Hardnekkige Hoest

22-05-2010 21:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies!

Mijn mini van bijna 2 hoet nu al rustig een half jaar af en aan zich helemaal suf. Honderd keer de longen laten luisteren, maar niets te horen dus dat is top, maar ze komt er maar niet vanaf.

Sommige dagen is het beter dan anderen, maar het gaat maar niet weg. Ze hoest duidelijk toch wat slijm op, maar het is soms ook wat droog.

Wat al gedaan?

- Tussikind

- Prospan

- Bisolvon

- Bedje schuin omhoog

- Gezocht en gedacht naar iets in haar kamer of een allergie, maar kan niets bedenken...

- Ui onder bed

- Luuf

En nu weet ik het niet meer...

Iemand een briljant idee??
Briljant idee; ga eens naar de KNO-arts Als de longen schoon zijn, kan ze wellicht iets van een voorhoofdsholte-ontsteking hebben. (Daarmee hoest je ook veel slijm op -> ik tenminste wel)
Is ze niet ergens allergisch voor of kan het geen kinkhoest zijn?
KNO arts nog niet geprobeerd idd...vond het tot nu toe, helemaal als het afnam (om vervolgens weer erger te worden...) niet erg genoeg, maar ga neig er nu zeker naar....maar van voorhoofdsholteontsteking kun je dus ook hoesten??
Yep, ben zelf ook al 4 weken bezig en sinds afgelopen week aan de antibiotica (juist ja, via de KNOarts )

Ik krijg ook een allergietest overigens, dus wat Zusenzo zegt is ook een goede tip, hou dat in je achterhoofd als je bij de KNOarts bent
quote:Sarah Scott schreef op 22 mei 2010 @ 21:22:

Briljant idee; ga eens naar de KNO-arts Als de longen schoon zijn, kan ze wellicht iets van een voorhoofdsholte-ontsteking hebben. (Daarmee hoest je ook veel slijm op -> ik tenminste wel)Volgens mij is dat niet erg waarschijnlijk bij zo'n kleintje, omdat de voorhoofdsholten nog niet genoeg ontwikkeld zijn..
Dubbel
KNo arts is inderdaad een goede. Het hele gebied keel neus en oren staat met elkaar in verbinding en kan effect hebben op elkaar. Bij mijn zoontje werden luchtweginfecties mede veroorzaakt door zijn amandelen. Op die leeftijd zo hardnekkig hoesten is niet normaal, en als de huisarts niets kan vinden, lijkt het me meer dan logisch om verder te kijken.
Phisiomer iedere avond voor het slapen gaan versprayen onder neus van mini. Het kan geen kwaad en mag onbeperkt gebruikt worden. Ik heb altijd de versie voor baby's gebruikt, de softspray. Het bleek een wondermiddel. Zodra ik het een keer vergat dan begon dochter weer met hoesten 's-nachts.
NB, vanwege je OP ben ik ervan uitgegaan dat je kind er alleen 's-nachts last van heeft en niet overdag. Klopt dat? Je noemt het namelijk niet expliciet. Mocht het hoesten echter ook overdag zijn dan zou ik inderdaad KNO-arts adviseren.
Mijn dochter van 20 maanden hoest ook heel veel en heel vaak. Vooral s'nachts als ze in haar bedje ligt. We zijn ook doorverwezen naar de kno arts nadat ze binnen 4 maanden 8 antibioticakuren had gehad. Inmiddels heeft ze buisjes in haar oren en is haar neusamandel verwijderd. Helaas hoestte ze nog net zo hard door. Ze heeft toen van de kinderarts (daar waren we inmiddels ook al naar doorverwezen) ventolin gekregen omdat haar longen ook schoon waren. De eerste keer dat we haar dit gaven via een babyinhalator heeft ze de hele nacht niet gehoest. We wisten niet wat ons overkwam. Ik wil niet zeggen dat dit de oplossing is, maar bij ons helpt het vooralsnog goed.

Succes met zoeken naar een oorzaak en oplossing.
quote:Jannemaan schreef op 22 mei 2010 @ 21:45:

[...]

Volgens mij is dat niet erg waarschijnlijk bij zo'n kleintje, omdat de voorhoofdsholten nog niet genoeg ontwikkeld zijn..Klopt, bij mij komt het echter doordat mijn buis van Eustachius verstopt raakt (wat wel kan bij een kleintje -> vaak mondt dit uit in een oorontsteking bij kinderen) en ik raak daardoor doof (ben ik dus nu al 4 weken ) daarna stromen mijn holten vol. Vanaf begin gaat dit bij mij gepaard met (slijm op-)hoesten.
quote:mjb1 schreef op 22 mei 2010 @ 22:34:

Mijn dochter van 20 maanden hoest ook heel veel en heel vaak. Vooral s'nachts als ze in haar bedje ligt. We zijn ook doorverwezen naar de kno arts nadat ze binnen 4 maanden 8 antibioticakuren had gehad. Inmiddels heeft ze buisjes in haar oren en is haar neusamandel verwijderd. Helaas hoestte ze nog net zo hard door. Ze heeft toen van de kinderarts (daar waren we inmiddels ook al naar doorverwezen) ventolin gekregen omdat haar longen ook schoon waren. De eerste keer dat we haar dit gaven via een babyinhalator heeft ze de hele nacht niet gehoest. We wisten niet wat ons overkwam. Ik wil niet zeggen dat dit de oplossing is, maar bij ons helpt het vooralsnog goed.

Succes met zoeken naar een oorzaak en oplossing.Da's ook een goede inderdaad. Hier ook ventolin bij dochter gehad (en idd ook buisjes bij 9 maanden al) maar inmiddels bij haar niet meer nodig. Ventolin destijds wel gekregen via (jawel...) de KNO-arts.
Als zelfs de physiomer niet hielp (in uitzonderlijke gevallen) hadden we ventolin achter de hand en dat hielp altijd. Wij gaven echter de voorkeur aan de physiomer als dat voldoende hielp. Ik vond ventolin toch niet zo verstandig om iedere nacht te gebruiken.
Dochter heeft met vergelijkbare klachten ventolin gekregen. Mede op mijn vraag; ben er niet zo'n fan van maar ze had in 3 maanden 2 longontstekingen omdat ze naar mijn idee dat slijm maar niet weggehoest kreeg. Ventolin werkt onwijs goed!!! Geeft letterlijk lucht..:)
Het dochtertje van een vriendin heeft heel lang gehoest. Er werd eerst gedacht aan astma, maar dat kan niet worden aangetoond en de medicijnen hielpen niet. Uiteindelijk bleek na veel onderzoeken dat ze een klein stukje plastic had ingeademd, dat vast zat in haar luchtpijp. Via een eenvoudige ingreep is het verwijderd en ze had nergens meer last van!

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, de kans is klein dat dit het is maar ik wilde het toch even schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven