Werk & Studie alle pijlers

Wat is het niveau hier?

22-05-2010 18:04 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus wat is het scholingsniveau hierzo?

(met plus bedoel ik een extra bachelor boven je HBO/WO studie)

Ik zelf heb VWO en HBO-V gedaan, ooit..

niveau

Totaal aantal stemmen: 362

niks (1%)
alleen basisonderwijs (1%)
alleen middelbaaronderwijs (4%)
MBO niveau 1 (1%)
MBO niveau 2 Geen stemmen
MBO niveau 3 (2%)
MBO niveau 4 (12%)
HBO (36%)
HBO plus (9%)
WO (21%)
WO plus (14%)
Ingevuld. Overigens zegt dit volgens mij niet zoveel over het niveau hier (as in: het niveau op het viva forum)
Dat zeg ik....
Haha, ik ben net klaar en wens al dat ik het nooit had gedaan.. Heb voltijd gedaan maarvoor mijn gevoel sta ik nu met het papiertje en zonder de nodige kennis, vaardigheden maar vooral ervaringen. Nogal waardeloos.
Tuurlijk niet Websje, men kan immers heerlijk liegen hier.
quote:Jumpsje schreef op 22 mei 2010 @ 18:21:

Haha, ik ben net klaar en wens al dat ik het nooit had gedaan.. Heb voltijd gedaan maarvoor mijn gevoel sta ik nu met het papiertje en zonder de nodige kennis, vaardigheden maar vooral ervaringen. Nogal waardeloos.Dat vond ik het voordeel van leren en werken tegelijk, dan heb je gelijk ervaring opgedaan.
Jumpsje: wat heb je gedaan? Kan me echt niet voorstellen dat je niets aan je papiertje gaat hebben namelijk. Mijn studie heeft me inhoudelijk ook niet precies voorbereid op mijn werk, maar was wel absoluut vereist om aan de slag te gaan.
Dat zeg ik....
quote:zusenzo schreef op 22 mei 2010 @ 18:05:

Ik zie dat de poll niet op volgorde staat zoals ik hem in had gevuld. hmmHahahah, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dat te snappen. Waar het meest op gestemd is komt bovenaan te staan en dan aflopend .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MV dat was al voordat er iemand had ingevuld, vandaar.

Ben wel blondt maar dat wat jij verteld is mij niet nieuw hoor
quote:delphicat schreef op 22 mei 2010 @ 18:20:

Mijn zus idem.Oh echt? Leuk!
quote:mylenevalerie schreef op 22 mei 2010 @ 18:23:

[...]

Hahahah, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dat te snappen. Waar het meest op gestemd is komt bovenaan te staan en dan aflopend .Klopt, maar ook de volgorde die je ziet als je de poll nog niet beantwoord hebt, is vaak niet de volgorde zoals degene die de poll schreef hem heeft bedacht. En dat is wel raar.
Hier ook HBO. Ergotherapie, om precies te zijn.
668, the neighbour of the Beast
Ah, ik ben niet alleen bijna master, maar ook mosterd.
@Websje HBO-V..
Ik vraag me af of iemand het hier zou zeggen als ie niet of laag opgeleid is.
MBO4 hier.

Ik vind studeren heerlijk. Jammer alleen dat ik daar nogal laat achter moest komen. Ben inmiddels 27 en heb mijn diploma 2 jaar geleden cum laude gehaald. Als ik de loterij win ga ik fulltime studeren!!
Waarom niet Iloveholiday?

Zegt er hier iemand dat je je ervoor moet schamen dan?
Overigens is 1/5 deel van de stemmen lager dan HBO, dus blijkbaar zijn er genoeg mensen niet hoog opgeleid. Ik zie echt niet in waarom mensen dat hier niet zouden durven zeggen ofzo.
quote:Marels schreef op 22 mei 2010 @ 18:44:

Waarom niet Iloveholiday?

Zegt er hier iemand dat je je ervoor moet schamen dan?Niemand zegt het, toch weet ik dat er zat mensen zijn die het liever niet zeggen omdat er mogelijk op hen neergekeken wordt.
Ik denk wel dat de gemiddelde Viva-forummer hoger is opgeleid dan de gemiddelde Nederlander.
Zoals jij? Pfff, volgens mij ligt dit echt bij jou hoor, en niet bij de andere forummers.
quote:Iloveholiday schreef op 22 mei 2010 @ 18:50:

[...]

Niemand zegt het, toch weet ik dat er zat mensen zijn die het liever niet zeggen omdat er mogelijk op hen neergekeken wordt.

Maar houdt dat zichzelf niet in stand? Niemand durft het te zeggen, dus lijkt het voor al die mensen of ze de enige zijn. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn, als mensen het wel gewoon vertellen.

Het is trouwens wel heel raar om iemand te beoordelen op enkel zijn of haar opleidingsniveau. Dat is van zo veel factoren afhankelijk.
quote:delphicat schreef op 22 mei 2010 @ 18:51:

Ik denk wel dat de gemiddelde Viva-forummer hoger is opgeleid dan de gemiddelde Nederlander.

Maar zou dat dan echt maken dat mensen hier niet durven zetten dat ze alleen huishoudschool gedaan hebben? Kan ik me bijna niet voorstellen.

Ik geloof niet dat er iemand hier die mensen daarom af zou fakkelen of zelfs maar in hun vuistje gniffelen van "haha, laagopgeleid".
Ik heb mbo 4.

Ik ben van plan in september nog een hbo opleiding te gaan beginnen.

Helaas wat later dan eigenlijk mijn bedoeling was, door omstandigheden.
Doe een (part-time) master. Maar momenteel met zo weinig motivatie dat ik betwijfel of ik het ooit haal Ook dit berichtje is onderdeel van mijn enorme passie voor studie- en werkontwijkend gedrag.
quote:Iloveholiday schreef op 22 mei 2010 @ 18:50:

[...]

Niemand zegt het, toch weet ik dat er zat mensen zijn die het liever niet zeggen omdat er mogelijk op hen neergekeken wordt.Jammer dat je dat zo ziet. Want ik ken genoeg mensen met geen of weinig opleiding die veel meer van het leven snappen dan sommige mensen die pochen met hun opleiding.
Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben zeg, studieontwijkend gedrag.

Moet wel zeggen dat ik ook minder forum, sinds ik niet meer studeer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven