
Foute prijs berekend in winkel, wat zou jij doen?
maandag 24 mei 2010 om 19:44
Stel je koopt iets, wat heel duur is. Je zit heel erg krap, want je bent aan het verhuizen. Je hebt wat je koopt nodig anders kan je niet verhuizen.
Je komt bij de kassa en het kassameisje maakt een fout waardoor je 60% korting krijgt inplaats van geen korting, je kijkt nog verbaast en het kassameishe kijkt nogmaals naar de kassa en zegt nogmaals het bedrag, wat zou jij doen?
Ps. Het is een grote winkelketen geen eenmanszaak.
Je komt bij de kassa en het kassameisje maakt een fout waardoor je 60% korting krijgt inplaats van geen korting, je kijkt nog verbaast en het kassameishe kijkt nogmaals naar de kassa en zegt nogmaals het bedrag, wat zou jij doen?
Ps. Het is een grote winkelketen geen eenmanszaak.
maandag 24 mei 2010 om 20:00
quote:pringle86 schreef op 24 mei 2010 @ 19:59:
Misschien zat er WEL korting op en heb je dat gewoon niet gezien!
(Daar zou ik vanuit gaan: weg schuldgevoel!)
Precies!!
En sowieso: het is een grote zaak, voor hen maakt dat geld geen verschil en voor jou wel. Klaar dus en lekker genieten van deze meevaller.
Misschien zat er WEL korting op en heb je dat gewoon niet gezien!
(Daar zou ik vanuit gaan: weg schuldgevoel!)
Precies!!
En sowieso: het is een grote zaak, voor hen maakt dat geld geen verschil en voor jou wel. Klaar dus en lekker genieten van deze meevaller.
maandag 24 mei 2010 om 20:03

maandag 24 mei 2010 om 20:09
Ik wilde posten: bewaar je centjes nog maar heel even tot je het binnen hebt, maar je hebt het al
Mooie vette mazzel voor jou, niet meer wakker over liggen.
Ik heb onlangs ook een leuk mazzeltje gehad ( twee eigenlijk)
Drie jaar geleden kochten wij bij een niet nader te noemen toko 2 laptops. Deze zouden ruim voor verjaardag van oudste geleverd worden. Na weken wachten ging ik bellen want de verjaardag kwam steeds dichterbij en na dagenlang geen contact werd me op schofterige manier te verstaan gegeven dat ik niet moest zeuren want ik had de laptops tegen een actieprijs en ze waren nog niet eens betaald. Waarop ik mega uit mijn vel klapte tegen de muts die de telefoon aannam, want onderdeel van de versnelde levertijd was direct betalen en het betaalbewijs faxen wat we ook braaf gedaan hadden, en hier ook een ontvangstbevestiging van hadden.
Ow nou zei de doos, fouten maken is menselijk hoor, we zullen ze direct gaan bestellen. Waarop ik zei dat ze ze mocht houden, en dat ik mijn geld terug wilde. Deden ze niet aan, dus na tig belletjes en mailtjes over en weer zat er niets anders op dan wachten. Drie weken na verjaardag van zoon werden dan eindelijk de laptops geleverd., Schandalig laat.
En een week later werden nog eens 2 laptops geleverd...
Een jaar later wilden ze de kosten op ons verhalen, van de twee teveel geleverde laptops. Ik had echter maar voor 2 getekend, de andere twee waren bij de buren afgeleverd toen ik er niet was, en ik heb er nooit een krabbel voor gezet. Ik had ze niet ontvangen, en wees ze er nog eens fijntjes op dat ze vast een foutje gemaakt hadden... zie historie enzo. Nooit meer wat van gehoord
Onlangs had ik een zelfde akkefietje. Mijn moeder had een duur tuinartikel besteld bij een grote keten en de levertijd bleek geen 10 dagen maar 6 weken. Hier kwamen we achter nadat we tig keer hebben moeten bellen waar het artikel bleef. Er was een fout bij de verscheper ofzo. Een of ander lulverhaal. En in plaats van de klant ( wij dus) dit te laten weten hebben ze niets gedaan.
Eindelijk was het dan zo ver dat het artikel geleverd moest worden. Op mijn adres want mijn moeder werkt hele dagen. Ik het ding in ontvangst genomen. Loeizwaar en de vervoerder kwakte hem zo voor de deur neer, wilde hem niet even in het halletje zetten.
Ook goed. Ik het ding samen met lief in de auto gehesen en op naar het huis van mijn moeder, om hem daar neer te zetten.
Ik de tuin in, haal het hek van het slot en het ding ligt al daar in de poort ( niet afgesloten poort naast het huis).
Dus ik denk nog, verdomd dat doet lief snel!
Ik loop naar de auto... ligt mijn moeders ding nog in de auto. Hebben ze een fout gemaakt en zowel op haar adres als mijn adres een identiek artikel geleverd. Die van mijn moeder heb ik voor getekend, voor het peperdure artikel in de niet afgesloten poort heeft niemand getekend. En bedankt! Moet je maar netter met je klanten omgaan
Mooie vette mazzel voor jou, niet meer wakker over liggen.
Ik heb onlangs ook een leuk mazzeltje gehad ( twee eigenlijk)
Drie jaar geleden kochten wij bij een niet nader te noemen toko 2 laptops. Deze zouden ruim voor verjaardag van oudste geleverd worden. Na weken wachten ging ik bellen want de verjaardag kwam steeds dichterbij en na dagenlang geen contact werd me op schofterige manier te verstaan gegeven dat ik niet moest zeuren want ik had de laptops tegen een actieprijs en ze waren nog niet eens betaald. Waarop ik mega uit mijn vel klapte tegen de muts die de telefoon aannam, want onderdeel van de versnelde levertijd was direct betalen en het betaalbewijs faxen wat we ook braaf gedaan hadden, en hier ook een ontvangstbevestiging van hadden.
Ow nou zei de doos, fouten maken is menselijk hoor, we zullen ze direct gaan bestellen. Waarop ik zei dat ze ze mocht houden, en dat ik mijn geld terug wilde. Deden ze niet aan, dus na tig belletjes en mailtjes over en weer zat er niets anders op dan wachten. Drie weken na verjaardag van zoon werden dan eindelijk de laptops geleverd., Schandalig laat.
En een week later werden nog eens 2 laptops geleverd...
Een jaar later wilden ze de kosten op ons verhalen, van de twee teveel geleverde laptops. Ik had echter maar voor 2 getekend, de andere twee waren bij de buren afgeleverd toen ik er niet was, en ik heb er nooit een krabbel voor gezet. Ik had ze niet ontvangen, en wees ze er nog eens fijntjes op dat ze vast een foutje gemaakt hadden... zie historie enzo. Nooit meer wat van gehoord
Onlangs had ik een zelfde akkefietje. Mijn moeder had een duur tuinartikel besteld bij een grote keten en de levertijd bleek geen 10 dagen maar 6 weken. Hier kwamen we achter nadat we tig keer hebben moeten bellen waar het artikel bleef. Er was een fout bij de verscheper ofzo. Een of ander lulverhaal. En in plaats van de klant ( wij dus) dit te laten weten hebben ze niets gedaan.
Eindelijk was het dan zo ver dat het artikel geleverd moest worden. Op mijn adres want mijn moeder werkt hele dagen. Ik het ding in ontvangst genomen. Loeizwaar en de vervoerder kwakte hem zo voor de deur neer, wilde hem niet even in het halletje zetten.
Ook goed. Ik het ding samen met lief in de auto gehesen en op naar het huis van mijn moeder, om hem daar neer te zetten.
Ik de tuin in, haal het hek van het slot en het ding ligt al daar in de poort ( niet afgesloten poort naast het huis).
Dus ik denk nog, verdomd dat doet lief snel!
Ik loop naar de auto... ligt mijn moeders ding nog in de auto. Hebben ze een fout gemaakt en zowel op haar adres als mijn adres een identiek artikel geleverd. Die van mijn moeder heb ik voor getekend, voor het peperdure artikel in de niet afgesloten poort heeft niemand getekend. En bedankt! Moet je maar netter met je klanten omgaan


maandag 24 mei 2010 om 20:10
quote:kiss86 schreef op 24 mei 2010 @ 20:03:
ik had geen geld meer voor gordijnen dus wilde al gaan plakken met kranten ensow tijdelijk....
Denk dat ik nu toch maar gordijnen ga kopen hihihi wacht er nog wel even mee...
Indien ze het terug willen...kan dat eigenlijk? Wat zijn mijn rechten?Zodra je met het artikel de winkel hebt verlaten en in bezit bent van een aankoopbewijs hebben ze geen poot meer om op te staan. Dikke pech voor de winkel dus.
ik had geen geld meer voor gordijnen dus wilde al gaan plakken met kranten ensow tijdelijk....
Denk dat ik nu toch maar gordijnen ga kopen hihihi wacht er nog wel even mee...
Indien ze het terug willen...kan dat eigenlijk? Wat zijn mijn rechten?Zodra je met het artikel de winkel hebt verlaten en in bezit bent van een aankoopbewijs hebben ze geen poot meer om op te staan. Dikke pech voor de winkel dus.
maandag 24 mei 2010 om 20:39
maandag 24 mei 2010 om 20:45
Ik weet wat ik zal doen. Ik zou doen wat ik altijd doe: er gelijk uit flappen dat de prijs niet klopt.
Vervolgens loop ik dan naar buiten en sla mezelf voor m'n kop.
Ik lijd een chronische over-eerlijkheid. Heel vervelend. Wat ik daar helemaal naar aan vind: als je zo'n caissière wijst op haar fout dan reageren ze vaak nog geïrriteerd ook, in plaats van dankbaar, tssk.
Vervolgens loop ik dan naar buiten en sla mezelf voor m'n kop.
Ik lijd een chronische over-eerlijkheid. Heel vervelend. Wat ik daar helemaal naar aan vind: als je zo'n caissière wijst op haar fout dan reageren ze vaak nog geïrriteerd ook, in plaats van dankbaar, tssk.
maandag 24 mei 2010 om 20:50
Ik snap het echt niet.
Je wilt iets kopen, je weet hoeveel het kost, je staat bij de kassa om dat bedrag te betalen toch?
Ik geloof echt in eerlijkheid.
Voorbeeld: ik was zaterdag in een outletstore. Mooie broek, afgeprijsd naar 20 euro. Sta ik bij de kassa, moet ik voor 3 kledingstukken 24 euro afrekenen. Dat klopte niet. Dus ik zeg: joh, dat klopt niet hoor, die broek kost 20 euro!
Zegt de mevrouw bij de kassa: die prijs klopt niet, we hebben ze vorige week voor 4,95 in de winkel gehangen.
Dan ben ik superblij met mijn koopje.
Als ik niets gezegd had, had ik er toch een rotgevoel aan over gehouden...
Je wilt iets kopen, je weet hoeveel het kost, je staat bij de kassa om dat bedrag te betalen toch?
Ik geloof echt in eerlijkheid.
Voorbeeld: ik was zaterdag in een outletstore. Mooie broek, afgeprijsd naar 20 euro. Sta ik bij de kassa, moet ik voor 3 kledingstukken 24 euro afrekenen. Dat klopte niet. Dus ik zeg: joh, dat klopt niet hoor, die broek kost 20 euro!
Zegt de mevrouw bij de kassa: die prijs klopt niet, we hebben ze vorige week voor 4,95 in de winkel gehangen.
Dan ben ik superblij met mijn koopje.
Als ik niets gezegd had, had ik er toch een rotgevoel aan over gehouden...
maandag 24 mei 2010 om 20:56

maandag 24 mei 2010 om 21:02
Heeft ze die pakken laminaat gescand voor de prijs, of moest ze zelf het bedrag aanslaan? Of is ze pakken vergeten?
Hoe kwam ze aan die lage prijs?
Een tijdje terug in de sauna moest ik veel te weinig afrekenen, ik zei nog dat het niet klopte, zegt dat meisje ja ik weet het. Ehh, oke dan niet. Dat was een gratis lunch.
Hoe kwam ze aan die lage prijs?
Een tijdje terug in de sauna moest ik veel te weinig afrekenen, ik zei nog dat het niet klopte, zegt dat meisje ja ik weet het. Ehh, oke dan niet. Dat was een gratis lunch.
maandag 24 mei 2010 om 21:04
Ik probeer in het algemeen wel eerlijk te zijn maar heb wel eens gehad dat ze voor een paar dingen veel te weinig hadden berekend. Toen het meisje achter de kassa dit te lage bedrag noemde heb ik nog wel gevraagd: klopt dit wel? Ik kreeg toen zo'n arrogante blik van: ik maak nooit fouten en ze zei: ja, dit klopt. Ok, dan houdt het voor mij ook op.
Bij een verf/behangspeciaalzaak maakten ze ook een fout op de factuur, ik had er diverse keren wat gehaald tijdens de verhuizing en ze waren een grote rol speciaal behang vergeten en een grote emmer behanglijm. Ivm de goede service en een kleine eenmanszaak heb ik dat toen wel aangekaart. En er werd meteen gezegd: nou dan delen we van die producten de kosten, hoeft u daarvan maar de helft te betalen. Vond ik wel erg leuk gedaan.
Bij een verf/behangspeciaalzaak maakten ze ook een fout op de factuur, ik had er diverse keren wat gehaald tijdens de verhuizing en ze waren een grote rol speciaal behang vergeten en een grote emmer behanglijm. Ivm de goede service en een kleine eenmanszaak heb ik dat toen wel aangekaart. En er werd meteen gezegd: nou dan delen we van die producten de kosten, hoeft u daarvan maar de helft te betalen. Vond ik wel erg leuk gedaan.