Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Ik heb vandaag even een off dagje.....heel slecht geslapen. Vannacht ongeveer alles gedroomd over alles wat er mis zou kunnen gaan haha....en moest vandaag weer voor het eerst aan het werk en daar zag ik onbewust misschien meer tegenop dan ik dacht. En toch maar tegen mijn manager en een paar collega's verteld en die reageerde heel aardig en leuk totdat ik vroeg aan mijn manager of hij er qua werkdruk een beetje rekening mee wilde houden maar nul op request. Terwijl een collega die inmiddels al 5 maanden zwanger is al die tijd een heel fijn rooster heeft. Ik was woest....(oke dat komt misschien ook wel een beetje door mijn hormonen).

Daar heb ik vandaag de meeste last van....ik kan niet zoveel hebben en kan om alles wel in tranen uitbarsten. Hopenlijk voel ik me morgen wat beter. Gelukkig na morgen een heel lang weekend en lekker met man en kind een paar daagjes naar Belgie.

Zaterdag zijn we 1 jaar getrouwd en de schoonfamilie heeft eenfeestje georganiseerd, en dan krijgt zoonlief een t-shirt aan dat hij een grote broer wordt. Leuk leuk leuk, heb er nu al zin in haha....jammer dat ik geen wijntje kan drinken op het feestje maar ach.
@Penks, wat een onwijs gave avater heb je. Hihi, ben helemaal into de vlinders. Zou ik een meisje krijgen??? Haha.

Maar welkom hier!

@iedereen die het hartje al heeft zien kloppen: Gefeliciteerd!!! Het lijkt me zo'n heerlijk en geruststellend gevoel!!!

@iedereen die ook nog "zo" lang moet wachten tot de eerste echo: vinden jullie niet ook dat de dagen zo vlug voorbij gaan?

En ook hier mijn ego-post: Wat mijn afscheiding betreft, deze is weer bijna "gewoon". Ivm werk kan ik op z'n vroegst pas vrijdag naar de HA gaan, en ik had me al voorgenomen om dan idd te gaan als het dan niet over is.

Maar degene die gereageerd hebben: bedankt voor de geruststelling!
Hoi meiden,

wat grappig om te lezen dat een aantal van jullie steeds in de borsten knijpt! Dat doe ik zelf ook bijna elke dag en ik dacht dat ik de enige was die zo komisch deed :-)

Hier ook af en toe nog wat lichte menstruatiepijn maar al een stuk minder dan vorige week. Wel krijg ik steeds meer last van misselijkheid, zit nu in de 7e week dus heb de piek vd hormonen nog niet bereikt.

Morgen mag ik beginnen met plassen voor mvm. Ik wil alle meiden die nog niet hebben besloten hier aan mee te doen vragen om dit alsnog te overwegen. Het is een kleine moeite en je helpt er zo veel dames mee!

En nu lekker slapen....

Xxxx
Oh en wat betreft het splitsen, ik vind het nog wel gezellig zo en denk dat er op een gegeven moment gewoon minder dames overblijven...zo niet dan kunnen we dan altijd nog splitsen.
@ penks en de rest;) Menstruatieachtige krampen heb ik al vanaf mijn eisprong en volgens de verloskundige normaal..Er gebeurt zoveel daarbinnen, daarbij ook een pijnlijk trekkend gevoel aan de zijkanten van mijn buik..Ik maak me er niet zo'n zorgen om, al kan ik me dit niet herinneren van mijn eerste zwangerschap.

Ik vind het heerlijk om zoveel verhalen te lezen! Zoveel vrouwen en allemaal dezelfde soort vragen en onzekerheden, daardoor voel je dat je niet alleen bent daarin! Ik kan wel tegen mijn vriend zeggen dat ik een soort spierpijn heb in mijn baarmoeder, maar dan kijkt hij me toch enigszins vragend aan[img]:-)[/img]

Probeer te genieten, dat doe ik ook! Al ben ik ook ongerust..

Verder nog iemand die helemaal niet moe is?? Het klinkt ideaal, maar was van mijn eerste zwangerschap heel erg moe, dus eigenlijk wil je je flink beroerd voelen zodat je zeker weet dat het dus goed zit!
Ok komt ie voor iedereen die zich zorgen maakt over de buikpijn, een quote van een gynaecologe:

" vroeg in de zwangerschap kun je het gevoel hebben dat je ongesteld moet worden. Menstruatieachtige krampen of erger, veel erger, zijn vroeg in de zwangerschap een normaal verschijnsel. Zelfs ik was verbaasd over de kracht van mijn krampen. Tijdens onze opleiding hebben we nooit geleerd dat krampen normaal kunnen zijn. Kun je je voorstellen hoe verbaasd ik was en ik ben degene die andere vrouwen moet vertellen dat ze zich geen zorgen hoeven te maken!"

ikzelf heb de krampen ook. Vorige en de week daarvoor waren ze echt heel erg, nu heb ik ze alleen s'middags nog als m'n misselijkheid weg ebt. Zonder serieus bloedverlies zou ik me dus niet al te veel zorgen maken. Ook al ren ik na iedere buikkramp ook nog steeds naar de wc.
@Rituals: bedankt voor de geruststellende woorden! Ik ben al iets meer positief dan gisteren. Ik heb ook niet echt veel krampen gehad gisteren, alleen die steken richting lies, die schijnbaar heel normaal zijn!

@moontje: fijn dat jij ook nog wat gerusstellends zegt over die krampen, ik kom langzaam weer in de genieten-flow!

@Jolyblue: mijn god, wanneer is die piek van hormonen dan?

@Astrid1983: ik vind de dagen juist niet snel voorbij gaan, het lijkt echt te kruipen.... aan de andere kant, nu denk ik toch wel als ik terugkijk, goh, er is alweer een week voorbij!

@mamamuis: ik zag er gisteren ook erg tegenop om weer te werken hoor. In het weekeinde kun je je lekker overgeven aan je moeheid en op je werk wordt je toch gedwongen in een ritme. Wel jammer dat je leidinggevende niet zo positief reageerde met betrekking tot je rooster.... hopelijk komt dat nog dan!

Over die alcohol, ik drink ook nooit zoveel, dus ik denk dat dat bij mij niet zo opvalt. Ik heb wel eens gelezen over een excuus over een blaasontsteking waarvoor je dan een antibiotica moest slikken, en waardoor je dan geen alcohol mag!

Ik was gisteren na mijn werk hondsmoe, en ik moest nog weg! Ik zing namelijk in een koor. Ik heb me er toch maar heengesleept, ik kan toch moeilijk nu al afhaken? Maar het gekke was, ik werd er heel blij en ontspannen van, van het zingen, en dacht even een paar uur niet aan mijn zwangerschap. Echt een aanrader!

Vandaag komt bij mij de MvM informatrice, ik ben benieuwd. Stiekem toch nog wat gespannen voor die test, terwijl de hormonen toch eigenlijk zichtbaar door mijn lijf tieren. mijn borsten lijken elke dag wel weer groter te worden! Gewone bh's knellen echt. Ik had van die groeibh's van de hema gekocht, maar die vind ik niet zo'n succes. Iemand nog andere tips?
@Teepje: Steken richting lies, zijkant buik heb ik ook. Maar eigenlijk alleen wanneer ik snel opsta. Krampen heb ik ook nog wel, maar het lijkt wel minder dan in het begin of ik ben er aan gewend geraakt.

BH-tip: het merk Anita, te krijgen bij Duimeland en KidsFactory en misschien ook wel online. En Lingerievoortwee.nl! Bij de laatste heb ik zelf twee setjes besteld, worden vandaag bezorgd. Heb ik dus nog geen ervaring mee, maar mooi zijn ze wel. De Anita bh's heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap gedragen. Wát een opluchting was dat na de Prenatal eigenmerk bh en de Hema bh. Maar dat is ook persoonlijk, daarbij zijn de bh's van lingerievoortwee (hotmilk e.a.) en Anita niet goedkoop. Maar liever 2 duurdere en dat je er ook echt iets aan hebt!

@allemaal: wat werk betreft kan ik niet met jullie meepraten. Ik ben helaas mijn baan als intercedent kwijtgeraakt, doordat ik ziek geweest ben na een keeloperatie. Mijn contract werd niet verlengd. Dus ik ben nu lekker thuis, eigenlijk best fijn!

Gisteren wel aangenomen bij een hotel in de buurt als receptioniste. Is wel even een stap terug vanuit een HBO-functie, maar goed ik kan wel lekker parttime werken en das toch fijn met een kleintje thuis en 1 on the way.

Niemand die B12 injecties krijgt?

Groetjes!
Ha Esmee, nee geen ervaring met B12 injecties...
Even weer een ego post van me.

Nog steeds buikkrampen. En het weekend zo erg het leken wel weeen. Alleen nog steeds geen bloedverlies.

Nog 2 lange dagen voor we weten hoe nu verder.

Mss toch een misrekening en ben ik nog geen 8 weken?? Wij blijven hopen op een goede afloop.
Oh, 3e kindje, wat enorm spannend voor jullie. Heel veel sterkte deze week!
-
@ esmee, ik krijg ook geen B12, maar ik slik wel speciale vitamines voor als je zwanger bent van Etos.
Hier ook geen b12! Maar idd wel vitamine voor zwangeren.
Nu geen injecties meer, wel een hele tijd gehad.

Ik heb gelukkig bijna weekend. Vandaag gehoord dat mijn contract niet verlengd wordt per 1/7. was al wel sprake van maar nu dus definitief.

Morgenmiddag lekker een lang weekend weg naar Belgie, 1 jarig huwelijk vieren en mijn schoonfamilie vertellen dat we een kindje krijgen!!! Helemaal zin in....
@mamamuis: wel vervelend dat je contract niet wordt verlengd, heb je al enig idee wat je nu gaat doen? Best lastig om nu zwanger iets anders te gaan zoeken! Voorlopig heb je vooral leuke dingen voor de boeg lijkt het, geniet ervan!

Bij is Moeders voor moeders zojuist langsgeweest, ik had een positieve test, dus ik was weer blij! Ik heb voor de dvd als cadeau gekozen, en heb ook een fotolijstje gekregen voor de eerste echo. Ik kan niet wachten tot ik die erin kan doen!

morgen al (nouja, al...) 6 weken!
@teepje....ik vind het niet zo heel erg dat mijn contract niet wordt verlengd. Had het niet meer heel erg naar mijn zin en het is fulltime met een reistijd van 2,5 uur per dag. Daarnaast volg ik nog een studie en straks 2 kleine kinderen....laat mij maar even lekker thuis zitten en daarna een baan dichterbij gaan zoeken.

Heb je de DVD al gekeken? Ben wel heel benieuwd!!! Heb je morgen al een echo? Heb ik volgens mij gemist, maar spannend! Vooral genieten, ik vond het zo bijzonder toen met mijn zoontje.
Ha mamamuis, nee, helaas morgen nog geen echo, morgen 6 weken! Ik heb pas een intake op 14 juni (nog bijna 3 weken...) en volgens mij is dat nog geen echo, die krijg ik volgens mij pas bij 12 weken (zou ca 8 juli moeten zijn...)!

Die dvd heb ik nog niet gekregen, ik heb hem alleen gekozen. Dit weekeinde ga ik de flessen ophalen, ik begin dan met urine verzamelen. En dan krijg ik ook de dvd. Ik heb ooit wel flarden gezien toen mijn schoonzus zwanger was, maar nu lijkt het me toch wel heel leuk!
Er wordt echt enorm veel geschreven, niet bij te houden gewoon.

Fijn om te horen dat de krampen erbij horen en de meeste meiden weer gekalmeerd zijn.

Leuk dat zovelen meedoen met MvM.

Mamamuis: zonder baan lijkt me financieel toch minder fijn of is het te doen?

Geniet van je lang weekend weg en van de vrolijkheid om je nieuwe zwangerschap.

3e kindje: sterkte nogmaals

Ik krijg geen B12injecties, waar zijn die voor?

Verder slik ik alleen foliumzuur.

ben steeds misselijker, bah. En zoals jullie schrijven: ik vind mijn werk ook minder prettig en makkelijk als ik me zo beroerd voel. Ik kijk dan ook weer erg uit naar het weekend en tank bij op mijn vrije dagen.
@ moontje, ik ben ook niet moe. En ik heb ook geen krampen zoals de meeste wel hebben. Ik heb alleen last van m'n borsten en ik heb een beetje het idee dat die sinds gisteren ook iets minder pijnlijk zijn.

@ teepje, fijn dat je test positief was! Toch een beetje spannend he!

@ Esmee, wat fijn dat je bent aangenomen. Wanneer begin je?

@ 3ekindje, wat een klote tijd he, dat wachten!

@ mamamuis, jammer dat je contract niet verlengd wordt maar zo te horen heb je genoeg te doen!

Ik heb de echo verplaatst! Nu is het 10 juni en dan is mijn moeder nog niet op vakantie dus kan ik het gewoon vertellen en de foto's laten zien! En gelijk de andere familie op te hoogte brengen zodat ze het er tijdens de vakantie gewoon over kunnen hebben.

Morgen komt er iemand van MvM. Ik vind het wel een beetje spannend hoor, mijn moeder vertelde dat zij een keer een een negatieve test had bij de informatrice van MvM en 's avonds kreeg ze een miskraam. Dus nu ben ik bang gemaakt Aan de ene kant ben ik heel zeker van deze zwangerschap maar toch word ik soms een beetje onzeker. Zeker als ik lees dat jullie zoveel last hebben van krampjes, moeheid en misselijkheid. Dat heb ik allemaal niet. Nou ja, nog maar 2 weken en 1 dag en dan de echo! Ik ben er zo blij mee dat ik hem verplaatst heb!
haihai!

@Rituals Addict; bedankt voor het stukje! al jullie reacties en info stellen me behoorlijk gerust! heb vannacht ook heerlijk zonder kramp geslapen en voel me vandaag ook goed! rust is teruggekeerd in mn buik en hoofd haha!

wel enorm moe, maar dat heb ik liever dan die krampen!

aankomend weekend weekendje weg...lekker even shoppen, nieuwe bh's kopen want die heb ik nu ook wel nodig! dus als ik niet slaag zal ik de gegeven tips eens even gaan checken! fijn!

@3ekindje...getver meis, naar die onzekerheid! sterkte!

@goudvis, fijn dat je de echo hebt kunnen verplaatsen! enne...een vriendin van me voelde ook helemaal niks en is over een weekje uitgerekend, dus laat je niet gek maken he!

fijne avond! lekker voetbal kijken :D
@3e kindje: pff, wat een vervelend tijd zo voor jou! Jouw gevoel moet toch wel alle kanten opgeslingerd worden lijkt me zo.... Sterkte!

@Rituals: wat fijn, die quote van de gyn. Ook hier vaak al ongeruste gevoelens gehad, maar deze zijn momenteel even over. Vooral genieten nu!

@Esmee: hier ook geen B12 injecties. Waar krijg je ze precies voor??? Ik slik Prenafem, hier zit alles in wat goed is voor jezelf en de baby tijdens de zwangerschap. Alleen de kunstmatige geur is wat minder goed te doen......

@Teepje en Esmee: wat is er niet fijn aan die van de Hema??? Ik ga, denk ik, komende weekend eens kijken. Mijn eigen zitten momenteel ook al niet meer zo prettig. Ben aan het overwegen om in oude BH's een stukje elastiek in te zetten. Dan hoef ik niet nu meteen "dure" nieuwe te kopen, die misschien over een paar weken ook al niet meer passen.

@Teepje, die van de blaasontsteking heb ik ook eerder gelezen. Was meteen ook een goede smoes voor zo vaak te moeten plassen. Haha! Gelukkig drink ik ook zelden en zijn al veel mensen om mij heen op de hoogte.

@Mamamuis, wat vervelend van jouw baan. Heeft het financiëel niet zo veel consequenties??? Nu eerst maar genieten van jouw weekendje weg!

Ik merkte vandaag voor de eerste keer dat ik wat te veel huishoudelijke taken op me had genomen op het werk. Was de hele bovenverdieping aan het stofzuigen en had op het laatst wat last van krampen (baarmoeder???). Merken jullie ook wat bij zwaardere of meer lichamelijke inspanning?
Hey meiden,

Dank je voor de felicitaties, maar ik ben nog steeds super onzeker en kan totaal nog niet genieten. Het bloedverlies was na maandagmiddag weer gewoon een beetje oudbruin en nu vanmiddag weer wat helderder en nu weer helemaal niets. Volgens de gyn is het onschuldig, maar toch...niemand kan nu zeggen of het wel of niet goed gaat, het is iedere keer zo´n domper als je op het toilet zit. Heb vanmiddag echt zitten huilen op mijn werk. Ik heb naar mijn verloskundige gebeld en ik zou morgen evt weer voor een echo mogen komen als ik bloedverlies blijf houden, maar dat doe ik niet. Ik kan niet iedere keer weer een echo krijgen, ik moet nu gewoon afwachten en tijd zal het leren.

En inderdaad zoals een van jullie al zei: zelfs als je bloedverlies hebt kan het gewoon goed zitten!

Wat betreft die krampen, die heb ik ook sinds ik ongesteld had moeten worden, maar dat wordt wel minder. In het begin had ik het heel de dag, nu alleen bij zware inspanning of plotseling opstaan. En die krampen zijn inderdaad onschuldig.

De moeheid begint hier ook toe te slaan, ik doe al heel de week een rustuurtje inlassen na mijn werk en met vlagen misselijk.

Die dvd van MvM is echt heel leuk, je ziet zo goed wat er nu allemaal in onze buiken gebeurd, echt zo gaaf!

Het is nu inderdaad wel heel druk hier, maar ik vind het wel heel gezellig! Zou het toch niet leuk vinden als we gaan splitsen eerlijk gezegd.

@3e kindje, wat een onzekerheid he! Heel veel succes. Heb je over 2 dagen een echo?
Hoi allemaal,

B12 injecties krijg ik nu ruim anderhalf jaar omdat mijn lichaam het zelf niet uit de voeding opneemt. Hier ben ik tijdens een bloedonderzoek voor pfeiffer aangekomen. Daarom werken ook tabletten niet. De vloeistof spuiten ze meteen in je spier.

Niks mis met de Hema, ga er voor veel dingen naartoe, maar de bh's geven mij te weinig steun, zo ook de zwangerschaps bh's.

Zijn er dames die ervaring hebben met Emesafene? Kreeg dit van mijn huisarts tegen de misselijkheid. Ben er nog maar net mee begonnen, heb het idee dat de misselijkheid wel wat wordt onderdrukt. Maar wordt er ook moe en suf van en af en toe dizzy gevoel in je hoofd en het lijkt of mijn darmen erop reageren. Ik slik nog niet de maximale dosering die voorgeschreven is. Probeer het eerst met minder.

Groetjes
Hee even een kort berichtje, ben zo moe..

Jammer dat de hemabeha's niet zo goed bevallen, had net op hun site gekeken voor wat zwangerschapsbasics..

Welke maat moet je kopen met zo'n meegroeibeha? Je eigen of toch groter? Ik heb niet veel last meer van mn borsten, maak ik me daar weer zorgen over.. Al begin ik aan de andere kant met de dag zekerder te worden!

@ 3e kindje: sterkte met de komende twee dagen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven