rondkomen van 1700

maandag 24 mei 2010 om 16:31
Wij zouden het er niet mee redden. Onze maandelijke vaste lasten zijn al meer dan E 1700. Het ligt dus helemaal aan jezelf, hoe hoog wordt je huur/hypotheek. Wil je elke maand een nieuwe hippe outfit of ga je 2x per jaar naar de stad voor het hoognodige. Doe je boodschappen bij de AH of de Aldi/Lidl? Ga je op de fiets of heb je allebei een auto? Dat zijn allemaal dingen die maken of het wel of niet kan.
maandag 24 mei 2010 om 16:32
Wij komen nu van 1500 rond met zijn tweeen, drie katten en een koophuis (hypotheek van ±500).
Gewoon geen gekke dingen doen en je niet laten gek maken door wat anderen wel doen met hun geld.
*Moet wel zeggen dat ik binnenkort ook ga werken en dan hebben we het natuurlijk weer breder.
Gewoon geen gekke dingen doen en je niet laten gek maken door wat anderen wel doen met hun geld.
*Moet wel zeggen dat ik binnenkort ook ga werken en dan hebben we het natuurlijk weer breder.
Poelepoelepoelepoes!
maandag 24 mei 2010 om 16:36

maandag 24 mei 2010 om 16:39
Als je E 2000 netto hebt samen moet je natuurlijk niet aan E 1800 vaste lasten gaan zitten. Bij ons is het in verhouding met het inkomen dus niks aan het handje. En als de nood hoog is kunnen er nog dingen worden geschrapt: 1 auto weg, werkster weg, uitlaatservice hond weg, sportschoolabbo's weg, boodschappen goedkoper doen.

maandag 24 mei 2010 om 16:56
Samenwonen is een stuk goedkoper dan apart wonen. Qua boodschappen, energiekosten, internet/tv, belastingen enz enz.
Maar ik zou iedereen aanraden om eerst een tijd op jezelf te wonen, op kamers of een flatje oid. Echt, je leert zoveel over jezelf as persoon, wie JIJ bent ipv wie jij bent in je relatie....
Maar ik zou iedereen aanraden om eerst een tijd op jezelf te wonen, op kamers of een flatje oid. Echt, je leert zoveel over jezelf as persoon, wie JIJ bent ipv wie jij bent in je relatie....
maandag 24 mei 2010 om 17:11