Is dit niveauverschil?

24-05-2010 12:43 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, waar ik me aan de ene kant wel een beetje voor schaam, aan de andere kant wil ik ook graag weten of iemand het herkent.

Ik heb sinds vorige week een leuke man van midden 30 leren kennen. We hebben elkaar pas 1x gezien en via sms heeft hij aangegeven al verliefd op me te zijn. Hartstikke leuk, maar ook hartstikke snel. Ik wil niet te hard van stapel lopen en hou hem dus even op een afstand.

Maar via de sms merk ik dat zijn Nederlands nogal aan de slechte kant is. Zo schrijft hij geen punten, komma's of hoofdletters en maakt hij van d's een t (bijv. "noot geval"). Tenenkrommend vind ik het en eigenlijk ook een behoorlijke afknapper.

Verder kijkt hij eigenlijk altijd RTL4 waaronder GTST.

Op de een of andere manier vind ik dat ook weer een afknapper.

Dus voordat ik op voorhand besluit om met het contact te stoppen ("want in een relatie moet je je goed voelen enz enz") of hem juist toch een kans te geven ("de basis van een relatie is niet het taalgebruik of de tvzender"), wil ik graag jullie meningen.

Wat zouden jullie doen?
4wheels, wat is er wél leuk aan deze man? Kun je je daar op richten?
quote:Igoneh schreef op 24 mei 2010 @ 12:56:

Spelfoutjes, omdat je gewoon niet goed kan spellen en onvoldoende de taal beheerst, is iets heel anders dan dyslexie. Dat wordt tegenwoordig zo snel geproepen, onterecht, als iemand even d-tjes en t-jes verkeerd neerzet.Nou euh, het kan toch zijn dat hij ECHT dyslectisch is...Getest en alles.
ghe geproepen Igoneh (sorry het is flauw)
quote:Mazou schreef op 24 mei 2010 @ 12:55:

Misschien is ie wel dyslectisch...Is dat ook jouw excuus?
quote:Notebook schreef op 24 mei 2010 @ 12:56:

4wheels, wat is er wél leuk aan deze man? Kun je je daar op richten?Zou ik niet doen TO je kent hem pas een week. Spelvauten én GTST ? Next
quote:Enneaaa schreef op 24 mei 2010 @ 12:57:

ghe geproepen Igoneh (sorry het is flauw) kijk, da's nou een typo, omdat ik snel typ en niet achteraf lees wat ik heb neergezet in de haast. Niks dyslexie, gewoon zorgvuldiger berichten posten! Maar ik kan natuurlijk ook zeggen dat het aan dyslexie ligt....
Ik snap het wel, ik knap ook behoorlijk op taal/spelfouten, baard, snor, witte sokken etc.

Ik zou nog een ontmoeting regelen en dan merk je immers gauw genoeg of hij nog iets meer te melden heeft dan GTST etc.
Dit heeft trouwens niets met opleidingsniveau te maken hoor.
quote:Enneaaa schreef op 24 mei 2010 @ 12:58:

[...]

Zou ik niet doen TO je kent hem pas een week. Spelvauten én GTST ? Next Haha, lekker genuanceerd
quote:4wheelsand1heart schreef op 24 mei 2010 @ 12:55:

Ik vind GTST een hersenloos programma, al kijk ik er soms ook naar

Maar dit is voor het eerst dat ik een man tref die datzelfde kijkt.

??? Misschien is ie de hele dag al bezig met zwaar intelligente dingen, en is ie blij dat ie even een half uurtje hersenloos voor de TV kan zitten (nadat ie wellicht het half-acht nieuws heeft gekeken....)

Als jij GTST als richtlijn voor niveau zet, kan je volgens mij een relatief groot deel van de Nederlandse bevolking buitenspel zetten, en daar zullen heel wat slimme (zowel IQ als EQ) mensen tussen zitten.
Ik wil ook een motto
Het IS een nadeel.

Misschien blijkt er veel tegenover te staan, als je hem iets beter leert kennen.

Alles is voordelen en nadelen.

Je kunt dat het beste gewoon maar erkennen.
quote:Notebook schreef op 24 mei 2010 @ 12:56:

4wheels, wat is er wél leuk aan deze man? Kun je je daar op richten?

Tsja, dat vind ik nu dus moeilijk te zeggen, want ik ken hem van 1 avond.

Hij was toen heel rustig en zelfverzekerd, leuke kop en makkelijk in de omgang. Nu via sms vind ik hem opdringerig, veel te hard van stapel lopen en toch onzeker.

Hij begon al te smsen dat hij meer voor mij voelt, dan ik voor hem. Alsof we al een relatie hebben...
Het zegt meer over jou als je je na 1 date al stoort aan het feit dat hij GTST kijkt. Ik kijk zelf ook GTST maar gelukkig heb ik nog wel wat meer te melden.

Zoek je stiekum niet gewoon naar een excuus?
quote:yoyo2 schreef op 24 mei 2010 @ 12:52:

Ik voel me beledigd, ik kijk ook GTST....Maar jij bent dan ook geen vent
OK! Meteen al te veel alarmbellen, wegwezen!
quote:Mazou schreef op 24 mei 2010 @ 12:57:

[...]

Nou euh, het kan toch zijn dat hij ECHT dyslectisch is...Getest en alles.dyslexie is voornamelijk het probleem met de geluidstructuur van gesproken woorden. Wat iemand zelf hardop uitspreekt, scrhijft hij/zij heel anders op. En wat er staat op papier, leest men anders hardop voor. Dus bijvoorbeeld; er staat het woord 'jeuk' en iemand met dyslexie leest 'juik'. Of andersom je vraagt iemand met dyslexie om het woord jeuk op te schrijven, en schrijft juikt. Voor die persoon klopt dit. Nootgeval schrijven in plaats van noodgeval, is gewoon niet goed NL kunnen.
In mijn internet date periode knapte ik ook verschrikkelijk af op spelfouten en nog meer op contructiefouten in zinnen (nooit geen), slechte taalbeheersing. Dan vind ik die persoon meteen een stuk minder leuk. Of het een niveauverschil is weet ik niet. Ik vind en vond het een afknapper en dat is gewoon zo.
OP jee....dat vind ik ook wel heel erg snel. Als ik jou zo lees, zou ik niet eens meer een ontmoeting regelen, want dan ben je al verloofd voor je het weet..
quote:Igoneh schreef op 24 mei 2010 @ 12:59:

[...]

kijk, da's nou een typo, omdat ik snel typ en niet achteraf lees wat ik heb neergezet in de haast. Niks dyslexie, gewoon zorgvuldiger berichten posten! Maar ik kan natuurlijk ook zeggen dat het aan dyslexie ligt....

En als je nou óók nog GTST kijkt dan......

Sja dan is het klaar Igoneh , dan valt mijn beeld van forummer op Viva in duigen, en ga ik overdenken om je "een kans " te geven.

Ik zal me nu terug trekken en wat een hilarisch onderwerp!
Mijn man is veeeel intelligenter dan ik en heeft (dus) ook een hogere opleiding. Maar heeft ook een lichte vorm van dyslexie en schrijft dus niet geheel en al foutloos.

Niveauverschil heeft wat mij betreft niet veel te maken met al dan niet foutloos schrijven en kijken naar GTST, maar bijvoorbeeld zoals Margaretha ook schrijft, gore tafelmanieren, onbeschaafd gedrag, zichzelf veel beter vinden dan ieder ander.
quote:Kate1980 schreef op 24 mei 2010 @ 13:01:

Het zegt meer over jou als je je na 1 date al stoort aan het feit dat hij GTST kijkt. Ik kijk zelf ook GTST maar gelukkig heb ik nog wel wat meer te melden.

Zoek je stiekum niet gewoon naar een excuus?Helemaal mee eens. TO je komt op mij best arrogant over met zo'n opmerking en tevens ook zelf niet heel diepgaand, als je afknapt op zoiets... sorry dat ik het zeg.
quote:Notebook schreef op 24 mei 2010 @ 12:59:

[...]

Haha, lekker genuanceerd
quote:Kate1980 schreef op 24 mei 2010 @ 13:01:

Zoek je stiekum niet gewoon naar een excuus?

GTST stoorde me niet, maar nu stapelt het zich op, de typfouten, de opdringerigheid.

Dus ja, dat lijkt erop.
Ik zou wel afknappen op het noot geval, niet meteen op gtst, tenzij dat het enige is dat ie kijkt.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
idd, wegwezen na die smsjes met opdringerige teksten. Brrrrr.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven