Geld & Recht alle pijlers

rondkomen van 1700

24-05-2010 16:13 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er mensen die ook van 1700 rondkomen? wij zijn met zijn 2en en gaan dat te besteden hebben als we samen gaan wonen. de huur is een kleine 400 en de auto 80 aan belasting+verzekering. Lukt het daarvan?
Gaat prima hoor. Er zijn mensen die daar hele gezinnen van onderhouden.
Ja die zijn er.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Jarenlang van veel minder rond moeten komen, ¤1700 is toch niet weinig?

edit: klinkt als verleden tijd maar nu nog steeds veel minder dus en dat met drie kinderen dus ja, het kan.

Makkelijk zelfs als je met z'n tweetjes bent.
Tuurlijk kan je daar van rondkomen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een vriendin adviseerde mij om met dit bedrag nog even te wachten met samenwonen. Zei is in dr eentje en red het amper met 1200.
Als je niet al te gek doet, moet dat lukken!

Niet al te duur boodschappen doen.
Dan doet je vriendin ergens iets verkeerd denk ik.
Makkelijk.
..
Geen enkel pobleem. Paar jaar geleden ook zo : Samenwonen, 400 euro huur, hond, auto, inboedel 2 verzekeringen, alles en nog sparen ook. Gingen wel paar a per jaar wg.

! x per maand, of per week pinnen. Darrmee boodschappen. Wat over is, in een potje doen.

Grote dingen van de rekingen.

We hadden het altijd goed. Hoefden niet na te denken.

Elkemaand bedrag naar vakantie storten en een bedrag naar onvoorzien.

het was makkelijk en heerlijk leven. Nu wel anders! 0 geld! En problemen.

Geniet er maar van/

Groet, Zjena
Je houdt nog +/- ¤1200 voor boodschappen, verzekeringen, telefoonrekeningen, benzine en gas,licht, water. Lijkt me wel dat je dat red.
quote:mamalief schreef op 24 mei 2010 @ 16:18:

Dan doet je vriendin ergens iets verkeerd denk ik.Zeker weten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
1700 netto? Ik onderhoud een huis, partner en 2 kids met niet zo gek veel meer dan dat.
quote:xxxS schreef op 24 mei 2010 @ 16:17:

Een vriendin adviseerde mij om met dit bedrag nog even te wachten met samenwonen. Zei is in dr eentje en red het amper met 1200.Dan moet zIJ misschien een cursusje budgetteren doen. Maar TO, je weet toch zelf ook wel wat alles kost? Of heb je niet eerst op jezelf gewoond?
Tuurlijk kan dat. Is een heel normaal inkomen en de huur is met 400 ook niet te hoog. Misschien moeten jullie luxe inleveren tov de huidige situatie (ik weet niet hoe die is), maar meestal bespaar je zelfs als je gaat samenwonen: slechts 1x huur, 1x energiekosten etc.
Ja, je kunt het daarmee best redden, afhankelijk van je uitgaven natuurlijk. Zet al je lasten op papier en je weet het.

Er komen wel wat meer kosten dan de huur en de auto, hou je daar wel rekening mee?

Je vriendin is alleen en heeft 500,- minder, dat is nogal wat! Bijv. de woonlasten. Het is echt niet zo dat je met z'n tween het dubbele hoeft te hebben. (Zou wel leuk zijn natuurlijk)
Offtopic: Zjé gaat het goed? Zo te lezen wel!
hogere huur (zo'n 150 extra) en 200 minder aan inkomsten.

ik spaar notabene 250 per maand. (en ja ook toen we met zn 2en woonden, op alleen dit salaris van mij lukte dat).

Maar ik heb dan geen auto.
off topic RE

Ja BAM, bes wel dank!
Een vriendin adviseerde mij om met dit bedrag nog even te wachten met samenwonen.

Zei is in dr eentje en red het amper met 1200.

Misschien betaald zij meer aan huur / hypotheek?
Wij hebben iets meer per maand en zijn met z'n drieën. Komen prima rond, sparen zelfs een flink bedrag elke maand.
Ik heb iets meer dan dat en onderhoud er twee kinderen mee, een koophuis, een auto, een spaarrekening en een hoop leuke dingen. Het kan makkelijk.
Maarre....ga je samenwonen met je criminele vriendje die vriend die je van je ouders niet mocht zien?
Als het niet lukt om ervan rond te komen (wat debiel zou zijn maar oké) dan kan ie toch wat bijverdienen aan de verkeerde kant van de wet? Of issie nu braaf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven