijdag 21 mei 2010 om 14:18
Ben het deels eens met baunie.... Heb een sparta amazone 7 versnellingen. Heb altijd veel gefietst en vriendinnen hadden het altijd over mamalijntje-tempo.... Nou ze fietsen me nu zo voorbij... Daarbij komt dat ik er spierpijn van krijg in mijn kruis, doordat je zo rechtop zit denk ik dat er meer druk op staat. Inmiddels zit mijn zoontje in een zepp zitje achterop en nu heb ik eigenlijk een beetje spijt van heel het moederfiets gebeuren. Vriendin rijdt op een hele mooie stevige batavus en stiekem ben ik een beetje jaloers.....
vrijdag 21 mei 2010 om 17:23
quote:MissFine schreef op 21 mei 2010 @ 15:26:
Oke super alle reacties hier kan ik wat mee!
Ik wil mijn kleintje nog wel voorop de fiets hebben zodat ik haar een beetje in de gate kan houden. Voorlopig kan dit toch nog wel ?
Bij mij zit zoon (bijna 4) achterop en dochter (2 jr en 2mnd) voorop.
Dan idd (Nazife ) fietstassen met boodschappen en vaak heb ik zelf nog een schoudertas met boodschappen
Past allemaal prima.
Ik wil mijn kleintje nog wel voorop de fiets hebben zodat ik haar een beetje in de gate kan houden. Voorlopig kan dit toch nog wel ?
Dan idd (Nazife ) fietstassen met boodschappen en vaak heb ik zelf nog een schoudertas met boodschappen
Past allemaal prima.
vrijdag 21 mei 2010 om 19:35
quote:Sarah Scott schreef op 21 mei 2010 @ 17:23:
[...]
Past allemaal prima.
Ik bied meer; ook nog een buggy erbij
Ik vind die 42 kg extra ballast veel (20 kg dochter, 15 kg zoon en 7 kg buggy) en zeker als je ook nog boodschappen moet halen. Dat is op elke fiets zwaar...
Ik heb een Sparta Amazone met 7 versnellingen, fietst prima.
[...]
Past allemaal prima.
Ik bied meer; ook nog een buggy erbij
Ik vind die 42 kg extra ballast veel (20 kg dochter, 15 kg zoon en 7 kg buggy) en zeker als je ook nog boodschappen moet halen. Dat is op elke fiets zwaar...
Ik heb een Sparta Amazone met 7 versnellingen, fietst prima.
vrijdag 21 mei 2010 om 22:38
vrijdag 21 mei 2010 om 22:42
quote:MissFine schreef op 21 mei 2010 @ 15:26:
Ja hoor kan makkelijk. Ik heb ze ook lang voorop gehad. Mijn zoontje van bijna 5 zit nog vaak voorop. Hij is wel heel slank daarom past hij goed.
Maar zeker tot de 2 vind ik het veiliger om ze voor te hebben.
Mijn jongste was 1 toen ik er een kocht. Heb ook een voorzitje genomen ondanks dat hij de laatste is. Ben blij dat ik dat heb gedaan. Hij wil af en toe staan en schouderbandjes af doen. Hij zou dat achter maar doen. Dan zie ik het niet. Dood eng.
Ja hoor kan makkelijk. Ik heb ze ook lang voorop gehad. Mijn zoontje van bijna 5 zit nog vaak voorop. Hij is wel heel slank daarom past hij goed.
Maar zeker tot de 2 vind ik het veiliger om ze voor te hebben.
Mijn jongste was 1 toen ik er een kocht. Heb ook een voorzitje genomen ondanks dat hij de laatste is. Ben blij dat ik dat heb gedaan. Hij wil af en toe staan en schouderbandjes af doen. Hij zou dat achter maar doen. Dan zie ik het niet. Dood eng.