Bezoek

23-05-2010 23:01 31 berichten
Ik ben benieuwd hoe het bij de rest gesteld is: bezoek. Krijgen jullie veel bezoek? Gaan jullie zelf veel op bezoek? Of spreken jullie altijd in kroegen oid af?
Vanwaar je vraag?
Alle reacties Link kopieren
Wat is veel?
Ik had het hier van de week met een vriendin over en ging eens kritisch naar mezelf en omgeving kijken.

Ik ben gewoon benieuwd!
Krijg niet vaak bezoek, vrienden lopen vaak binnen maar dat vind ik geen bezoek.

Ga zelf ook niet vaak op bezoek.

In kroegen kom ik veel te weinig.

Eigenlijk heb ik een zwaar saai sociaal leven
quote:Kate1980 schreef op 23 mei 2010 @ 23:03:

Ik had het hier van de week met een vriendin over en ging eens kritisch naar mezelf en omgeving kijken.

Ik ben gewoon benieuwd!Ja en? Hoe vaak krijg jij bezoek? En hoe vaak ga je op bezoek?
Peas on earth!
Ik heb geen sociaal leven.

Ik krijg zelden bezoek en ik ga zelden op bezoek.

De kroeg vind ik geen drol aan omdat ik niks hoor met die harde muziek, dus daar ga ik ook nooit naartoe.
Ik krijg niet zoveel bezoek, vind ik dan 1 á 2 keer in de week. Verder ben ik vooral druk met de studie. Ik hoef ook niet zo nodig heel veel bezoek, vind het namelijk heerlijk om op mezelf te zijn!
Ik krijg eigenlijk niet zo vaak bezoek bedenk ik me. Ik ga meestal naar anderen toe, vooral ook omdat ik wat achteraf woon en de meeste van mijn vrienden in wat 'gezelligere' buurten wonen, met cafeetjes, eettentjes enzo. Ook spreek ik regelmatig in de stad af.
God staat regelmatig voor m'n deur maar no Martini, no Heaven.
wat is bezoek volgens jou? Bij komen mensen altijd langs
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik krijg praktisch nooit bezoek... Alleen met mijn verjaardag en met die van mijn vriend... en zo nu en dan komt er een verdwaalde vriendin/verdwaald familielid langs....

Ik ga ook niet erg vaak op bezoek. Kom wel vaak bij mijn ouders, maar dat vind ik niet echt op bezoek gaan..

Wat dat betreft ben ik (en is mijn vriend) erg saai...
ik vind bezoek altijd iets heel officieels hebben. Op bezoek ga je bij mensen die je niet zo goed kent of zoiets. Weet niet zo goed hoe ik dat moet omschrijven
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hier komen vrienden gewoon langs zonder afspraak, gewoon spontaan gezellig! Heb ik er geen tijd voor of ik moet weg zeg ik dat, moet kunnen bij vrienden.
quote:itsme26 schreef op 23 mei 2010 @ 23:10:

ik vind bezoek altijd iets heel officieels hebben. Op bezoek ga je bij mensen die je niet zo goed kent of zoiets. Weet niet zo goed hoe ik dat moet omschrijvenIk snap wat je bedoeld Itsie....Het volgens de kalender/agenda plannen. Dat doen wij ook, maar dan met verjaardagen.
oh hm.. bij mij valt alles wat langskomt onder 'bezoek' eigenlijk, sta niet zo stil bij die titel.
Bij bezoek stel ik me voor, dat dit mensen zijn die ik amper ken. Dan krijg ik dus niet vaak bezoek...

Vrienden en familie kunnen altijd binnen vallen. Daar zijn geen vaste afspraken voor. Soms is dit 3 x per week, soms een hele week niet.
bedoel je met bezoek iedereen die binnenkomt die niet in je huis woont? Of geplande visites?

Geplande visites hebben wij eigenlijk alleen met verjaar- en feestdagen. Aanwaaiende vrienden komt wel regelmatig voor.
Op 5 december wordt er wel op de deur geklopt ja. Maar ik doe mooi niet open.
quote:Digitalis schreef op 23 mei 2010 @ 23:08:

God staat regelmatig voor m'n deur maar no Martini, no Heaven.Zolang Magere Hein nog niet voor je deur staat..
"Op bezoek gaan" klinkt inderdaad erg formeel (en burgerlijk). Bij mij is het altijd een spontane actie om vrienden te bellen om dezelfde avond te komen eten en/of borrelen. Lang van te voren afspreken vind ik niks.

Dat mensen opeens aan de deur staan is eigenlijk sinds het mobiele telefoontijdperk verdwenen, iedereen belt of smst kort tevoren of het gelegen komt. Vind ik eigenlijk wel prettig, het geeft me de gelegenheid om 'nee' te zeggen wanneer het niet uitkomt, of om nog even snel wat op te ruimen of zo.
Zo min mogelijk, dat is het fijnst. Er zijn al verplichtingen genoeg en mensen die onverwacht langs willen komen, dit weekend: vrijdagavond onverwacht schoonouders op de koffie

zaterdagavond afgesproken met vrienden in de kroeg, vanochtend een kinderverjaardag.

Maar sinds er kinderen zijn, gaan we wel vaker echt op visite bij mensen, net zoals mijn ouders vroeger visite hadden, zo is dat blijkbaar ontstaan...ik vind het best gezellig hoor.
quote:sweetcandy schreef op 23 mei 2010 @ 23:06:

Ik krijg niet zoveel bezoek, vind ik dan 1 á 2 keer in de week. Verder ben ik vooral druk met de studie. Ik hoef ook niet zo nodig heel veel bezoek, vind het namelijk heerlijk om op mezelf te zijn!

Dat vind ik ook, of samen met mijn vriend. Heerlijk maar ik ken wel mensen die bijna niet alleen of met partner thuis kunnen zijn, die komen echt dwangmatig op bezoek. Doodeng vind ik dat soort mensen die willen ook altijd met ons op vakantie, donder op dan heb ik eindelijk rust.

Oh en wij hebben gezellige buurvrienden die heb ik in de vorige reactie niet eens genoemd, dat is idd geen bezoek want dat plan je niet.
Wij krijgen soms bezoek en gaan soms op bezoek, maar omdat mijn man laat werkt (toerisme) en ik 6 dagen in de week werk, lig ik meestal 's avonds voor Pampus op de bank.

Naar cafees ga ik niet echt maar ik pak graag af en toe een terrasje.
Wij gaan veel bij mensen borrelen en eten en er komen veel mensen bij ons borrelen en eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven