Aldi of Lidl?

25-05-2010 19:37 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij beide supermarkten kom ik nooit. Nou krijg ik toch vaak te horen dat de wijn bij de lidl zo goed is of dat de kaasjes van de aldi best te doen zijn of weet ik veel wat.

Nu wil ik dus morgen wel eens naar een van de 2 gaan om t een en ander te gaan kopen en uit proberen. Maar naar welke zal ik dan gaan?

Zijn er meer dingen lekker of een aanrader bij de Aldi of is de lidl echt interessanter?
Doe ik!
Geen van beide.

Ik doe altijd eerst boodschappen bij de Digros, die is ook best cheapass. Daarna ga ik naar de AH voor alles wat ze daar niet hadden/wat ik bij de AH beter vind.
Liever elitair dan een pauper!
Bij Lidl zijn de sinaasappel/chocolade koekjes erg lekker. Dat zijn een soort Pim's, maar dan wat dunner en daardoor vind ik ze lekkerder. Te lekker eigenlijk, want met die dingen ga ik los
De chocoladerepen van de Aldi en de Lidl zijn ook veel te lekker. Bij de Lidl hadden ze meesterlijke cappucino-chocoladerepen, maar die lijken nu helaas uit het assortiment te zijn. Al is dat misschien ook juist wel goed voor mijn lijn
Ik vind de Lidl (althans die wara ik ga) tegenwoordig zo ongeveer vergelijkbaar met de AH. Ze hebben er echt alles!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb hier geen lidl of aldi,en baal daar wel van.

Maar als ik ergens kom waar die wel is dan neem ik:

lidl-muslirepen chocolade met sinasappelsmaak,

sathesaus.

Aldi-zalm,zure haring,light vleeswaren
Beide hebben best redelijke producten.

Wijn van Aldi of Lidl kan ik niet goed noemen, maar het slobbert redelijk weg.

Wel heb ik grote moeite met het buitengewoon asociale personeelsbeleid van beide bedrijven. Ook op maatschappelijk- en milieugebied zie ik weinig positiefs.

Voor mij reden om er niet meer te kopen.
Lidl bij ons is prima. Biologische groenten met veel keuze voor lage prijzen. Ik haal er het gros van mijn dagelijkse booschappen. Vlees van Lidl is overigens als beste getest. Aldi is voor mij verder weg, kom ik zelden.
Bij mij een lidl en aldi in de buurt en ik ga naar beide. Ligt er net aan waar in ben en wat ik nodig heb. Dingen die bij lidl/aldi niet te krijgen zijn, haal ik bij de ah.
Volgens mij slaat de teller inmiddels ietsjes door naar de Lidl.
Ik haal het meest bij Lidl, hoewel dat verderweg zit. Aldi ga ik wel speciaal heen voor de billendoekjes. Want die hebben een plastic hersluitbaar dekseltje.
Nou, ik ben naar de lidl geweest. Maar ik vond t toch wel wat tegenvallen.Ik hoefde geen vlees/groenten, maar waar ik voor kwam was ook matig.

Geen tissues, de kleine flesjes plat water waren op.

Geen lekkere kaasjes. heel veel geitenkaas, dat wel; of gewone hollandse kaas, maar daar kwam ik niet voor. Heb dus maar 1 stukje brie.

Heb nu gekocht:

brie

wcrollen

2 bekertjes roomyoghurt

flesjes appelsap

babydoekjes

kinderkoekjes

singhabier

2 stuks yoghurtchocolade

chocobiscuits

macadamia noten

Magertjes vond ik. Ik zal vrijdag eens naar de aldi gaan, want ik moet nog steeds flesjes water in ieder geval hebben en dan neus ik eens verder rond wat ze daar allemaal hebben.

ik zal eens dat andere topic doorspitten van wat ik echt niet mag missen bij de aldi.

De dozen en de onbekende merken weerhielden me er toch allemaal een beetje van om mijn kar goed vol te gooien. Toch raar is dat he?
Ik ga meer en liever naar de Lidl.

In het dorp waar ik woon zit alleen een Lidl. Dichtstbijzijnde Aldi zit ong 15 min hier vandaan (met de auto)

Vind de keuze aan groente en fruit groter bij de Lidl.

En de extra kassa's gaan bij de Lidl eerder open (al duurt dat ook vaak erg lang )

Maar bij de Aldi vind ik die lasagne (die 1 pers. bakjes) erg lekker en niet duur. En die zakjes sla, dacht voor nog geen 70 cent.
Het is inderdaad wennen om die onbekende merken te kopen, maar over het algemeen vind ik het wel goed spul.

Bij de Lidl koop ik:

cola zero (vind ik lekkerder dan de echte)

groente/fruit (als beste getest bij Kassa!)

melk

vleeswaren

kaas

thee

voorverpakt stokbrood

frituursnacks (bijv. kaassouflé's, kipnuggets, kroketten etc.)

griekse yoghurt in emmertje (heerlijk romig!)

creme fraiche

feta kaas (de zgn.herderkaas is heel lekker!)

brie

kruidenkaas

verse pasta en ravioli (is nieuw in assortiment en echt lekker)

pasta gorgonzola uit de diepvries (altijd makkelijk als je geen zin hebt om te koken)

diepvries groente (bijv. mix van wortel, bloemkool & broccoli)

kebab

rundergehakt

snoep / koek / nootjes (geen chips want die vind ik niet lekker)

antikalkspul voor de badkamer (beter dan antikal!)

vuilniszakken

Bij de Aldi haal ik:

luiers (goed en goedkoop)

toetendoekjes

kattenvoer (dan wel de premium dus zonder kleurstoffen enzo)

honing

zakjes sla

roerbakmix

kaas

eieren

boter

olijfolie

bouillonblokjes

diepvries minicroissantjes, minichocoladebroodjes en mini koffiebroodjes om af te bakken in de oven

blik croissantdeeg

chips

chocoladekoekjes

Dit is maar een kleine greep want ze hebben eigenlijk best veel wat ik gebruik, ook bijv. basisspul als suiker, melk etc. haal ik daar ook vaak.
Aldi Geweldige wijnen en de kaas en chippies en vla en het brood en e vleeswaren , en en ga zo maar door alles prima.

Alleen inderdaad de keuze is beperkt maar ook ik ga dan naar de appie om ff daar in te slaan want ik woon bijna naast de aldi en ik moet zeggen dat is erg handig!
Ik vind de Aldi niets, maar de Lidl vind ik goed, ik koop daar mijn appels heel goed vers en sappig ! de cottagecheese, de wafels met chocolade coating per individueel verpakt 8 stuks, super lekker ! brie, het rundergehakt is hartstikke goed, geen vieze vet zeentjes erin. Voor de rest naar bas van dr heijden en AH.
Lidl! Ik koop er bijna al mijn boodschappen (op kattenbakvulling, kattenvoer, kruidenmixjen, melk en karnemelk na)

Ben zeer tevreden over de:

- verse pasta

- groente en fruit

- rooibos thee met honing smaakje

- brie

- tissues

- wattenschijfjes

- wasmiddel (color en geconcentreerd voor de witte was)

- vaatwastabletten

- chips (berenchips en kaasknabbels)
en wc papier (die 3 laagse, in blauwe folie)
en rode wijn Merlot (¤2,09 ) is echt super van de Lidl
Ik koop liever bij de Lidl, omdat de aldi bij ons altijd extreem druk is. Kwaliteit en prijs maakt tussen de Aldi en de Lidl erg weinig uit is mijn ervaring.

Maar de meeste boodschappen haal ik toch echt bij een gewone supermarkt zoals de c1000.
quote:_69_ schreef op 25 mei 2010 @ 19:37:

Bij beide supermarkten kom ik nooit. Nou krijg ik toch vaak te horen dat de wijn bij de lidl zo goed is of dat de kaasjes van de aldi best te doen zijn of weet ik veel wat.

Nu wil ik dus morgen wel eens naar een van de 2 gaan om t een en ander te gaan kopen en uit proberen. Maar naar welke zal ik dan gaan?

Zijn er meer dingen lekker of een aanrader bij de Aldi of is de lidl echt interessanter?

Ik ga regelmatig naar de Aldi en ook wel eens naar de Lidl maar echt je moet er geen wijn halen hoor! Niet als je van lekkere wijn houdt, vroeger (studententijd) haalde ik alles wel bij de Aldi en vond ik alles lekker maar nu ik wat beter proef en niet alleen voor de alcohol ga....nee dan alleen de El Arbol wijnen misschien van de Aldi.

Brood haal ik ook niet bij de Aldi en bij de Lidl is groente/fruit beter. Verder zijn veel dingen prima te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven