Oktober 2010
zondag 24 januari 2010 om 12:57
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?
Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!
Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!
Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend
Wie sluit zich aan?
Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!
Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!
Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend
Wie sluit zich aan?
anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
dinsdag 25 mei 2010 om 19:57
Visje, ik herken het helemaal even omschakelen naar jongens dingen. Ik rende enthousiast naar de hema afgelopen vrijdag (na de echo) maar kwam echt zwaar gedesillusioneerd terug. NIks leuks
.
GElukkig bij de prenetal wat leukere dingen, maar moet gewoon even omschakelen van wild roze, rode, polkadots en streepies. Naar saai blauw, camouflage en bruinig.
Wat ik wel schetig vind, zijn tuinbroeken met vrolijke kleurtjes, die heb ik dus meteen gescoord.
Tabel is geupdate. Nog kleurrijker!
Ik duik met mijn man (en zijn laptop) het bed in en we gaan verder met seizoen vier van dexter. Spannend!
GElukkig bij de prenetal wat leukere dingen, maar moet gewoon even omschakelen van wild roze, rode, polkadots en streepies. Naar saai blauw, camouflage en bruinig.
Wat ik wel schetig vind, zijn tuinbroeken met vrolijke kleurtjes, die heb ik dus meteen gescoord.
Tabel is geupdate. Nog kleurrijker!
Ik duik met mijn man (en zijn laptop) het bed in en we gaan verder met seizoen vier van dexter. Spannend!
dinsdag 25 mei 2010 om 20:57
Kloontje, gefeliciteerd! Wat goed om te horen dat ook bij jou alles goed is. Leuk he, om je kindje te voelen! Nu kan je daar nog lekker 20 weken van genieten.
Bapauw, seizoen 4 vond ik leuk seizoen... Heel spannend! Alleen jammer dat die seizoenen altijd zo kort zijn, kan daar best 20 afleveringen van kijken
al kan ik nu niet meer zo goed tegen spannend... Was van de week ook al helemaal overstuur van de seizoensfinale van Grey's Anatomy...
Wat kleertjes betreft ben ik eigenlijk juist meer van de jongenskleertjes. Vind die overhemdjes altijd zo leuk! Maar nu ik gericht om meisjeskleding aan het zoeken ben, zie ik daar ook steeds meer leuke dingen voor!
Tjeempie, dat klinkt wel heel erg lekker wat jij gaat eten morgen! Tis dat je zover weg woont Ik wil ook zulke mooie taarten kunnen maken! Misschien voor Sinterklaas volgend jaar
Krijg er nu al zin in...
Ik ben sowieso al helemaal in gedachten bezig met alle leuke dingen die ik kan gaan doen met dochter! Kan niet wachten tot ze er is...
Bapauw, seizoen 4 vond ik leuk seizoen... Heel spannend! Alleen jammer dat die seizoenen altijd zo kort zijn, kan daar best 20 afleveringen van kijken
Wat kleertjes betreft ben ik eigenlijk juist meer van de jongenskleertjes. Vind die overhemdjes altijd zo leuk! Maar nu ik gericht om meisjeskleding aan het zoeken ben, zie ik daar ook steeds meer leuke dingen voor!
Tjeempie, dat klinkt wel heel erg lekker wat jij gaat eten morgen! Tis dat je zover weg woont Ik wil ook zulke mooie taarten kunnen maken! Misschien voor Sinterklaas volgend jaar
Ik ben sowieso al helemaal in gedachten bezig met alle leuke dingen die ik kan gaan doen met dochter! Kan niet wachten tot ze er is...
dinsdag 25 mei 2010 om 21:04
Ja ik heb wel wat gevonden tjeemp.
Bedankt voor de tip voor de jongenskleertjes. Een vriendin van me met wie ik op een forum schrijf op hyves, heeft een zoontje dat een jaar ouder zal zijn dan Eddie en die bood me ook al allerlei kleertjes aan. Dus daar ga ik binnenkort ook maar eens kijken/ shoppen.
Mijn man doet inderdaad ook iets met kokkerellen voor de kost. Man is kok van beroep en kan ook superlekker koken. Maar dat is toch echt meer koken dan bakken. De taart die op mijn hyves staat hebben we laten maken. Heeft man niet zelf gemaakt. Is maar goed ook ( voor mijn lijn dan).
Jouw culinaire vooruitzichten klinken toch ook niet verkeerd......
Bedankt voor de tip voor de jongenskleertjes. Een vriendin van me met wie ik op een forum schrijf op hyves, heeft een zoontje dat een jaar ouder zal zijn dan Eddie en die bood me ook al allerlei kleertjes aan. Dus daar ga ik binnenkort ook maar eens kijken/ shoppen.
Mijn man doet inderdaad ook iets met kokkerellen voor de kost. Man is kok van beroep en kan ook superlekker koken. Maar dat is toch echt meer koken dan bakken. De taart die op mijn hyves staat hebben we laten maken. Heeft man niet zelf gemaakt. Is maar goed ook ( voor mijn lijn dan).
Jouw culinaire vooruitzichten klinken toch ook niet verkeerd......
dinsdag 25 mei 2010 om 21:24
Anneke kijk je greys hier in NL op tv of doe je uit Amerika downloaden? Ik doe het laatste en heb dus echt met de bibbers gezeten voor het einde van het seizoen daar. Je reinste horror! en met die meidenkleding, ik begon rustig en bedeesd.... en heb inmiddels een roze hello kitty trainingspak met oren aangeschaft en dat zou nou echt totally not my thing zijn
Visje, heeerlijk als je dingen aangeboden krijgt. Ik heb hier ook nog allerlei jongensmeuk liggen, heb een deel uitgezocht wat meid straks ook aan kan maar ja dan blijft er inderdaad nog het nodige over. Kan ik vast iemand wel weer blij mee maken.
En heerlijk man is kok, had ik het toch goed onthouden. Doet hij wel thuis ook regelmatig koken of is het zo dat dat echt werk is en thuis makkelijker? Gaat het trouwens goed met niet overgeven? Helemaal geen last meer?
Visje, heeerlijk als je dingen aangeboden krijgt. Ik heb hier ook nog allerlei jongensmeuk liggen, heb een deel uitgezocht wat meid straks ook aan kan maar ja dan blijft er inderdaad nog het nodige over. Kan ik vast iemand wel weer blij mee maken.
En heerlijk man is kok, had ik het toch goed onthouden. Doet hij wel thuis ook regelmatig koken of is het zo dat dat echt werk is en thuis makkelijker? Gaat het trouwens goed met niet overgeven? Helemaal geen last meer?
dinsdag 25 mei 2010 om 21:28
Visje en Kloontje, jullie ook gefeliciteerd met de goede echo's! En allebei een zoon! Top zeg!
Wat ik me nu afvraag, ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik met een jongetje net zo blij was geweest....maar ik zal dus nooit weten hoe dat is hahahah. Pff, hormonen!
Ik heb ook een keer een workshop cupcakes maken gedaan (ik hou het klein, ben geen keukenprinses dus taarten laat ik graag aan anderen over haha) ik vond het erg leuk om te doen, was ook van plan om het veel vaker te gaan doen maar het is alleen leuk als je echt de goede dingen hebt. Zo bleef bij mij alles aan de rol plakken (happy snapt wel wat ik bedoel denk ik) en alleen was ik er gewoon veel minder goed in haha. Maar misschien over een paar jaartjes, met 2 meiden moet dat toch hartstikke leuk zijn???? ;-p
Kom zo misschien nog even terug, eerst verder lezen....
Wat ik me nu afvraag, ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik met een jongetje net zo blij was geweest....maar ik zal dus nooit weten hoe dat is hahahah. Pff, hormonen!
Ik heb ook een keer een workshop cupcakes maken gedaan (ik hou het klein, ben geen keukenprinses dus taarten laat ik graag aan anderen over haha) ik vond het erg leuk om te doen, was ook van plan om het veel vaker te gaan doen maar het is alleen leuk als je echt de goede dingen hebt. Zo bleef bij mij alles aan de rol plakken (happy snapt wel wat ik bedoel denk ik) en alleen was ik er gewoon veel minder goed in haha. Maar misschien over een paar jaartjes, met 2 meiden moet dat toch hartstikke leuk zijn???? ;-p
Kom zo misschien nog even terug, eerst verder lezen....
dinsdag 25 mei 2010 om 21:30
Caro, Visje en Koontje gefeliciteerd.
Vis, ik kan me voorstellen dat dat verhaal over het buikje je niet helemaal lekker zit. Ik denk dat ik ook niet zo goed met dit soort dingen om kan gaan momenteel
Het zal wel gewoon goed zijn, maar toch. Mijn vlk waarschuwde hier ook al voor, 'je krijgt alles te horen wat ze zien, dus ook dingen die op een afwijking kunnen wijzen maar ook onschuldig kunnen zijn..'
Ik moet nog een hele week wachten.........pffff
Vandaag wel controle gehad, hartje geluisterd en alles was verder goed. De kleine gaat weer flink tekeer in mn buik, dus dat is altijd wel geruststellend en vooral leuk!
Ik heb ineens onweerstaanbare zin in taart met marsepein...
Vis, ik kan me voorstellen dat dat verhaal over het buikje je niet helemaal lekker zit. Ik denk dat ik ook niet zo goed met dit soort dingen om kan gaan momenteel
Ik moet nog een hele week wachten.........pffff
Vandaag wel controle gehad, hartje geluisterd en alles was verder goed. De kleine gaat weer flink tekeer in mn buik, dus dat is altijd wel geruststellend en vooral leuk!
Ik heb ineens onweerstaanbare zin in taart met marsepein...
dinsdag 25 mei 2010 om 21:31
Jeetje zit wel op de praatstoel zeg. Ben al uur mijn mams aan het proberen te bellen om haar te vertellen dat er weer een kleinzoon bijkomt, is ze niet thuis. Grrr zit ik hier met mijn nieuws.
Nee man kookt, als hij vrij is, over het algemeen wel. Dus dat is ook wel superlekker, maar het is echt niet elke avond 5 gangen dan. Wat veel mensen denken.
Met niet spugen gaat het goed. Ben eigenlijk niet meer misselijk. Alleen bij heel gore dingen op mijn werk heb ik nog af en toe kokhalsneigingen.
Agnez, ik bedacht me later dat volgens mij dochter ook boven het gemiddelde lag met haar buikomvang. Maar kan het niet meer nakijken ( die papieren zijn al weg gegooid). Misschien staat het nog wel bij de de vk ergens op papier/ in de pc. Ga er maar vanuit dat het gewoon een gevalletje Hollands Welvaren is.
Nee man kookt, als hij vrij is, over het algemeen wel. Dus dat is ook wel superlekker, maar het is echt niet elke avond 5 gangen dan. Wat veel mensen denken.
Met niet spugen gaat het goed. Ben eigenlijk niet meer misselijk. Alleen bij heel gore dingen op mijn werk heb ik nog af en toe kokhalsneigingen.
Agnez, ik bedacht me later dat volgens mij dochter ook boven het gemiddelde lag met haar buikomvang. Maar kan het niet meer nakijken ( die papieren zijn al weg gegooid). Misschien staat het nog wel bij de de vk ergens op papier/ in de pc. Ga er maar vanuit dat het gewoon een gevalletje Hollands Welvaren is.
anoniem_39014 wijzigde dit bericht op 25-05-2010 21:34
Reden: agnez net gemist
Reden: agnez net gemist
% gewijzigd
dinsdag 25 mei 2010 om 21:58
Oh Visje, even gemist van het buikje. Bij mijn kindje was buikje ook iets aan de grote kant. Maar ze zei dat het niet erg was. Bij dochter part 1 was buikje ook aan de grote kant. Was ook een best kind haha, 2 weken te vroeg geboren en 3900 gram Hebben ze tenminste wat bij te zetten denk ik dan maar.
dinsdag 25 mei 2010 om 22:00
Dames, bedankt voor de lieve en leuke reacties op mijn toeter! Grote toeters zitten in de familie, zuslief werd ook vaak aangesproken of ze een tweeling verwachte. Ik ben ook heeeel erg trots om mijn toeter hoor!
Zo zo.......volgens mij hebben wij al bijna een taartenbakclubje bijelkaar?? En morgen eten we bij Tjeemp heb ik besloten. Iedereen voor?
Zit hier met knallende koppijn en de zenuwen voor morgen. Mag gelijk om half negen. Moeders is onderweg om samen met mij morgen beebjelief te bewonderen.
Hier ook Dexter en Greys fan. Laatste kijk alleen veel te weinig. Dexter komt gelukkig meer op een tijdstip dat ik alles aan de kant heb en rustig even met blik op oneindig kan genieten.
Moet nog even bijlezen hoor.
Gwen en Marly, succes morgen en geniet er van!!
Zo zo.......volgens mij hebben wij al bijna een taartenbakclubje bijelkaar?? En morgen eten we bij Tjeemp heb ik besloten. Iedereen voor?
Zit hier met knallende koppijn en de zenuwen voor morgen. Mag gelijk om half negen. Moeders is onderweg om samen met mij morgen beebjelief te bewonderen.
Hier ook Dexter en Greys fan. Laatste kijk alleen veel te weinig. Dexter komt gelukkig meer op een tijdstip dat ik alles aan de kant heb en rustig even met blik op oneindig kan genieten.
Moet nog even bijlezen hoor.
Gwen en Marly, succes morgen en geniet er van!!
dinsdag 25 mei 2010 om 22:21
Ik heb de gedownloade aflevering gezien... Ben blij dat het pas in september weer uitgezonden wordt en dat op zich alle losse eindjes wel redelijk geknoopt zijn! Mag nu geen enge programma's meer kijken op tv van manlief...Hij had even gevoeld hoe snel mijn hart ging en schrok nogal. Daarnaast ook tranen met tuiten maar dat kwam ook door Calzona! Verder hier geen last van hormonen
Eileen wat leuk dat je morgen met je moeder naar de 20-weken echo gaat! Ik vond het ook echt een zegen dat ik toen zo vroeg mocht. Heb je weer een dagdeel minder gepieker...
Gwen en Marly ook veel plezier!
Gaan we straks als babyshower met zn allen taarten leren bakken!
Caro, 3900 is dat veel? Ik zou het nu toch bijna moeten weten maar heb eigenlijk geen idee wat een normaal geboortegewicht is...
Eileen wat leuk dat je morgen met je moeder naar de 20-weken echo gaat! Ik vond het ook echt een zegen dat ik toen zo vroeg mocht. Heb je weer een dagdeel minder gepieker...
Gwen en Marly ook veel plezier!
Gaan we straks als babyshower met zn allen taarten leren bakken!
Caro, 3900 is dat veel? Ik zou het nu toch bijna moeten weten maar heb eigenlijk geen idee wat een normaal geboortegewicht is...
dinsdag 25 mei 2010 om 22:23
Eileen, Gwen en Marly, Heel veel succes morgen! En ook genieten!
Oh Eileen, ik heb net je toeter bekeken, super zeg! Wat een mooie strakke buik heb jij zeg! Die van mij flubbert nogal haha.
Fijn dat je morgen vroeg gelijk om half 9 mag! Jij voelt je zoals ik me gisteravond voelde denk ik. Hoop dat je toch nog een beetje kunt slapen!
Hier ook een greys fan! Maar afgelopen tijd weinig tv gekeken. Ik download series want heb echt een hekel aan reclames en het kijkt zo lekker weg, een dvd met 4 afleveringen. Ik ben even nieuwe aan het downloaden nu. Ben alleen vergeten waar ik was gebleven met kijken hahaha.
Dexter ken ik niet.
Morgenavond naar de film, ladiesnigt, SATC, leuk!
Oh Eileen, ik heb net je toeter bekeken, super zeg! Wat een mooie strakke buik heb jij zeg! Die van mij flubbert nogal haha.
Fijn dat je morgen vroeg gelijk om half 9 mag! Jij voelt je zoals ik me gisteravond voelde denk ik. Hoop dat je toch nog een beetje kunt slapen!
Hier ook een greys fan! Maar afgelopen tijd weinig tv gekeken. Ik download series want heb echt een hekel aan reclames en het kijkt zo lekker weg, een dvd met 4 afleveringen. Ik ben even nieuwe aan het downloaden nu. Ben alleen vergeten waar ik was gebleven met kijken hahaha.
Dexter ken ik niet.
Morgenavond naar de film, ladiesnigt, SATC, leuk!
dinsdag 25 mei 2010 om 22:32
Caro, Dexter is een 'goede' muesli-moordenaar... (oftewel serial killer) Hij is in feite gewoon een psychopaat die zich probeert aan te passen aan de 'gewone' wereld en dat is wel leuk om te zien. Hij vermoordt echter criminelen die door justitie niet gestraft worden... Wat wel grappig is, is dat hij bij de recherche werkt samen met zijn zus en zo dus precies weet hoe hij zijn sporen op moet ruimen...
Ga je die nieuwe SATC kijken? Hoop dat ie beter is dan de vorige want daar vond ik echt niks aan!
Ga je die nieuwe SATC kijken? Hoop dat ie beter is dan de vorige want daar vond ik echt niks aan!
dinsdag 25 mei 2010 om 22:35
Anneke, ik was me niet echt van bewust dat 3900 gram veel was maar de gyn vertelde dat er maar 5 % van de baby's groter is bij de geboorte met 38 weken Als je kijkt naar de groeikalenders hebben ze het over ongeveer 3400 gram bij 40 weken. En 3200 gram met 38 weken. Dus was wel wat aan de zware kant haha. Maar er zijn heel veel baby's die ook wel 9 pond halen. Maar ook heel veel die met 40 weken 3200 gram zijn.
dinsdag 25 mei 2010 om 23:23
Anneke, ter vergelijking: mijn dochter was met 38 weken en 4 dagen 3135 gram. En op zo'n babytje is een verschil van 700 gram nog al wat. Een ex collega van man ( toen nog collega) beviel 12 uur later dan ik en haar dochter was 2750 gram. Ik had vergeleken met haar dochtertje echt een reus in handen.
Eileen, Gwen en Marly: veel plezier met de echo morgen en veel succes. Hoop op weer 3 mooie/ goede echo's en natuurlijk bijbehorende verhalen.
Eileen, Gwen en Marly: veel plezier met de echo morgen en veel succes. Hoop op weer 3 mooie/ goede echo's en natuurlijk bijbehorende verhalen.
anoniem_39014 wijzigde dit bericht op 25-05-2010 23:24
Reden: te snel op enter gedrukt
Reden: te snel op enter gedrukt
% gewijzigd
woensdag 26 mei 2010 om 09:15
Tuurlijk...taartworkshopje voor 20 man draai ik mijn hand niet voor om. Haha...mag 't als mijn kinderen de deur uit zijn? Dan heb ik wat meer voorbereidingstijd. Nee, maar serieus, heb wel weer zin om te gaan bakken. In een bijzondere taart gaat al snel een dag of twee werk zitten dus het komt er niet zo veel meer van. Maar over 2 weken trouwen goede vrienden en ik heb het plan om iets leuks voor ze te maken. (geen bruidstaart hoor, maar gewoon als kadootje)
Voor geboorte dochter wil ik wel zelf geboortecupcakes gaan maken. Je schijnt het goed in te kunnen vriezen (heb ik zelf nog nooit geprobeerd) en dan bij iedere kraamvisite leuke cuppies serveren. Dus ik weet het goed gemaakt: komen jullie naderhand bij mij op kraamvisite, zorg ik voor de cupcakes!
Voor geboorte dochter wil ik wel zelf geboortecupcakes gaan maken. Je schijnt het goed in te kunnen vriezen (heb ik zelf nog nooit geprobeerd) en dan bij iedere kraamvisite leuke cuppies serveren. Dus ik weet het goed gemaakt: komen jullie naderhand bij mij op kraamvisite, zorg ik voor de cupcakes!
woensdag 26 mei 2010 om 09:22
Ooh Tjeemp, mooie taart heeft jou man gemaakt.Daar moet wel heel veel tijd in zitten. Was hij net zo lekker als dat hij eruit zag?
Happy je hebt helemaal gelijk hoor, tuurlijk wil je geen 20 mensen over de vloer om bij je te komen bakken. Maar die cupcakes zijn wel een goed idee.
Zoon had hier een geboorte gewicht van 3500 gram met 41 weken. Maar volgens mij zegt het uiteindelijk niet zoveel hoor. Mn moeder verteld altijd dat ik een klein babytje was. 48 cm maar ik ben nu toch best een grote vrouw met mn 180 cm, haha
Happy je hebt helemaal gelijk hoor, tuurlijk wil je geen 20 mensen over de vloer om bij je te komen bakken. Maar die cupcakes zijn wel een goed idee.
Zoon had hier een geboorte gewicht van 3500 gram met 41 weken. Maar volgens mij zegt het uiteindelijk niet zoveel hoor. Mn moeder verteld altijd dat ik een klein babytje was. 48 cm maar ik ben nu toch best een grote vrouw met mn 180 cm, haha