Budget

24-05-2010 19:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik heb een vraag over kinderen. Mijn vriend en ik willen ontzettend graag kinderen. Alleen ik ben weer naar school gegaan en daarom hebben we alleen het loon van mijn vriend. Nu is mijn vraag wat ben je ongeveer per maand aan een kindje kwijt. Ik weet dat het natuurlijk dat het bij elk gezin anders is. Maar ik heb op websites gekeken maar daar lopen de bedragen zo uit een dat ik er geen touw aan vast kan knopen. De kinderkamer krijgen we van mijn schoonouders omdat die vroeger voor mijn vriend een spaarrekening hebben geopend. Maar dat bedrag van die spaarrekening is zo'n 2700 euro en zo'n dure kinderkamer hoef ik niet want je gebruikt het maar een paar keer. Dus ik dacht dan kan ik daar ook de kinderwagen en badje enz van kopen. En buiten de spaarrekening geven zijn ouders ook nog een kinderstoel en kleertjes. En mijn ouders geven ook een heleboel kleertjes en speelgoed enz. En mijn vriend krijgt het speelgoed voor een inkoopsprijs want die werkt bij een speelgoed groothandel. Dus aan de spullen die je eerst moet aanschaffen zijn we geen geld kwijt. Maar ik ben bang dat we per maand veel geld kwijt zijn aan eten luiers en kleding enz. We hoeven niet hele dure kleertjes want ze groeien er snel uit bijvoorbeeld bij zeeman enz gewoon voor overdag en bij voorbeeld voor een feestje of zo bij prenetal. Weet iemand hoeveel we ongeveer per maand extra kwijt zullen zijn. En wat je extra aan toeslagen krijgt zoals kinderbijslag enz. Misschien zullen jullie wel denken waarom niet even wachten tot je van school bent. Ik ben volgend jaar klaar maar ik ben nu 29 en mijn vriend is 35. groetjes
Als je in de zoekfuntie 'wat kost een kind' intoetst, vind je 101564654 meer topics met dit onderwerp.

Succes
http://www.wijzeringeldza ... K6Wgpyl66ECFYx_3god3m4BIw
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat kost een baby nadat het geboren is?

Wat kost een kind nou eigenlijk?

Hoeveel kost een kindje ongeveer?
je kan het zo duur maken als je zelf wilt, ik heb een kleding-koop-verslaving. Daarnaast zijn luiers het duurst denk ik. De eerste maanden kreeg mijn dochter alleen borstvoeding dus dat is mooi erg goedkoop. Eten het eerste jaar is niet veel duurder want ook al eet mijn dochter heel veel, ze at meteen met de pot mee en ze eet geen volwassenenaandeel. En tja, kinderbijslag helpt wel iets maar zeker niet genoeg.
Nibud heeft er ook vast wel iets over te zeggen.
Maar je bent volgend jaar klaar met school en dus weer beschikbaar op de arbeidsmarkt. Ik zie het probleem dus niet zo. Je hebt je kindje niet 1-2-3 in je armen. Er moet eerst nog gesext worden zonder voorbehoedsmiddelen, dan een zwangerschap van gemiddeld 9 maanden. Op zijn vroegst ben je een jaar verder. Dan ben jij dus al klaar met school en kun je na je kraamtijd gaan werken.

En wellicht duurt het wat langer dan ongeveer 2 maanden om zwanger te worden (wat vrij aannemelijk is) dan kun je dus al een baan hebben en wat meer bestedingsruimte hebben.

Kortom, maak je niet te druk. Komt tijd, komt raad. En met ieder budget is een kind te onderhouden.
Onze dochter is 6 maanden. Ze past gelukkig nog (makkelijk) in maat 2 luiers en daar doet ze 1.5 week over. We kopen altijd pampers in de aanbieding. = 25 euro voor 3 pakken. Gelukkig poept dochter niet zoveel dus met de billendoekjes doen we 3 weken. Verder krijgt ze borstvoeding (gratis ) maar hebben we wel een dure kolf (300,00 euro maar je hebt ze ook voor de helft van de prijs) aangeschaft en wat flesjes (20 euro). Per 6 weken krijgt ze een nieuw speentje (3,50). Nieuwe kleertjes kosten hooguit 30 euro per maand. KDV kost veel geld maar daar krijgen we ook veel van terug. Op www.toeslagen.nl kun je dit berekenen. Kinderbijslag krijg je 4x per jaar. Ik geloof 190,00 euro per keer (maar dat kan je googlen). Wij kunnen voor dit bedrag haar prima onderhouden.

Ik denk dat jullie het wel kunnen betalen als ik lees dat je veel krijgt. Kinderen kosten pas later veel geld. Een baby heeft niet veel nodig. Wij hebben nog nooit speelgoed voor haar gekocht (wel wat speeltjes gekregen).
dubbel.
quote:Gravinnetje schreef op 24 mei 2010 @ 19:39:

Maar je bent volgend jaar klaar met school en dus weer beschikbaar op de arbeidsmarkt. Ik zie het probleem dus niet zo. Je hebt je kindje Beeb niet 1-2-3 in je armen. Er moet eerst nog gesextgeklust worden zonder voorbehoedsmiddelen voor het eggie, dan een zwangerschap van gemiddeld 9 maanden. Op zijn vroegst ben je een jaar verder. Dan ben jij dus al klaar met school en kun je na je kraamtijd gaan werken.

En wellicht duurt het wat langer dan ongeveer 2 maanden om zwanger te worden (wat vrij aannemelijk is) dan kun je dus al een baan hebben en wat meer bestedingsruimte hebben.

Kortom, maak je niet te druk. Komt tijd, komt raad. En met ieder budget is een kind te onderhouden.Zo, nu is ie wat duidelijker leesbaar.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Paque_in_Pink schreef op 24 mei 2010 @ 19:46:

[...]

Zo, nu is ie wat duidelijker leesbaar. Bedankt! Spreek die taal niet zo goed al heb ik zelf een wondertje kind.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Mijn zusje en haar man moeten rond komen van 50 euro per week, dat is incl luiers e.d. en dat lukt ze.

Je kunt voor pampers gaan, maar ook voor kruidvat luiers (of elk willekeurig eigen merk) en zo is dat met meer dingen.

Je zou ook voor wasbare luiers kunnen gaan, die schaf je 1 keer aan en je kunt er heeel lang mee omdat je ze uitwast. Maar dat moet bij je passen.

Ik krijg ook veel doorgeschoven van familie. Zolang dat er netjes uit ziet, hoef ik de eerste tijd ook weinig kleding te kopen. En anders is er ook nog geen ramp.
Kun je zo duur maken als je zelf wilt.

Wij kopen Kruidvat luiers (nadat we letterlijk alle soorten geprobeerd hebben...we zijn hier het meest tevreden over).

Kinderen worden pas duurder als ze naar school gaan en dus ook meer spullen nodig hebben, op clubjes gaan ed.

Hoe zit het bij jullie met oppas?

Dat is het meestal het meeste geld.
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties we denken er aan om nu toch maar te gaan proberen. Want zoals de meeste van jullie zeggen je bent toch niet meteen zwanger. En mocht we het wel meteen lukken voor dat het geboren is zijn we al weer 9 maanden verder. En zoals een vriendin van mij ook zei je kan het wel uitstellen. Maar dan is er volgend jaar of het jaar daarna wel weer iets dat je denkt van kan het nu wel. Bijvoorbeeld dat het misschien wat rustiger is op het werk van mijn vriend dat je dan zegt ik doe het eerst maar niet want straks is hij zijn baan kwijt. De oppas kosten hebben we gelukkig niet want mijn moeder en schoonmoeder willen heel graag oppassen.
Wij hebben onze complete baby-uitzet laatst verkocht op marktplaats voor1000 euro,dit was:

babykamer(ledikant-commode-kastje)

box

maxi cosi

quinny speedi wandelwagen

wipstoeltje

beddegoed voor ledikantje

badje met standaard

Wij hadden 6 jaar geleden alles splinternieuw gekocht bij baby planet,en na 2 kinderen zag het er nog prima uit.

Dus kijk even op marktplaats voor dit soort dingen.

Bij de zeeman hebben ze echt hele leuke baby kleertjes,voor 50 euro heb je genoeg voor het eerste half jaar.

Luiers idd gewoon van het eigen merk.

Het enige dat veel geld kostte,vond ik de flesvoeding,dat is 2 pakken (dus 20 euro) per week.

Vanaf een jaar eten ze gewoon mee,en drinken ze gewone melk.

Wij kopen kleertjes altijd van de kinderbijslag dat is 189 euro per kwartaal,dat lukt makkelijk ze krijgen elk seizoen een stapel nieuwe kleding&schoenen.
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, het eerste jaar heb je alleen je luiers en als je voor de rest alles goedkoop doet, kom je goed uit hoor.

Ws bespaar je op je etentjes, biosscoop etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven