Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Hoi dames!

Streepjescode: zaterdag lichtroze bloedverlied gehad, mocht meteen voor een echo en ondanks dat ik zeker wist dat het weer mis ging klopte het hartje toch! Zo'n opluchting!

Ik lees dat meer meiden misselijk zijn. Bij mij begon het vorige week (ben vandaag 7 weken) en sinds het weekend wordt het iedere dag erger, bah!

Teepje: Dit is mijn tweede kindje, maar merk duidelijk al wel aan mijn spijkerbroeken dat ze niet lekker meer en strak beginnen te zitten...

Mijn dochter roept, plicht roept...hihi DOEI!
Nolleke, wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen!! Bijzonder is dat he?! En wat een opluchting, geniet ervan, je bent echt zwanger!

Moontje, onzeker zijn mag altijd hoor! Je moet hier lekker van je af kunnen schrijven, maar hopelijk kun je nu weer wat meer genieten inderdaad!!

@all: van mij hoeft het topic splitsen ook nog niet zo. Het is inderdaad wel druk maar ik vind dat wel gezellig. En vaak zie je ook dat na verloop van tijd het schrijven minder wordt. Ook staan er nog wat meiden in de tabel die nog nauwelijks hebben geschreven. Misschien is het ook een idee om de tabel af en toe op te schonen en meiden die al en tijdje niet hebben gereageerd eruit te halen? Iedereen die daarna toch weer wil meeschrijven kan natuurlijk ook weer toegevoegd worden. Mochten de meeste stemmen toch voor splitsen zijn oid dan pas ik me natuurlijk graag aan
Esmee, fijn dat jij ook een kloppend hartje hebt gezien! Dat bloedverlies komt toch wel regelmatig voor als ik dat hier zo lees.
.
-
Hallo meiden!

Natuurlijk allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Ik ben een meelezer... 17 janurai uitgerekend... en eigenlijk op zoek naar wat geruststellende woorden...

Ik ben vannacht een paar keer wakker geworden van "menstruatie" krampen... het maakt me vreselijk onzeker..

(heb het in de buurt van mn NOD ook gehad maar daarna eigenlijk niet meer) vannacht was het ook best wel heftig.

gelukkig geen bloedverlies maar ben zo bang!

Heb de VK gebeld maar die kon eigenlijk niks anders zeggen dan afwachten...

Tis nu weer rustig.. nog een soort spierpijnachtig gevoel, verder niks..

Hebben jullie dit ook weleens? Dit is mn eerste zwangerschap, weet niet wat ik allemaal moet voelen en denken...

hiervoor voelde ik wel dagelijks kleine steekjes enzo.. maar dat gaf me juist weer een zekerder gevoel..dit helaas niet..

hoop dat jullie het herkennen en me gerust kunnen stellen..afwachten blijft het toch wel!

sorry voor het inbreken! allemaal een fijne zwangerschap gewenst en ik blijf jullie volgen!

xxx Penks
Dan ego-post ik even mee

Ik heb me net opgegeven voor MvM. Ik durfde niet eerder omdat ik de vorige keer een miskraam had bij 5 weken. Ik weet niet hoever ik nu ben maar ik neem de dag dat ik testte als 4 weken dus dan was ik zaterdag 5 weken en hij zit er nog, dus ik heb me opgegeven!

Iemand vroeg of ik niet eerder een echo had gewild omdat ik een miskraam had vorige keer. Ik zou natuurlijk wel willen maar de mevrouw aan de telefoon kwam met deze datum aan en daar had ik ook tegen gezegd dat ik een miskraam had gehad en dat ik niet zeker was van de duur van de zwangerschap. Ach ja, als het misgaat dat gaat het toch wel mis, daar helpt een eerdere echo toch niet tegen. Alhoewel ik wel een beetje jaloers ben op de meiden die op hun werk echo's kunnen laten maken! Ik twijfel wel of ik de datum van de echo zal verplaatsen omdat mijn moeder op vakantie is dan en ik vind het toch wel fijn als ik het met haar kan delen, zeker als het niet goed zit. Dan heeft zij toch geen fijne vakantie meer. En ze gaat met andere familie op vakantie en die weten niet dat ik zwanger ben dus kan ze ook niet ineens helemaal blij zijn.
@ penks, waarom schrijf je niet gezellig mee? Ik heb ook 2 keer 's nachts onwijs pijn gehad. 1 keer heel erg, dat ik er zelfs aan dacht op de HAP te bellen of naar de eerste hulp te gaan. Terwijl ik normaal helemaal niet zo ben. Maar daarna niks meer en de verloskundige zei dat het best heel gemeen pijn kon doen, het oprekken van de banden. Dus, beetje gerustgesteld?
@ goudvis, ten eerste bedankt voor je uitnodiging! mss moet ik dat idd gewoon gezellig doen ja!

ten tweede, dank voor je geruststellende woorden! hoop zo dat dit goed blijft gaan.. was net een beetje van het "constant naar de wc rennen om te checken" af.. en nu begint het weer opnieuw :P

@streepjescode; wil je mij miss in de tabel zetten? penks, 1e kindje, 29 jaar, 17 januari uitgerekend, 8 juni intake, 16 juni termijnecho... dank je wel!
Ik ben zo moe dat ik net in mijn pauze een half uurtje mijn ogen dicht heb gedaan op de achterbank van mijn auto...
oh streepjescode, wat zou ik dat ook graag willen!!!!

Net manlief al mailtje gestuurd dat ik na het eten ff ga slapen, voordat ik ga trainen...anders komt 't niet goed!

Ik heb mijn 1e kwaaltje qua eten gekregen...Ham stinkt en smaakt vies, terwijl mijn man er niks aan kan ontdekken...En ik lust juist zo graag ham op mijn boterham...

Verder afgelopen paar dagen slecht geslapen ivm soort menstruatie-krampen, zondagochtend gewoon liggen huilen in bed van de pijn. Mijn lieve mannetje heeft een warme kruik voor me gemaakt en dat helpt super!!

Iemand een idee wat die krampen kunnen zijn? Bandenpijn? Of is dat nog te vroeg (6wkn)? En mag je pijnstillers slikken tijden de zwangerschap?
@lazuurtje.... hoe herkenbaar...allebei 17 januari uitgerekend en allebei slecht geslapen in verband met menstruatiekrampen... kon er ook echt van janken..ben er misselijk van! mss toch het uitrekken van je baarmoeder? ik hoop het eigenlijk want ik maak me best zorgen erom..

hoe voel je je nu? ik heb nog steeds een soort spierpijn achtig gevoel ervan.. je mag wel paracetamol.. maar dat doe ik zelf liever nog niet, kruik is idd lekker!
dag ladies,

het lijkt wel of we allemaal krampen hebben gekregen. Ik heb de laatste dagen ook een soort menstruatie-achtige krampen en ik maakte me erge zorgen. Ik heb de verloskundige gebeld, en die stelde me helaas niet 100% gerust. De steken die ik richting mijn liezen had zijn normaal, maar de krampen zijn wel anders. Het konden gewoon groeipijnen zijn van je baarmoeder, en dus onschuldig, maar ze kon in dit stadium niet uitsluiten dat het minder goed nieuws betekende.... Zodra het erger werd moest ik vooral weer bellen zei ze...

kortom, ik ben niet echt gerustgesteld. Hoewel de krampen vandaag minder zijn, voel ik toch continu wel een soort onprettig gevoel in mijn onderbuik, wat me maar ongerust blijft maken!

En ik moet nog 3 weken wachten tot mijn eerste afspraak bij de VK! Ik hoop echt dat het er maar gewoon bij hoort, maar ben niet zo vrolijk en blij
mijn verloskundige zei precies hetzelfde... mn gevoel is ook hetzelfde als dat van jou... maar als we al met zn drieen zijn..krijg ik toch ook wel hoop dat het wel goed zit.. afwachten maar! balen hoor..
hmmm...ik blijf dan gewoon maar hopen dat het goed gaat...geen bloed is goed, toch?

De krampen zijn hier ook minder dan de afgelopen 2 dagen maar idd toch ook een onprettig gevoel...maar voel me sowieso niet helemaal fit, hele dag al misselijk gevoel maar gelukkig niet overgeven. 't Zal er allemaal wel bij horen en het zal vast niet het laatste kwaaltje zijn deze komende 7,5 maand...

VK niet gebeld, die kan je alleen tussen 12 en 1 bellen, en tja dan zit ik op kantoor met jan en alleman die er nog niets vanaf weet...Als het te gek wordt, maar een leeg kantoortje zoeken...
dames, wat een onrustige periode.

Ik ben nu 5 weken en 4 dagen. Ik heb sinds het begin van de zwangerschap buikpijn en het wordt erger als ik veel doe, dus ik doe zo kalm mogelijk aan.

Ik zou willen dat ik jullie gerust kan stellen maar ik weet echt niet wat jullie heftige pijnen betekenen. Sinds ik bevallen ben vind ik niks meer pijnlijk, zelfs een kies trekken niet dus ik kan er echt niks zinnigs over zeggen.

We moeten met ons allen afwachten. Sterkte allemaal daarmee en meld je ziek als je werken niet ziet zitten. Doe echt rustig aan.

Van mij hoeft ook niet gesplitst te worden.

Knuffels!!!

Meiden met kloppend hartje beeld: Toppie, gefeliciteerd!

Ik moet nog 2 weken en 2 dagen totdat de echo is.

Ik vind het enorm spannend.
Kramp is voor mij ook een bekend verschijnsel, zowel in de eerste zwangerschap als nu. Had wel een beetje rood bloedverlies in het begin, maar dat ging heel snel weer over. Ik maak me er niet veel zorgen over zolang de pijn niet weeen-achtig wordt of er bloed bij komt. (zegt ze heel rustig, maar dat is ze ook niet altijd hoor)

Ik heb 10 juni de eerste (vroege) echo! Het weekend daarop gaan we op vakantie dus denk dat ik daarna eerste afspraak met de VK maak, eind juni. Spannend allemaal!

Zondag best misselijk geweest, nu alleen nog met vlagen. Prima aan de ene kant, soms onzeker aan de andere kant, laat mij maar misselijk zijn! Menstruatiekrampen nemen ook af. Die krampen heb ik de vorige keer 2 weken lang gehad geloof ik. De misselijkheid duurde tot en met week 13. (hou hele exceltabellen bij, haha!)
@Monxmar: Wat goed dat je dat zo hebt bijgehouden van de vorige keer! Ik heb ook een boekje naast mijn bed liggen waarin ik regelmatig wat schrijf. Mijn moeder heeft dat destijds ook gedaan van haar zwangerschap (van mij dus) en dat is erg leuk om te lezen.

@allen: Veel mensen hebben krampen dus. Vervelend! Bij mij valt het wel mee.. af en toe een lichte kramp. Maak me daar niet echt zorgen over... (dan is dat ook het enige haha)

Heb vorige week ook een aantal bladen gekocht over het aanstaande moederschap.. Erg leuk om te lezen!! Omdat ik nog met niemand over mijn zwangerschap kan praten (behalve mijn vriend) is het wel lekker om er een beetje over te lezen en lekker met jullie te kletsen!!
Hee allemaal,

ik blijf regelmatig posten hoor, vind het zo fijn om met jullie ups en downs mee te lezen en dan af en toe ook nog eens een egopost te kunnne doen..

@nolleke en esmee en alle anderen die een hartje op de echo hebben zien kloppen, gefeliciteerd!!

@monxmar: dit is idd ons eerste kindje. Ik had voor mn ouders en schoonouders een kaartje/fotolijstje geknutseld. Hier had ik een echofoto in willen doen, maar aangezien we niet meer konden (wilden) wachten met vertellen heb ik er een rijstkorreltje ingeplakt en er een leuk verhaaltje bij geschreven.

Moeite voor niets, want mn moeder zag alleen het woord kleinkind en was door het dolle heen en schoonmoeder deed er ongeveer een uur over om haar leesbril op te zetten en het te lezen, maar die was ook direct in tranen..

Dus wij zijn blij dat we het gedeeld hebben, iedereen leeft zo mee!

@ penks en anderen met buikpijn: ik had vorige week ook veel buikpijn, van steken en spierpijnachtig tot vervelend gevoel, heb er nachten wakker van gelegen.. maar niks te zien met afvegen en ook geen hele gemene krampen ofzo. Ga er dus maar van uit dat het groeipijn is en dat het er bij hoort.. Heb nu bijna nergens meer last van, maak ik me daar weer zorgen om!

Nog even raar trouwens, ik ben een echte theeleut, maar de gewone thee op t werk smaakte me niet meer, jakkes, rook echt naar paardepis. Dus dat heb ik tot drie keer toe subtiel weggewerkt. Groene thee lust ik gelukkig nog wel
Dag dames,

Het is weer even geleden dat ik heb gereageerd, onze pc was een tijdje kapot maar hij doet het weer! Ik heb vandaag 6 pagina's doorgelezen en ben weer op de hoogte.

Wat leuk dat sommige het hartje al hebben horen kloppen/ echo hebben gehad! En vervelend zeg dat een aantal zoveel last hebben van buikkrampen etc.

We hebben het afgelopen weekend aan onze ouders verteld en mijn ouders waren ECHT verrast en mijn schoonouders waren in tranen, dat was wel een erg leuke reactie! Mijn schoonmoeder had van de week trouwens na zitten denken over het eten 2 weken terug waarbij ik opeens doorgebakken rosbief wilde, er gingen belletjes rinkelen! De broers en zussen vertellen we het deze week en de rest hoort het pas met 12 weken.

Ik had me opgegeven voor MvM maar niet van gehoord, bij ons in dorp komen ze ook niet langs en is geen verzamelpunt. Daarnaast, hang ik regelmatig boven de wc dus dat doet samen met motivatie om mee te doen niet echt ten goede.

Uiteten met andere mensen is echt een ramp! Ik moet allerlei smoesjes verzinnen waarom ik geen wijn drink, opeens mn vlees doorgebakken wil hebben etc.

Ook op mn werk vind ik het heel lastig; gauw naar de wc rennen om er boven te hangen om vervolgens weer met een stralende lach terug te keren, brrr.

Nou lekker een ego post maar vanaf nu ga ik het weer regelmatig volgen en reageren.
Hoi allemaal! Ik heb een boek waarin staat dat de buikpijn volkomen normaal is. Ik zal het later nog eens opzoeken en hier posten!
Hallo meiden,

Wat fijn dat jullie zo lief reageren op mn ongeruste vraag (en die van anderen) Ik krijg er echt weer wat vertrouwen door! toch fijn om dit soort dingen te kunnen bespreken als de rest van de wereld het nog niet mag weten!

@lizzy het uiteten probleem ken ik... moet volgende week met mn werk uiteten, en we gaan met zn allen op de fiets.. mn werk betaald de drank... ben al druk een smoes aan het verzinnen die ik ook echt serieus kan brengen!

@rituals addict, ben benieuwd!
Hoi hoi!

Vandaag van mijn huisarts Emesafene tegen de misselijkheid gekregen, ga er vanavond mee starten. Ben benieuwd, zal iig mijn ervaring delen met jullie.

Verder vroeg ik mij af of er nog andere dames zijn die maandelijks een vitamine B12 injectie krijgen?

Liefs uit Zeeland
@ penks en anderen, ook bij mij is het heel raar als ik opeens geen wijntje meer neem! mijn smoes is (mits het vr, za of zo is natuurlijk) dat ik de dag ervoor al een glaasje teveel op had en nu geen drank meer kan zien! (niet dat ik zo vaak dronken ben hoor, haha, maar na 3 wijntjes voel ik het de volgende dag al best!)
gelukkig drink ik bijna nooit dus dat zal geen problemen opleveren. En verder gewoon geen biefstuk ofzo bestellen in een restaurant maar iets wat je wel mag hebben. Ik denk niet dat ik daardoor vragen zal krijgen.

@ steepjescode, mag ik ook in de tabel? Goudvis, 25 jaar, 1e kindje, 7 juni afspraak verloskundige, 10 juni termijnecho, ik woon ook in de buurt van den haag, (nog iemand zag ik hier, weet niet meer wie) dus Zuid Holland, verder geen bijzonderheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven