Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Even weer een ego-post. Ik heb sinds dinsdag

minder last van m'n borsten en daar begin ik me nu een beetje zorgen over te maken. Ik weet wel dat het minder kan worden maar ik dacht dat het dan ook weer meer werd en dat gebeurd niet. Vanavond komt er iemand van MvM en ik hoop dat ik niet m'n moeder achterna ga!
Goudvis en Siena, mijn borsten worden ook minder gevoelig. Volgens mij is de huid nu meegerekt zodat het minder op spanning staat. Ze zijn nog wel heel groot (voor mijn doen ) maar maak me natuurlijk toch weer een beetje zorgen. Ook heb ik niet zoveel last meer van misselijkheid en heb ook geen krampen.

Dus ja, ook ik blijf piekeren en onzeker
Dames, goedemorgen!

Hier hetzelfde verhaal. Ook veel minder last van mijn borsten..... Maak me daar ook best wel zorgen over. Daarentegen ben ik wel misselijk, dus dat stelt me dan wel weer wat gerust. Jullie berichten trouwens ook. Ben blijkbaar niet de enige bij wie de borsten ineens niet zo gevoelig meer zijn. Het zal er wel bij horen.
Hoi meiden!

Wat een drukte hier, ik heb helaas geen fut en tijd om op iedereen te reageren. Heb net alleen de dikgedrukte dingen echt goed gelezen om deze toe te voegen in de tabel.

@ Goudvis09 en Penks: Welkom en gefeliciteerd! Ik zal jullie toevoegen in de tabel.

Goudvis09, waar in de buurt van DH woon jij? Ik in D.
Ik kom alleen even langs om jullie een fijne dag en een goed weekend te wensen.

Wij gaan morgenvroeg een lang weekend weg, zoonlief net naar de peuterspeelzaal gebracht dus nu als een tornado door het huis om alle tassen te pakken. Als ik dat doe als hij terug is hebben we een aanhanger nodig voor al het speelgoed wat PER SE mee moet. Dus dat doe ik snel nu even hihi.

Tot dinsdag!!!
Hoi meiden...

Ik zit in spanning, ben nu 1.5 week over tijd.. maar de test is nog negatief.. echt zoo spannend. moest het gewoon even kwijt.. want als het zo mag zijn, ben ik rond 24 januari uitgerekend zijn:-)

Ik heb hiervoor een miskraam gehad in januari.. dus ik hoop dat het nu lukt!

liefs!
Vivanandia2, spannend meid, hopelijk kun je je snel bij ons clubje voegen!

Er bestaan ook van die ultragevoelige testen, die geven al een positieve uitslag bij een hele kleine hoeveelheid hcg hormoon. Misschien kan dat je uitsluitsel geven....
heey hallo, even een tijdje niet zo actief geweest. Jeetje wat was ik vreselijk moe zeg.... niet normaal. Ik bleef maar slapen. S'avonds om 20.00 uur erin en s'morgens om 07.00 uur eruit.

Nu maandag krijg ik de eerste echo, heel spannend. We hebben het onze dochter al verteld. Zo leuk hoe ze ermee omgaat. Elke keer kusjes geven op mijn buik, heel schattig.

Wat zijn er een hoop mensen bijgekomen, super leuk! Iedereen gefeliciteerd.

Nog even voor het lijste - 27 jaar. Dochter van 05-08-05.

En 31 mei eerste echo. 9 jan. uitgerekend (denk ik)
dag ladies!

@vivanandia2: spannen zeg, al 1,5 week overtijd? Kan je huisarts geen bloed afnemen ofzo? Of doen ze dat pas als het nog langer duurt? Dit lijkt me al zenuwslopend eerlijk gezegd. Het voordeel als je straks toch zwanger blijkt: dan ben je meteen bijna 6 weken!

@mamamuis: een fijn weekeinde gewenst!

@Siena: tja, het is natuurlijk heel persoonlijk met die bh's, en misschien heb ik ook wel gewoon niet de juiste maat gekocht. Ik had een cup groter genomen dan normaal omdat ze al flink gegroeid zijn. Maarja, nu heb ik het gevoel dat het te weinig steun geeft. Mijn (te strakke) normale bh's draag ik nu liever eerlijk gezegd.

Met mij gaat het qua krampen veel beter, daar heb ik gisteren en vandaag helemaal geen last van gehad! Daarentegen voel ik me wel over het geheel genomen behoorlijk rot. Ik heb er niet echt een woord voor, rot is het meest juiste denk ik. Moe, lusteloos, somber, eigenlijk helemaal niet zoals ik me had voorgesteld! Want eigenlijk zou ik toch heel blij moeten zijn? Het is gelukkig wel voor een goede reden! Vandaag ben ik precies 6 weken zwanger, en ook al gaat het langzaam, de tijd gaat voorbij, en zo komen we wel bij die 12 weken echo!
@ evie weet jij van welk merk die testen zijn? Ik heb vene gegoogled maar niks gevonden:-)

@ teepje.. Ja erg spannend! ik dacht ik wacht nog even:-)

Hoe langer ik wacht hoe meer weken ik cadeau krijg:-)

Liefs

Leuk te lezen, hoe jullie je voelen.. ik heb wel erg veel overeenkomsten:-) moe.. gek en raar moedeloos gevoel.. en chagrijnig.. arme man:-)
@ vivanandia.....wat rot dat je wel overtijd bent maar geen positieve test. Sterkte met wachten en hopenlijk heb je snel een positieve test in handen.

@ teepje.....herkenbaar gevoel. Zowel van nu als van mijn andere zwangerschap. Ze noemen het niet voor niks hor(ror)monen. Ik kan me ook ineens heel gedipt voelen over de meest stomme dingen en het liefste met een deken en een beker thee in de hoek van de bank kruipen. Het gaat over.....maar is evengoed wel rot.
Ik heb ook even gezocht, ze zijn van predictor. Google maar eens op predictor vroege zwangerschapstest. Deze mag je al 4 dagen voor je ongesteld moet worden doen.
@ evie

Hey meid wat lief dat je even voor mij hebt gegoogled:-)

Super lief! Ik ga ze gelijk bestellen!

Ik laat het je weten!

Liefs
Graag gedaan hoor! Ben benieuwd!
Hallo allemaal..!

Wat een onzekerheid brengt dit alles met je mee he?? Iedereen zit met dezelfde onzekerheden, dat is wel fijn om te lezen!!

Hier ook veel minder pijnlijke borsten, misselijkheid is beetje over.. Dan ga je toch een beetje twijfelen.. Had ook eigenlijk gedacht dat ik heel emotioneel zou zijn, maar daar heb ik ook niet zo'n last van! Had het iig heel anders verwacht allemaal!

Kijk zoooo uit naar dinsdag, dan heb ik weer een echo!!
Hallo allemaal!

Hier hetzelfde verhaal! mijn borsten zijn een stuk minder gevoelig, maar dat had ik zondag en maandag ook en daarna waren ze weer op en top pijnlijk! Nu dus weer minder..Wanneer nemen zwangerschapssymptomen eigenlijk af??

@vivanandia: wat vervelend voor je dat de test nog steeds negatief is! Er zijn inderdaad testen die je vier dagen voordat je overtijd bent kunt doen en die ultra gevoelig zijn, alleen....heb ik gelezen dat deze testen ook vaak een valse positieve test geven. Dit lijkt me helemaal verschrikkelijk en als je al een week over tijd bent zouden de gewone testen het ook aan moeten geven! Heb je wel zwangerschapssymptomen?? Misschien heb je laat een eisprong gehad waardoor het op een test pas later zichtbaar is..Moeilijk hoor! Ik hoop het van harte voor je!

Verder vraag ik me af of er iemand is die al een buikje begint te krijgen???

Ik kan trouwens niet wachten tot de echo, maar dit duurt nog 7 weken! dat is toch onmenselijk!! Ik zit me dus suf te bedenken of ik een excuus weet om eerder heen te kunnen! Ik wil gewoon weten dat alles goed is, maar dat herkennen jullie vast!

Aan de andere kant, als je met 12 weken de eerste echo hebt en alles is goed, kun je ook gelijk rustiger adem halen, want dan ben je ook de eerste drie maanden voorbij..Pff nog 35 weken;)

@Eknein1984: Succes dinsdag, ik ben jaloers!
Ha meiden,

de mevrouw van MvM is net geweest en ik ben nog steeds zwanger Toch wel een beetje spannend! Ik heb de dvd gekozen maar die krijg ik pas 1 van de laatste keren met kratjes wisselen. Dat vind ik wel jammer, ik wil hem wel graag zien.

Nog 2 weken en dan al een echo! Weet iemand van jullie hoe dat zit als ik dan nog geen 8 weken ben? Ik denk dat ik dan 7 weken en 5 dagen ben. Krijg ik dan nog een echo voor de 12 weken of is dat het?

@ moontje, jij moet wel erg lang wachten zeg! Misschien bij je eerste afspraak met de verloskundige zeggen dat je heeeel nieuwsgierig bent en vragen of het niet 2 weken eerder kan?

Fijn om te lezen dat meerdere minder last hebben van gevoelige borsten. Ik heb nu wel het idee dat het weer gevoeliger wordt. Ik heb van de huisarts gehoord dat het wel kan met 6 weken dat dan je kwaaltjes wat afnemen.
Als je met 7 weken het hartje kunt horen kloppen, kun je dat ook horen met van die apparaatjes die je zelf kunt kopen?? Dat zou leuk zijn!
Ow wat grappig! Bij mij nemen de symptomen ook een beetje af. Minder last van m'n borsten (eigenlijk alleen s'morgens nog), misselijkheid is ook iets minder en buikpijn ook minder, of ik raak er gewoon aan gewend!

Ben alleen sinds een paar dagen extreem moe. Lig nu al in bed, terwijl dat normaal pas rond een uur of 12 is....

Slaap lekker allemaal!!!
dag allemaal,

mijn buikpijn is ook wel een stuk minder. Alleen die moeheid is echt onontkoombaar. Ik sleep mezelf echt door de dag heen, en ben gisteren om half 8 al van ellende naar bed gegaan! Ik heb het daardoor ook veel koud, en heb nergens zin in qua eten. Het is dat ik moet eten omdat ik me anders raar misselijk ga voelen. In een boek las ik dat het gevoel een beetje vergelijkbaar is met wagenziekte, en dat klopt wel denk ik. Dizzy, alsof je evenwichtsorgaan een beetje uit balans is.

Ik moet nu weer naar mijn werk, man, wat een inspanning!
Hallo dames,

Net een nieuw topic geopend, had helemaal over deze heen gekeken!

Heb op Hemelvaartsdag de test gedaan, en eindelijk zwanger!!

Hieronder nog even mijn verhaal, daarna ga ik jullie ervaringen allemaal lezen.

Eind december 2008 stopte ik met de Nuvaring. Ik wilde eerst nog met condoom vrijen, om te kijken of mijn cyclus wel werkte. Als puber had ik die nl. totaal niet. Dan zaten er weer vijf weken tussen, dan weer acht, dan weer zes.

Maar goed, in februari 2009 werd ik ten huwelijk gevraagd en omdat ik niet met een dikke buik wilde trouwen, werden de babyplannen wat verschoven. Vanaf oktober 2009 deden we het zonder condoom. Maar pas rond november (dus bijna zeker tien maanden na de nuvaring) kon ik een cyclus ontdekken. Eén van vijf weken weliswaar, maar er zat vanaf toen regelmaat in. In januari en februari 2010 kreeg ik echter tussentijdse bloedingen en werd ik even wanhopig. Vooral omdat vriendinnen ineens allemaal zwanger leken (en meteen de eerste keer raak!). Een echo en SOA-test (je weet nooit) lieten niets vreemds zien, dus vol goede moed verder.

En nu is het dan zover! Volgens mijn berekening nu zes weken, maar omdat mijn cyclus op het laatst ook weer raar deed, kan het misschien al iets langer zijn. Maandag weten we meer, dan mag ik naar het ziekenhuis voor de termijnbepaling. En hopelijk krijgen we dan ook het hartje te zien.

Het is dus nog erg pril. De enigen die het nu weten zijn een vriendin, mijn ouders en mijn broer. Als maandag alles goed lijkt, vertellen we het ook mijn schoonouders en een paar andere vriendinnen. En misschien wel de rest van de wereld.. Maar ergens houd ik dat stemmetje in mijn hoofd dat de kans op een miskraam er ook nog steeds is...

O ja, voor het schema van streepjescode (echt goed van je dat je het allemaal bijhoudt!):

Ik ben 31, voor de eerste keer zwanger, volgens eigen berekening 19 januari uitgerekend (voorlopig), 31 mei naar echoscopiste in ziekenhuis voor termijnbepaling. O ja, provincie Noord-Brabant.
Hallo meiden

Net terug van de afpraak met de gyn. Helaas kon hij me nog niet meer vertellen dan wat we al wisten. Het einige is dat wat er is dat dat groter is dan vorige week en dat er nu iets bewoog zeg maar.

Moeten nu over 2 weken terug komen, maar ik heb er nu een goed gevoel over. Het blijft vreemd dat ik volgens mijn berekening nu 8 weken zou zijn, maar volgens de echo nu hooguit 6 maar goed.

Het blijft dus nog 2 weken spannend en onzeker.

liefs
Tjee 3ekindje, nog steeds onzekerheid dus. Maar als er iets beweegt dan is er nog hoop! Ik zal voor je duimen!!

Vanmiddag dochterlief over weten te halen een uurtje zappelin te kijken op ons bed, zodat ik even mijn ogen dicht kon doen! Wat een opluchting! Zou alleen nog wel uren willen slapen. Door de Emesafene ben ik nog vermoeider en wat suffig, maar wat helpt het goed tegen de misselijkheid!! Echt een aanrader en het is speciaal voor zwangeren.

15 juli mag ik beginnen bij mijn nieuwe werkgever! Dus dat schiet ook al lekker op! Heb alleen nog niks verteld over de zwangerschap, het is immers nog zo vroeg en na 3 miskramen ook erg onzeker. Daarbij ben je het pas verplicht in de 6e maand, niet dat ik zo lang wil wachten. En misschien als ze het weten kom ik mijn proeftijd al niet eens door....spannend.

Verder nog altijd buikpijn en gevoelige borsten. Toch krijgt die buikpijn me telkens weer zover dat ik onzeker word. Ik kijk uit naar de volgende echo!

Beetje veel egopost geworden, sorry dames!

x
Jeetje 3ekindje! Wat een nare situatie, zoveel onzekerheid! Heel veel sterkte meis in de komende 2 weken...

Ik heb hier de laatste loodjes, nog een half uur en dan heb ik 2 weken vakantie!!! Waarvan ik er 1 thuis en 1 in new York door ga brengen, helemaal zin in!!! Hoop alleen wel dat ik niet te misselijk word. Heb ook een nieuwe verslaving: citroen limonade van karvan cevitam... Helpt ook tegen de misselijkheid (of dat denk ik maar )
Hoi allemaal,

Hier ben ik weer een keer. Zoals ik vorige keer al vertelde zou ik het even rustig aan doen met schrijven tot de echo omdat ik me er niet te veel mee bezig wou houden (zelfbescherming).

Vandaag dus echo gehad en een kloppend hartje gezien!! Wat een opluchting zeg! Nu kan ik hopelijk eindelijk gaan genieten.. Dacht 7 weken en 4 dagen te zijn maar het is 7 weken en 2 dagen.

@ rituals: Fijne vakantie, geniet ervan!

@ 3e kindje: Jezus, wat een verhaal. Hoop voor je dat het toch allemaal nog goed gaat komen.

@ streepjescode: Voor mijn tabel: Nieuwe uitgerekend datum is 12 januari en ik woon in Noord Brabant. Ik weet dat je veel werk hebt aan de tabel maar misschien is het een leuk idee om er nog een tabel aan toe te voegen waarin je kunt zien of iemand al een hartje heeft gezien/gehoord. Snap best als je er geen zin of tijd voor hebt hoor!!

@ allemaal: Ik zal proberen het forum wat meer bij te houden en te reageren.. Heb het de laatste 2 weken bijna niet bijgehouden en zie dat er erg veel geschreven is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven